Lowlands 2022 - Nieuws en geruchten

Gloaming

Gouden Tip
15 aug 2022
253
169
Je bent lang niet de enige hoor! Jij en ik zijn volgens mij wel flink in de minderheid hier van de mensen die deze editie bijna een belediging vinden tegenover de Lowlandsganger. Laat je hier niet weg plagen door de diehard Lowlands fans die er zelfs naartoe zouden gaan voor 400 euro met een zuinige line-up. :p

Ik kan tevens aanraden om volgend jaar bij BKS of DTRH te kijken. Die hebben - naar mijn mening - Lowlands hard ingehaald qua line-up en waarschijnlijk ook beleving.
Ik heb de laatste 4 edities van BKS meegemaakt waar in mijn ogen de muziek meer centraal staat dan het “feest gedrang”. Dit jaar keek ik wel met verbazing naar het aantal dance stages. Ik hoop niet dat BKS ook een zien en gezien festival gaat worden….
 
  • Leuk
Waarderingen: bardt

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
Ik heb de laatste 4 edities van BKS meegemaakt waar in mijn ogen de muziek meer centraal staat dan het “feest gedrang”. Dit jaar keek ik wel met verbazing naar het aantal dance stages. Ik hoop niet dat BKS ook een zien en gezien festival gaat worden….
Ik vind het wel interessant om te horen waarom je dan toch een kaartje voor LL koopt?
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.284
1.284
Ik had Typhoon nog wel als vervanger verwacht.
Hij moet rust nemen door een operatie aan zijn knie/meniscus en treedt voorlopig niet op.

Ik denk dat De Staat oprecht een reële vervanger is. Net als My Baby, S10, Sophie Straat, Selah Sue, Balthazar. Allemaal namen die echt voor de hand liggen als makkelijke vervangers.
 

Gloaming

Gouden Tip
15 aug 2022
253
169
Ik vind het wel interessant om te horen waarom je dan toch een kaartje voor LL koopt?
Ik ga al jaren met een vaste groep naar Lowlands. De eerste keer was al voordat het festival binnen een aantal uren uitverkocht is. In de loop der jaren merk je dat er een splitsing van bezoekers ontstaat. Rond 23:00 als het nachtprogramma begint komt vanuit de camping het feest publiek het terrein op dat tot de vroege ochtend door knalt…. Begrijp mij niet verkeerd ook ik ben een liefhebber van elektronische muziek maar de laatste jaren lijkt het Awakenings publiek (zien en gezien worden) de richting naar de polder te hebben gevonden.
 

El Branco

Gouden Tip
18 feb 2017
416
373
Hij moet rust nemen door een operatie aan zijn knie/meniscus en treedt voorlopig niet op.

Ik denk dat De Staat oprecht een reële vervanger is. Net als My Baby, S10, Sophie Straat, Selah Sue, Balthazar. Allemaal namen die echt voor de hand liggen als makkelijke vervangers.
Zijn wel heel voor de hand liggend en de meeste deze al 30 keer hebben gezien. Voor mij hoeft dit niet.Dan maar een extra pannenkoek,🤣🤣 Liever dan iets wat nog ontdekt moet worden voor de meesten onder ons. Waar LL ook om bekent stond.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
Ik ga al jaren met een vaste groep naar Lowlands. De eerste keer was al voordat het festival binnen een aantal uren uitverkocht is. In de loop der jaren merk je dat er een splitsing van bezoekers ontstaat. Rond 23:00 als het nachtprogramma begint komt vanuit de camping het feest publiek het terrein op dat tot de vroege ochtend door knalt…. Begrijp mij niet verkeerd ook ik ben een liefhebber van elektronische muziek maar de laatste jaren lijkt het Awakenings publiek (zien en gezien worden) de richting naar de polder te hebben gevonden.
Dan snap ik het wel als je met een vaste groep gaat. Dan is het inderdaad balen dat het programma steeds verder van je af staat.

Ik heb niet veel met elektronische muziek, alleen “zien en gezien worden mensen” die in de war zijn, dat is echt erg vermakelijk en gezellig om naar te kijken.

Maar tot 23:00 genoeg leuks te zien lijkt me. Zeker als je muziekliefhebber bent. Daarna vroeg slapen 😴
 
  • Leuk
Waarderingen: El Branco en eva84

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.529
817
Ik snap dat er hier mensen zijn die liever Slipknot dan Stromae hadden gezien en dat er wordt geroepen om de tamme Impalas maar als je straks aan 1000 random LL gangers vraagt wie ze liever hebben Stromae of Slipknot denk ik dat 80% zegt Stromae en de Tamme Impalas hebben er de laatste editie al gestaan. En dan had iedereen geroepen, ALWEER?!?! Dus je doet het nooit goed.

En ik zie ook liever een internationale topper dan een NL act. Maar tijdens die NL act kun je ook naar GO-A of naar floating points. Vooral die laatste is ook geen kleine naam.

Natuurlijk kan deze line Up minder in je straatje passen maar met Acts als Arctic Monkeys, Stromae, Sam Fender (als hij komt), Kiwanuka, 1/2 Oasis, Glass Animals, Jungle, Tash Sultana, Aurora, Caribou enz… kun je deze line Up ook niet neersabelen zoals sommige dat doen. Het kan niet helemaal jou ding zijn. Voor heel veel andere is het wel top!
 

blokkie5

Nieuw lid
15 aug 2022
1
11
Dan snap ik het wel als je met een vaste groep gaat. Dan is het inderdaad balen dat het programma steeds verder van je af staat.

Ik heb niet veel met elektronische muziek, alleen “zien en gezien worden mensen” die in de war zijn, dat is echt erg vermakelijk en gezellig om naar te kijken.

Maar tot 23:00 genoeg leuks te zien lijkt me. Zeker als je muziekliefhebber bent. Daarna vroeg slapen 😴

Wow wat een ontzettend gechargeerde, bijna discriminerende reactie. Iedereen zijn eigen voorkeur maar je kunt echt niet stellen dat het voor iedereen zien en gezien worden is.
Ik ben zelf groot liefhebber van techno en house. De beste clubs vind ik donkere clubs waar het bijna onmogelijk is om te zien en gezien te worden.
En mensen die in de war zijn zie je overdag ook genoeg.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
Of Slipknot er gewoon bij 😆🤘🏻 Die andere mogen gewoon ook blijven staan hoor 😌
 
  • Leuk
Waarderingen: roluf

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
Wow wat een ontzettend gechargeerde, bijna discriminerende reactie. Iedereen zijn eigen voorkeur maar je kunt echt niet stellen dat het voor iedereen zien en gezien worden is.
Ik ben zelf groot liefhebber van techno en house. De beste clubs vind ik donkere clubs waar het bijna onmogelijk is om te zien en gezien te worden.
En mensen die in de war zijn zie je overdag ook genoeg.
Deze sla ik even over blokkie. Veel plezier op LL 😇
 

Gloaming

Gouden Tip
15 aug 2022
253
169
Wow wat een ontzettend gechargeerde, bijna discriminerende reactie. Iedereen zijn eigen voorkeur maar je kunt echt niet stellen dat het voor iedereen zien en gezien worden is.
Ik ben zelf groot liefhebber van techno en house. De beste clubs vind ik donkere clubs waar het bijna onmogelijk is om te zien en gezien te worden.
En mensen die in de war zijn zie je overdag ook genoeg.
Met het zien en gezien worden publiek bedoel ik onder andere de mensen die in carnaval kostuums, bloody beetroots pakken rondlopen ect. (Dit is iets van de laatste jaren). Zo’n publiek ben ik vroeger niet in Trouw of recentelijk in Berghain tegengekomen.
 
  • Leuk
Waarderingen: blokkie5

eva84

Dagopener
30 jan 2019
535
583
Ik ga al jaren met een vaste groep naar Lowlands. De eerste keer was al voordat het festival binnen een aantal uren uitverkocht is. In de loop der jaren merk je dat er een splitsing van bezoekers ontstaat. Rond 23:00 als het nachtprogramma begint komt vanuit de camping het feest publiek het terrein op dat tot de vroege ochtend door knalt…. Begrijp mij niet verkeerd ook ik ben een liefhebber van elektronische muziek maar de laatste jaren lijkt het Awakenings publiek (zien en gezien worden) de richting naar de polder te hebben gevonden.
Awakenings publiek. Ik zie het direct voor me. Dat zien en gezien worden trek ik mij niets van aan. Ik kan het nachtprogramma an sich wel waarderen. Ben overigens geen awakenings bezoeker.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.284
1.284
Wow wat een ontzettend gechargeerde, bijna discriminerende reactie. Iedereen zijn eigen voorkeur maar je kunt echt niet stellen dat het voor iedereen zien en gezien worden is.
Ik ben zelf groot liefhebber van techno en house. De beste clubs vind ik donkere clubs waar het bijna onmogelijk is om te zien en gezien te worden.
En mensen die in de war zijn zie je overdag ook genoeg.
Drugsgebruik en de gevolgen/symptomen hiervan worden op dit forum helaas niet heel erg enthousiast ontvangen en vooral gezien als stigma zoals ook al eerder aangegeven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Greyhound en blokkie5

Lowlandsje

Playlistbediener
19 jul 2022
21
42
Ik moet toch wel glimlachen om de discussie hier tussen het 'gezien en gezien worden'-publiek en de mensen die overdag liever naar een optreden gaan (alsof die twee dingen niet samen kunnen gaan). Het is allebei helemaal prima, ieder zijn ding toch? Laten we vooral elkaar niet gek aankijken omdat een mede-bezoeker naar een optreden gaat van een act die je niet aanspreekt. Lowlands is zo'n groot festival, voor een ontzettend breed publiek. Het is niet meer te vergelijken met jaren geleden, maar da's ook wel logisch met 60.000 bezoekers. Bij een EK of WK Voetbal heb je 17 miljoen bondscoaches van het Nederlands Elftal, die vlieger gaat voor Lowlands ook op. Je doet het nooit voor iedereen goed en dat zal je blijven houden. Volgend jaar rondom deze datum kan ik deze post CTRL + V doen, heerlijk toch.
 
Laatst bewerkt:

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
Er is volgens mij niemand die dit niet prima vindt. Inderdaad ieder zijn ding.

Grootste harddrug is gewoon vrij verkrijgbaar.

Maar ik vind het oprecht hilarisch en gezellig om daar te zijn. De meest leuke gesprekken gehad. De muziek doet me niks, maar de mensen. Echt briljant.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken