Lowlands 2019 - Nieuws en geruchten

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Ik hoop dat The National een sub is op Lowlands, dan zijn de headliners namelijk nog beter
mrgreen.png
Je bedoeld het vast niet zo, maar een headliner is niet per definitie beter dan de sub. The National hoort daarbij ook gewoon te headlinen op een festival als Lowlands. Ik zou het echt geweldig vinden. Een van de mooiste dingen die ik zag in 2018, op BKS, legendarisch!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.894
6.138
Indiaantje89 wrote:
Er staat “biertent” wat toch echt de Heineken is.

Ondertussen al weerlegd door die user. Zou het al vreemd gevonden hebben. The National is op Lowlands gewoon een headliner.
Het is nog steeds geen headliner volgens hem. Hoop wel dat ze flinke speeltijd krijgen. Maar een line-up met The National kan voor mij niet fout meer gaan.

Misschien dat ze lekker een alternatieve setlist apeleb ofzo.
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
488
36
Nou moet ik toch als Nationalfan wel heel even reageren...
The National als afsluiter Bravo zou ik vrij bizar vinden als bands als Tame Impala of TOP headliners zouden zijn. Daarbuiten is het sfeertechnisch best slim als je ze op een spot voor/tijdens de headliner zet, de muziek is té intiem voor het publiek op Lowlands dat met elk "rustig" nummer gaat praten of bier gaat halen en zo scheidt je aandachtige luisteraars van het kutpubliek...
Overigens hoeft het van mij niet als ze niet minstens anderhalf uur krijgen.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
ToP verkoopt Ziggo uit dus dan ben je meer headliner dan The National.
Daarbij zou Tame Impala dat misschien ook wel voor elkaar kunnen krijgen momenten. De hype rond die band is echt groter dan rond The National. Ook heeft Tame Impala een paar gigantische hits die The National mist. Dat moet je niet onderschatten.

Ook hier The National fan. Moest toch wel eventjes reageren ;)
Ik hoop ook erg op The National als headliner maar verwacht ze eerder op een spot als The War on Drugs of afsluiter van een andere tent.
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
488
36
ToP verkoopt Ziggo uit dus dan ben je meer headliner dan The National.
Daarbij zou Tame Impala dat misschien ook wel voor elkaar kunnen krijgen momenten. De hype rond die band is echt groter dan rond The National. Ook heeft Tame Impala een paar gigantische hits die The National mist. Dat moet je niet onderschatten.

Ook hier The National fan. Moest toch wel eventjes reageren ?
Ik hoop ook erg op The National als headliner maar verwacht ze eerder op een spot als The War on Drugs of afsluiter van een andere tent.

Ja misschien heb je gelijk, persoonlijk kan ik met mijn hoofd gewoon niet bij dat TOP groter is dan The National denk ik?

Verder vrees ik dus juist dat ze op een TWOD-positie komen te staan. Dan gooi je de kracht van de band compleet weg, praatpubliek en The National werkt niet... dus dan maar set van 2 uur in de Bravo terwijl die kerel van TOP salto's van het podium loopt te maken
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.545
1.784
Ik denk juist wel dat The National de status heeft als headliner op Lowlands. Abosluut. The XX verkoopt ook geen Ziggo Dome uit en was ook een succes. Elbow ook (, alleen was dit iets minder succes), Ben Howard ook. En noem maar op. Lowlands gaat dat heus wel aandurven en dat is ook terecht.

Ik vind niet dat een band de Ziggo moet kunnen uitverkopen op headline-waardig te zijn op Lowlands. Zo is Lowlands ook nooit geweest - met als kanttekening; als er een mooie act voor het grijpen ligt, doen ze dat wel. Maargoed, deze discussie is al eens vaker gevoerd. Ik zelf ken eigenlijk geen enkel nummer van Twenty One Pilots, maar dat ligt aan mij. Snap die hype dan ook niet zo goed rondom deze band.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.894
6.138
Ik denk juist wel dat The National de status heeft als headliner op Lowlands. Abosluut. The XX verkoopt ook geen Ziggo Dome uit en was ook een succes. Elbow ook (, alleen was dit iets minder succes), Ben Howard ook. En noem maar op. Lowlands gaat dat heus wel aandurven en dat is ook terecht.

Ik vind niet dat een band de Ziggo moet kunnen uitverkopen op headline-waardig te zijn op Lowlands. Zo is Lowlands ook nooit geweest – met als kanttekening; als er een mooie act voor het grijpen ligt, doen ze dat wel. Maargoed, deze discussie is al eens vaker gevoerd. Ik zelf ken eigenlijk geen enkel nummer van Twenty One Pilots, maar dat ligt aan mij. Snap die hype dan ook niet zo goed rondom deze band.
Vorig jaar heeft van Eerdenburg in een interview wel gezegd dat ze in deze tijden wel moeten gaan voor wat "grotere headliners".

