Hebben jullie even?
The Slow Show Metropool Enschede 21-10-23
Als The National The Slow Show niet speelt in de Ziggo dan gaan we maar naar de band. Nee flauw grapje, maar je merkte dat dit wel hetzelfde publiek aantrok. Sterke en sympathieke live band bij een muisstille zaal . Melodie werd bovenop melodie gelegd tot er uiteindelijk een sterk nummer ontstond. Ook het voorprogramma Joshua Burnside mocht een nummer meespelen, zoals hij ook op het album doet. Dat was leuk en ook hij als support act deed het leuk. Kortom, sterke indieband die live precies doet wat je ervan verwacht.
King Buffalo Melkweg 25-10-23
Voorprogramma SLOMOSA was redelijk. Beetje veel geruis, hard gespeeld maar wel heel enthousiast en fanatiek. Ze kregen ook de hele zaal mee. King Buffalo speelde erg strak. De muziek is wel eentonig voor een langere tijd, dus na drie kwartier ken je het trucje wel. Gelukkig was het niet een al te lang optreden waardoor het leuk bleef. Ideaal voor een harder festival in een tent voor 45 min.
Acda en de Munnik Ziggo Dome 27-10-23
Ja, je moet wat verandering erin houden he. Last minute besloten te gaan en zeker geen spijt van gekregen. Net als de meesten in de zaal bijna alles kunnen meezingen. Blij verrast met de kleinere nummers en voor met Dag Esmee. Hele sterke show die naar meer smaakt. Er staat trouwens ook nog wel ergens een uitgebreidere recensie van mij als je meer wilt weten
Feuerengel Metropol Hengelo 3-11-23
Dan mijn afgelopen concertweekend. Begonnen in Hengelo bij de Rammstein-tributeband Feuerengel. Ik ben niet een grote Rammstein fan (nog los van mijn mening met de gebeurtenissen afgelopen jaar) en ook geen tributeband fan. Wat ik dan doe hierbij? Ik heb met een oud collega afgesproken elke keer naar Feuerengel te gaan in Hengelo zodat we elkaar nog eens zien. Lekker biertje drinken en bijkletsen. Zo geschiede, dit was de tweede keer sinds ik ontslag had genomen daar. Erg leuk om weer oude verhalen op te halen en qua pyro toch weer een geweldige show gezien in zo'n kleine zaal. Ongeloofelijk wat allemaal weer mocht. De vuurketel, het bad, vlammenwerper, de vuurboog, vuurwerk, het brandend hart, alles!
Queens of the Stone Age Ziggo dome 4-11-23
Goed, strak, prima publiek, lekker doorrammen, maar nergens spectaculair. Ik had de lat hoog gelegd (festivalact van het jaar?) maar qua dat betreft viel het me tegen. gewoon een hele steady 7,5 op een schaal van 10 zeg maar. Mooie versie van In the Fade en ik vond het intro bij Go With The Flow heel vet. En ja, jammer geen Song for the Dead maar ach ja. Ik kan het de band ook niet kwalijk nemen.
Herman van Veen Carré 5-11-23
En weer eventjes ietsje anders. Ik had een verhalenverteller en muziekmaker verwacht, maar het was nog meer dan dat. Het was kunst, toneel, theater, gedichten, humor, verhalen en muziek. Ik heb krom gelegen van het lachen en was met momenten ontroerd. Het was schitterend. Wat een charismatische man met een mooie warme stem. Vol zelfspot en mooie kleine liedjes. Volop genoten! 4x een toegift waarbij met de laatste het publiek al spelend voor ging naar de garderobe. Fantastisch!!!!