Lowlands 2019 - Nieuws en geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.327
5.021
Indiaantje89 wrote:
Ze zijn zeer welkom wat mij betreft (idem Public Enemy).

Ik hoor louter goede verhalen over het opreden van Billie Eilish. Het zou me niet verbazen dat die binnen korte tijd veel te groot gaat worden voor Lowlands. Dus mogelijk toch meepakken “nu het nog kan”.

Op voorhand hadden ze denk ik een Heineken/Bravo voor haar bedacht.
Denk dat ze inmiddels de Alpha zou kunnen doen..
Dat denk ik ook wel ja...

Weet niet, kan er op plaat nog niet heel veel mee. Maar bij tijd en gelegenheid ga ik misschien toch een kijkje nemen. Heb het idee dat dit een grote naam gaat worden in de toekomst.
 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
Hoe is Post Malone live? Is het meer dan een DJ achter een mengtafel en hij een beetje rappen? Want dan ben ik er snel klaar mee vrees ik. Zo niet, dan wil ik het wel een kans geven. Een hiphop headliner anno 2019 mag toch wel wat meer brengen (denk aan een Kendrick Lamar live) dan een DJ die een beetje meeschreeuwt en de rapper die half rapt en de helft van de tijd het publiek zit op te jennen.
 

Rudy190

Gouden Tip
3 feb 2017
265
39
Hoe is Post Malone live? Is het meer dan een DJ achter een mengtafel en hij een beetje rappen? Want dan ben ik er snel klaar mee vrees ik. Zo niet, dan wil ik het wel een kans geven. Een hiphop headliner anno 2019 mag toch wel wat meer brengen (denk aan een Kendrick Lamar live) dan een DJ die een beetje meeschreeuwt en de rapper die half rapt en de helft van de tijd het publiek zit op te jennen.

Op RW was het alleen hij zonder band, maar hij smashte wel een akoestische gitaar kapot op het podium. Het was één groot feest toen!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.900
8.537
Hoe is Post Malone live? Is het meer dan een DJ achter een mengtafel en hij een beetje rappen? Want dan ben ik er snel klaar mee vrees ik. Zo niet, dan wil ik het wel een kans geven. Een hiphop headliner anno 2019 mag toch wel wat meer brengen (denk aan een Kendrick Lamar live) dan een DJ die een beetje meeschreeuwt en de rapper die half rapt en de helft van de tijd het publiek zit op te jennen.

Ja, dit. Ben groot voorstander van hiphop headliners, maar van een meerap-met-een-mp3tje-op-de-achtergrond-act word ik ook niet wild.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.806
1.725
Even onderzoek gedaan: Post Malone doet verre van alles live, maar zijn live show is voor een hiphop artiest echt wel leuk (geen Denzel Curry, maar ook geen Migos). HIj heeft ook gewoon de hits dus hij is zeker welkom als je het mij vraagt.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=JG2wtPObM20[/video]
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Ik snap niet echt wat jullie bedoelen, maar uh, een rapper met alleen een bandje kan hartstikke goed werken.

Kijk, niet iedereen doet dat goed, maar De La Soul, Vince Staples, Tyler the Creator, Run the Jewels, Brockhampton, Pusha T, noem maar op, laten toch allemaal wel zien dat je aan een mp3 en een rapper genoeg hebt.

Kijk, de ene rapper is beter live dan de ander; dat is onvermijdelijk en heel erg waar, maar dat heeft niet zoveel te maken met wat ze meebrengen.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Ik snap niet echt wat jullie bedoelen, maar uh, een rapper met alleen een bandje kan hartstikke goed werken.

Kijk, niet iedereen doet dat goed, maar De La Soul, Vince Staples, Tyler the Creator, Run the Jewels, Brockhampton, Pusha T, noem maar op, laten toch allemaal wel zien dat je aan een mp3 en een rapper genoeg hebt.

Kijk, de ene rapper is beter live dan de ander; dat is onvermijdelijk en heel erg waar, maar dat heeft niet zoveel te maken met wat ze meebrengen.

Helemaal mee eens. Dat optreden van Vince Staples op Lowlands 2 jaar geleden....Was fantastisch, daar hoeft echt niet per se een liveband bij.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Mijn puberzoon wil het ook. Heb hem geadviseerd voor het woord werkeloos te kiezen. Dat sloeg nergens op vond ie. Generatiekloofje !?
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.314
1.318
Zei iemand Brockhampton? #lit

Ik heb Joey Bada$$ een paar jaar geleen ook gezien, wat was ook echt fantastisch met alleen een DJ erachter. Met hiphop kan het inderdaad enorm tegenvallen, of steengoed zijn. Kendrick gezien met band en zonder band, en vond hem met band aanzienlijk beter. Dat kan ook komen omdat ik op dat moment enorm hyped was .
 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
Ik snap niet echt wat jullie bedoelen, maar uh, een rapper met alleen een bandje kan hartstikke goed werken.

Kijk, niet iedereen doet dat goed, maar De La Soul, Vince Staples, Tyler the Creator, Run the Jewels, Brockhampton, Pusha T, noem maar op, laten toch allemaal wel zien dat je aan een mp3 en een rapper genoeg hebt.

Kijk, de ene rapper is beter live dan de ander; dat is onvermijdelijk en heel erg waar, maar dat heeft niet zoveel te maken met wat ze meebrengen.

Het hoeft van mij niet perse met liveband. Maar ik heb bijna alleen nog maar hiphop acts gezien die met een dj komen en die dj draait de nummertjes, schreeuwt af en toe met de tekst mee. De rapper(s) zelf rappen een beetje, maar zijn meer bezig met het opjutten van het publiek. Ik noem een Rae Sremmurd op RW '17 als tenenkrommend voorbeeld.

Vince Stapels (gezien op RW '18) brengt een unieke rapstijl, met een nieuwe manier van rap peformen mee. Tel daarbij een groot led-scherm op met vette visuals, dan word ik daar al blijer van. Dan hoeft het nog niet eens met band.
 

Moniek

Gouden Tip
7 mrt 2017
299
167
Ik heb even een praktisch vraagje aan jullie. Ik overweeg om kaarten voor Lowlands te kopen, maar wacht bij voorkeur nog even hoe een aantal zaken in mijn leven financieel gaan uitpakken. Heeft er iemand enig idee hoe het met de kaartverkoop op dit moment gaat en of Lowlands de laatste jaren wel eens in februari of maart al uitverkocht raakte?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.327
5.021
Ik heb even een praktisch vraagje aan jullie. Ik overweeg om kaarten voor Lowlands te kopen, maar wacht bij voorkeur nog even hoe een aantal zaken in mijn leven financieel gaan uitpakken. Heeft er iemand enig idee hoe het met de kaartverkoop op dit moment gaat en of Lowlands de laatste jaren wel eens in februari of maart al uitverkocht raakte?
Laatste jaren niet, maar 2011/2012/2013 waren in een halfuur uitverkocht. Die tijden zijn voorbij, maar ik zie ze best in maart verkopen na een tweede lichting.

Ik zou zeggen hou vooral fora en social media in de gaten. Maar niemand kam je garantie geven.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik zal je wel vertellen dat ze ook het most annoying publiek van het weekend zal hebben. Die tieners gillen echt bij alles wat zo'n chick doet. Verder goed om te zien dat ze nog wat extra zieltjes steelt!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.327
5.021
Ik zal je wel vertellen dat ze ook het most annoying publiek van het weekend zal hebben. Die tieners gillen echt bij alles wat zo’n chick doet. Verder goed om te zien dat ze nog wat extra zieltjes steelt!
Ach een dronken dertiger ertussen moet kunnen.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.003
3.689
<iframe width="100%" height="392" src="https://www.youtube.com/embed/ePr6YOazyic?feature=oembed" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen="" style="height: 178.3125px;"></iframe>

Ok ik ben om na dit filmpje. Staat op mijn lijstje.

Kritisch als ik ben: goeie naam.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken