Lowlands 2024

Spaulding

Campingartiest
6 jul 2024
70
72
Eens hoor. De tijden dat the XX, Editors en Mumford and Sons headlinen of the last Shadow puppets en lcd soundsystem na elkaar in de alpha stonden is wel voorbij. Kan me de laatste keer dat ik ging(2 jaar terug) ook geen leuke Indie avond herinneren waarbij op dtrh daar elke avond ruimte voor is. Enig idee of er vorig jaar wel een tentje was ingericht om beetje te dansen op indie? Dat gebeuk is niet aan mij besteed.
Ik moest ook al aan de Shadow Puppets denken. Miles Kane komt al ....
 

rubenv

Campingartiest
11 okt 2023
90
68
Zou Lowlands balen dat ze Air al hebben announced? Was de perfecte vervaging voor The Smile geweest haha
 

Buddha84

Playlistbediener
30 mrt 2022
39
86
Zijn 2many djs geen leuk alternatief? Naast alle bovengenoemde artiesten? Soulwax is al present
 

Archie

Playlistbediener
17 apr 2024
19
33
Ik denk dat de organisatie stiekem wel graag had gecommuniceerd dat The Smile wordt vervangen door Air, want het lijkt me op het moment ontzettend lastig om voor QotSA én The Smile vervangers te vinden van vergelijkbare grootte en stijl..

Voor een Alpha-afsluiter lijkt me dat niet te doen, waar het me volledig uitgesloten lijkt om grote namen van andere grote NL festivals over te nemen (m.u.v. NSJ). Dat zou naast PP/DTRH/BKS dan ook gelden voor Massive Attack (Spoorpark) en Prodigy (Jera). Van Reading/Leeds heb ik ook mijn grote twijfels bij Lana (te laat/duur?) en Liam (relevantie?), maar wellicht valt er samen met Pukkelkop nog een deal te maken. Persoonlijk zou ik Stormzy (PKP) de (co-)headline gunnen. Ik vind het sowieso onbegrijpelijk dat die niet is geboekt, ook al zal hij niet voor een volksverhuizing zorgen zoals Fred.

Voor een iets lagere spot zijn wat meer opties, maar zeer waarschijnlijk inderdaad geen droomvervanger Fontaines D.C. (do-vrij-za eindigend in Portugal). Of de Pixies (vrij-za in Noorwegen en dinsdag in Engeland). En helaas voor mij staat Lil Yachty in Japan, evenals Phoenix. Future Islands of De La Soul (Lokerse Feesten), Killer Mike, The Streets of Mount Kimbie (PKP), of Mitski(!), Kaytranada of beabadoobee (APE) hebben misschien nog wel ruimte.

TL;DR Ik ben ongelooflijk brak en heb langs wat festival-accounts gescrolld.
 

Dante

Gouden Tip
2 jun 2023
393
566
Ik denk dat de organisatie stiekem wel graag had gecommuniceerd dat The Smile wordt vervangen door Air, want het lijkt me op het moment ontzettend lastig om voor QotSA én The Smile vervangers te vinden van vergelijkbare grootte en stijl..

Voor een Alpha-afsluiter lijkt me dat niet te doen, waar het me volledig uitgesloten lijkt om grote namen van andere grote NL festivals over te nemen (m.u.v. NSJ). Dat zou naast PP/DTRH/BKS dan ook gelden voor Massive Attack (Spoorpark) en Prodigy (Jera). Van Reading/Leeds heb ik ook mijn grote twijfels bij Lana (te laat/duur?) en Liam (relevantie?), maar wellicht valt er samen met Pukkelkop nog een deal te maken. Persoonlijk zou ik Stormzy (PKP) de (co-)headline gunnen. Ik vind het sowieso onbegrijpelijk dat die niet is geboekt, ook al zal hij niet voor een volksverhuizing zorgen zoals Fred.

Voor een iets lagere spot zijn wat meer opties, maar zeer waarschijnlijk inderdaad geen droomvervanger Fontaines D.C. (do-vrij-za eindigend in Portugal). Of de Pixies (vrij-za in Noorwegen en dinsdag in Engeland). En helaas voor mij staat Lil Yachty in Japan, evenals Phoenix. Future Islands of De La Soul (Lokerse Feesten), Killer Mike, The Streets of Mount Kimbie (PKP), of Mitski(!), Kaytranada of beabadoobee (APE) hebben misschien nog wel ruimte.

TL;DR Ik ben ongelooflijk brak en heb langs wat festival-accounts gescrolld.
Mooi speurwerk! Ik zou echt gelijk tekenen voor Stormzy, maar dat is niet echt hetzelfde als QOTSA. Maar eenzelfde soort band/artiest van vergelijkbare grootte wordt gewoon onmogelijk. Dan wil je denk ik in ieder geval dat je een waardige headliner kan neerzetten.
 

fiesta

Gouden Tip
20 jun 2018
407
462
Eens hoor. De tijden dat the XX, Editors en Mumford and Sons headlinen of the last Shadow puppets en lcd soundsystem na elkaar in de alpha stonden is wel voorbij. Kan me de laatste keer dat ik ging(2 jaar terug) ook geen leuke Indie avond herinneren waarbij op dtrh daar elke avond ruimte voor is. Enig idee of er vorig jaar wel een tentje was ingericht om beetje te dansen op indie? Dat gebeuk is niet aan mij besteed.
Mis ik de laatste jaren ook wel. De punk dj’s waren ok, maar zou graag iets als kiss all hipsters terugzien.
 

LLsince97

Playlistbediener
25 jul 2023
41
47
Ja, ik miste dat ook enorm de afgelopen jaren. Vroeger had je de Alpha DJ's etc. De laatste jaren was het echt alleen maar techno etc. Mede daarom overgestapt naar DTRH waar de nachten veel gezelliger zijn!
 
  • Leuk
Waarderingen: Mimi

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.495
1.659
Je hebt in de Heineken en Lima toch altijd dat soort muziek? Heineken in ieder geval precies wat jullie schetsen.
 
  • Leuk
Waarderingen: koekebakker

BeWario

Randprogramma
27 jun 2023
231
251
Fiesta macumba vind ik zowaar nog erger dan dat gebeuk in de bravo.
Echt verschrikkelijk. Er was nog een avond Punkimo (punk, emo, dat soort dingen) in de Lima. Maar t was wel vrij hard en ik zoek idd ook meer de indie bangers
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken