Ik kom als sinds 1997 op lowlands dus wellicht is mijn referentiekader wat betreft ‘alternatief’ anders. Ik zeg niet dat Lowlands een slecht festival is geworden., ik denk alleen dat wanneer je op zoek bent naar een festival waar alternatieve/indie acts de line-up domineren, er betere keuzes zijn dan Lowlands anno nu. Primavera en Best Kept Secret bijvoorbeeld. En ik blijf vinden dat dergelijke acts het moeilijk hebben op Lowlands. Ik was vorig jaar o.a bij War on Drugs, Patti Smith, The lemon Twigs, Protomartyr, Grizzly Bear, Amenra. het was nergens druk, zacht gezegd. Dit in tegenstelling tot bij Sofi Tukker. Beter kan ik het niet illustreren.
Daar heb je denk ik helemaal gelijk in. Als je voor indierock gaat, is BKS de beste keuze in Nederland.
Net zoals Indiaantje inde reactie erna ook gelijk heeft: juist voor de diversiteit ga je naar Lowlands. Maar ondanks dat indie een steeds kleiner deel van het programma uitmaakt (vrienden waarmee ik ga die ook vooral voor indierock gaan, vinden dat ook), staan er wel nog steeds ieder jaar fraaie namen in dat genre. Je noemt ze zelf al op in je opsomming.