Lowlands 2017

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.432
1.096
Graag zien:
Architects, Frank Carter, Alt-J, At the drive in, Mumford and Sons, the XX, Londen Grammar, Bloody Beetroots, Cypress Hill, Pretty Reckless, Pvris, Nothing but Thieves, Glass Animals, en MHD

Interessant:
Editors, Elbow, Solange, Future Islands, Flume, Moderat, Iggy Pop, Tove Lo, Ben Klock en Halsey

Als er niks anders leuk is:
Chef Special, Michael Kiwanuka, Ronnie Flex, First Aid Kit, Skepta en Migos


En nu maar eens de nieuwe onbekende namen luisteren ? Dan kan het er over een uurtje wel heel anders uitzien ?
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
935
104
Moet het even toch kwijt hoor, dat nummer van Yungbud - King Charles is wel echt een topper !!!
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Must see: The XX - Editors (ik heb het voor elkaar gekregen ze nog nooit te zien) - Iggy Pop - Death Grips - Glass Animals - Architects - Skepta - Mac Demarco - Future Islands - Moderat
Als het effe kan: Alt-J - Nothing But Thieves - Sampha - Car Seat Headrest - The Shins - Shame - Ty Segal
Nu we er toch zijn: Ben Klock - Solange - London Grammar - Flume - Elbow - Mumford & Sons

Als ik zo kijk naar de naamindeling op de website vind ik het vrij opvallend hoe hoog Kovacs staat, zo bijzonder is ze live niet imo en ze heeft maar één album uit! Heb ik iets gemist? Brengt ze binnenkort een album uit ofzo?
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Hmmm, mijn reactie is nergens meer te bekennen??

Ik heb me niet heel erg verdiept in de Pukkelpop line up, maar wat is daar zoveel beter aan? En als je daar dan toch liever heen zou willen voor de line up, dan verkoop je toch je LL kaartje?
Zoals op de vorige pagina al valt te lezen

Hmm. Het lijstje toffe namen die wel op Pukkelpop staan en niet op Lowlands is dit jaar toch wel groter dan vorig jaar.
PJ Harvey, Interpol, The Flaming Lips, Rise Against, Ryan Adams, Nicolas Jaar, Afghan Whigs, Band Of Horses, Jake Bugg, Strand Of Oaks, Parquet Courts, Floating Points en Chance The Rapper.

Ik heb wel het idee dat jij vaak berichten wat negatiever leest dan anderen hier Marc. Ik ben dik tevreden met de line-up zoals vrijwel iedereen hier alleen Pukkelpop heeft een paar hele mooie namen die Lowlands niet heeft dit jaar. Ik zeg zelfs dat de line-up van Lowlands naar mijn mening de afgelopen juist beter was dan die van Pukkelpop. Daarnaast is Lowlands mijn favoriete festival en vind ik het er leuker/gezelliger dan bij Pukkelpop.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.432
1.096
Niet negatief, maar ik zie het niet echt als een wedstrijd. En het gaat vooral over smaak. Dat kan je naar mijn mening niet vergelijken. Ik denk dat LL wat gedurfder programmeert. De namen die genoemd worden hierboven hoeven van mij niet te komen. Dus dan is het in mijn beleving zeker niet beter. Maar je hebt gelijk dat het wellicht wat negatief over kan komen. Ik zal het niet meer doen ?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.332
9.061
Ik vind in ieder geval dat Lowlands zich niet moet schamen voor hun lineup. Integendeel. Veel moois, heel veel moois.

En ik ga iets raars zeggen, maar ondanks ik de Pukkelpop lineup een tikje beter vind, wil ik toch eens Lowlands uitproberen. Na jaren twijfelen zou ik het nu toch eens willen meemaken, nu er nog tickets zijn.

Maar ik heb een vraag: hoe is het Lowlands publiek? Is het een ouder publiek dan dat van Pukkelpop (een groot stuk zijn tieners die een boiler feestje komen vieren en meer niet...).

 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.447
1.931
Met de opmerking vooraf dat ik bevooroordeeld ben (vind Lowlands met afstand het leukste festival dat ik zelf bezocht heb): ik vind het lowlandspubliek doorgaans zwaar relaxed. Best divers, zowel jong als oud, zowel mensen die willen feesten tot diep in de nacht als mensen die nieuwe acts willen ontdekken. Zowel mensen die losgaan op commerciëlere acts als mensen die houden van moeilijkere muziek. En die groepen zitten elkaar totaal niet in de weg. De sfeer is gewoon heel ontspannen.

Grote groepen tieners zie je in ieder geval niet veel, is mijn ervaring. Maar ik kan niet echt vergelijken met Pukkelpop, aangezien ik daar nooit geweest ben.

Ik zou de gok gerust wagen; ik kan me niet voorstellen dat lowlands je tegenvalt.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Kan me helemaal vinden in de beschrijving van mijn voorganger. Het Pukkelpop publiek is net wat diverser en heeft nou eenmaal een groot deel jong volk (16-20 jaar). Waarvan ik het idee heb dat die ook gewoon uit te buurt komen en graag er bij willen zijn. Altijd grote verplaatsingen van het publiek tussen de boilerroom en de mainstage tijdens acts als Bastille, Die Antwoord etc. Met dat soort volk heb ik persoonlijk wat minder. Het publiek lijkt dus vrij veel op elkaar maar ik denk dat het Lowlands publiek net een slag ouder is. Daarnaast viel tijdens mijn laatste Pukkelpop (2016) het geluid in de (club???) elke keer tegen. Gewoon Future Islands, Viet Cong, Tyler The Creator niet fatsoenlijk kunnen checken. En dan knap je ook een beetje af...

Ik kan je ook echt alleen maar Lowlands aanraden. Aantal jaren Pukkelpop geweest en dat beviel erg goed maar die eerste keer Lowlands vorig jaar. Ik ben verkocht hoor. Dit gaat vaste prik worden de komende jaren.

Niet negatief, maar ik zie het niet echt als een wedstrijd. En het gaat vooral over smaak. Dat kan je naar mijn mening niet vergelijken. Ik denk dat LL wat gedurfder programmeert. De namen die genoemd worden hierboven hoeven van mij niet te komen. Dus dan is het in mijn beleving zeker niet beter. Maar je hebt gelijk dat het wellicht wat negatief over kan komen. Ik zal het niet meer doen

Ieder zijn mening hoor. Maar zoals te lezen op de vorige pagina en als ik een beetje rondvraag hoor ik toch dat voor velen Lowlands de slag dit jaar gewonnen heeft. Ben zelf nog erg jaloers op de broertjes Kalkbrenner <3
Maar de conclusie is zeker: allebei sterke line-ups en toffe festivals.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
935
104
Ik ben 2x op pukkelpop geweest en ga nu voor de !!! 10e !!! keer naar lowlands .
Elke keer als ik naar een ander festival ben geweest, val ik erna toch weer terug op LL.
Waarom ? 2 dingen... De Sfeer en het fijn geluid .
Ik kan in me eentje in een tent gaan staan, en dan ineens een top gesprek hebben terwijl ik sta te wachten, en het geluid is (in de meeste) tenten gewoon echt goed.

En ook ik, ben misschien bevoordeelt omdat Lowlands mijn eerst echt grote festival was, maar voor mijn gevoel klopt gewoon alles :)

(Ik vind de line-up van PP ook niet beter als LL , maar dat zal vooral met smaak te maken hebben. Zie ook mijn vorige post)
 

pixie6666

Randprogramma
5 mrt 2017
128
47
Altijd subjectief uiteraard, maar volgens mij is de Pukkelpop-programmering beter dan in jaren. Daar zat een stevige neerwaartse tendens in die nu is gekeerd. Daar staat tegenover dat Lowlands na jarenlange ellende kennelijk ook weer de weg omhoog heeft gevonden. Kan weinig zeggen over de laatste jaren, want ik was er vanaf jaar 1 en ben afgehaakt (en weer overgestapt naar Pukkelpop) toen de feestacts en DJ's het wonnen van de bandjes en het dus een partyfestival werd. Aan de programmering te zien, probeert men die tendens enigszins te keren. Voor mij is het grote verschil tussen Lowlands en Pukkelpop altijd het randgebeuren geweest: heel veel op Lowlands, de laatste jaren ietsje meer, maar nog steeds heel weinig op Pukkelpop. Verder eens met de opmerking dat er vrij veel tieners op Pukkelpop komen, maar een groot deel daarvan zit vooral op het dance-gedeelte waar ik dan weer weinig kom. In de 'rock-tenten' is het publiek een stukje ouder.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.447
1.931
Chance heeft dus wel degelijk gecanceld.. Solange als vervanging?

Jammer, maar niet echt verrassend meer.

Heb eens zitten luisteren naar de voor mij onbekende namen in de Lowlandsplaylist. Zitten behoorlijk interessante acts bij, zo op het eerste gehoor. Hauschka, Husky Loops, Black Foxxes onder andere. Genoeg te ontdekken aan de onderkant van het affiche, zo lijkt het. Zoals het hoort op Lowlands....
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.556
5.400
Ik verwachte het ook niet meer, toch jammer... had Chance graag gezien.

Maar die laatste lichting heeft veel goeds gedaan. Mijn to see lijstje is nu toch weer een stuk groter geworden. En ben ook erg benieuwd hoe Bloody Beetroots anno 2017 klinken. Zal wel Alpha worden lijkt me?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.447
1.931
Maar wel enorm jammer dat Chance The Rapper er niet staat. Dan had je qua hiphop hele fijne rij gehad bovenaan het affiche: Migos / Skepta / Chance The Rapper. Met daarachter nog Cypress Hill. Hopelijk wordt Chance The Rapper wel nog vervangen door een andere hiphopact van hetzelfde formaat. Dat zou passen in de strategie van het festival, om meer en betere hiphopacts te boeken.

 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.063
654
Maar wel enorm jammer dat Chance The Rapper er niet staat. Dan had je qua hiphop hele fijne rij gehad bovenaan het affiche: Migos / Skepta / Chance The Rapper. Met daarachter nog Cypress Hill. Hopelijk wordt Chance The Rapper wel nog vervangen door een andere hiphopact van hetzelfde formaat. Dat zou passen in de strategie van het festival, om meer en betere hiphopacts te boeken.
Vince Staples?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.447
1.931
Raskolnikov wrote:
Maar wel enorm jammer dat Chance The Rapper er niet staat. Dan had je qua hiphop hele fijne rij gehad bovenaan het affiche: Migos / Skepta / Chance The Rapper. Met daarachter nog Cypress Hill. Hopelijk wordt Chance The Rapper wel nog vervangen door een andere hiphopact van hetzelfde formaat. Dat zou passen in de strategie van het festival, om meer en betere hiphopacts te boeken.


Vince Staples?

Vind het altijd lastig om de grootte van hiphopartiesten in te schatten, maar Vince Staples zou zeker kunnen. Afgaande op Spotify heeft ie zelfs iets meer luisteraars dan Skepta. Dus eigenlijk hoort die sowieso in het rijtje bovenaan het affiche, helemaal waar.

Maar afgaande op hetzelfde Spotify is Chance The Rapper daarentegen weer een veel grotere naam dan Vince Staples (bijna 11 miljoen luisteraars per maand tegenover bijna 2 miljoen luisteraars per maand). Daarop afgaande zou je Chance The Rapper eerder moeten vervangen door iets uit de categorie Joey Badass, Schoolboy Q of Stormzy. Voor wat het waard is natuurlijk; het zijn maar getallen van Spotify ;-)

En die acts moeten ook maar beschikbaar of betaalbaar zijn. En uiteraard worden beoogde acts die wegvallen niet altijd 1 op 1 vervangen door een vergelijkbare act.

Hoe dan ook: qua hiphop zijn er zeker mooie namen geboekt dit jaar.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.063
654
visdave34 wrote:
Raskolnikov wrote:
Maar wel enorm jammer dat Chance The Rapper er niet staat. Dan had je qua hiphop hele fijne rij gehad bovenaan het affiche: Migos / Skepta / Chance The Rapper. Met daarachter nog Cypress Hill. Hopelijk wordt Chance The Rapper wel nog vervangen door een andere hiphopact van hetzelfde formaat. Dat zou passen in de strategie van het festival, om meer en betere hiphopacts te boeken.


Vince Staples?


Vind het altijd lastig om de grootte van hiphopartiesten in te schatten, maar Vince Staples zou zeker kunnen. Afgaande op Spotify heeft ie zelfs iets meer luisteraars dan Skepta. Dus eigenlijk hoort die sowieso in het rijtje bovenaan het affiche, helemaal waar.

Maar afgaande op hetzelfde Spotify is Chance The Rapper daarentegen weer een veel grotere naam dan Vince Staples (bijna 11 miljoen luisteraars per maand tegenover bijna 2 miljoen luisteraars per maand). Daarop afgaande zou je Chance The Rapper eerder moeten vervangen door iets uit de categorie Joey Badass, Schoolboy Q of Stormzy. Voor wat het waard is natuurlijk; het zijn maar getallen van Spotify
1f609.svg


En die acts moeten ook maar beschikbaar of betaalbaar zijn. En uiteraard worden beoogde acts die wegvallen niet altijd 1 op 1 vervangen door een vergelijkbare act.

Hoe dan ook: qua hiphop zijn er zeker mooie namen geboekt dit jaar.
Klopt hoor... Ik vond al dat Staples een veel te lage plek op de affiche had gekregen. Gevoelsmatig is hij helemaal niet zo veel kleiner dan dat Chance was voor zijn Grammys maar dat zal eerder een tekortkoming van mijn kant zijn... :)
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ze hebben hem 'gelukkig' ook niet aangekondigd dus ze hoeven hem als het ware niet te vervangen. Ben het met je eens dat als hij er gestaan had dan had Lowlands een heel deftig lijstje hip-hop acts staan. Met het wegvallen van Chance denk ik dat het gouden hip-hop jaartje misschien maar moet opschuiven naar 2018.

En we hebben ook nog Death Grips :)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken