Lowlands 2024

hendrik1

Gouden Tip
17 nov 2018
274
221
Het is net in welke verhouding je de 325 euro zet. Vergelijk je het met andere Europese festivals, dan is het prijzig. Vergelijk je het met 4 dagen ergens mogen overnachten + 4 dagen lang non-stop entertainment, dan is het relatief goedkoop voor wat je krijgt.
Ik verwacht niet dat de prijs veel mensen tegen gaat houden, tenzij de line up zwaar tegen gaat valt.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc en eva84

Dante

Randprogramma
2 jun 2023
239
391
Als ik kijk naar wat ik vorig jaar (en het daarvoor) heb gezien en wat ik voor hun shows over had gehad, kan het nog steeds uit
Tel daar nog een leuke donderdag bij op
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.358
5.050
Voor mij is het ook nog steeds een vriendenweekendje waar ik er regelmatig tussenuit kan glippen om toffe acts te zien. Vorig jaar vond ik de line-up best tof maar vond de sfeer wel minder. Ik voel nog steeds wel meer liefde voor die oude kleurlijke Lowlands zowel kwa tenten en net zoals design. Maar het blijft gewoon kwa opzet het beste festival van NL. Ongeacht publiek ongeacht line-up.
 
Laatst bewerkt:

Thadysseus

Nieuw lid
9 jan 2024
2
2
Kom hier vanuit het artikel van festileaks dat aangeeft dat de prijs waarschijnlijk gaat stijgen. Dit doet me niet zo heel veel eerlijk gezegd, maar ik stelde mijn vraagtekens bij sommige statements van de organisator die genoemd werd in het artikel. Hij gaf aan dat het jammer was dat de prijzen waarschijnlijk gaan stijgen omdat het onbetaalbaar zou worden voor hun doelgroep (jongeren en studenten oa). Ik betwijfel eerlijk gezegd of Lowlands echt een festival is voor die leeftijdsgroep, puur anekdotisch ken ik vrij weinig mensen van die leeftijd die er heen gaan. Kan goed mis zitten, heb alleen nog geen demografische data gezien die dit bevestigt of weerlegt. Logisch dat de prijs omhoog gaat als het elke keer binnen een half uur uitverkocht is overigens. Ben trouwens niet de aangewezen persoon om mensen te vertellen of die prijs de moeite waard is, hecht zelf meer waarde aan die 300 euro aan 3 concerten uit te geven van artiesten die ik zelf heb uitgekozen. Ben benieuwd of mensen voor de headliners naar Lowlands gaan of meer voor de ervaring
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

eva84

Dagopener
30 jan 2019
536
600
Is er al bekend gemaakt wanneer de kaarten in de verkoop gaan in dat interview?
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.407
1.087
Kom hier vanuit het artikel van festileaks dat aangeeft dat de prijs waarschijnlijk gaat stijgen. Dit doet me niet zo heel veel eerlijk gezegd, maar ik stelde mijn vraagtekens bij sommige statements van de organisator die genoemd werd in het artikel. Hij gaf aan dat het jammer was dat de prijzen waarschijnlijk gaan stijgen omdat het onbetaalbaar zou worden voor hun doelgroep (jongeren en studenten oa). Ik betwijfel eerlijk gezegd of Lowlands echt een festival is voor die leeftijdsgroep, puur anekdotisch ken ik vrij weinig mensen van die leeftijd die er heen gaan. Kan goed mis zitten, heb alleen nog geen demografische data gezien die dit bevestigt of weerlegt. Logisch dat de prijs omhoog gaat als het elke keer binnen een half uur uitverkocht is overigens. Ben trouwens niet de aangewezen persoon om mensen te vertellen of die prijs de moeite waard is, hecht zelf meer waarde aan die 300 euro aan 3 concerten uit te geven van artiesten die ik zelf heb uitgekozen. Ben benieuwd of mensen voor de headliners naar Lowlands gaan of meer voor de ervaring
Als ik zo rondkijk op LL zie ik die doelgroep zeker wel rondlopen. En ook in grote getale.
 
  • Leuk
Waarderingen: Synt en Thadysseus

eva84

Dagopener
30 jan 2019
536
600
Dat blind kopen van een kaartje, eigenlijk ben ik daar wel op tegen, maar de stress van het "er naast grijpen" als je het niet doet en afwacht trek ik ook slecht. Voor ons is het ook veel meer een vrienden weekend, en dan hoeft de lineup echt niet altijd perfect te zijn. Lowlands levert toch altijd wel op genoeg vlakken om het leuk te hebben.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.407
1.087
Dat blind kopen van een kaartje, eigenlijk ben ik daar wel op tegen, maar de stress van het "er naast grijpen" als je het niet doet en afwacht trek ik ook slecht. Voor ons is het ook veel meer een vrienden weekend, en dan hoeft de lineup echt niet altijd perfect te zijn. Lowlands levert toch altijd wel op genoeg vlakken om het leuk te hebben.
Klopt, maar wat doe je als je dit jaar misgrijpt. Gaat vast een keer gebeuren denk ik. Heb zo’n gevoel dat mij dat dit jaar gebeurd 🤔
 

eva84

Dagopener
30 jan 2019
536
600
Klopt, maar wat doe je als je dit jaar misgrijpt. Gaat vast een keer gebeuren denk ik. Heb zo’n gevoel dat mij dat dit jaar gebeurd 🤔
Ik heb eigenlijk nooit mis gegrepen maar voor t eerst dit jaar bij Paaspop. Overigens iedereen van onze groep die ingelogd was.

We gaan nu dus met z'n allen wel naar de camping maar qua festival kunnen we alleen vrijdag het terrein op. Het is wat het is.

Als dat bij Lowlands een optie was (alleen camping party) zou ik dat serieus overwegen bij mis grijpen.
 

Dante

Randprogramma
2 jun 2023
239
391
Dat blind kopen van een kaartje, eigenlijk ben ik daar wel op tegen, maar de stress van het "er naast grijpen" als je het niet doet en afwacht trek ik ook slecht. Voor ons is het ook veel meer een vrienden weekend, en dan hoeft de lineup echt niet altijd perfect te zijn. Lowlands levert toch altijd wel op genoeg vlakken om het leuk te hebben.
Meestal is de verkoop na bekendmaking van eerste namen toch? Helemaal blind kopen is het dan niet
 

eva84

Dagopener
30 jan 2019
536
600
Meestal is de verkoop na bekendmaking van eerste namen toch? Helemaal blind kopen is het dan niet
Zelfs als Suzan & Freek de eerste en enige drop is zou ik nog steeds kopen. Ik gruwel van die 2 en hun muziek maar dan nog zou ik kaarten scoren. Dus misschien niet helemaal blind maar het maakt niet uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: hendrik1, @Marc en Dante

Athos

Gouden Tip
13 jul 2023
475
696
Klopt, maar wat doe je als je dit jaar misgrijpt. Gaat vast een keer gebeuren denk ik. Heb zo’n gevoel dat mij dat dit jaar gebeurd 🤔
Dan ga ik afwachten totdat de prijzen op Ticketmaster resell onder de 300 euro liggen. Meestal in de paar dagen voor het festival.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc en eva84

piep

Gouden Tip
1 feb 2022
313
407
Op de achtergrond aangezet, geen doorkomen aan :ROFLMAO:. Zoals gebruikelijk veel recht praten wat toch wel krom aanvoelt, en ik kom erachter dat ik niet tot de doelgroep hoor (iets met 'havermelk elite').

Wat ik eruit haal:
- Hij zegt niks letterlijk over de genoemde prijs, dus die kan best nog hoger worden (persoonlijk verwacht ik dit wel)
- Geen extra's voor 30jaar Lowlands
- Wat zijn de verbeterpunten geleerd van vorig jaar: niks, was perfect
- De doorverkoop service fee gaat naar 10euro na de commotie van vorig jaar (was 40euro?)
- Pers moet blijven betalen
- Ze gaan 5000 tenten verhuren op basis van statiegeld (zoals op Roskilde?), onder het motto van duurzaamheid. Ofwel nog minder campingruimte en meer inkomsten
- 80% van het muziekprogramma staat alvast
- Er is nog geen datum voor de voorverkoop
 
  • Leuk
  • Wow
Waarderingen: Bob105, Novis95 en eva84

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
Ik zal het festival niet laten schieten op 25 euro meer. Vind het wel frappant dat Pukkelpop vorig jaar blijkbaar kan voor 265 euro en dat LL naar 325 "moet" gaan. De gages zullen inderdaad fors gestegen zijn, maar het formaat headliners is toch echt afgenomen. Ook daar heb ik niet per sé last van; er zijn jaren dat ik amper in de Alpha kom. Maar het is wel opvallend dat Pukkelpop een voor een groot deel overlappend programma veel goedkoper weer weer te zetten.

Overigens zou ik het voor Lowlands blind aandurven om ieder jaar een kaart te kopen voordat er maar één naam bekend is. De sfeer was altijd uitermate plezierig, zeker overdag. En meer dan welk festival dan ook vind je altijd genoeg om te ontdekken.

Hoop echt dat het dit jaar weer lukt. En hopelijk ook een ommekeer in de verhalen hier dat de sfeer afgelopen jaar wel wat minder goed was.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
- Er is nog geen datum voor de voorverkoop
Dit kan ik me overigens echt niet voorstellen. Doorgaans kun je er de klok gelijk op zetten bij Lowlands dat de vvk start in het eerste weekend van februari. Valt net zo regelmatig als pak 'm beet kerstmis.

Sowieso is dat over drie weken al, daar hebben ze echt wel een knoop over doorgehakt.
 

eva84

Dagopener
30 jan 2019
536
600
Ik zal het festival niet laten schieten op 25 euro meer. Vind het wel frappant dat Pukkelpop vorig jaar blijkbaar kan voor 265 euro en dat LL naar 325 "moet" gaan. De gages zullen inderdaad fors gestegen zijn, maar het formaat headliners is toch echt afgenomen. Ook daar heb ik niet per sé last van; er zijn jaren dat ik amper in de Alpha kom. Maar het is wel opvallend dat Pukkelpop een voor een groot deel overlappend programma veel goedkoper weer weer te zetten.

Misschien zijn de regels in NL strenger waar door ze meer kosten moeten maken voor bijvoorbeeld verzekeringen etc. Mogelijk liggen de lonen voor personeel hier hoger. Dat zijn wel dingen die ik niet ondenkbaar vind tov België. Het is zo dichtbij maar dingen zijn daar ooit zo anders geregeld. Vriendin van mij is daar gaan wonen en die verbaasd zich nog regelmatig om de verschillen met NL.

Ik ben nooit naar Pukkelpop geweest. Hoeveel kaarten verkopen die?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken