Lowlands 2017

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.434
1.109
Klopt, maar BFMV en Architects zijn vergelijkbare acts vanuit het oogpunt toen BFMV op LL stond. Volbeat is nu van een heel ander niveau en veel toegankelijker, dus dat ben ik helemaal met je eens
 

Goanna

Randprogramma
4 jan 2017
110
3
Ik zie dat the house of pain ook weer bij elkaar is :) en tourt door Europa eind juli .... zou dat niet nostalgie zijn.... Nu staat Cypress Hill er ook al maar wie weet ?!? Stond de house of pain al eerder op Lowlands ?
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
594
233
Zondag 20 augustus staat Alex Vargas in Amsterdam in het bos theater. Zou een geweldige toevoeging zijn op de Line up van Lowlands. Heb hem afgelopen weekend mogen aanschouwen in Tivoli en Rotterdam... Het waren geweldige optredens​.
 

wilbert koopman

Playlistbediener
9 mrt 2017
27
0
Rise Against komt in juli met een nieuw album (vermoedelijk)!

https://www.rocksound.tv/news/read/rise-againsts-new-album-is-coming-in-july

Dit zou geweldig zijn voor Lowlands... :cool:
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
935
104
Ik zie dat the house of pain ook weer bij elkaar is
1f642.svg
en tourt door Europa eind juli …. zou dat niet nostalgie zijn…. Nu staat Cypress Hill er ook al maar wie weet ?!? Stond de house of pain al eerder op Lowlands ?

Haha dit zou ik wel mooi vinden ;-)
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.448
1.932
Perfume Genius op woensdag voor Lowlands in Hasselt en al op Pukkelpop; dat zou toch niet meer mis mogen gaan hoop ik ;-)
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.632
632
Vandaag BKS dus morgen Lowlands met nieuwe namen. Ze gaven immers op 13-04 aan dat er binnen twee weken nieuwe namen zouden komen.

Ryan Adams kunnen we denk ik ook afschrijven. Staat de woensdag voor Lowlands in TivoliVredenburg.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.373
9.116
Hmm. Het lijstje toffe namen die wel op Pukkelpop staan en niet op Lowlands is dit jaar toch wel groter dan vorig jaar.

PJ Harvey, Interpol, The Flaming Lips, Rise Against, Ryan Adams, Nicolas Jaar, Afghan Whigs, Band Of Horses, Jake Bugg, Strand Of Oaks, Parquet Courts, Floating Points en Chance The Rapper.

Wie zien jullie, behalve die laatste, nog naar Lowlands komen?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.448
1.932
Hmm. Het lijstje toffe namen die wel op Pukkelpop staan en niet op Lowlands is dit jaar toch wel groter dan vorig jaar.

PJ Harvey, Interpol, The Flaming Lips, Rise Against, Ryan Adams, Nicolas Jaar, Afghan Whigs, Band Of Horses, Jake Bugg, Strand Of Oaks, Parquet Courts, Floating Points en Chance The Rapper.

Wie zien jullie, behalve die laatste, nog naar Lowlands komen?

PJ Harvey in ieder geval niet, gezien haar schema. Ryan Adams is ook niet meer zo grote kans gezien cluboptredens in Nederland. Interpol vrij recent nog geweest, stonden in een nagenoeg lege tent begreep ik. Nicolas Jaar staat op DTRH. Parquet Courts vorig jaar op Pinkpop en DTRH geweest, dus ik verwacht die eigenlijk ook niet. Jake Bugg en Band Of Hoeses zou kunnen, maar hebben er ook vrij recent nog gestaan. Rise Against is al wat langer geleden, maar gevoelsmatig verwacht ik die ook niet.

Dus ik denk eigenlijk niet zoveel uit dit rijtje. Persoonlijk mis ik daar ook weinig van, alleen PJ Harvey zou ik heel graag weer willen zien. Nicolas Jaar zie ik al op DTRH! Anders zou ik die op Lowlands ook missen. Afghan Whigs zou ik wel weer eens leuk vinden.

Hoop wel dat Chance The Rapper, Shins en Perfume Genius bij de bevestigingen van morgen zítten.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.632
632
Voorlopig heeft Lowlands Alt-J, Future Islands en Iggy Pop als 'aansprekende' namen die Pukkelpop niet heeft. Verder eens met mattman. Had dat hele lijstje ongeveer wel willen zien.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.557
5.402
Ik hoop op Chance The Rapper in ieder geval. Dan nog op een leuke electronische act voor overdag (The Bloody Beetroots Live bijvoorbeeld). Placebo mag van mij komen, maar die verwacht ik ook niet meer. Omar Souleyman zou leuk zijn, en dan nog iets als Car Seat Headrest.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.448
1.932
Pukkelpop heeft toch ook al veel meer namen bekend dan Lowlands? En volgens mij gaat dat ieder jaar zo. Uiteindelijk moet je beide affiches naast elkaar leggen als ze compleet zijn. Meestal hebben beiden een vergelijkbaar programma. Accenten liggen vaak net iets anders. Pukkelpop vaker wat grotere namen, iets meer gitaargeorienteerd. Lowlands iets gevarieerder, iets meer op ontdekken gericht. Beetje kort door de bocht wellicht, maar dat is het gevaar van een typering ;-)

Paar jaar terug vond ik Pukkelpop meestal iets aantrekkelijker (alhoewel ik desondanks toch altijd naar Lowlands ging), laatste jaren Lowlands. Maar Pukkelpop heeft dit jaar mooie namen, dat is zeker. Lowlands ook, alleen minder nog dan Pukkelpop.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
935
104
Morgen een flinke lijst nieuwe namen, dus laten we die maar afwachten.
Persoonlijk vind ik over het algemeen lowlands net een tikkeltje beter , maar dat komt vooral doordat ik toch veel minder bekende dingen wil zien :)
Mijn vriendin is weer meer fan van Pukkelpop. Dus is elk jaar weer kiezen ;-)

Dit jaar word het in ieder geval LL :)
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.434
1.109
Morgen een flinke lijst nieuwe namen, dus laten we die maar afwachten.
Persoonlijk vind ik over het algemeen lowlands net een tikkeltje beter , maar dat komt vooral doordat ik toch veel minder bekende dingen wil zien ?
Mijn vriendin is weer meer fan van Pukkelpop. Dus is elk jaar weer kiezen ?

Dit jaar word het in ieder geval LL ?

Dus jij naar LL en zij naar PP ?
 

GoldenBeatring

Playlistbediener
10 mrt 2017
9
0
Will Smith als the Fresh Prince en DJ Jazzy Jeff staan op 27 augustus op het Livewire festival in Blackpool. Lijkt mij supervet als hij ook Biddinghuizen aan doet. Lijkt jullie dit mogelijk?
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.632
632
Klein gokje voor namen van vandaag:
HAIM, Japandroids, The Shins, Chance The Rapper, Young Thug, Cabbage, Colter Wall, Angel Olsen, nog wat hip hop dingen van 1Xtra Stage van Reading/Leeds,
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
935
104
Dus jij naar LL en zij naar PP

Ik kan niet ontkennen dat het weleens gebeurd is ;-)
Maar dit jaar gaat ze helemaal niets doen, ze heeft precies de week ervoor haar eerste werkweek bij haar nieuwe baan ;-)

11:00 nieuwe namen ?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.448
1.932
Frank Ocean de week ervoor ook in Europa. Die laat Lowlands dan toch níet lopen?
The Naked and the Famous wellicht ook. Perfume Genius verwacht ik.

A Tribe Called Quest zal wel teveel gevraagd zijn. Die staan 13 augustus nog in de Verenigde Staten en 1 september in Ierland. Beetje afhankelijk van wanneer ze naar Europa komen.

Maar zowel Chance The Rapper, Frank Ocean en ATCQ zou ook te mooi zijn om waar te zijn :)

Laat maar komen in ieder geval, die nieuwe namen!
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.448
1.932
Veel namen in ieder geval. Geen Chance The Rapper weer. Je kunt je dan inmiddels wel afvragen of die gelekte poster met zijn naam erop wel klopte.

Solange wel! Halsey, Car Seat Headrest, Bloody Beetroots, Shins, Frank Carter, Kim Janssen, Vince Staples, Feist oa.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.632
632
Gelukkig Car Seat Headrest en The Shins (maar wisten we al).. verder niet veel bijzonders. Jammer
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken