Lowlands 2024

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.833
1.740
Hoop gedoe hier over dat het festival verandert. Ik heb afgelopen jaar ook m'n bedenkingen gehad bij sommige dingen (opkomst Dry Cleaning, Snail Mail, DJVT en Charlotte de Witte), maar ik zie in de huidige line-up genoeg moois om te concluderen dat ze niet te veel naar de 'feestdoelgroep' willen cateren. Het is de hoop dat er iets meer eigen lijnen in de timetable komen, waarbij genoeg tijd/ruimte is om te ontdekken buiten de eigen bubbel. Laten we gewoon lekker in augustus kijken hoe het gaat, reacties op social media etc zijn ook maar een klein deel van de bezoekers.

Overigens: 2 weekenden zou het ultieme einde betekenen van Lowlands. Het hele idee en gevoel van het festival is dan weg.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Hoop gedoe hier over dat het festival verandert. Ik heb afgelopen jaar ook m'n bedenkingen gehad bij sommige dingen (opkomst Dry Cleaning, Snail Mail, DJVT en Charlotte de Witte), maar ik zie in de huidige line-up genoeg moois om te concluderen dat ze niet te veel naar de 'feestdoelgroep' willen cateren. Het is de hoop dat er iets meer eigen lijnen in de timetable komen, waarbij genoeg tijd/ruimte is om te ontdekken buiten de eigen bubbel. Laten we gewoon lekker in augustus kijken hoe het gaat, reacties op social media etc zijn ook maar een klein deel van de bezoekers.

Overigens: 2 weekenden zou het ultieme einde betekenen van Lowlands. Het hele idee en gevoel van het festival is dan weg.
En we zitten nu nog bij de eerste lichting. Gaat wel goed komen dit jaar denk ik. Zou James Holden ook nog komen gezien die meetourt met The Smile?
 
  • Leuk
Waarderingen: teunajax

Dante

Randprogramma
2 jun 2023
222
377
Hoop gedoe hier over dat het festival verandert. Ik heb afgelopen jaar ook m'n bedenkingen gehad bij sommige dingen (opkomst Dry Cleaning, Snail Mail, DJVT en Charlotte de Witte), maar ik zie in de huidige line-up genoeg moois om te concluderen dat ze niet te veel naar de 'feestdoelgroep' willen cateren. Het is de hoop dat er iets meer eigen lijnen in de timetable komen, waarbij genoeg tijd/ruimte is om te ontdekken buiten de eigen bubbel. Laten we gewoon lekker in augustus kijken hoe het gaat, reacties op social media etc zijn ook maar een klein deel van de bezoekers.

Overigens: 2 weekenden zou het ultieme einde betekenen van Lowlands. Het hele idee en gevoel van het festival is dan weg.
Mooie conclusie! Vooral lekker vooruitkijken. Op Lowlands is er altijd voor iedereen wel wat. Komt wel goed dus.

Los van de extreme gevallen van vorig jaar ook shows gezien waar wij de sfeer echt top vonden. Underworld, Ezra Collective, Loyle Carner, Rema, Moderat om wat te noemen.
 

Steve

Campingartiest
27 aug 2023
56
73
Hoop gedoe hier over dat het festival verandert. Ik heb afgelopen jaar ook m'n bedenkingen gehad bij sommige dingen (opkomst Dry Cleaning, Snail Mail, DJVT en Charlotte de Witte), maar ik zie in de huidige line-up genoeg moois om te concluderen dat ze niet te veel naar de 'feestdoelgroep' willen cateren. Het is de hoop dat er iets meer eigen lijnen in de timetable komen, waarbij genoeg tijd/ruimte is om te ontdekken buiten de eigen bubbel. Laten we gewoon lekker in augustus kijken hoe het gaat, reacties op social media etc zijn ook maar een klein deel van de bezoekers.
Hier kan ik me helemaal in vinden. De programmering tot nu toe geeft mij ook hoop. Tuurlijk staan Goldband, Fred Again.. en Peggy Gou hoog op het affiche, maar juist net eronder staan heel veel mooie grote (alternatieve) acts die ze echt niet per se hoeven te boeken (punt werd ook in de Festileaks podcast gemaakt) en die wel vrij prijzig zijn, zoals The Smile, Big Thief, Jorja Smith en Denzel Curry. Als ze zo consistent sterk breed blijven programmeren, ben ik ervan overtuigd dat de wal het schip wel zal keren. Want voor mensen die écht alleen voor het feestje bij Goldband komen, is het toch veel goedkoper om dan volgend jaar maar naar Paaspop te gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Novis95 en daily

Athos

Gouden Tip
13 jul 2023
473
695
Mijn ervaringen van de chaos die Lowlands voorverkoop heet, had ik nog niet echt gedeeld met jullie.
Bij deze mijn verhaal.

Ik zat voor tienen al ingelogd en klaar met 4 devices in de aanslag, en had mijn vrienden gevraagd dat ook te doen.

Tegen 11'en zat ik in 2 hotlines met in totaal zo'n 20 personen en ongeveer 60 devices online.
Toen het eindelijk zover was en het startschot viel moest ik me eerst op alle 4 devices door de robot controle werken. Bij alle 4 de devices moest dat 2x voordat het goed ging. Ondanks dat ik zeker weet dat ik ze goed had overgenomen. Hier heb ik denk ik best wat plekjes in de rij verspeeld.

Eenmaal in het systeem was het wachten op de plek in de rij.
Maar dat was flink schrikken, op 2 van de 20 personen na had iedereen een startnummer van boven de 20000.
Wat opviel was dat in beide groepen de newbie het laagste cijfer had en dus het eerst aan de beurt was.
Dat zal toeval geweest zijn, maar wel opmerkelijk.
Nadat de newbies hun kaarten hadden gekocht waren we nog niet compleet en sloeg de paniek toe omdat het inmiddels 1115 was geweest en de eerste 'uitverkocht' labels al zichtbaar werden.
Toch is het restant van de kaarten gekocht nadat deze labels al te zien waren.

Ikzelf slaagde rond 1133 nog, mijn eerste poging van 8 kaarten werd niet geaccepteerd, maar nadat ik het aantal had verlaagd naar 2 kwam ik er toch nog wel door. Dit was wel op het device met het laagste startnummer bij de start.

Regelmatig las ik hier dat je niet moet refreshen terwijl je in de wachtrij staat. Maar omdat ik toch een paar devices met hele hoge startnummers had, dat toch wel een paar keer gedaan. Geen enkele keer zette dat me lager in de rij terug. Een aantal keren schoof ik juist best wat plekjes naar voren op.

Toen de stofwolken van het slagveld waren neergedaald, bleek dat er voor alle 20 man een kaartje was gescoord.
Ik heb de rest van de dag op een roze wolk gelopen, daar waar ik vorig jaar nog weken met een zware kater heb rond gelopen.

S'avonds op mijn werk hoorde ik nog van een collega die met zijn 14'en online zaten en waar er alleen 1 ict'er 2x doorheen was gekomen. Die ene persoon heeft dus met 2 aankopen die hele groep van kaarten voorzien.
Het kan wederom toeval zijn maar deed me wel afvragen of er dan toch trucjes zijn om het systeem te beïnvloeden?

Mijn conclusies:
-Om 1000 inloggen leek weinig effect te hebben.
-Refreshen leek geen negatieve invloed te hebben.
-Met mijn laagste startnummer slaagde in rond 1133 toch nog om kaarten te scoren.
-In 2 verschillende groepen kwam de newbie er het eerst doorheen.
-Handige ict'ers lijken een voorsprong te hebben.
-Eenmaal in de shop hielp het verlagen van het aantal gewenste kaarten me toch nog aan 2 tickets.
-Ook na het zien van het bordje uitverkocht kon ik toch nog kaarten kopen.
-20 personen op 60 devices leverden ons 4 transacties op met een 'buit' van in totaal 20 kaarten.

Opgelucht kan ik uitkijken naar mijn 29e Lowlands.
Ikzelf wilde persé nu al een kaart, maar mijn clubje van de afgelopen jaren wacht nu express op de kaartdump die ook dit jaar ongetwijfeld weer gaat plaatsvinden in de week voor Lowlands.
Je had om half 11 even moeten refreshen, dan kon je gelijk de botcode invoeren en kwam je al in de wachtruimte. Had je dat om 11 uur niet meer hoeven doen.
 

Athos

Gouden Tip
13 jul 2023
473
695
ik zeg ook niks over zekerheid, ik zeg dat er een hoop onzin voorbij komt.
Ik geloof overigens ook niet in meerdere devices, maar heb geen bewijs.
Met mijn eerste device kwam ik op plek 125.000, met mijn tweede op 180.000 en tot slot met m'n derde op plek 400. Die plek 400 had net zo goed plek 140.000 kunnen zijn maar het werd dus 400. Met meer devices heb je gewoon meer kans op een lager nummer. Wat valt daar niet aan te geloven?
 

markvdrheijden

Randprogramma
7 jun 2022
148
289
Hoop gedoe hier over dat het festival verandert. Ik heb afgelopen jaar ook m'n bedenkingen gehad bij sommige dingen (opkomst Dry Cleaning, Snail Mail, DJVT en Charlotte de Witte), maar ik zie in de huidige line-up genoeg moois om te concluderen dat ze niet te veel naar de 'feestdoelgroep' willen cateren. Het is de hoop dat er iets meer eigen lijnen in de timetable komen, waarbij genoeg tijd/ruimte is om te ontdekken buiten de eigen bubbel. Laten we gewoon lekker in augustus kijken hoe het gaat, reacties op social media etc zijn ook maar een klein deel van de bezoekers.

Overigens: 2 weekenden zou het ultieme einde betekenen van Lowlands. Het hele idee en gevoel van het festival is dan weg.
Gezien dat ze Goldband, Fred Again… en QOTSA als headline hebben, heb ik juist wel het idee dat ze de massa cateren.
Los daarvan, de animo is zoveel groter dan eerder, en ik kan niet anders bedenken dan dat dat toch vooral publiek is dat Lowlands wil meemaken, niet publiek dat wil ontdekken. Ik vermoed dat zelfs als het programma een ontdekkingstocht kan zijn, je toch net als vorig jaar een veel meer een publiek zult zien dat massaal naar verlangde acts zal gaan.
 

Athos

Gouden Tip
13 jul 2023
473
695
Gezien dat ze Goldband, Fred Again… en QOTSA als headline hebben, heb ik juist wel het idee dat ze de massa cateren.
Los daarvan, de animo is zoveel groter dan eerder, en ik kan niet anders bedenken dan dat dat toch vooral publiek is dat Lowlands wil meemaken, niet publiek dat wil ontdekken. Ik vermoed dat zelfs als het programma een ontdekkingstocht kan zijn, je toch net als vorig jaar een veel meer een publiek zult zien dat massaal naar verlangde acts zal gaan.
in 2001 kwam ik op LL voor Pulp en Placebo.

Bij Pulp stond het voorin helemaal vol met allerlei pratende dansgeiten die op Manu Chao aan het wachten waren en er helemaal niets van begrepen.

Bij Placebo had je hetzelfde met de Placebo / Anouk combinatie.

Volgens mij is cateren voor de massa en pratend publiek echt niets nieuws op LL.
 

markvdrheijden

Randprogramma
7 jun 2022
148
289
in 2001 kwam ik op LL voor Pulp en Placebo.

Bij Pulp stond het voorin helemaal vol met allerlei pratende dansgeiten die op Manu Chao aan het wachten waren en er helemaal niets van begrepen.

Bij Placebo had je hetzelfde met de Placebo / Anouk combinatie.

Volgens mij is cateren voor de massa en pratend publiek echt niets nieuws op LL.
Ik heb het ook niet over praten door de nummers, ik heb het over het publiek dat steeds eenvormiger wordt.
 

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
466
811
Ik heb niet echt gemerkt dat het praten door concerten heen op Lowlands nou erger is dan op andere festivals, nou zijn mijn referenties ook misschien niet de juiste met Down the Rabbit Hole, Sziget en Pinkpop.

Sterker nog ik heb op Lowlands de meest magische momenten mee gemaakt met rustige concerten waar het soms doodstil was, zoals the war on drugs in de Alpha, Tamino in de Heineken en The National in de Bravo.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.833
1.740
Zaterdag as. weer de verkoop van 6187 tickets die door bots waren gereserveerd, aldus organistatie op Instagram. 2 tickets te koop per sessie
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.833
1.740
Ik merk dat ik mij een beetje stoor aan het 'kijk eens hoe goed wij het doen' gevoel van de post. Terwijl je eigenlijk er van uit mag gaan dat dit al geregeld is.
 

hendrik1

Gouden Tip
17 nov 2018
274
221
Ik merk dat ik mij een beetje stoor aan het 'kijk eens hoe goed wij het doen' gevoel van de post. Terwijl je eigenlijk er van uit mag gaan dat dit al geregeld is.
Liever op deze manier, dan dat ze volgende maand die 10 euro stiekem mee profiteren bij doorverkoop.
 
  • Leuk
Waarderingen: davadude

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.833
1.740
Liever op deze manier, dan dat ze volgende maand die 10 euro stiekem mee profiteren bij doorverkoop.
Ik vermoed dat de meeste van deze secondary ticketing partijen met de doorgeeffunctie werken zodat ze nog meer marge kunnen maken. Dus is ook weer in hun eigen voordeel.
 

pietmoeskops

Campingartiest
3 jun 2020
98
202
Denk toch dat het tijd wordt dan Bente dat kopje koffie gaat drinken met een paar van onze forumleden ;) Want in hoeverre is het knap dat ze dit ontdekt hebben en of had dit voorkomen kunnen worden met de bovengenoemde adviezen?
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

dblauw

Campingartiest
28 nov 2023
79
94
Denk toch dat het tijd wordt dan Bente dat kopje koffie gaat drinken met een paar van onze forumleden ;) Want in hoeverre is het knap dat ze dit ontdekt hebben en of had dit voorkomen kunnen worden met de bovengenoemde adviezen?
Maar dit ligt niet bij Lowlands, maar bij Ticketmaster..

En ik vraag me af he: stel je zou met Ticketmaster om de tafel kunnen. Wat zou je concreet voorstellen?
 
  • Leuk
Waarderingen: wsslvrwrt

Gebruikers die dit onderwerp bekijken