Vroeger hadden ze minder concurrentie dus konden ze mogelijk iets meer experimenteel zijn. Nu is het een strijd op leven en dood om bepaalde namen te strikken. Ook al roepen wij hier allemaal dat de headliners niet zo belangrijk is, als de rest van het affiche maar goed is. Zo denkt het gros van publiek niet, je headliners zijn cruciaal voor een kaartverkoop.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Ik zag vorig jaar op TW Classic The National zelfs twee plekken onder de headliner staan! Maar goed, van mij mogen ze headlinen. Als The XX kan headlinen en TWOD kan subben dan lijkt het me sterk dat The National niet in de Alpha staat.

Met The National - Tame Impala - Twenty One Pilots heb je dan drie mooie headliners!
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.545
1.784
mdekens wrote:
Ik denk juist wel dat The National de status heeft als headliner op Lowlands. Abosluut. The XX verkoopt ook geen Ziggo Dome uit en was ook een succes. Elbow ook (, alleen was dit iets minder succes), Ben Howard ook. En noem maar op. Lowlands gaat dat heus wel aandurven en dat is ook terecht.

Ik vind niet dat een band de Ziggo moet kunnen uitverkopen op headline-waardig te zijn op Lowlands. Zo is Lowlands ook nooit geweest – met als kanttekening; als er een mooie act voor het grijpen ligt, doen ze dat wel. Maargoed, deze discussie is al eens vaker gevoerd. Ik zelf ken eigenlijk geen enkel nummer van Twenty One Pilots, maar dat ligt aan mij. Snap die hype dan ook niet zo goed rondom deze band.

Vorig jaar heeft van Eerdenburg in een interview wel gezegd dat ze in deze tijden wel moeten gaan voor wat “grotere headliners”.

Vroeger hadden ze minder concurrentie dus konden ze mogelijk iets meer experimenteel zijn. Nu is het een strijd op leven en dood om bepaalde namen te strikken. Ook al roepen wij hier allemaal dat de headliners niet zo belangrijk is, als de rest van het affiche maar goed is. Zo denkt het gros van publiek niet, je headliners zijn cruciaal voor een kaartverkoop.

Als hij dat inderdaad zo heeft gezegd, zal de undercard helaas minder spannend worden. Ben het wel met je eens hoor, dat de grote namen bepalen of het festival uitverkoopt of niet; maar als liefhebber interesseert mij dit inderdaad niet zoveel. Van mij part kan je makkelijk The National als headliner neerzetten, geen enkel twijfel over mogelijk.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.894
6.138
Ik zag vorig jaar op TW Classic The National zelfs twee plekken onder de headliner staan! Maar goed, van mij mogen ze headlinen. Als The XX kan headlinen en TWOD kan subben dan lijkt het me sterk dat The National niet in de Alpha staat.

Met The National – Tame Impala – Twenty One Pilots heb je dan drie mooie headliners!
Prima namen idd. Maar toch wel aan de kleine kant hoor.

Denk echt dat er toch 1 "bekende standaard" headliner nodig is.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.759
Ik zag vorig jaar op TW Classic The National zelfs twee plekken onder de headliner staan!

Toch even kaderen dat The National op TWC uiteindelijk een co-headliner was met Editors. Beide kregen ook even veel speeltijd (een full show). De enige reden waarom Kraftwerk ertussen werd gesandwicht was omdat het donker moet zijn voor hun set.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.894
6.138
Nog een weekje..en anderhalf uur wachten.

Denk dat we de bovenkant Twenty One Pilots - Tame Impala en als sub The National dan wel goed zitten. Dan zal er nog die "gedroomde" Zwarte Cross headliner bijkomen (wat op Lowlands mogelijk helemaal niet snel zal opvallen). Maar ben vooral benieuwd ook naar die namen daaronder.

Zo veel is er nog niet bekend in de periode rond Lowlands.
 

Franzzz

Gouden Tip
9 mrt 2017
432
204
ToP verkoopt Ziggo uit dus dan ben je meer headliner dan The National.
Daarbij zou Tame Impala dat misschien ook wel voor elkaar kunnen krijgen momenten. De hype rond die band is echt groter dan rond The National. Ook heeft Tame Impala een paar gigantische hits die The National mist. Dat moet je niet onderschatten.

Ook hier The National fan. Moest toch wel eventjes reageren
1f609.svg

Ik hoop ook erg op The National als headliner maar verwacht ze eerder op een spot als The War on Drugs of afsluiter van een andere tent.
Ik denk dat je zowel The National als Tame Impala de Alpha kan laten afsluiten. Ik denk dat Tame Impala echter de voorkeur krijgt i.v.m. de exclusiviteit. Die spelen de laatste 2-3 jaar wat minder in NL/Benelux dan The National.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.894
6.138
Ben trouwens wel benieuwd wat dat Gronings festival nog doen. Die richten op 30.000 man. Maar zouden die Foo Fighters en The Cure hebben dan moeten ze toch met gemak die 30.000 halen en is het zelfs aan de kleine kant lijkt me?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.894
6.138
MS Dockville heeft ook nieuwe namen bekend gemaakt, pikt Lowlands soms ook wel wat van mij.

Billie Ellish lijkt me een zekerheidje. Aurora lijkt me ook altijd een kanshebber. Maar verder veel onbekende namen

Billie Ellish
RIN
Meute - Aurora - Loye Carner - Monlink - Two Feet - Boy Pablo
Eno - Nura - Juju - Ahzumjot - Shacke One - Rikas - Skeggs - The Chats - Pish - Blond - Matija
 

cecyll

Nieuw lid
24 apr 2018
4
0
Ik lees dit topic al een tijdje omdat ik toch wel benieuwd ben naar rumors enzo,
Maar waarom wordt tøp zo onderschat? Die kerels verkopen met gemak hun tour uit (zover ik weet is het uitverkocht) ziggo was binnen 15 minuten zo goed als weg met de verkoop, en het is een show die toch zeker wel goed inelkaar gezet is,
En dan lees ik tame impala als headliner, misschien een the national, een mogelijke the cure of foo fighters, maar als de ze weg inwillen slaan met meer jongeren trekken, is het toch juist eerder een tøp denk ik dan eigenlijk?
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
633
317
Ik lees dit topic al een tijdje omdat ik toch wel benieuwd ben naar rumors enzo,
Maar waarom wordt tøp zo onderschat? Die kerels verkopen met gemak hun tour uit (zover ik weet is het uitverkocht) ziggo was binnen 15 minuten zo goed als weg met de verkoop, en het is een show die toch zeker wel goed inelkaar gezet is,
En dan lees ik tame impala als headliner, misschien een the national, een mogelijke the cure of foo fighters, maar als de ze weg inwillen slaan met meer jongeren trekken, is het toch juist eerder een tøp denk ik dan eigenlijk?

21 pilot is denk ik bij een groot deel van de vaste lowlandsbezoekers niet heel erg bekend, vandaar die onderschatting qua populariteit neem ik aan. Kan ik me ook vest in vinden want voor mijn gevoel hebben ze ook maar een paar radiohitjes gehad en thats it. Maar zo te zien hebben ze een grote fanbase.
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.178
575
cecyll wrote:
Ik lees dit topic al een tijdje omdat ik toch wel benieuwd ben naar rumors enzo,
Maar waarom wordt tøp zo onderschat? Die kerels verkopen met gemak hun tour uit (zover ik weet is het uitverkocht) ziggo was binnen 15 minuten zo goed als weg met de verkoop, en het is een show die toch zeker wel goed inelkaar gezet is,
En dan lees ik tame impala als headliner, misschien een the national, een mogelijke the cure of foo fighters, maar als de ze weg inwillen slaan met meer jongeren trekken, is het toch juist eerder een tøp denk ik dan eigenlijk
1f914.svg


21 pilot is denk ik bij een groot deel van de vaste lowlandsbezoekers niet heel erg bekend, vandaar die onderschatting qua populariteit neem ik aan. Kan ik me ook vest in vinden want voor mijn gevoel hebben ze ook maar een paar radiohitjes gehad en thats it. Maar zo te zien hebben ze een grote fanbase.

Hmmm zijn toch echt al twee keer op LL geweest (13 en 15) en de laatste keer was de Heineken (2015) al packed!
Tel daarbij de uitverkochte HMH & ziggo show en de tour met Chef Special in het voorprogramma in USA...behoorlijke basis in het LL publiek (of je ze nou leuk vind of niet)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.894
6.138
Ik vaag me alleen af of alle "jonge" Twenty One PIlots fans:

A. enkel voor hun band naar Lowlands komen.
B. Mochten ze A. willen of ze er dan nog geld voor hebben.

Het zal vast een headliner zijn hoor. Maar voor de verkoop denk ik nog steeds dat naast Tame Impala - en Twenty One Pilots gewoon een derde "grote" Alpha headliner nodig is.

Het zal vast druk worden bij die 2 acts, maar ik verwacht gewoon 1 grote act waarbij heel die Alpha van voor naar achter vol staat. En ondanks alle verhalen over Tame Impala en Twenty One PIlots heb ik daar mijn twijfels over ;).
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
939
110
Ook ik neig meer naar de TOP kant als naar the National, maar ik ben echt een groot fan van Tame Impala. Zo zie je maar dat het alle kanten op kan gaan.
Maar op zich een avond met The national, erna Tame Impala lijkt me prachtig.
En dan misschien The prodigy met Twenty one pilots op een andere dag, vind ik persoonlijk ook niet verkeerd.
Laatste dag Within temptation met the cure ? Dan heb je volgens mij 3 prima dagen op de main ?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken