Lowlands 2018 - Nieuws en geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Zou Imagine Dragons toch niet komen om te subben/Bravo afsluiten? Op Pukkelpop staan ze ook onder Kendrick Lamar. Die durf ik ook nog niet uit te sluiten (en zo te zien zijn ze de Lowlands zaterdag en zondag nog vrij). Lijkt me vreemd dat die Nederland helemaal overslaan dit festival seizoen?
 

willis

Nieuw lid
25 feb 2018
4
0
Ben Howard heeft een zaaltour bekend gemaakt langs een plaar plaatsen in Europa, maar geen Nederland. Dit doet me vermoeden dat hij wel in Nederland staat, maar dan niet in een zaal. Lowlands dan toch?

Bij zijn vorige album (die in 2014 uit kwam) deed hij een soort pretour vóór zijn wereldtournee. Toen stond ie in Nederland op ITGWO, een festival waar hij volgens mij (ook gezien zijn surferroots) een zwak voor heeft. Pas een jaar later (2015) stond ie op Lowlands. Dat is dit jaar natuurlijk ook mogelijk. Toch hoop ik dat hij dit jaar direct LL aandoet.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Ben Howard heeft een zaaltour bekend gemaakt langs een plaar plaatsen in Europa, maar geen Nederland. Dit doet me vermoeden dat hij wel in Nederland staat, maar dan niet in een zaal. Lowlands dan toch?
kan me niet aan de indruk onttrekken...
Ben Howard gaat nog wel een NL datum er bij zetten, bijna zeker van...

daar over gesproken, vraag me af of TWOD naast Lowlands nog extra zaalshows gaat doen, in december weer een rondje door Europa?
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
Voor Lana del Rey geldt hetzelfde. Die heeft wel een Belgische show maar niets in NL.

Show van Nils Frahm op YouTube zitten kijken. Geen idee waarom dat niet zou werken op een festival. Ik vind het echt heel tof! Ik zou het graag in de nacht zien zelfs/de spot van Nicolas Jaar vorig jaar.
 

Maurice Koster

Playlistbediener
17 okt 2014
27
0
Joris wrote:
Ben Howard heeft een zaaltour bekend gemaakt langs een plaar plaatsen in Europa, maar geen Nederland. Dit doet me vermoeden dat hij wel in Nederland staat, maar dan niet in een zaal. Lowlands dan toch?

kan me niet aan de indruk onttrekken…
Ben Howard gaat nog wel een NL datum er bij zetten, bijna zeker van…

daar over gesproken, vraag me af of TWOD naast Lowlands nog extra zaalshows gaat doen, in december weer een rondje door Europa?

Ze hebben al zaalshows gepland in december in Duitsland, dus zal me niets verbazen als ze ook nog langs Nederland komen dan. Eerst Lowlands :)
 

Maurice Koster

Playlistbediener
17 okt 2014
27
0
Zou Imagine Dragons toch niet komen om te subben/Bravo afsluiten? Op Pukkelpop staan ze ook onder Kendrick Lamar. Die durf ik ook nog niet uit te sluiten (en zo te zien zijn ze de Lowlands zaterdag en zondag nog vrij). Lijkt me vreemd dat die Nederland helemaal overslaan dit festival seizoen?

Imagine Dragons is zeker nog niet uitgesloten denk ik inderdaad, maar in de Bravo? Stonden in 2014 al in de Alpha en zijn alleen maar populairder geworden
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Voor Lana del Rey geldt hetzelfde. Die heeft wel een Belgische show maar niets in NL.

Show van Nils Frahm op YouTube zitten kijken. Geen idee waarom dat niet zou werken op een festival. Ik vind het echt heel tof! Ik zou het graag in de nacht zien zelfs/de spot van Nicolas Jaar vorig jaar.

Het moet wel een beetje stil zijn, dat is mijn enige reserve.
 

Lenny

Playlistbediener
5 jan 2016
48
1
Ik denk dat Lana, Lowlands echt goed zal doen. Puur omdat Lana heel erg exclusief is aangezien ze niet optreed in NL + het erg lang geleden is voor de Nederlandse fans om haar uberhaupt te zien ons land.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.545
1.784
Ik denk trouwens dat Frahm gewoon een Bravo of Heineken headlined. Nicolas Jaar deed dat inderdaad ook, en vorig jaar ook Clark, meende ik.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Was Nicolas Jaar zo laat dan? Voor mijn gevoel redelijk vroeg namelijk.

Ik zie Frahm toch eerder in de middag ergens.

Clark stond in de X-ray.

Edit: even nagezocht maar Nicolas Jaar begon om kwart voor 9. Blijkt mijn herinnering toch niet juist....
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.929
3.302
Was Nicolas Jaar zo laat dan? Voor mijn gevoel redelijk vroeg namelijk.

Ik kan me nog herinneren dat ik van Jaar nog even ging kijken bij Mumford and Sons maar dat ik uiteindelijk taco's ben gaan eten in m'n eentje een uur lang.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Indiaantje89
Posts: 1119
Zou Imagine Dragons toch niet komen om te subben/Bravo afsluiten? Op Pukkelpop staan ze ook onder Kendrick Lamar. Die durf ik ook nog niet uit te sluiten (en zo te zien zijn ze de Lowlands zaterdag en zondag nog vrij). Lijkt me vreemd dat die Nederland helemaal overslaan dit festival seizoen?

Ik zie deze band ook graag terugkomen op het affiche. Van alle acts die veel airtime krijgen zijn Imagine Dragons nog vrij goed te behappen. Het lijkt echter vrij laat voor nog een Ziggo Dome act.
+ Hun Ziggo Dome show was in februari dus dan hadden ze al bij het vorige pakketje kunnen zitten. Misschien toch nog wat munitie achter de hand zo vlak na de bekendmakingen van Pukkelpop.
 

Maurice Koster

Playlistbediener
17 okt 2014
27
0
Ik denk trouwens dat Frahm gewoon een Bravo of Heineken headlined. Nicolas Jaar deed dat inderdaad ook, en vorig jaar ook Clark, meende ik.

Had eerst het gevoel dat Nils Frahm wel een spot zoals Phillip Glass zou krijgen, zo rond 13h00 smiddags. Maar ik zag dat hij op andere festivals als Melt ook vaak genoeg s'avonds staat. Mocht hij idd in de avond staan kunnen er wel eens catastrofale overlappingen kunnen ontstaan op de vrijdag (The War on Drugs en Kendrick Lamar of Gorillaz tegenover).
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Nils Frahm is toch wel iets kleiner dan Nicolas Jaar kwa naam? Maar zo'n Philip Glass spott zou ik er tof vinden... heel die tent dicht, en toen maakte het niet meer uit of het dag of nacht was. Wat een mooie show was dat zeg.

En ik moet zeggen recentelijk geleakte naam (Mario Batkovic) ook erg tof vind:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=a2wTAoR9CWI[/video]
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken