Lowlands 2018 - Nieuws en geruchten

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Kolsch!

Ik ben eigenlijk ook niet zo onder de indruk. PKP en Lowlands gaan gelijk op als je het mij vraagt. Die Donderdag is hard maar daarna valt het toch iets tegen. Met wat redelijke toevoegingen is Lowlands de winnaar dit jaar.
 

hanskazan

Randprogramma
11 jan 2018
155
39
Ik ben ook niet echt onder de indruk Dirty Projectors mogen doorkomen voor de indie honger maar hoop eigenlijk op Vampire Weekend. Daarnaast hoop ik nu zeker dat Incubus ook naar Lowlands komt, stond nog niet op de rader.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
Incubis, justice, Benjamin clementine, Goose, syml, yungblud, cigarettes after sex, kolsch en Tamino.

Dat zijn de namen die door mogen komen. Dat zou de lowlands line up wel een flinke boost geven!
 

willis

Nieuw lid
25 feb 2018
4
0
N*E*R*D lekte zojuist het affiche van Pukkelpop!

Ook mooi dat er keigroot 'SAMPLE' op dat affiche en dat ze het alsnog online zetten :lol:

Ik ben overigens nu al meer onder de indruk van de Lowlands line-up dan die van Pukkelpop. Gorillaz vind ik echt een topheadliner. Met een strak lijstje namen in de laatste batch en 1 of 2 grotere verrassingen (please let it be Lana del Rey en Ben Howard) vind ik Lowlands dit jaar echt top.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Ik vind ze niet kwalitatief ook niet eens heel slecht. Niet dat ik er ga kijken denk ik, maar misschien wel wat leuk voor de balans van het affiche.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
939
110
Oooeeee laat Justice maar doorkomen, zou ik heel blij van worden.

Als er dan toch nog een naam uit de hiphop bijkomt, doe dan Travis scott maar.
Die show op Woo hah was zo vet de laatste keer. Daar zeg ik geen nee tegen hoor.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.545
1.784
30 seconds to Mars. Die vallen bij mij echt in de dezelfde categorie als Nickelback. Een beetje een parodie op henzelf. Net als Kings of Leon trouwens; al hebben die nog wel wat leuk studiowerk vroeger gemaakt.

 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Kings Of Leon vind ik live altijd wel oke eigenlijk. Weinig opsmuk, gewoon spelen. Hun eerste twee albums vind ik echt goed; daarna is het op een handjevol nummers na wel hard achteruit gegaan.

Acts als 30 Seconds To Mars, Nickelback en Imagine Dragons, daar ben ik aardig allergisch voor.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Kings Of Leon vind ik juist een heel toffe band, alleen mensen hebben vaak de verkeerde verwachtingen van de band. Het gaat nooit een flamboyante band worden, maar dat zijn ze ook nooit geweest en toch verwacht men dat om een of andere reden.

Vorig jaar op Pinkpop vond ik ze ook weer super strak spelen. Het is geen Heeeeeeeeeeeeey Hooooooooooo, Put your hands in the air band. Ik denk dan ook dat ze op Lowlands of zelfs een BKS/DTRH beter tot hun recht komen.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.547
2.689
Kings Of Leon vind ik juist een heel toffe band, alleen mensen hebben vaak de verkeerde verwachtingen van de band. Het gaat nooit een flamboyante band worden, maar dat zijn ze ook nooit geweest en toch verwacht men dat om een of andere reden.

Vorig jaar op Pinkpop vond ik ze ook weer super strak spelen. Het is geen Heeeeeeeeeeeeey Hooooooooooo, Put your hands in the air band. Ik denk dan ook dat ze op Lowlands of zelfs een BKS/DTRH beter tot hun recht komen.

Kings of Leon lijkt mij op BKS behoorlijk misplaatst....
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Indiaantje89 wrote:
Kings Of Leon vind ik juist een heel toffe band, alleen mensen hebben vaak de verkeerde verwachtingen van de band. Het gaat nooit een flamboyante band worden, maar dat zijn ze ook nooit geweest en toch verwacht men dat om een of andere reden.

Vorig jaar op Pinkpop vond ik ze ook weer super strak spelen. Het is geen Heeeeeeeeeeeeey Hooooooooooo, Put your hands in the air band. Ik denk dan ook dat ze op Lowlands of zelfs een BKS/DTRH beter tot hun recht komen.

Kings of Leon lijkt mij op BKS behoorlijk misplaatst….
Op basis waarvan?
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
Kan iemand mij uitleggen waarom iedereen zo lirisch is over Niks Frahm? Ik snap dat hij een goede pianist is. Maar dat is niet helemaal mij ding. Of doet hij live nog iets speciaals? Ik vind Philip Glass 3 jaar geleden wel interessant maar niet meer dan dat. Is dit vergelijkbaar?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Kan iemand mij uitleggen waarom iedereen zo lirisch is over Niks Frahm? Ik snap dat hij een goede pianist is. Maar dat is niet helemaal mij ding. Of doet hij live nog iets speciaals? Ik vind Philip Glass 3 jaar geleden wel interessant maar niet meer dan dat. Is dit vergelijkbaar?

Ik heb hem laatst in Doornroosje gezien; was een heel mooie mix van prachtig pianowerk en danceachtige muziek met lekkere beats. Klonk heel strak en hij brengt het heel sympathiek. Of het gaat werken op een festival? Het zou kunnen, maar dan moet het inderdaad wel een Philip Glass achtige setting zijn, lijkt me.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
Er komt live dus wel iets electronisch omheen. Morgen is kijken of ik iets op YouTube kan vinden.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Waarom hebben we het weer over deze acts? Nickelback doet al een zaalshow en zien we eigenlijk nooit terug op festivals in nederland.

Als KoL zou komen zijn ze headliner dus dat kunnen we wel vergeten. Daarnaast zou Lowlands nooit KoL boeken zolang het niet nodig is. Ze hebben prima headliners dit jaar. KOL komt misschien nog wel ooit op bezoek met een nieuwe album. Nu eventjes niet.

Nils Frahm is toch wel een van de hippe/grote namen in zijn genre atm. Daarnaast ook erg toegankelijk.
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.929
3.304
Ben Howard heeft een zaaltour bekend gemaakt langs een plaar plaatsen in Europa, maar geen Nederland. Dit doet me vermoeden dat hij wel in Nederland staat, maar dan niet in een zaal. Lowlands dan toch?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken