Lowlands 2024

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.784
Zeker, eens! Je zou kunnen verwachten dat het servicekosten zouden zijn per transactie, maar het is een behoorlijke verbetering. Niet zo dat je helemaal geen keuze hebt. EvE benoemt ook in de podcast dat je gewoon met een verkoper kunt afspreken en schoon je kaartje kunt doorverkopen.
Het is inderdaad een verbetering ten opzichte van wat het was.

Van die laatste optie zul je toch minder snel gebruik maken, verwacht ik.
 

pietmoeskops

Campingartiest
3 jun 2020
98
202
Over de doelgroep zegt hij volgens mij dat hij tijdens zijn eerste bezoek aan LL (voordat hij überhaupt directeur was) iets in het festival zag waar je niet massaal met 60.000 voor een groot podium in een weiland met alleen friet/bier stond. Dus meer oog voor de totale aankleding, divers programma en alle aspecten waar Lowlands bekend en geliefd om is (oké was, voor sommige lezers). “Die lifestyle wat dan nu de havermelkelite heet, in sommige mensen hun vocabulaire” zijn de bezoekers van Lowlands. Dus in zijn beleving zijn door de afgelopen 23jaar naar Lowlands te gaan allemaal al een beetje onderdeel van de elite ;)

En voordat ik het terug krijg; werk niet voor Mojo en realiseer me goed dat we de afgelopen edities wel massaal voor Goldband, de Jeugd en Charlotte stonden :love:
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.547
11.023
Over linksafslaan in het programma gesproken. Mooie naam om dat in gang te zetten
Of... dat wordt hier OLT De Goffert of OLT Caprera. Lijkt me nog iets waarschijnlijker ook, de dag na Rivierenhof om daarna de oversteek naar Londen te maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.162
4.292
Overigens vind ik 10 euro servicekosten voor doorverkoop niet misselijk. Voor een volledig te automatiseren handeling? En je hebt ook geen keuze natuurlijk; als je wilt doorverkopen moet je er gebruik van maken.

Ook hier verdient Mojo een mooie duit.
Ook die te automatiseren handeling kost geld en moet goed zijn geregeld. Die IT’er werkt niet voor een drankbon.
 

piep

Gouden Tip
1 feb 2022
308
405
Begrijp ik uit je reactie dat jij liever niet/nooit meer naar LL komt?

Over de prijs wordt zeker wel iets vermeld en dat we rekening moet houden met €325 en zegt EvE duidelijk "dat we die kant op gaan". Wat betreft doorverkoop service fee was het 12% (wat dan voor dure LL tickets inderdaad helaas behoorlijk oploopt), is nu €10 en lijkt me dat een redelijke oplossing. Hopelijk hebben ze ook iets gedaan aan de 20% winst (€60!!) die ticketeigenaren een half uur na uitverkoop mogen plussen op de originele verkoopprijs. En de 5.000 tenten worden volgens mij niet voor je opgezet (dus ook niet minder capaciteit), maar kunnen worden opgehaald bij de HEMA/ophaalpunt waar ze na het festival ook weer geretourneerd moeten worden om je borg terug te krijgen. Je moet dus nog steeds een plekkie zoeken en zelf opzetten.
Nope. Hoop toch naar mijn 17e Lowlands te kunnen gaan. Voor mij persoonlijk was vorig jaar 1 van de betere edities: qua organisatie, line-up en sfeer.

De doelgroep werd hem wel in de mond gelegd door de interviewer, en heb ik toegevoegd ter illustratie van de toon.
 
  • Leuk
Waarderingen: pietmoeskops

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.784
Ook die te automatiseren handeling kost geld en moet goed zijn geregeld. Die IT’er werkt niet voor een drankbon.
Dat begrijp ik. Ik insinueer ook nergens dat IT-ers voor een drankbon werken……

Maar ik denk dat deze te automatiseren handeling al lang en breed is terugverdiend. Denk je niet? Stel dat er vorig jaar 10.000 kaarten zijn doorverkocht, dan heeft ze dat 4 ton opgeleverd. En dat systeem wordt voor alle Mojofestivals gebruikt waar nodig. Uiteraard heb ik geen inzicht in de doorverkochte aantallen, maar ik kan me voorstellen dat mijn schatting voorzichtig is.

Ken genoeg IT-ers die het voor minder doen….

Bovendien, zo ingewikkeld is het niet, hoor ik van mensen die er veel verstand van hebben.

En je betaalt ook al servicekosten bij aankoop van je ticket.

En dan lijkt het mij meer een verdienmodel op zichzelf.
 

pietmoeskops

Campingartiest
3 jun 2020
98
202
Maar ik denk dat deze te automatiseren handeling al lang en breed is terugverdiend. Denk je niet? Stel dat er vorig jaar 10.000 kaarten zijn doorverkocht, dan heeft ze dat 4 ton opgeleverd. En dat systeem wordt voor alle Mojofestivals gebruikt waar nodig. Uiteraard heb ik geen inzicht in de doorverkochte aantallen, maar ik kan me voorstellen dat mijn schatting voorzichtig is.

In dezelfde podcast van gisteren geeft EvE overigens aan dat het jaarlijks om 5.000/6.000 kaarten (en iets later in het gesprek 8% a 10% van de kaarten) gaat die doorverkocht worden. Aanzienlijk minder dan ik dacht, want ik had ook die 10.000 in mij hoofd. Zeker gezien de rush van afgelopen jaar op het resale platform.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.394
1.081
Dan ga ik afwachten totdat de prijzen op Ticketmaster resell onder de 300 euro liggen. Meestal in de paar dagen voor het festival.
Klopt, dat is ook mijn plan. Niet in de war raken en wachten vlak voor LL, maar bij voorkeur bij de VVK 🤪
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84

El Branco

Gouden Tip
18 feb 2017
419
374
Ik had Korn ook wel een toffe boeking gevonden.

Welke (gouwe) ouwe zouden het nog goed doen tegenwoordig? Limp Bizkit kent bijna iedereen wel, ook als je in die tijd nog potjes olvarit at. Prodigy idem. Korn ben ik al minder zeker van. Skunk Anansie? Lenny Kravitz? Ik zou het echt niet weten.
Ik blijf nog steeds bij Staind. Blijft nog steeds fantastich overeind qua zang en muziek.
 

El Branco

Gouden Tip
18 feb 2017
419
374
Klopt, maar wat doe je als je dit jaar misgrijpt. Gaat vast een keer gebeuren denk ik. Heb zo’n gevoel dat mij dat dit jaar gebeurd 🤔
Marc had ik vorig jaar . En was er wel klaar mee. [Ook door de graai cultuur]Maar toch op het laatste moment nog 2 kaarten kunnen bemachtigen voor een stuk minder. Omdat we er 6km vandaan zitten en dan jeukt het wel als je alles weer opgebouwd ziet worden. Op voor jaar 21[zal nu toch wel eens een vrij kaartje worden . Na wat we allemaal hebben besteed al die jaren]👊🤘🤩🤩
 
  • Haha
Waarderingen: @Marc

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Ik hoop dat Lowlands wel weer een beetje linksaf slaat, zoals DTRH dit jaar met de eerste worp ook lijkt te doen. Wegblijven bij de Sofi Tukkers of Goldbands van deze wereld. Uitverkopen doen ze toch al (zie ook DTRH met het iets alternatievere program)
Zo “linksaf” is DTRH toch ook niet? Althans, ik zie vrijwel geen namen daar staan die niet op Lowlands zouden kunnen staan (of er al hebben gestaan).

In de Alpha zullen er altijd wel namen ala Goldband staan, kunnen ze helaas niet omheen. Ik hoop vooral dat ze niet teveel namen op herhaling hebben. En dat ze nieuwe acts ook op de grotere podia kwijt kunnen zoals bijvoorbeeld een Steve Lacey of Boygenius vorig jaar. Of dat ze net iets harder hun best doen voor Lana Del Rey ipv te snel naar weer Queens Of The Stoneage te pakken om maar wat te noemen. Liever 21 Savage dan The Offspring o.i.d.

Zo mag voor mij Big Thief ook vervangen worden voor The Postal Service als het mij vraagt. In ieder geval iets meer namen die niet om de 3 festivaljaren de festivalrevue passeert (Pinkpop, Lowlands, BKS, DTRH). Dat zou ik het mooiste vinden.
 

micham

Nieuw lid
27 dec 2023
4
2
Zo “linksaf” is DTRH toch ook niet? Althans, ik zie vrijwel geen namen daar staan die niet op Lowlands zouden kunnen staan (of er al hebben gestaan).

In de Alpha zullen er altijd wel namen ala Goldband staan, kunnen ze helaas niet omheen. Ik hoop vooral dat ze niet teveel namen op herhaling hebben. En dat ze nieuwe acts ook op de grotere podia kwijt kunnen zoals bijvoorbeeld een Steve Lacey of Boygenius vorig jaar. Of dat ze net iets harder hun best doen voor Lana Del Rey ipv te snel naar weer Queens Of The Stoneage te pakken om maar wat te noemen. Liever 21 Savage dan The Offspring o.i.d.

Zo mag voor mij Big Thief ook vervangen worden voor The Postal Service als het mij vraagt. In ieder geval iets meer namen die niet om de 3 festivaljaren de festivalrevue passeert (Pinkpop, Lowlands, BKS, DTRH). Dat zou ik het mooiste vinden.
The Postal Service zou perfect zijn !! Zeker als ze Death Cab For Cutie ook meenemen :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Athos

Novis95

Campingartiest
11 mei 2023
82
205
Zo “linksaf” is DTRH toch ook niet? Althans, ik zie vrijwel geen namen daar staan die niet op Lowlands zouden kunnen staan (of er al hebben gestaan).

In de Alpha zullen er altijd wel namen ala Goldband staan, kunnen ze helaas niet omheen. Ik hoop vooral dat ze niet teveel namen op herhaling hebben. En dat ze nieuwe acts ook op de grotere podia kwijt kunnen zoals bijvoorbeeld een Steve Lacey of Boygenius vorig jaar. Of dat ze net iets harder hun best doen voor Lana Del Rey ipv te snel naar weer Queens Of The Stoneage te pakken om maar wat te noemen. Liever 21 Savage dan The Offspring o.i.d.

Zo mag voor mij Big Thief ook vervangen worden voor The Postal Service als het mij vraagt. In ieder geval iets meer namen die niet om de 3 festivaljaren de festivalrevue passeert (Pinkpop, Lowlands, BKS, DTRH). Dat zou ik het mooiste vinden.
Het is dan wel jammer dat zowel Steve Lacy en Boygenius voor slechts een halfvolle alpha/bravo stonden. Ik hoop niet dat dit te veel afschrikt om dergelijke acts op deze podia te boeken.
 

mgbss

Support act
15 feb 2019
789
475
Zo “linksaf” is DTRH toch ook niet? Althans, ik zie vrijwel geen namen daar staan die niet op Lowlands zouden kunnen staan (of er al hebben gestaan).
Ik vind dit wel iets alternatiever dan de twee jaar ervoor eerlijk gezegd. Het feit dat BKS jaloers is op een hoop namen in de line-up van DTRH zegt daarin wel genoeg.
 
  • Leuk
Waarderingen: yannickd en Mimi

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.832
1.740
Ik vind dit wel iets alternatiever dan de twee jaar ervoor eerlijk gezegd. Het feit dat BKS jaloers is op een hoop namen in de line-up van DTRH zegt daarin wel genoeg.
Hebben ook nog geen Sofi Tukker esque acts geboekt zover ik zie
 
  • Leuk
Waarderingen: mgbss

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.576
Ik vind dit wel iets alternatiever dan de twee jaar ervoor eerlijk gezegd. Het feit dat BKS jaloers is op een hoop namen in de line-up van DTRH zegt daarin wel genoeg.
Iets meer indie in ieder geval. Eefje die eens als curator aantreedt in plaats van Froukje is daar illustratief voor ja. Zie ook geen typische Moderat-The Blaze achtige naam, of het moet Jungle zijn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken