Lowlands 2023

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.529
817
Ik ben zelf erg blij met de line Up. Staan een hoop dingen op die ik nog niet heb gezien en dat is wel eens anders.

Als ik echter de socials check en hier een beetje lees is de algemene tendens niet zo heel positief. Ze hebben op Billie na toch wat kleine headliners en ik kan mij voorstellen dat als je vooral radio 538 luistert en vooral gaat voor de hype je dan behalve de Nederlandse acts weinig van de drop van gisteren kent.

Zal dit in de aankomende jaren zorgen voor een mindere kaartverkoop net als een jaar of 10 terug?!
 

Molis040

Campingartiest
6 aug 2022
98
148
Ze staan op elk plein- en dorpsfeest de komende zomer. Dan kan de Alpha er ook nog wel bij, Moderat erna, gaat prima😭
Ik hoop toch echt op Moderat in de Bravo.. De Alpha is te groots/open.. Moderat moet klef, warm en donker :D


Zal dit in de aankomende jaren zorgen voor een mindere kaartverkoop net als een jaar of 10 terug?!
Dat is wel steeds wat ik hoop als ik die negatieve berichten zie.. Lowlands mag lekker uitverkopen, maar gewoon ergens in Mei/Juni ofzo ;-).
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84 en emmabloemert

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.283
1.284
Ik ben zelf erg blij met de line Up. Staan een hoop dingen op die ik nog niet heb gezien en dat is wel eens anders.

Als ik echter de socials check en hier een beetje lees is de algemene tendens niet zo heel positief. Ze hebben op Billie na toch wat kleine headliners en ik kan mij voorstellen dat als je vooral radio 538 luistert en vooral gaat voor de hype je dan behalve de Nederlandse acts weinig van de drop van gisteren kent.

Zal dit in de aankomende jaren zorgen voor een mindere kaartverkoop net als een jaar of 10 terug?!
Voor deze prijs is het echt beschamend zwak voor iemand die al wat langer naar grote festivals gaat. De enige naam in de hele batch wat nu bekend is, is M83 voor mij echt interessant. De rest al vaak genoeg gezien of staan op de planning.

Mja, je krijgt natuurlijk meer dan de muziek op Lowlands. Maar voor mij is dat niet meer genoeg wat ten koste gaat van de muziek. Helaas, LL heeft mij verloren na corona-time.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84 en Onibaba

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.283
1.284
Ik hoop toch echt op Moderat in de Bravo.. De Alpha is te groots/open.. Moderat moet klef, warm en donker :D
Overigens was Moderat een paar jaar terug, overdag in de Alpha, wel best nice. Maar voor mijn gevoel staan ze elk jaar 5 keer in NL, net als Bicep.
 

Molis040

Campingartiest
6 aug 2022
98
148
Overigens was Moderat een paar jaar terug, overdag in de Alpha, wel best nice. Maar voor mijn gevoel staan ze elk jaar 5 keer in NL, net als Bicep.
Dat was van alle keren dat ik Moderat heb gezien (keer of 8), de minst leuke/sfeervolle.
 

liluzi

Randprogramma
3 feb 2019
127
77
Dat is wel steeds wat ik hoop als ik die negatieve berichten zie.. Lowlands mag lekker uitverkopen, maar gewoon ergens in Mei/Juni ofzo ;-).
denk dat er toch ook een flink aantal mensen tussenzit die voor de hype/met vriendengroep een kaartje hebben gekocht en nu geen idee hebben wat ze met deze line-up aan moeten. Dezelfde mensen die ook niet echt voor de muziek komen en dus ook niet op onderzoek uit gaan naar namen die ze niet kennen. Het is maar de vraag of ze nogmaals 300 euro willen betalen voor alleen de “sfeer”, maar daar zullen ze achter komen in augustus..
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84, Molis040 en MarkD

djessnl

Randprogramma
16 mrt 2018
228
224
Hey, ik ga het schaamteloos vragen: Zijn er nog mensen die een kaartje te koop hebben? Stuur me aub een DM <3
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Echt waar, in de Alpha? Ongelooflijk... Zet dan ook meteen Kensingston's afscheidstour erbij om het 100%-NL radiofeest compleet te maken😭
Ik vermoed dat dit een payback cadeatje is van Mojo voor hun invalbeurt op DTRH. Dezelfde dag staonden ze nog op CAS te spelen en braken vervolgens de tent af op DTRH. En ik verwacht dat ze dat in de Alpha ook wel gaat lukken ;-)
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.529
817
Overigens was Moderat een paar jaar terug, overdag in de Alpha, wel best nice. Maar voor mijn gevoel staan ze elk jaar 5 keer in NL, net als Bicep.
Ik zou Moderat liever in het donker zien al vond ik het toen wel tof!
 

anniek

Playlistbediener
13 jul 2020
23
40
Enorm blij dat Boygenius komt. Water from your eyes, MUNA en Mother Mother zijn ook zeer welkom dus ik vind de drop prima. Ik ben benieuwd wat er in de volgende drop nog bij gaat komen. TV Girl staan 19 aug in Paradiso. Is er een kans dat ze dat weekend ook nog op LL staan, of zal er max 1 concert in NL zijn?
 

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
652
575
Ik zou Moderat liever in het donker zien al vond ik het toen wel tof!

Liever als Bravo afsluiter idd, maar dat zal wel te klein zijn.
Dacht ooit in een podcast met EvE en/of een boeker gehoord te hebben dat Moderat zelfs een extra fee kreeg omdat ze in het licht speelde destijds. Moderat wilt dat liever niet natuurlijk omdat de muziek zich daar niet voor leent, dus gaf Lowlands wat meer geld om ze over te halen
 
  • Leuk
Waarderingen: UpInSmoke en roluf

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
Zo vandaag even door de nieuwe drop namen heengeluisterd. Ligt misschien aan mij, maar ik voel me af en toe echt een muziek nitwit. Sommige hier op het forum kunnen bij de drop al aangeven dat het zwak, slecht of goed is. Ik moet toch echt even goed luisteren.

S10 heel blij mee, was ik op voorhand al aangezien ik gehoopt had dat ze zou komen. Wat me nu zo direct is opgevallen:

- boygenius
- RAYE (!)
- The Dreadnoughts
- KennyHoopla
- The Scratch
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.149
2.912
Zo vandaag even door de nieuwe drop namen heengeluisterd. Ligt misschien aan mij, maar ik voel me af en toe echt een muziek nitwit. Sommige hier op het forum kunnen bij de drop al aangeven dat het zwak, slecht of goed is. Ik moet toch echt even goed luisteren.
Geloof me, hoeveel je ook kent van muziek, dat gevoel gaat nooit weg. Er zijn altijd mensen die nóg meer muziek kennen. Bij de grote festivals kan ik meestal mijn weg wel bij aankondigingen, maar dan kom ik mensen tegen die de helft van de lineup van Le Guess Who? herkennen en dan moet ik mezelf toch ook wel even in de haren krabben hoor.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Gisteren bij de Teskey Brothers geweest in de AFAS, wat een fantastische band is dit.
Zou echt niet misstaan op Lowlands.
Al krijg ik er wel de kiwanuka vibe bij.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc en roluf

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.426
1.850
Gisteren bij de Teskey Brothers geweest in de AFAS, wat een fantastische band is dit.
Zou echt niet misstaan op Lowlands.
Al krijg ik er wel de kiwanuka vibe bij.
Heel graag, maar aangezien ze al op het bluesfestival in Grollo én North sea jazz staan, lijkt de kans me heel klein.
 
  • Leuk
Waarderingen: Benjamin

festivalgekkie

Playlistbediener
5 feb 2023
18
25
Sziget maakt zojuist een hele rits namen bekend, waaronder veel dance namen. Van mij mag Tale of Us wel doorkomen voor het elektronische programma
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.677
1.607
Sziget maakt zojuist een hele rits namen bekend, waaronder veel dance namen. Van mij mag Tale of Us wel doorkomen voor het elektronische programma
Denk dat ze in die lijn misschien ook een keertje 999999999 en I Hate Models boeken, ze hadden vorig jaar toch al Kobosil.

Weet niet of ze Tale of Us gaan boeken, zou je dan een hele Afterlife / melodische techno nacht moeten gaan programmeren?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
In principe zeggen die techno namen niet zo heel veel. Die touren "toch wel". Dan is de vraag uit welk hoekje ze dit jaar gaan plukken.
 
  • Leuk
Waarderingen: UpInSmoke

Gebruikers die dit onderwerp bekijken