Lowlands 2023

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Ben ik de enige die deze band volkomen beu is? Staan bijna ieder jaar op een festival heb ik het idee.
Het voordeel is wel dat ze telkens een hele andere kant op kunnen gaan in hun live optreden. Ik heb ze zelf trouwens maar een keer gezien, dus wil ze graag nog eens zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

koekebakker

Gouden Tip
15 jun 2022
306
300
Ik heb ze ook maar 1 keer gezien en wil ze nog een keer zien. De concerten in de Gashouder en 013 zijn al lang uitverkocht dus dat gaat niet meer. Vorig jaar stond ik in de rij voor het concert doordeweeks van Primavera La Ciutat, maar toen was de rij zo lang dat ik niet binnen zou zijn voor het begin van het concert.
 

wsslvrwrt

Gouden Tip
18 jul 2022
321
331
Waarom kunnen andere buitenlandse festivals hun prijzen wel minimaal verhogen maar Lowlands gelijk weer zo veel, nog steeds gevolgen van de corona verliezen en compensatie?
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.090
299
Tickets met meerdere betalingstermijnen zijn altijd iets duurder dan de reguliere.

Met kaarten die vorig jaar 255 euro waren en met een jaar aan inflatie, prijs- en loonstijgingen lijkt een prijs van 290 tot 310 euro me wel te verantwoorden.
 

JoLe

Gouden Tip
21 mrt 2013
380
204
Ben ik de enige die deze band volkomen beu is? Staan bijna ieder jaar op een festival heb ik het idee.
Ik heb het eigenlijk ook wel, maar, in hun defence, ze zijn qua albums wel ontzettend productief dus elk jaar hebben ze ook weer nieuwe muziek om te spelen, en geen concert is hetzelfde (ze hebben geen standaard setlist tijdens hun tours.) Ze zijn dus een beetje de modern day Grateful Dead.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.683
1.610
Gold B staat op letterlijk elke omgekeerde bak bier volgend jaar dus die kunnen we hopelijk skippen.
Hebben ook min of meer wel aangegeven in een 3voor12 podcast dat ze vorig jaar echt bijna alles hebben gepakt, maar enkele dingen open hebben gelaten voor dit jaar. (Lees: Pinkpop en AFAS)
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Ben ik de enige die deze band volkomen beu is? Staan bijna ieder jaar op een festival heb ik het idee.
Valt toch best mee hoe vaak ze op festivals staan? Vorig jaar BKS, pre-covid meer zaal shows dan festival shows dacht ik. Kan zijn dat ik een festival vergeet, maar LL ‘17 - BKS ‘22 - LL ‘23 is geen hele overdreven festival aanwezigheid toch?

Komt bij dat hun werktempo gewoon veel hoger ligt dan andere bands. Sinds BKS afgelopen jaar zijn er 3 volledig nieuwe studio albums uitgekomen, en daar komen er voor Lowlands waarschijnlijk nog 2 bij. Zat bands die echt geen 5 nieuwe albums op zak hebben voor ze opnieuw op een Nederlands festival staan 😅
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Valt toch best mee hoe vaak ze op festivals staan? Vorig jaar BKS, pre-covid meer zaal shows dan festival shows dacht ik. Kan zijn dat ik een festival vergeet, maar LL ‘17 - BKS ‘22 - LL ‘23 is geen hele overdreven festival aanwezigheid toch?

Komt bij dat hun werktempo gewoon veel hoger ligt dan andere bands. Sinds BKS afgelopen jaar zijn er 3 volledig nieuwe studio albums uitgekomen, en daar komen er voor Lowlands waarschijnlijk nog 2 bij. Zat bands die echt geen 5 nieuwe albums op zak hebben voor ze opnieuw op een Nederlands festival staan 😅
Ik heb ze al 7x gezien volgens mijn administratie, en dan ben ik niet eens fan ;).
 
  • Haha
Waarderingen: team-0 en Sjakie de Wit

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Ik heb ze al 7x gezien volgens mijn administratie, en dan ben ik niet eens fan ;).
Ah lol ik kom pas aan de 7x na de aankomende shows in de Gashouder en 013 lol, en ik ben dus wel groot fan 😆 mag ik vragen waar dan allemaal? Ben ik zoveel Nederlandse festival optredens vergeten, of waren er veel festivals buiten Nederland bij?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Ah lol ik kom pas aan de 7x na de aankomende shows in de Gashouder en 013 lol, en ik ben dus wel groot fan 😆 mag ik vragen waar dan allemaal? Ben ik zoveel Nederlandse festival optredens vergeten, of waren er veel festivals buiten Nederland bij?
Er zitten 1 zaalshow bij. Dus dan valt het nog mee.
- @Merleyn Nijmegen 2014
- @LGW 2014
- @Where The Wild Things Are 2016
- @Lowlands 2016
- @BKS 2017
- @Lowlands 2018
- @BKS 2022

En ik denk in festivaljaren, de covid jaren tel ik niet mee als "ze hebben dat jaar niet getourd" gevoelsmatig dan ;).
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Er zitten 1 zaalshow bij. Dus dan valt het nog mee.
- @Merleyn Nijmegen 2014
- @LGW 2014
- @Where The Wild Things Are 2016
- @Lowlands 2016
- @BKS 2017
- @Lowlands 2018
- @BKS 2022

En ik denk in festivaljaren, de covid jaren tel ik niet mee als "ze hebben dat jaar niet getourd" gevoelsmatig dan ;).
Ah ja ik zei LL ‘17 maar dat moet ‘16 zijn idd. Stuk meer festivals dan ik dacht wel inderdaad. Heb ze zelf in ‘17 en ‘18 in Paradiso gezien, en ‘19 in Tivoli, laatste twee waren dubbel uitverkochte concerten twee avonden op rij… had niet verwacht dat daar nog festivals bij kwamen. Dan heb je zeker een punt wat oversaturation betreft ja, moet ik zelfs als fan toegeven 😅
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Wizkid naar Way Out West. Verkoopt hier een ZiggoDome uit blijkbaar (i'm so out of touch). Zou dat een optie zijn of al een gepasseerd station?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken