Lowlands 2019 - Nieuws en geruchten

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.959
2.700
MS Dockville heeft ook nieuwe namen bekend gemaakt, pikt Lowlands soms ook wel wat van mij.

Billie Ellish lijkt me een zekerheidje. Aurora lijkt me ook altijd een kanshebber. Maar verder veel onbekende namen

Billie Ellish
RIN
Meute – Aurora – Loye Carner – Monlink – Two Feet – Boy Pablo
Eno – Nura – Juju – Ahzumjot – Shacke One – Rikas – Skeggs – The Chats – Pish – Blond – Matija

Ik hoop op The Chats. Lekker op de spot van hun landgenoten en vrienden Amyl and the Sniffers. Verder mag Loyle Carner ook doorkomen.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.374
3.397
Ik vaag me alleen af of alle “jonge” Twenty One PIlots fans:

A. enkel voor hun band naar Lowlands komen.
B. Mochten ze A. willen of ze er dan nog geld voor hebben.

Het zal vast een headliner zijn hoor. Maar voor de verkoop denk ik nog steeds dat naast Tame Impala – en Twenty One Pilots gewoon een derde “grote” Alpha headliner nodig is.

Het zal vast druk worden bij die 2 acts, maar ik verwacht gewoon 1 grote act waarbij heel die Alpha van voor naar achter vol staat. En ondanks alle verhalen over Tame Impala en Twenty One PIlots heb ik daar mijn twijfels over ;).

Ik ken hun fanbase wel een beetje en die hebben echt een hele hoop hardcore fans hoor (lees: van 's ochtends vroeg in de vrieskou aanschuiven voor de show). Ook veel mensen die gewoon instant een kaart kopen voor elk concert in de buurt, zie hoe snel Ziggo en Paleis 12 waren uitverkocht. Ook op Pukkelpop 2 jaar geleden stonden de eerste rijen 's middags al vol met fans voor hun show uren later, en dat was dan nog allemaal voor Stressed Out zo'n gigantische hit werd. Geloof me, de Alpha zal goed gevuld zijn.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.759
Maar zijn de fans van die band niet piepjong? Blijf het een gekke headliner vinden voor een festival als Lowlands eigenlijk.

Pinkpop zou ik nog snappen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.191
6.666
Maar zijn de fans van die band niet piepjong? Blijf het een gekke headliner vinden voor een festival als Lowlands eigenlijk.
Ik vermoed dat er velen zijn ingestapt vanaf 'Blurryface' (2015) hoewel de band daarvoor tevens al 3 platen had uitgebracht. 'Vessel' (2013) kon ook al op wat aandacht rekenen herinner ik me, niet hier maar in de States wel al. Dus reken dat jonge fans die toen 14 à 16 waren ten tijde van 'Blurryface' nu gewoon twintigers zijn en dat zijn dan nog de jongste fans, die fanbase is groot en zeer breed.

Ik stond daar toen trouwens ook @thijsdb, hoi :)
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik denk juist wel dat The National de status heeft als headliner op Lowlands. Abosluut. The XX verkoopt ook geen Ziggo Dome uit en was ook een succes. Elbow ook (, alleen was dit iets minder succes), Ben Howard ook. En noem maar op. Lowlands gaat dat heus wel aandurven en dat is ook terecht.

Ik vond Elbow in de Bravo juist prachtig. Ik zie The National ook als een headliner maar niet naast Tame Impale en 21P. Twee indiebandjes die headlinen in 2019? Dan verwacht ik eerder Florence, Posty of Gambino op de laatste spot met The National voor één van die drie. Maar dat is uiteraard een beetje op gevoel.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.374
3.397
mattman wrote:
Maar zijn de fans van die band niet piepjong? Blijf het een gekke headliner vinden voor een festival als Lowlands eigenlijk.

Ik vermoed dat er velen zijn ingestapt vanaf ‘Blurryface’ (2015) hoewel de band daarvoor tevens al 3 platen had uitgebracht. ‘Vessel’ (2013) kon ook al op wat aandacht rekenen herinner ik me, niet hier maar in de States wel al. Dus reken dat jonge fans die toen 14 à 16 waren ten tijde van ‘Blurryface’ nu gewoon twintigers zijn en dat zijn dan nog de jongste fans, die fanbase is groot en zeer breed.

