Lowlands 2018 - Nieuws en geruchten

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.545
1.784
Ik hoop Kendrick op vrijdag dan. Dan ben ik nog fris en fruitig, zondag vaak enorm verrot.
 

Jasperrr

Randprogramma
15 dec 2016
131
8
Moet wel zeggen dat ik het vaag vind dat Lowlands dan (met n.e.r.d) een headliner heeft die dit jaar ook op North Sea Jazz staat en die me eigenlijk niet zo heel groot lijkt in Nederland. Vooral dat de headliner niet exclusief is, vind ik beetje raar eigenlijk.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Ik snap je punt over NERD, maar ik zie vooral de combinatie van de drie headliners (mits NERD daadwerkelijk de derde headliner is). Dan heb je met Gorillaz en Kendrick Lamar juist twee hele mooie en behoorlijk exclusieve headliners voor Lowlands. Daar een wat kleinere naam bij is natuurlijk niet heel gek. Zeker als je bedenkt dat er ook nog acts als The War On Drugs en Dua Lipa staan.

Bovendien: vorig jaar stonden de Editors er nog. Prima naam, maar van exclusief kun je in het geval van die band nauwelijks spreken. NERD is in ieder geval nog vrij zeldzaam om te zien.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Kendrick Lamar is ook niet exclusief.. stond dit jaar in Ziggo. Maar ja tot ver rek je "exclusief" uit natuurlijk. Het is in ieder geval geen band die je om 2 jaar wel weer live aan het werk kan zien. Dus wat dat betreft kan het prima naast NSJ, zeker aangezien het ook totaal 2 verschillende festivals zijn.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Voor de Nederlandse festivals is Kendrick Lamar wel exclusief op lowlands. Bij mijn weten heeft hij zelfs nooit op een ander Nederlands festival gestaan.

En voor lowlandsbegrippen is hij nu een zeer grote naam, dus hoe dan ook een mooie boeking.

Zou er verder veel overlap zijn in publiek lowlands en NSJ? Niet toch?
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
Maar Kendrick doe misschien wel geen tweede ziggo show omdat hij ook op lowlands staat.

Van NERD vind ik het ook niet zo gek dat ze twee shows in NL doen. Ik vind NERD namelijk helemaal geen kleine headliner. Pharell is gewoon frontman. Dat is niet echt een kleine naam. En mensen van mijn leeftijd Kennen ze in ieder geval allemaal. Daarnaast vind ik rockstar en lapdance gewoon klassiekers.

Ik vind het drie hele mooie headliners, die de laatste jaren ook niet veel te vaak in NL hebben gespeeld. Daarnaast hebben ze ook allemaal een nieuwe album. Wij gaan met een groep van 10 en iedereen is in iedergeval blij met 2 van de drie headliners. Dan heeft lowlands het gewoon goed gedaan. Ik denk zelfs dat dit mijn eerst lowlands word dat ik alle 3 de headliners ga kijken!
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
633
317
Zou er verder veel overlap zijn in publiek lowlands en NSJ? Niet toch?

Zelf ben ik nog nooit op LL geweest (komt dit jaar hoogstwaarschijnlijk verandering in) dus kan niet heel veel zeggen over dat publiek, maar ben wel twee keer op north sea jazz geweest en ik geloof dat de gemiddelde leeftijd daar wel tussen de 30-35 ligt met veel mensen die ik doorgaans als juppen zou bestempelen (zo op t eerste gezicht dan).
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Indiaantje89 wrote:
Alpha headliners: N.E.R.D., Gorillaz, Kendrick Lamar (alle dagen bekend lijkt me)
Alpha subs/Heineken of Bravo afsluiter: The War On Drugs, Dua Lipa, James Bay, Patti Smith, Stormzy?

Daar lijkt me nog wel iets bij te passen. Massive Attack zou wel wat evenwicht bieden imo… vind het nog steeds raar dat die geen NL gig hebben.

Schrijf Bonobo ook maar op als afsluiter van een stage. We zouden in theorie nog een 3 á 4 ‘grotere’namen kunnen verwachten.

Ik denk dat Jon Hopkins ook al wel een tent vol krijgt rond spitsuur in de Bravo. Misschien een Ben Howard en Massive Attack als afsluiter Heineken?

Dat zal Ben Howard wel zien zitten. Die speelt het liefst in een container of the Desperados bar. Zolang ie maar niet voor meer dan 10 gillende meisjes hoeft te spelen.

Toch wel moeilijk in te schatten wat we nog aan grote namen kunnen verwachten. Kendrick en Gorillaz zijn dope maar voor de rest mist het nog iets. Denk dat we zeker Travis Scott of Post Malone kunnen opschrijven. Imagine Dragons, Massive Attack of Ben heb ik een hard hoofd in...

Denk dat we de dubbele boekingen wel hebben gehad voor dit jaar. Jon Hopkins zal t wel bij DTRH houden.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.545
1.784
Travis Scott en Post Malone ken ik eigenlijk beide niet, nummers die ik wel eens heb gehoord voelt een beetje top 40 aan. Als dit een goede boeking moet zijn ben ik bang dat ik ook langzaam richting een DTRH of BKS neig in de toekomst. Met een Massive Attack houd je het festival toch nog een beetje 'alternatief'.

Mooi optijd vandaag, trouwens, @Wessel. ;-p
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
Post malone en Travis scott? Zullen we het ondertussen niet een beetje gehad hebben met de hip hop?!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Wessel is ook van de Hip Hop heb ik zo het idee ;). Het is allemaal maar net zo wat er beschikbaar is. Fall Out Boy zou ik ook nog niet uitsluiten. Op Highfield staan The Hives nog, die mogen ook gewoon wel lekker overdag in de Alpha of Heineken staan, idem geld voor Panic! At The Disco. Zijn idd uitgerangeerde bands, maar met name The Hives kan gewoon de tent nog wel aan de gang krijgen denk ik zo. Maar als je een "band" in je grote tent wil stoppen kom je al snel op dat soort acts uit (gezien dingen als Royal Blood nog niet lijken te touren rond die tijd). Liam Gallagher lijkt me wel een zeer goede optie voor die Bravo afsluit spot. En hoe groot zal een Lykke Li zijn, hoeft voor mij niet imo. En Phoenix is ook in de buurt (La Route Du Rock), maar op een of andere manier slaan we die band al snel over in NL.

Vandaag maar eens kijken wat er tussen de Pukkelpop namen zit.

 

Berreal

Playlistbediener
24 jan 2017
29
0
PM lijkt me niet echt. staat op de 16e in estland, 18e in finland. dan blijft alleen de 19e over voor LL. is dat logistiek te doen?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Ik denk dat er nog wel een redelijk grote hiphopnaam bij zal komen ja. Post Malone lijkt me logistiek wel haalbaar toch? Vind het persoonlijk niet de meest interessante act, maar iets in die richting zal er nog wel bij komen.

Qua (indie)rock moet er zeker nog wat bij van formaat. Liam Gallagher lijkt me voor de hand liggend. Royal Blood zou de gedroomde naam zijn voor velen. Zo balen dat Tame Impala niet kan. Indierock is misschien wel het lastigste genre voor de boekers van Lowlands. En dan hebben ze met War On Drugs en Grizzly Bear al twee van de meest aansprekende namen natuurlijk.

Massive Attack zou ook top zijn. Naam die liefhebbers uit verschillende stromingen aanspreekt.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Maar zijn we soms ook niet teveel aan het hokjes denken in dit topic. Ik bedoel we (inclusief ik zelf) nemen ten eerste veel te veel aan als "pop". Een muzikale duizendpoot als Gorillaz stoppen we wel erg snel in het "hip hop" hokje, zelfde geld voor N.E.R.D. die gewoon een prima balans in hun muziek heeft.

Lowlands moet gewoon de meest toffe acts boeken die er in de buurt zijn. En als ik voorlopig kijk naar de andere augustus festivals dan vind ik dat ze prima bezig zijn aan het affiche met alleen maar 2 lichtingen.

Ik weet nu al dat ik straks weer ga rondrennen tussen acts als Bonobo en Kendrick Lamar, of Patti Smith en Nils Frahm, Of Dropkick Murphys en Protomartyr, Gorillaz en Spinvis, N.E.R.D. en Bicep (Live) om even maar wat te noemen. Ik heb er eigenlijk nu al weer zin in..
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Arcade Fire dus wel op Pukkelpop. Die had ik toch graag gezien in Biddinghuizen.

Al hebben ze daar natuurlijk weer geen Gorillaz. We zullen er maar niet over mopperen ;-)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Je zou maar boeker zijn van Lowlands zijn, en je hebt in september 2017 twee contracten voor je neus liggen. Een van Arcade Fire.. en een van Gorillaz.. en beide kunnen alleen maar 1 dag. Onder welke van de 2 zet je dan die krabbel, de horror.
 

Michiel1617899555

Campingartiest
26 jan 2016
86
0
Je zou maar boeker zijn van Lowlands zijn, en je hebt in september 2017 twee contracten voor je neus liggen. Een van Arcade Fire.. en een van Gorillaz.. en beide kunnen alleen maar 1 dag. Onder welke van de 2 zet je dan die krabbel, de horror.

Nu zie je het voordeel van die PP-donderdag. Meer beschikbaar dan in het weekend...
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Indiaantje89 wrote:
Je zou maar boeker zijn van Lowlands zijn, en je hebt in september 2017 twee contracten voor je neus liggen. Een van Arcade Fire.. en een van Gorillaz.. en beide kunnen alleen maar 1 dag. Onder welke van de 2 zet je dan die krabbel, de horror.

Nu zie je het voordeel van die PP-donderdag. Meer beschikbaar dan in het weekend…
Ik zie het voordeel niet.. Arcade Fire vs. Gorillaz is om het even wat mij betreft.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
939
110
Is het dan ook meteen 100% zeker dat AF niet komt ?
Ik kan me voorstellen dat ze hoofdact zijn met TWOD als sub ? Of zeg ik nou iets heel geks ?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken