mdekens wrote:
Ik denk juist wel dat The National de status heeft als headliner op Lowlands. Abosluut. The XX verkoopt ook geen Ziggo Dome uit en was ook een succes. Elbow ook (, alleen was dit iets minder succes), Ben Howard ook. En noem maar op. Lowlands gaat dat heus wel aandurven en dat is ook terecht.
Ik vind niet dat een band de Ziggo moet kunnen uitverkopen op headline-waardig te zijn op Lowlands. Zo is Lowlands ook nooit geweest – met als kanttekening; als er een mooie act voor het grijpen ligt, doen ze dat wel. Maargoed, deze discussie is al eens vaker gevoerd. Ik zelf ken eigenlijk geen enkel nummer van Twenty One Pilots, maar dat ligt aan mij. Snap die hype dan ook niet zo goed rondom deze band.
Vorig jaar heeft van Eerdenburg in een interview wel gezegd dat ze in deze tijden wel moeten gaan voor wat “grotere headliners”.
Vroeger hadden ze minder concurrentie dus konden ze mogelijk iets meer experimenteel zijn. Nu is het een strijd op leven en dood om bepaalde namen te strikken. Ook al roepen wij hier allemaal dat de headliners niet zo belangrijk is, als de rest van het affiche maar goed is. Zo denkt het gros van publiek niet, je headliners zijn cruciaal voor een kaartverkoop.