Ik stond daar toen trouwens ook @thijsdb, hoi
1f642.svg
Hoi, was gezellig daar in de brandende zon. Het verlangen naar de festivalzomer komt al terug naar boven.
Maar inderdaad, zoals je zegt, piepjong zou ik hun fanbase ook niet echt meer noemen. Elke keer dat ik TOP al zag, was ik positief verrast door de samenstelling van het publiek. Ook gewoon veel mannen, studenten, dertigers, zelfs al verhalen gehoord van verschillende generaties in een familie die samen gaan. Gewoon het publiek zoals je op eender welk niet te alternatief festival ziet rondlopen eigenlijk.
 

chiem

Randprogramma
13 jul 2018
176
0
mdekens wrote:
Ik denk juist wel dat The National de status heeft als headliner op Lowlands. Abosluut. The XX verkoopt ook geen Ziggo Dome uit en was ook een succes. Elbow ook (, alleen was dit iets minder succes), Ben Howard ook. En noem maar op. Lowlands gaat dat heus wel aandurven en dat is ook terecht.

Ik vond Elbow in de Bravo juist prachtig. Ik zie The National ook als een headliner maar niet naast Tame Impale en 21P. Twee indiebandjes die headlinen in 2019? Dan verwacht ik eerder Florence, Posty of Gambino op de laatste spot met The National voor één van die drie. Maar dat is uiteraard een beetje op gevoel.

Florence heeft toch ook een hoog indie-gehalte?
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Florence heeft toch ook een hoog indie-gehalte?

Zeker! Maar Florence zie ik als een maatje groter dan The National. Blijft moeilijk te zeggen. Geen idee of Florence nog op DTRH of Pinkpop zou kunnen verschijnen.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.516
1.321
Ach ja headliner of niet. Als een act komt die ik
Graag wil zien, dan maakt de positie op de bill me niet zo heel veel uit. Als ze maar komen ?
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
True, maar liever 1,5 uur The National dan een karig uurtje.
Nog een weekje en dan weten we het.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.893
6.137
True, maar liever 1,5 uur The National dan een karig uurtje.
Nog een weekje en dan weten we het.
Zou het een uurtje prima vrienden als ze echt exclusieve nummers zouden doen met o.a. I Think You Can Wait, Citty Middle, Gospel, Cardinal Song, Murder Me Rachael, Available, Luck You, So Far Around The Bend etc. etc.

Maar goed, dat zullen ze vast niet doen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.893
6.137
Mogelijk komen ze gewoon met een heel nieuw album op Lowlands: https://www.reddit.com/r/indieheads/comments/aj2vk0/the_national_were_in_the_studio_in_december_with/.
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.178
575
Indiaantje89 wrote:
MS Dockville heeft ook nieuwe namen bekend gemaakt, pikt Lowlands soms ook wel wat van mij.

Billie Ellish lijkt me een zekerheidje. Aurora lijkt me ook altijd een kanshebber. Maar verder veel onbekende namen

Billie Ellish
RIN
Meute – Aurora – Loye Carner – Monlink – Two Feet – Boy Pablo
Eno – Nura – Juju – Ahzumjot – Shacke One – Rikas – Skeggs – The Chats – Pish – Blond – Matija

Ik hoop op The Chats. Lekker op de spot van hun landgenoten en vrienden Amyl and the Sniffers. Verder mag Loyle Carner ook doorkomen.

Ik hoop op Meute...niks hoogdravends maar wel een feestje ...even zeker tot 1.25 kijken
[video]https://www.youtube.com/watch?v=fKFbnhcNnjE[/video] :cool:
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
Even serieus twijfelen wij of 21 pilots een terechte headliner is?
Die hebben gewoon 3 nummers met 700 miljoen + streams... als die komen zijn ze dus hoe dan ook headliner. En terecht!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.893
6.137
Even serieus twijfelen wij of 21 pilots een terechte headliner is?
Die hebben gewoon 3 nummers met 700 miljoen + streams… als die komen zijn ze dus hoe dan ook headliner. En terecht!
Streams zeggen niet alles.. dus ja er zijn twijfels.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
Als je nummers met bijna een miljard streams hebt zijn die twijfels wel een keer weg toch?
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
510
77
Als je nummers met bijna een miljard streams hebt zijn die twijfels wel een keer weg toch?
The Chainsmokers hebben ook 2 nummers met een miljard streams, maar lijken me ook geen headliner voor Lowlands..
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.893
6.137
Ze zullen vat wel headlinen hoor... ik zeg niet dat het onmogelijk is. Maar twijfels hebben mag altijd lijkt me?
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
Chainsmokers zouden ook headliner zijn op lowlands of lowlands ze ooit zou boeken is een tweede. U2 heeft sinds het streamen bestaat weinig noemenswaardigs meer gemaakt. Daarnaast doet de doelgroep van U2 nog steeds regelmatig aan cd’s en vinyl. Ik vind u2 en 21 pilots echt als appels met worden vergelijken
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken