Lowlands 2018 - Nieuws en geruchten

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
100 % zeker niet, maar het lijkt me wel sterk dat Arcade Fire er nu nog bijkomt.

Ik ben persoonlijk ook meer in mijn nopjes met Gorillaz hoor. Die heb ik nog nooit gezien en Arcade Fire inmiddels al vier keer. Al zou ik een vijfde keer geen straf vinden.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Donderdag op Pukkelpop, en zaterdag in Portugal... dat gaat heel heel krap worden hoor. Nee gaat niet meer gebeuren.
 

Maurice Koster

Playlistbediener
17 okt 2014
27
0
Gorillaz is uiteindelijk wel groter dan Arcade Fire + ze hebben al heel lang geen festivalshow in Nederland gedaan, dus wel voor de hand liggend dat Lowlands vol voor Gorillaz is gegaan. Arcade Fire had hoe dan ook wel leuk geweest, mocht wat mij betreft wel ipv NERD
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Justice zojuist ook voor Rock En Seine bekend gemaakt... zou ook een naam zijn die me blij maakt (ondanks ze ook op We Are Electric staan).
 

Michiel1617899555

Campingartiest
26 jan 2016
86
0
Ik zie het voordeel niet.. Arcade Fire vs. Gorillaz is om het even wat mij betreft.[/quote]

In het algemeen denk ik dat je voor een donderdag makkelijker acts boekt dan voor het weekend, omdat er dan veel meer concurrentie is.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Post malone en Travis scott? Zullen we het ondertussen niet een beetje gehad hebben met de hip hop?!

I know. Ik ga momenteel flink door een hiphop fase. Maar waatom zou Lowlands niet als kersje op de hiphoptaart een grote act boeken. Tuurlijk er staat al flink wat hiphop maar waarom nog niet een grote naam in dat genre onder Kendrick? Ik vind dat ik altijd nog aardig objectief kan kijken en dan denk ik toch echt dat Lowlands graag Travis of Posty een plekje geeft.

En ja, mijn klokje staat momenteel anders dan voorheen. Tot DTRH lekker dit gezever vanuit Kuala Lumpur meelezen ^^
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Ik zie het voordeel niet.. Arcade Fire vs. Gorillaz is om het even wat mij betreft.

In het algemeen denk ik dat je voor een donderdag makkelijker acts boekt dan voor het weekend, omdat er dan veel meer concurrentie is.[/quote]
Misschien wel.. al was Arcade Fire ook gewoon voor de zaterdag beschikbaar tot dat Björk daar in Portugal ging cancellen. Ik had ook graag Arcade Fire gezien, maar Mojo heeft volgens mij AF andere spelletjes proberen te spelen door ze vlak na BKS in Ahoy te zetten. Al lijkt die strategie vooralsnog niet goed gelukt.

En het verschil in de headliners is nu Arcade Fire tegenover Gorillaz. Pukkelpop zal nog wel iets boven N.E.R.D. krijgen, maar dan verwacht ik nog steeds iets als Kygo of Imagine Dragons. Persoonlijk kijk ik liever naar de mooie acts die we al wel hebben (of nog kunnen krijgen).
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
De grote troef voor Pukkelpop is dat ze Arcade Fire en War On Drugs achter elkaar weten te zetten. Dan wordt het geheel voor mij toch meer dan de som der delen. Zeker als ze in de breedte nog meer dergelijke acts op de main/in de tenten programmeren.

Dat gezegd hebbende, heb ik het gevoel dat Pukkelpop elk moment 'pukkelpopje' kan doen door met een belabberde naam op de proppen te komen. Dus dat valt nog even af te wachten. Vorig jaar was de undercard van Pukkelpop een stukje strakker dan die van LL, maar voor dit jaar valt ook dat nog maar af te wachten, gezien het tourende aanbod...
 

roelnijhuis

Playlistbediener
4 jan 2017
46
0
N*E*R*D lekte zojuist het affiche van Pukkelpop!
Lukt me niet om foto via de telefoon te uploaden, maar zie hier:
https://festileaks.com/2018/03/n-e-r-d-lekt-affiche-pukkelpop-2018/
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Staan paar leuke dingen bij. Maar valt me wel tegen. Vind het niet veel beter dan Lowlands heb ik het idee.

Ik hoop nu wel hard op Justice.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Travis Scott graag! Heb enorm goeie verhalen van zijn performance op Woo Hah vorig jaar gelezen én daarbij komt dat hij zijn show van 2016(of 2015?) wel in mag komen halen! Verder zijn Roisin Murphy, Cigarettes After Sex en Death From Above, Dirty Projectors en Benjamin Clementine ook zeker welkom!
 

brawljeff

Campingartiest
2 feb 2018
72
2
N.E.R.D. op Pukkelpop toch geen headliner dan? Dan kunnen we op Lowlands ook nog wel een grotere naam verwachten.

Van het lijstje zou ik Justice en Kölsch graag op LL zien. Moet haalbaar zijn.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Misschien een iets andere indeling. Zo was Bastille vorig jaar headliner op Pukkelpop en bij ons niet. Of hebben we ook nog Travis Scott en sluit die de Bravo af. Omdat al helemaal te hip hop gaat zijn (waar ze nu al over klagen).
 

jacktheknipper

Nieuw lid
21 mrt 2018
4
0
Imagine Dragons, Cigarettes en Nothing But Thieves naar pukkelpop? Nu ben ik jaloers.

NERD hier headliner en heeft daar nog Travis Scott en Oscar en the wolf boven zich. Begint er toch op te lijken dat de line up daar groter is, of verwachten jullie hier ook nog grote namen?
 

Lenny

Playlistbediener
5 jan 2016
48
1
Komen zeer zeker nog namen bij en weet wel zeker dat er nog een grote tussen zit. Maar hopelijk heeft Lowlands toch nog wat andere namen dan Pukkelpop. Want zit echt niet te wachten op Imagine Dragons / Travis Scott.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.545
1.784
Benjamin Clementine, Justice, James Holdon(denk niet haalbaar, staat al in NL) en Goose, stuur maar doorrrrrr.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Imagine Dragons, Cigarettes en Nothing But Thieves naar pukkelpop? Nu ben ik jaloers.

NERD hier headliner en heeft daar nog Travis Scott en Oscar en the wolf boven zich. Begint er toch op te lijken dat de line up daar groter is, of verwachten jullie hier ook nog grote namen?

Pukkelpop trekt net wat meer uit voor grotere namen dan Lowlands ja, in mijn beleving. Zoals paar jaar geleden met Outkast: die stonden wel op Pukkelpop maar EvE vond ze te duur voor Lowlands.

Het is natuurlijk ook nog niet zeker dat NERD de Alpha afsluit.

In de breedte vind ik persoonlijk Lowlands vaak net wat interessanter. Maar uiteindelijk ontloopt het elkaar vaak niet zoveel.

Overigens is de donderdag van Pukkelpop dit jaar wel heel erg goed. Althans als dat gelekte affiche klopt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken