Lowlands 2024

philmania

Playlistbediener
12 jul 2018
28
38
Hun exclusiviteit is juist hun kracht en wellicht zelfs een van de redenen dat ze festivals kunnen headlinen. Nu invallen op Lowlands zou nogal tegen die gedachte in gaa

Hun exclusiviteit is juist hun kracht en wellicht zelfs een van de redenen dat ze festivals kunnen headlinen. Nu invallen op Lowlands zou nogal tegen die gedachte in gaan.
Ja, helemaal eens. Zocht troost bij de gedachte van genieten van LCD vanuit voorvak van de Alpha haha
 
  • Leuk
Waarderingen: peter Molenaar

hendrik1

Gouden Tip
17 nov 2018
326
304
Ik denk dat geld niet echt een probleem is. Meer de beschikbaarheid en welwillendheid van bands om binnen nu en 5 weken nog naar Nederland te komen.
Natuurlijk, bands moeten beschikbaar zijn. Maar een band komt eerder als ze 2 ton krijgen dan als ze 3 consumptiebonnen krijgen.
 

Highlander

Nieuw lid
12 jul 2024
1
8
Poeh hé, afgelopen jaar cancelt Florence & the Machine (last minute), dit jaar QOTSA (hoogstwaarschijnlijk)en The Smile hun show, allemaal acts met een aanzienlijke budget impact en daar komt normaal gezien niet iets van dat formaat voor terug. Dus veel “ extra” money in the pocket.

Oké, je koopt een kaart voordat de namen gedropped worden, en ja, het is ook heel lekker om een paar dagen in een heerlijk sfeertje rond te lopen, echter heb je dan wel de verwachting (althans ik dan) dat er een aantal grote namen vallen. Er lijkt wat mij betreft meer focus op het concept LL en minder op de artiesten. Maar ach, misschien is dit gelul van ouwe festivalganger, die al jaren met veel plezier mee gluurt op het forum. Nou, misschien gaat LL nog even de banden aanhalen met Werchter voor een paar pareltjes, fingers crossed.
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
643
334
Poeh hé, afgelopen jaar cancelt Florence & the Machine (last minute), dit jaar QOTSA (hoogstwaarschijnlijk)en The Smile hun show, allemaal acts met een aanzienlijke budget impact en daar komt normaal gezien niet iets van dat formaat voor terug. Dus veel “ extra” money in the pocket.

Oké, je koopt een kaart voordat de namen gedropped worden, en ja, het is ook heel lekker om een paar dagen in een heerlijk sfeertje rond te lopen, echter heb je dan wel de verwachting (althans ik dan) dat er een aantal grote namen vallen. Er lijkt wat mij betreft meer focus op het concept LL en minder op de artiesten. Maar ach, misschien is dit gelul van ouwe festivalganger, die al jaren met veel plezier mee gluurt op het forum. Nou, misschien gaat LL nog even de banden aanhalen met Werchter voor een paar pareltjes, fingers crossed.
Eens hoor. De tijden dat the XX, Editors en Mumford and Sons headlinen of the last Shadow puppets en lcd soundsystem na elkaar in de alpha stonden is wel voorbij. Kan me de laatste keer dat ik ging(2 jaar terug) ook geen leuke Indie avond herinneren waarbij op dtrh daar elke avond ruimte voor is. Enig idee of er vorig jaar wel een tentje was ingericht om beetje te dansen op indie? Dat gebeuk is niet aan mij besteed.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: RichardB

Athos

Support act
13 jul 2023
783
1.132
Eens hoor. De tijden dat the XX, Editors en Mumford and Sons headlinen of the last Shadow puppets en lcd soundsystem na elkaar in de alpha stonden is wel voorbij. Kan me de laatste keer dat ik ging(2 jaar terug) ook geen leuke Indie avond herinneren waarbij op dtrh daar elke avond ruimte voor is. Enig idee of er vorig jaar wel een tentje was ingericht om beetje te dansen op indie? Dat gebeuk is niet aan mij besteed.
Er was op vrijdag een future classic nacht in de Heineken en zaterdag een punknacht in de Lima, maar daar hield het wel mee op (om 3 uur).
 

RobGordon

Playlistbediener
19 apr 2023
10
14
zou Slowdive een vervanger kunnen zijn voor The Smile ? is misschien wel beetje zelfde straatje / level (?) en spelen de week van LL op de woensdag in Portugal en donderdag Frankrijk festivals, hebben ook net op Werchter en BKS gestaan
Och als dit toch zou kunnen...

Maar zullen ze niet met BKS/Friendly Fire exclusiviteit afgesproken hebben? Of vervalt dat omdat BKS al geweest is?
 

hendrik1

Gouden Tip
17 nov 2018
326
304
De tijden dat the XX, Editors en Mumford and Sons headlinen of the last Shadow puppets en lcd soundsystem na elkaar in de alpha stonden is wel voorbij.
Bedoel je qua grote Indienamen of qua 'dure' acts? Grote Indienamen lijken inderdaad minder te worden.
Hopelijk komen ze daar volgend jaar wat meer op terug. Of boeken ze samen met wat anders festivals een mooie Indienaam als vervanger voor QOTSA.
 

Kesselman

Geliefde act
7 dec 2015
1.333
876
grote kans dat ze samen met pukkelpop op zoek zijn
vervanger voor qotsa op vr (LL) en Zo (PP)
en the smile za (LL) en Zo (PP)

wellicht dat er nog een festival mee doet, weet niet precies waar ze de andere dagen zouden spelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: ZiggyStardust93

Davidd

Support act
7 jul 2021
760
1.330
Eens hoor. De tijden dat the XX, Editors en Mumford and Sons headlinen of the last Shadow puppets en lcd soundsystem na elkaar in de alpha stonden is wel voorbij. Kan me de laatste keer dat ik ging(2 jaar terug) ook geen leuke Indie avond herinneren waarbij op dtrh daar elke avond ruimte voor is. Enig idee of er vorig jaar wel een tentje was ingericht om beetje te dansen op indie? Dat gebeuk is niet aan mij besteed.
In het nachtprogramma op Lowlands is inderdaad veelste weinig indie, maar die namen die jij noemt zijn wel gewoon Lowlands namen qua dagprogramma.

Eigelijk zou ik de camping B tent van Pinkpop wel in het nachtprogramma willen van Lowlands. Dat was voor mij altijd het lichtpuntje op Pinkpop.
 

Athos

Support act
13 jul 2023
783
1.132
grote kans dat ze samen met pukkelpop op zoek zijn
vervanger voor qotsa op vr (LL) en Zo (PP)
en the smile za (LL) en Zo (PP)

wellicht dat er nog een festival mee doet, weet niet precies waar ze de andere dagen zouden spelen.
Waarbij PKP een stuk minder "kieskeurig" hoeft te zijn qua wensen van het publiek vermoed ik.

Stel dat ze allebei Liam Gallagher en Pulp kunnen krijgen, dan zal PKP wellicht "allez mannekes laten we dat doen ja!" zeggen terwijl Lowlands "nee bedankt, wij doen De Staat wel" zal zeggen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken