Lowlands 2017

superginger

Dagopener
5 feb 2016
577
185
Nou met deze nieuwe namen kunnen we denk ik wel stellen dat pkp dit jaar een betere line up heeft (vind ik dan).
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.447
1.931
Ben erg blij met Solange, die had ik niet verwacht.

The Shins, Car Seat Headrest, Kim Janssen, Vince Staples vind ik ook mooie toevoegingen. Frank Carter is ook wel aardig, maar volgens mij al wel eerder geweest niet al te lang geleden. Verder ken ik niet alles. Maar ik had ook wel iets meer verwacht van deze lichting, eigenlijk.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Car Seat Headrest, Bloody Beetroots, Vince Staples en The Shins zijn fijne namen. Misschien is het maar goed dat er niet téveel dingen bijkomen die ik tof vind aangezien je dan zoveel clashes gaat krijgen. Ik hoop echter wel echt nog op Chance, daar had ik eigenlijk al op gerekend..
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.434
1.107
Ben erg blij met Solange, die had ik niet verwacht.

The Shins, Car Seat Headrest, Kim Janssen, Vince Staples vind ik ook mooie toevoegingen. Frank Carter is ook wel aardig, maar volgens mij al wel eerder geweest niet al te lang geleden. Verder ken ik niet alles. Maar ik had ook wel iets meer verwacht van deze lichting, eigenlijk.

Zou er vorig jaar zijn, ging toen niet door...... gelukkig een herkansing. Nieuwe plaat die in de tussentijd uit kwam is erg mooi ?
Blij mee ??
 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
340
283
Leuke, kleinere ontdeknamen. Ik vind persoonlijk alleen zo'n Ronnie Flex een domper. Puberale k.u.t.muziek als je het mij vraagt. Chef's Special mag van mij ook lekker thuisblijven.

Ik hoop nog op Afghan Whigs als goede subtopper...maar of die nog komen? Ze spelen 8 augustus ook al in Paradiso.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.556
5.400
Ik vind het een erg goede lichting. Solange, The Shins, Feist, Car Seat Headrest, The Bloody Beetroots, Tash Sultana, Vince Staples. Netjes hoor.

Chance The Rapper is wel afgehaakt vrees ik.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.447
1.931
Leuke, kleinere ontdeknamen. Ik vind persoonlijk alleen zo’n Ronnie Flex een domper. Puberale k.u.t.muziek als je het mij vraagt. Chef’s Special mag van mij ook lekker thuisblijven.

Ik hoop nog op Afghan Whigs als goede subtopper…maar of die nog komen? Ze spelen 8 augustus ook al in Paradiso.

Ronnie Flex en Chef Special kan ik ook helemaal niets mee. Eigenlijk vooral Chef Special, zouteloos door en door. Maar die zal de tent behoorlijk vol gaan krijgen, let maar op. Dus een goede boeking :)

Afghan Whigs zou ik ook mooi vinden, maar inderdaad vanwege het optreden in Paradiso is de kans stuk kleiner.

We zitten ook pas op 2/3 van alle namen; er komen nog aardig wat muzieknamen bij. Veel dj's zaten in de vorige lichting.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.632
632
Zie ook weinig tot geen acts die op een of andere manier in relatie staan tot 25 jaar bestaan. Terwijl dat wel eerder besproken was.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.447
1.931
Indiaantje89 wrote:
Chance The Rapper is wel afgehaakt vrees ik.

Waarom denk je dat nu? Chance staat in hetzelfde weekend op PKP?

Omdat er drie lichtingen namen bekend gemaakt zijn sinds de uitgelekte poster, en hij in alle drie de lichtingen ontbrak. Waarom zouden ze die zo lang achterhouden?

Maar in principe heb je gelijk, het kan natuurlijk altijd nog.
 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
340
283
Zijn jullie bekend met !!! (chk chk chk)? Vorig jaar wederom gezien en ze braken de tent weer af. Die waren eerder ook al eens op Lowlands (jaaaaren geleden). Mooie kleinere naam die ook van mij ook wel weer eens naar Lowlands mag komen.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
935
104
Echt heel blij met Car Seat Headrest, The Bloody Beetroots Live, The Shins , Vince Staples, Frank Carter & The Rattlesnakes & Husky loops.
Verder vind ik Solange & Chef's special ook wel fijn.

En eindelijk ook wat dingen om te ontdekken...

Dus wat mij betreft een prima worp !!
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.632
632
Affiche is nu bijna compleet of niet? Dus verwacht alleen nog wat NL spul en kleine mini namen. Balen! Spijt dat ik nu niet voor PKP heb gekozen.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.447
1.931
Affiche is nu bijna compleet of niet? Dus verwacht alleen nog wat NL spul en kleine mini namen. Balen! Spijt dat ik nu niet voor PKP heb gekozen.

Er zijn nu 100 van de 150 namen bekend.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Weer een heel mooi pakketje met enkele sterke namen en een hele hoop acts die op het eerste gehoor weer top klinken!
Solange echt totaal niet meer verwacht en heel erg blij mee. Daarin tegen ben ik net zoals jullie bang dat Chance niet meer gaat komen...

Ben het met jullie eens dat Pukkelpop voor het eerst in de afgelopen jaren weer een betere line-up heeft dan Lowlands. Maar dat neemt niet weg dat mijn blokkenschema een groot clashfest gaat worden en dat ik me de hele dag flink ga vermaken.

Net zoals in het BKS topic de vraag: Wat zijn jullie must-see acts en wat zijn de ontdekkingen?
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.632
632
Must see (ervan uitgaan dat ze niet clashen)
Car Seat Headrest, Future Islands, John Moreland, Alt-J, Elbow, Iggy Pop, The Shins, Frank Carter, Editors.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.447
1.931
Voor mij must see:

Iggy Pop, Flume, Migos, Moderat, Skepta, Solange, Death Grips, Future Islands, Sampha, Car Seat Headrest, Shins, Eden (net voor het eerst geluisterd, te gek), Vince Staples en Clark.

Ook goed (maar iets minder graag) The Xx, Cypress Hill, Alt-J, Ben Klock, Glass Animals, MHD, Mura Masa, Nina Kraviz, Talaboman, Black Sun Empire, Baloji, Denzel Curry, Shame, Shovels and Rope, Kim Janssen en Methyl Ethel!

Plus natuurlijk al die kleine acts die ik nu nog niet ken, maar waar ongetwijfeld pareltjes tussen zitten. Dat is waarom ik lowlands zo bijzonder vind, al jaren lang.

Editors, Mumford And Sons zijn overigens ook prima, maar al best vaak gezien. Dus de kans dat ik daar beland is klein. Want ik voorzie veel clashes in het blokkenschema.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
935
104
Absolute musts: Car Seat Headrest , The XX , Flume , Cyrpess hill , Migos , Michael Kiwanuka , Skepta , Architects , Glass Animals , Bloody Beetroots, Denzel Curry , Bonzai
Semi must see: Editors , Solange , Cashmere cat , MHD , Mura Masa , The pretty Reckless , Black sun empire , The shins , tash Sultana , jeangu macrooy , Frank Carter, Husky Loops ,
Wellicht als het uitkomt: Billy Talent , Chefs special ,Tove lo . Canshaker PI , Clin Benders, Black Foxxes , Canshaker PI

Het gaat dus werkelijk alle kanten op, en ik weet nu al dat ik dingen moet missen , Ach who cares :)
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.434
1.107
Ik heb me niet heel erg verdiept in de Pukkelpop line up, maar wat is daar zoveel beter aan? En als je daar dan toch liever heen zou willen voor de line up, dan verkoop je toch je LL kaartje?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken