Ik ben naar … geweest en het was …

elo

Headliner
3 dec 2013
5.031
3.708
Black Country, New Road kan in de huidige bezetting doorgroeien naar BKS Headliner materiaal. Echt een ijzersterke groep.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.618
11.302
Black Country, New Road kan in de huidige bezetting doorgroeien naar BKS Headliner materiaal. Echt een ijzersterke groep.
Maar... dat moeten we helemaal niet willen. Komen zo enorm goed tot hun recht in een kleine zaal.
 

Fluxion

Randprogramma
24 feb 2023
212
185
Gisteren BC,NR in de Paradiso dus.

Ik leerde ze een maand of twee na de release van FTFT kennen. Op mijn eerste luisterbeurt vond ik het 'wel oké', maar zag ik de hype er niet echt in. Ik moet daarbij zeggen dat ik destijds nog amper post-punk, post-rock etc. etc. luisterde. De tweede luisterbeurt klikte het al snel en gauw werd het een van mijn favoriete bands. Niet alleen dat, maar sinds dat moment had ik de smaak te pakken en ben ik mij ook gaan verdiepen in andere bands uit de scene en is mijn muzieksmaak ook heel erg veranderd. Uiteraard zou ik ze aan het einde van dat jaar gaan zien in Paradiso, maar helaas werd het (een week of twee voor tijd of zo?) afgelast. 2021 was muzikaal echt een ijzersterk jaar, maar FTFT blijft mij nog het meeste bij en is toch wel mijn AOTY van dat jaar.

Kort daarna kwamen ze in 2022 opnieuw uit met mijn AOTY en het nieuws dat Isaac de band verlaten had. Maar ook dat ze geen materiaal meer van FTFT en AFUT zouden spelen. Droppen ze even drie van hun beste nummers: the place where he inserted the blade, snow globes en basketball shoes. En ohja, we gaan ze nooit live spelen. 🥲 Ik baalde natuurlijk enorm, hoewel Isaac zijn mentale gezondheid vanzelfsprekend veel belangrijker is. Ik hield mezelf nog up to date met hun nieuwe materiaal d.m.v. wat live opnames op youtube en de set op Fuji Rock in Japan. En hoewel ik het zeker kon waarderen, vond ik het stiekem toch een beetje tegenvallen t.o.v. hun werk met Isaac. Dat vat ook een beetje mijn ervaring op Zeitgeist vorig jaar samen. Het was goed, maar het pakte me niet echt.

Live at Bush Hall is ook gewoon een sterk live album. Maar niet alle nummers van dat album doen mij evenveel. Toch wou ik ze opnieuw een kans geven en ben ik gisteren dus afgereisd naar Paradiso (eindelijk BC,NR in Paradiso!). Oké, ik kon er op het begin nog niet helemaal goed inkomen om eerlijk te zijn. Ik stond rechts-midden op de ophoging waar het volume toch niet zo goed is als in het midden van de zaal, mensen voor mij blokkeerden constant mijn zicht en ik moest de meest abnormale nekhouding doen om May te zien. Op een gegeven moment maakte ik er maar vrede mee dat ik niet optimaal stond en na een tijdje kon ik gelukkig nog relatief veel zien. Daarnaast zijn de nummers van Lewis ook niet helemaal mijn ding. Ik kan ze wel waarderen, maar ook qua zang valt hij toch een beetje in het niet vergeleken met Tyler en May (sorry). Dat gezegd hebbende, hij is echt wel beter geworden.

De tweede helft van de set kwamen al mijn favorieten van het nieuwe werk langs, alsook een ontzettend goed nieuw nummer. En wat een fenomenale muzikanten zijn dit ook hè. Mijn vertrouwen in de toekomst van deze band is sinds gisteravond weer helemaal rechtgetrokken (niet dat het ooit helemaal weg is geweest). Turbines/Pigs was ik sowieso al fan van, maar deze live performance was wel echt grandioos. Met Charlie die nog even helemaal loco gaat op de drums op het einde, dat soort shit is echt waarom ik van deze band houdt. Het nieuwe nummer alsook nancy tries to take the night bevestigd voor mij dat het volgende studio album gewoon weer ontzettend goed zal zijn. Ik weet nog niet zeker of ik het niet gewoon een beter idee vind om May en Tyler de lead vocals te laten doen, maar volgens mij is Lewis echt een prachtgozer en ik gun hem ook zeker de kans om nog verder te groeien.

Al met al was het voor mij toch een van de beste sets van het jaar.

Lang verhaal kort: het was leuk.

Ik was ook nog bij Maruja @ London Calling zaterdag, heb al genoeg getypt dus: minimaal top 3 set van het jaar.
 
Laatst bewerkt:

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
785
729
Droppen ze even drie van hun beste nummers: the place where he inserted the blade, snow globes en basketball shoes. En ohja, we gaan ze nooit live spelen.
The place where he inserted the blade in de botanique in Brussel blijft een machtig moment. Enorme Arcade Fire-vibes toen bij dat nummer.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Fluxion

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.199
3.024
Ik kan me voor hun concert in Tourcoing gisteren aansluiten bij veel wat Fluxion hierboven schrijft!
Allereerst, het voorprogramma Platonica Erotica vond ik enorm matig. Met momenten was het echt een beetje bootleg Lana Del Rey, inclusief de licht arrogante vibes maar dan wel zonder de goede songwriting. Middenin ook nog een enorm awkward moment toen er tijdens een liedje op de muur overal Davidsterren verschenen. Ik zal er maar vanuit gaan dat dit geen statement was en het gear van de zaal was.

Toegegeven, ook bij BCNR voelde ik de magie niet meteen. Eerste paar nummers moesten zowel de band (beetje slordig) als de geluidsman (te weinig gitaar, te veel drum) nog even opwarmen en ik had moeite om echt grip te krijgen op het concert. Gelukkig beterde dat wel snel en ook hier waren dezelfde nummers weer helemaal raak: Nancy Tries to Take the Night, Turbines/Pigs, Dancers,... wat een trio is dat toch zeg. En de band blijft een genot om naar te kijken, zowel op vlak van muzikale kunsten als de chemie tussen de leden. De glimlachen, de awkward mopjes, hoe ze gaan zitten wanneer iemand niet moet spelen, allemaal heel sympathiek. Ook leuk: ze hadden voor de gelegenheid allemaal amateuristische Halloween outfits aangetrokken en stelden zichzelf ook voor onder de naam van hun karakters. Hilariteit alom wanneer Lewis, als Homer Simpson met bald cap die maar de helft van zijn haar bedekte, plots een stukje van de Simpsons theme song uit zijn saxofoon perste.

Fijne avond gehad dus! De zaal in Tourcoing, Le Grand Mix, kan ik ook zeker aanraden. Moderne clubzaal en een gezellige bar met zeer schappelijke prijzen, €2,50 voor een cola, waar vind je dat nog in België? Publiek was daarnaast ook echt briljant. Ik heb letterlijk geen enkele prater gehoord en amper smartphones in de lucht.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joris, Fluxion en Lion

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.890
1.824
Ik kan me voor hun concert in Tourcoing gisteren aansluiten bij veel wat Fluxion hierboven schrijft!
Allereerst, het voorprogramma Platonica Erotica vond ik enorm matig. Met momenten was het echt een beetje bootleg Lana Del Rey, inclusief de licht arrogante vibes maar dan wel zonder de goede songwriting. Middenin ook nog een enorm awkward moment toen er tijdens een liedje op de muur overal Davidsterren verschenen. Ik zal er maar vanuit gaan dat dit geen statement was en het gear van de zaal was.

Toegegeven, ook bij BCNR voelde ik de magie niet meteen. Eerste paar nummers moesten zowel de band (beetje slordig) als de geluidsman (te weinig gitaar, te veel drum) nog even opwarmen en ik had moeite om echt grip te krijgen op het concert. Gelukkig beterde dat wel snel en ook hier waren dezelfde nummers weer helemaal raak: Nancy Tries to Take the Night, Turbines/Pigs, Dancers,... wat een trio is dat toch zeg. En de band blijft een genot om naar te kijken, zowel op vlak van muzikale kunsten als de chemie tussen de leden. De glimlachen, de awkward mopjes, hoe ze gaan zitten wanneer iemand niet moet spelen, allemaal heel sympathiek. Ook leuk: ze hadden voor de gelegenheid allemaal amateuristische Halloween outfits aangetrokken en stelden zichzelf ook voor onder de naam van hun karakters. Hilariteit alom wanneer Lewis, als Homer Simpson met bald cap die maar de helft van zijn haar bedekte, plots een stukje van de Simpsons theme song uit zijn saxofoon perste.

Fijne avond gehad dus! De zaal in Tourcoing, Le Grand Mix, kan ik ook zeker aanraden. Moderne clubzaal en een gezellige bar met zeer schappelijke prijzen, €2,50 voor een cola, waar vind je dat nog in België? Publiek was daarnaast ook echt briljant. Ik heb letterlijk geen enkele prater gehoord en amper smartphones in de lucht.
Hoe veel mensen waren er? In Paradiso maakten ze er nog een grapje over dat er niet bijster veel verkocht was.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.199
3.024
Altijd moeilijk in te schatten, maar de zaal heeft blijkbaar een capaciteit van 650 mensen. Concert was niet uitverkocht maar was wel goed gevuld, dus ik schat iets van een 500 ofzo?
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.184
Rodrigo y Gabriela in het Koninklijk Circus in Brussel eerder deze week. Mexicaanse gitaarvirtuozen in een warme sfeer, ingetogen stukken afgewisseld met hoog tempo. En veel spelplezier. De zaal at uit hun hand en reageerde euforisch. Het laatste nummer speelden Rodrigo en Gabriela gewoon in het midden van het middenplein, tussen het publiek.

Volgens mij geen enkele song 'van vroeger' gespeeld, enkel nummers uit hun album van dit jaar "In between Thoughts... A new World" (uitstekend album trouwens!) en ... songs die nog moeten uitkomen. Rodrigo vertelde ons dat die op hun volgende album zullen staan dat in april 2024 uitkomt. Daarom verwacht ik dat ze de tour zullen doortrekken naar de zomerfestivals.

De dag na het uitverkochte Koninklijk Circus stonden ze overigens in een uitverkochte Roma.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

Bert

Support act
14 nov 2014
852
788
Lewsberg. Warm gemaakt door een collega. Laatste album beluisterd en moest dit live zien. Enorm genoten. Tijdens de hele gig geen woord gehoord uit het publiek en de omhoogstoken telefoons waren op 1 hand te tellen. Moest eigenlijk al aan het begin van de show naar het toilet. Pas na de encores gegaan. Wilde niets missen. Staat hoog in de top 10 van dit jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: teunajax en Brian

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.362
5.054
Little Lilith in Mezz Breda, gisteravond.

Wie? Nou inderdaad. Vorige week was ik dus aanwezig bij Alamo Race track, en zag ik reclame van een Japanese female metalband. Een van mijn maatjes is gek op alles wat Japans is, dus die ik even getipt. Maar ik had zelf er niet heel veel zin. Maar voordat ik het wist, was ik toch de pias en werd meegesleurd naar dit concert. Maar uiteindelijke monde het toch wel uit in een leuke avond. Het was helemaal niet druk, dus lekker veel ruimte en de sfeer binnen was best ok.

Nu heb ik niet heel veel met Japanse metal, maar ik moet zeggen dat het vooral instrumentaal best wel on point was, met name de bassiste die er bovenuit stak. Sommige gedeeltes was echt van die typische anime muziek, daar had iets minder mee. Maar het metal sausje overheerste toch stukken meer en dat klonk toch ook best ok. Oja en ze coverde Helloween - I Want Out ook nog.

Het was echt een kleine band, maar ik denk wel dat zoiets op een groter podium ook zou werken. Het had wel potentie om meer te groeien dan de kleine zaal van de Mezz in ieder geval.
 
  • Leuk
Waarderingen: liluzi en Brian

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.180
1.647
Glen Hansard @Koninklijk Circus

2u10 minuten weergaloos. Hoe kan dat toch dat zulke artiesten niet gewaardeerd worden bij het grote publiek. Het einde van Falling Slowly, zelden zo een kippenvelmoment meegemaakt. Ging door merg en been.
Wat een artiest.

Zelfs de Barn op Rock Werchter zou die stil krijgen. Ik heb het geskipt omdat het in Brussel was en het niet ging lukken met de trein deze keer, maar dit is het ene concert dit jaar dat ik gemist heb dat echt zeer doet.
 
  • Geweldig
Waarderingen: koekroeck
12 nov 2016
655
392
Glen Hansard @Koninklijk Circus

2u10 minuten weergaloos. Hoe kan dat toch dat zulke artiesten niet gewaardeerd worden bij het grote publiek.
Hansard is al controversieel binnen zijn scene vanwege dat groomen van die chick van The Swell Season, kan je nagaan hoe het grote publiek erover zou denken.
 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.217
803
Glen Hansard @Koninklijk Circus

2u10 minuten weergaloos. Hoe kan dat toch dat zulke artiesten niet gewaardeerd worden bij het grote publiek. Het einde van Falling Slowly, zelden zo een kippenvelmoment meegemaakt. Ging door merg en been.
Wat een artiest.
Was idd fantastisch. Zo fantastisch dat ik morgen in Keulen nog een keer ga!
 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.217
803
Zelfs de Barn op Rock Werchter zou die stil krijgen. Ik heb het geskipt omdat het in Brussel was en het niet ging lukken met de trein deze keer, maar dit is het ene concert dit jaar dat ik gemist heb dat echt zeer doet.
Hij heeft The Barn op Werchter in 2016 al eens stil gekregen hoor :)
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.640
893
Hooverphonic - Sit down & listen to... theatertour
Sinds de terugkeer van Geike, is dit terug een band om u tegen te zeggen.
Knappe theatertour, en sinds lang letterlijk tranen over de wangen bij het horen van enkele vocale uithalen van Geike.
Mocht misschien net een beetje langer geduurd hebben, maar als je vertrouwd bent met het werk van Hooverphonic, dan zou ik deze zeker nog eens gaan zien ergens.
 

Bert

Support act
14 nov 2014
852
788
Hij heeft The Barn op Werchter in 2016 al eens stil gekregen hoor :)
Met Chad Smith een nummer op de drums.
Hansard zou in de Stadsschouwburg Groningen in 2022 optreden. Door prive omstandigheden ging dit niet door. Was echt een mooie zaal geweest voor zo'n optreden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken