Lowlands 2017

LowlandsFreak

Randprogramma
9 jun 2015
142
5
Ik zou er maar niet te hard op rekenen
1f609.svg

Deed ik ook niet :) Alleen in het tour schema zou het passen.

Ik hoop op nog wat DnB namen en misschien wat interessante kleine acts, verwacht niet veel grote namen meer.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.397
5.113
Indiaantje89 wrote:
Ik zou er maar niet te hard op rekenen
1f609.svg



Deed ik ook niet
1f642.svg
Alleen in het tour schema zou het passen.

Ik hoop op nog wat DnB namen en misschien wat interessante kleine acts, verwacht niet veel grote namen meer.
Black Sun Empire zal niet alleen staan gok ik. Daar verwacht ik nog wel wat extra namen bij.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.413
1.091
Laatste paar dagen veel Nothing but Thieves aan het luisteren. Daar kijk ik toch wel heel erg naar uit. Samen met Architects toch echt wel de 2 acts die ik nog niet eerder gezien heb waar ik ontzettend veel zin in heb ?
 

Kevin1617899569

Playlistbediener
2 feb 2017
16
0
Laatste paar dagen veel Nothing but Thieves aan het luisteren. Daar kijk ik toch wel heel erg naar uit. Samen met Architects toch echt wel de 2 acts die ik nog niet eerder gezien heb waar ik ontzettend veel zin in heb ?

Nothing But Thieves twee keer live mogen meemaken, ik vind die gasten echt steengoed! Dijk van een stem die me wel een beetje aan die van Matt Bellamy deed denken, stonden destijds ook in het voorprogramma van Muse. Als je t mij vraagt zouden ze nog wel eens een headliner van de toekomst kunnen zijn
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Dan lees ik in verschillende lijstjes Nothing But Thieves terugkomen. Sla ik bijna op het punt om wat te checken, krijgen we dit±


Dijk van een stem die me wel een beetje aan die van Matt Bellamy deed denken

Nu weet ik denk ik weer waarom ik nooit in Nothing But Thieves kwam.
 

Kevin1617899569

Playlistbediener
2 feb 2017
16
0
Dan lees ik in verschillende lijstjes Nothing But Thieves terugkomen. Sla ik bijna op het punt om wat te checken, krijgen we dit±

Kevin wrote:
Dijk van een stem die me wel een beetje aan die van Matt Bellamy deed denken

Nu weet ik denk ik weer waarom ik nooit in Nothing But Thieves kwam.

:lol:

Ah joh, gewoon kijken, waarschijnlijk word je positief verrast. Zeg ook niet dat het per definitie dezelfde stem is, maar ik vond t enigszins vergelijkbaar. Hetzelfde als bij t laatste album van Mumford & Sons, wat voor mij een beetje richting Kings of Leon gaat. Keyword hier is 'ik'.
 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
293
211
Ik kan Muse niet uitstaan maar Nothing but Thieves vind ik echt heel erg goed. Zeker live even meepakken. Ik denk ook zeker dat die gasten erg groot kunnen worden. Die gozer kan echt zeer goed zingen.
Ze missen wat mij betreft nog wel een beetje een scherp randje. Het is nu nog een tikkeltje een band waar veel meisjes vooraan staan te gillen. Niet dat dat me weerhoud om ook keihard mee te staan brullen...:) Als de balans maar niet doorslaat van uptempo nummers naar ballads, dan ben ik zeer tevreden!
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.600
606
Teleurstellend dat het zo lang duurt met die laatste namen. Op die manier kun je je ook niet echt meer inluisteren.

Nothing But Thieves staats overigens ook bij mij op de lijst om te zien, maar eerst even afwachten hoe het blokkenschema eruit komt te zien. Vind If I Get High wel hun beste denk ik.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
903
316
Wellicht te maken dat de artiesten die nog komen nog elders optreden en dat ze eerst moeten wachten tot die optredens op festivals geweest zijn. Vorig jaar zag je na het eindigen van Werchter dat er wat namen nog naar Pukkelpop kwamen, misschien geldt dit ook voor Lowlands ? Misschien namen van Welcome to the Village of van de Zwarte Cross?
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.600
606
Dat zijn misschien hooguit 2-3 namen, stop die dan in het laatste pakketje op 27 juli. Er moeten nog ongeveer 30 namen komen, dus ze kunnen toch vast wel een pakketje eerder lossen. Zeker na enkele zelfbevestigingen.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.364
1.816
Ik kan Muse niet uitstaan maar Nothing but Thieves vind ik echt heel erg goed. Zeker live even meepakken. Ik denk ook zeker dat die gasten erg groot kunnen worden. Die gozer kan echt zeer goed zingen.
Ze missen wat mij betreft nog wel een beetje een scherp randje. Het is nu nog een tikkeltje een band waar veel meisjes vooraan staan te gillen. Niet dat dat me weerhoud om ook keihard mee te staan brullen…:) Als de balans maar niet doorslaat van uptempo nummers naar ballads, dan ben ik zeer tevreden!

Juist door het ontbreken van dat scherpe randje zie ik deze band inderdaad wel doorschieten richting (sub)headlinerformaat. Het grote publiek houdt immers wel van dit soort bands, is mijn indruk. Een scherpe rand is meestal geen pre.

Mits er natuurlijk nog wat goede albums volgen.

Persoonlijk doet het me niet veel; het irriteert me echter ook niet. Ga wel even kijken als het schema het toelaat om te horen hoe het live is, maar kan er goed mee leven als ik het mis.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.413
1.091
Leuk om te lezen allemaal. Ben in ieder geval niet alleen bij Nothing But Thieves ?

Ook nog liefhebbers van Architects hier?
 

Rudy190

Gouden Tip
3 feb 2017
265
39
Leuk om te lezen allemaal. Ben in ieder geval niet alleen bij Nothing But Thieves
1f604.svg


Ook nog liefhebbers van Architects hier?

Ja! Van NBT fan vanaf dat ze hun singles uitbrachten en architects onderhand beginnen te waarderen. Gave muziek is het eigenlijk toch wel!
 
1 mei 2017
289
0
emmers met glijmiddel wrote:
Die jubileums betekenen geen reet qua exclusieve boekingen. Bands gaan festivals echt niet matsen omdat ze al tig jaar bestaan.

Uiteraard zouden ze goedkope (Nederlandse) dingen uit het verleden kunnen halen, maar LL wilt de schijn op houden dat ze naar voren kijken en niet naar achteren.


Hoe bedoel je matsen? Ik denk wel dat sommige bands meer met een bepaald festival hebben en daar dan graag willen spelen.

Ben het met je eens dat ze zichzelf altijd graag willen vernieuwen. Soms iets te graag

Matsen in de zin dat acts niet speciaal naar LL zullen gaan vanwege de jubileum als ze elders een betere deal kunnen krijgen.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.413
1.091
@Marc wrote:
emmers met glijmiddel wrote:
Die jubileums betekenen geen reet qua exclusieve boekingen. Bands gaan festivals echt niet matsen omdat ze al tig jaar bestaan.

Uiteraard zouden ze goedkope (Nederlandse) dingen uit het verleden kunnen halen, maar LL wilt de schijn op houden dat ze naar voren kijken en niet naar achteren.


Hoe bedoel je matsen? Ik denk wel dat sommige bands meer met een bepaald festival hebben en daar dan graag willen spelen.

Ben het met je eens dat ze zichzelf altijd graag willen vernieuwen. Soms iets te graag


Matsen in de zin dat acts niet speciaal naar LL zullen gaan vanwege de jubileum als ze elders een betere deal kunnen krijgen.

Ik denk dan toch dat je teveel artiesten als geldwolven ziet. Ik ben er van overtuigd dat bepaalde artiesten een speciale band met een festival hebben omdat ze daar een goede herinnering aan hebben. Wellicht naïef van mij, maar ik hoop dat het zo is ?
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.413
1.091
@Marc wrote:
Leuk om te lezen allemaal. Ben in ieder geval niet alleen bij Nothing But Thieves
1f604.svg


Ook nog liefhebbers van Architects hier?


Ja! Van NBT fan vanaf dat ze hun singles uitbrachten en architects onderhand beginnen te waarderen. Gave muziek is het eigenlijk toch wel!

Ik denk dat bij Architects vooral Gone with the wind, prachtig nummer met een heftige tekst en betekenis, het goed gaat doen
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.994
565
emmers met glijmiddel wrote:
http://forum.festileaks.com/forums/topic/lowlands-2017/page/52/#post-134915@marc wrote:
emmers met glijmiddel wrote:
Die jubileums betekenen geen reet qua exclusieve boekingen. Bands gaan festivals echt niet matsen omdat ze al tig jaar bestaan.

Uiteraard zouden ze goedkope (Nederlandse) dingen uit het verleden kunnen halen, maar LL wilt de schijn op houden dat ze naar voren kijken en niet naar achteren.


Hoe bedoel je matsen? Ik denk wel dat sommige bands meer met een bepaald festival hebben en daar dan graag willen spelen.

Ben het met je eens dat ze zichzelf altijd graag willen vernieuwen. Soms iets te graag


Matsen in de zin dat acts niet speciaal naar LL zullen gaan vanwege de jubileum als ze elders een betere deal kunnen krijgen.


Ik denk dan toch dat je teveel artiesten als geldwolven ziet. Ik ben er van overtuigd dat bepaalde artiesten een speciale band met een festival hebben omdat ze daar een goede herinnering aan hebben. Wellicht naïef van mij, maar ik hoop dat het zo is ?
Komt wel voor hoor. Editors en Werchter is wel het bekendste voorbeeld.
 
1 mei 2017
289
0
@Marc wrote:
emmers met glijmiddel wrote:
http://forum.festileaks.com/forums/topic/lowlands-2017/page/52/#post-134915@marc wrote:
emmers met glijmiddel wrote:
Die jubileums betekenen geen reet qua exclusieve boekingen. Bands gaan festivals echt niet matsen omdat ze al tig jaar bestaan.

Uiteraard zouden ze goedkope (Nederlandse) dingen uit het verleden kunnen halen, maar LL wilt de schijn op houden dat ze naar voren kijken en niet naar achteren.


Hoe bedoel je matsen? Ik denk wel dat sommige bands meer met een bepaald festival hebben en daar dan graag willen spelen.

Ben het met je eens dat ze zichzelf altijd graag willen vernieuwen. Soms iets te graag


Matsen in de zin dat acts niet speciaal naar LL zullen gaan vanwege de jubileum als ze elders een betere deal kunnen krijgen.


Ik denk dan toch dat je teveel artiesten als geldwolven ziet. Ik ben er van overtuigd dat bepaalde artiesten een speciale band met een festival hebben omdat ze daar een goede herinnering aan hebben. Wellicht naïef van mij, maar ik hoop dat het zo is
1f607.svg



Komt wel voor hoor. Editors en Werchter is wel het bekendste voorbeeld.

Maar de liefdesverhouding tussen Editors en België is een geval apart in dat ze daadwerkelijk geen betere aanboden zullen krijgen. Die act is buiten de Benelux nergens zo groot.

Dat artiesten een speciale band/herinnering/goodwill hebben is zeker zo, maar in de praktijk is dat allang geen garantie meer. Case in point: Pearl Jam op Pinkpop...

Festivals die met jubileums pronken kunnen het beste gewoon geen hoge verwachtingen scheppen. Iets waar Eric van Eerdenburg op zich goed in is.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken