Je snapt het principe toch wel dat je niet enkel en alleen naar streams moet kijken voor een festival als Lowlands. Josylvio is de meeste gestreamde artiest van NL, die gaat op LL ook niet in de Alpha staan.Chainsmokers zouden ook headliner zijn op lowlands of lowlands ze ooit zou boeken is een tweede. U2 heeft sinds het streamen bestaat weinig noemenswaardigs meer gemaakt. Daarnaast doet de doelgroep van U2 nog steeds regelmatig aan cd’s en vinyl. Ik vind u2 en 21 pilots echt als appels met worden vergelijken
MS Dockville heeft ook nieuwe namen bekend gemaakt, pikt Lowlands soms ook wel wat van mij.
Billie Ellish lijkt me een zekerheidje. Aurora lijkt me ook altijd een kanshebber. Maar verder veel onbekende namen
RIN
Billie Ellish
Meute – Aurora – Loye Carner – Monlink – Two Feet – Boy Pablo
Eno – Nura – Juju – Ahzumjot – Shacke One – Rikas – Skeggs – The Chats – Pish – Blond – Matija
#metooIndiaantje89 wrote:
MS Dockville heeft ook nieuwe namen bekend gemaakt, pikt Lowlands soms ook wel wat van mij.
Billie Ellish lijkt me een zekerheidje. Aurora lijkt me ook altijd een kanshebber. Maar verder veel onbekende namen
RIN
Billie Ellish
Meute – Aurora – Loye Carner – Monlink – Two Feet – Boy Pablo
Eno – Nura – Juju – Ahzumjot – Shacke One – Rikas – Skeggs – The Chats – Pish – Blond – Matija
Beter komen Billie Eilish, Loyle Carner en Boy Pablo. Zou ik heel fijn vinden.
Veel rumours afgelopen paar dagen. Ik kijk even niet en we zijn 5 pagina’s verder :’) Ben trots.
We hebben iig Tame impala of Twenty one pilots. Met de band die er wel gestaan heeft, maar nog geen Alpha headliner waren (neem ik aan). Misschien wel beiden.
The National als sub zou ik heel dik vinden, zou het ook kunnen headlinen imo.
Ik denk nog steeds dat het Tame Impala – Twenty one pilots – Post Malone/Childish Gambino wordt (met Post Malone als grotere kanshebber).
Subs dan The National? – The Prodigy? – nog iets?
Zou ik voor tekenen. Zou ik echt een hele toffe uppercard vinden.
The National als sub zou ik wel heel optimistisch vinden tbh. En Prodigy als sub maybe beetje outdated, maar ik zou het heel tof vinden.
Chance the rapper maybe nog als sub?
Ik weet het allemaal niet meer. Ik wil dat het woensdag is.
Snow Patrol is ook veel beter dan Twenty One PIlots… maar goed smaken verschillen zullen we maar zeggen?
Ik heb ook altijd een beetje moeite met het volk dat enorm fan is van Twenty One Pilots(& Snow Patrol, Kensington, etc) en zich vervolgens als alternatieve muziekliefhebber scharen. Natuurlijk, ieder z’n ding; maar ik zit liever op een festival met publiek wat helemaal op gaat in Sigur Ros/Radiohead, dan 4 uur van te voren vooraan staan bij de eerder genoemde bands. Ik snap dat ze headliner zijn, maar ik zie ze liever op een festival als Pinkpop headlinen waardoor er weer een plekje vrij komt voor Lowlands.
Helaas is de tijd geweest van de Nick Cave/Nine Inch Nails’s van deze wereld in een Alpha zullen staan. Lowlands wordt meer mainstream.
In de loop van dit bericht getypt te hebben, twijfel ik eigenlijk om een jaar DTRH te pakken.
Lowlands lijkt inderdaad steeds meer een mainstream festival te worden. Vergelijk de line up van vorig jaar eens met die van BKS, dit jaar. Daar maken ze een ruk naar links ( ja, ja Carly Jae Jepsen en Chris uitgezonderd) terwijl Lowlands per jaar naar rechts op schuift. Prima, want die verscheidenheid maakt het kiezen makkelijker. Als alternatieve muziekliefhebber voel ik me steeds minder thuis op LL. Ten eerste is het zoeken naar de indie/alternative acts (heb me vorig jaar echt lopen te vervelen) en ten tweede passen die acts er eigenlijk niet meer. Dat Wilco ooit in een half lege India speelde werd door sommigen nog beschouwd als toeval omdat de Foo Fighters er tegenover stonden maar dat geloof ik niet. Cave in de Alpha? Dramatisch qua opkomst. Vorig jaar was de belangstelling voor een wereld act als Grizzly Bear bedroevend. Om maar niet te spreken van die mevrouw die meende te moeten aankondigen met: ‘Hebben jullie zin in een feeeestjuhhhhh?’. En ook de War on Drugs had nog geen fractie van de toeschouwers die de Jeugd van Tegenwoordig trok. Dus ja, als je op zoek bent naar een festival met een alternatieve line up dan is DTRH (en BKS) een betere keuze.
mdekens wrote:
Ik heb ook altijd een beetje moeite met het volk dat enorm fan is van Twenty One Pilots(& Snow Patrol, Kensington, etc) en zich vervolgens als alternatieve muziekliefhebber scharen. Natuurlijk, ieder z’n ding; maar ik zit liever op een festival met publiek wat helemaal op gaat in Sigur Ros/Radiohead, dan 4 uur van te voren vooraan staan bij de eerder genoemde bands. Ik snap dat ze headliner zijn, maar ik zie ze liever op een festival als Pinkpop headlinen waardoor er weer een plekje vrij komt voor Lowlands.
Helaas is de tijd geweest van de Nick Cave/Nine Inch Nails’s van deze wereld in een Alpha zullen staan. Lowlands wordt meer mainstream.
In de loop van dit bericht getypt te hebben, twijfel ik eigenlijk om een jaar DTRH te pakken.
Sinds wanneer zijn de mensen in het Lowlands topic zo close minded? En sinds wanneer zijn 'fan zijn van pop' en 'fan zijn van alternatieve muziek' exclusieve dingen die niet samen kunnen? Ik heb zelf staan genieten bij Radiohead, ga dingen zien zoals Death Grips en luister vaak jazz maar tegelijkertijd durf ik (zelfs met trots) zeggen dat ik fan ben van veel popartiesten zoals TOP, Sigrid, Paramore, Lorde,... En voor moest je het nog niet doorhebben: de tijden dat popmuziek saai en enkel voor de massa is, zijn voorbij, zie maar naar alle positieve reacties en reviews op bovenstaande namen.Ik heb ook altijd een beetje moeite met het volk dat enorm fan is van Twenty One Pilots(& Snow Patrol, Kensington, etc) en zich vervolgens als alternatieve muziekliefhebber scharen. Natuurlijk, ieder z’n ding; maar ik zit liever op een festival met publiek wat helemaal op gaat in Sigur Ros/Radiohead, dan 4 uur van te voren vooraan staan bij de eerder genoemde bands. Ik snap dat ze headliner zijn, maar ik zie ze liever op een festival als Pinkpop headlinen waardoor er weer een plekje vrij komt voor Lowlands.
Eerst een mening verkondigen alsof het een absoluut feit is en dan zeggen dat smaken verschillen, ja makkelijk hoor.Snow Patrol is ook veel beter dan Twenty One PIlots… maar goed smaken verschillen zullen we maar zeggen?
Lowlands lijkt inderdaad steeds meer een mainstream festival te worden. Vergelijk de line up van vorig jaar eens met die van BKS, dit jaar. Daar maken ze een ruk naar links ( ja, ja Carly Jae Jepsen en Chris uitgezonderd) terwijl Lowlands per jaar naar rechts op schuift. Prima, want die verscheidenheid maakt het kiezen makkelijker. Als alternatieve muziekliefhebber voel ik me steeds minder thuis op LL.
Ik ben het met Dillinger eens dat je als indieliefhebber de laatste jaren minder wordt bediend op Lowlands.
Huh, wat is een festival die naar links en naar rechts gaat?
Volgens mij is Lowlands altijd al een festival geweest van de commercieele acts in de Alpha tot aan de nieuw ondekken bands in de Charlie/X-Ray of Lima.
Kendrick Lamar was de aller relevantste headliner die er vorig jaar was. Daar kan met alle respect geen BKS headliner van dit jaar op. Vorig jaar stonden The War On Drugs, Bonobo, Spinvis, AMenra, Patti Smith, HO99O9, Grizzly Bear, Eefje de Visser, Nils Frahm, King Gizzard & The Lizard Wizard, Warhaus, Floating Points, Kiasmos, Zeal & Ardor, Marlon Williams, DMA’s, Luwten, Brockhampton, The Lemon Twigs, Bicep, Portico Quartet, Maribou State, The Blaze, Sam Fender, Sons Of Kemet, Fatima Yamaha allemaal nog op het affiche.
Allemaal acts die gewoon op DTRH/BKS hebben gestaan of er op kunnen staan. Het is maar wat je wil zien van een affiche.