visdave34 wrote:
http://forum.festileaks.com/forums/topic/lowlands-2017/page/53/#post-135025@marc wrote:
emmers met glijmiddel wrote:
http://forum.festileaks.com/forums/topic/lowlands-2017/page/52/#post-134915@marc wrote:
emmers met glijmiddel wrote:
Die jubileums betekenen geen reet qua exclusieve boekingen. Bands gaan festivals echt niet matsen omdat ze al tig jaar bestaan.
Uiteraard zouden ze goedkope (Nederlandse) dingen uit het verleden kunnen halen, maar LL wilt de schijn op houden dat ze naar voren kijken en niet naar achteren.
Hoe bedoel je matsen? Ik denk wel dat sommige bands meer met een bepaald festival hebben en daar dan graag willen spelen.
Ben het met je eens dat ze zichzelf altijd graag willen vernieuwen. Soms iets te graag
Matsen in de zin dat acts niet speciaal naar LL zullen gaan vanwege de jubileum als ze elders een betere deal kunnen krijgen.
Ik denk dan toch dat je teveel artiesten als geldwolven ziet. Ik ben er van overtuigd dat bepaalde artiesten een speciale band met een festival hebben omdat ze daar een goede herinnering aan hebben. Wellicht naïef van mij, maar ik hoop dat het zo is
Komt wel voor hoor. Editors en Werchter is wel het bekendste voorbeeld.
Maar de liefdesverhouding tussen Editors en België is een geval apart in dat ze daadwerkelijk geen betere aanboden zullen krijgen. Die act is buiten de Benelux nergens zo groot.
Dat artiesten een speciale band/herinnering/goodwill hebben is zeker zo, maar in de praktijk is dat allang geen garantie meer. Case in point: Pearl Jam op Pinkpop…
Festivals die met jubileums pronken kunnen het beste gewoon geen hoge verwachtingen scheppen. Iets waar Eric van Eerdenburg op zich goed in is.
Geen idee of PJ dat met Pinkpop heeft, ik heb het idee dat dit meer de wens van de gedachte is van Pinkpop.
Ach ja, daar is dhr. Smeets ook erg goed in. Misschien iets Nederlands of een Calimero mentaliteit? Wellicht verwachten we teveel en ligt het daar aan. Wat voor hun bijzonder of speciaal is (nieuwe indeling terrein) hoeft het publiek niet te kunnen boeien.