Ik ben naar … geweest en het was …

Kolumnus

Randprogramma
17 mrt 2022
138
109
Er waren problemen met de drums. De drumtech was soms echt wanhopig. De vertraging was niet gepland.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.735
2.309
Inderdaad jammer van 'Song For The Dead', vooral dat daardoor 'Go With The Flow' de afsluiter was, dat vind ik toch zo'n zaadnummer.
Goeie show verder weer, heel blij met 'Regular John', 'Sick, sick, sick', 'In the Fade' en vooral 'Better Living Through Chemistry'!
Ik was ook erg blij met precies die nummers inderdaad. Verder gewoon een hele strakke show zoals je van ze mag verwachten, enorm van genoten. Het publiek vond ik een beetje irritant.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
664
340
Veel stijve harken die zelf met 10 bier niet durven te bewegen inderdaad. Verder echt een monsterlijke show, wel jammer van SFTD. Meest interessante keuze op de setlist was Battery Acid maar die vond ik niet per sé heel goed in een live setting.
 
  • Leuk
Waarderingen: mees en visdave34

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.149
10.443
Gisteren dag 1 van de Dutch Doom Days in Baroeg. Zoals elk jaar een mooie keur aan artiesten samengesteld door Pim. Frontman van Officium Triste en vaste gast. Altijd een zeer ontspannen sfeer. Mannetje of 200 binnen en van 14 tot 23 uur zware Doom en aangrenzende ellende. En tussen de shows door een bakje ships, leverworst en kaasjes bij de bar.

Muzikaal was vooral de afsluiter Mourning Beloveth zeer overtuigend met 2 zangers. Indringende set. Maar ook eerder op de dag Lucifungus als stoner/Doom duo.

Vandaag dag 2 met een topprogramma. Kijk enorm uit naar Isole als headliner maar ook Ophis en The Answer Lies in the Black Void. En als kers op de taart komen @Jamel , @Dr. Hannibal en @nikita Ook langs!
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.527
1.991
Inderdaad jammer van 'Song For The Dead', vooral dat daardoor 'Go With The Flow' de afsluiter was, dat vind ik toch zo'n zaadnummer.
Goeie show verder weer, heel blij met 'Regular John', 'Sick, sick, sick', 'In the Fade' en vooral 'Better Living Through Chemistry'!
Die laatsts kende ik nog niet en vond ik ook heel erg goed inderdaad.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.585
585
bdrmm en het was super. Heerlijke rocktrip. Enige minpuntje was dat er soms wat stiltes vielen tussen de nummers. Gelukkig werd dit snel vergeten door fantastische muziek.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Gisteren middag gezellig naar Hollandse Middag geweest bij de feesttent bij ons in het dorp. Met o.a. Corry Konings, Bobby Prins, Jeffrey Heessen, Robert Pater en niemand minder dan Marco Schuitmaker. Maar verdere reviews zal ik jullie maar even besparen.

Daarna doorgegaan naar de Mezz. Zo kwam ik er jaren niet, maar nu in korte tijd 3x achter elkaar. Peter Philly & Perquisite hadden een try-out namelijk in de Mezz voordat ze hun grote show gaan doen in de AFAS Live. Leuke show maar op den duur werd wel een klein beetje langdradig als ik eerlijk ben. De oudere hits werkte wel. Best leuk om eens een keer gezien te hebben, maar heb niet het idee dat dit een grootste comeback gaat worden.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Noel Gallagher's High Flying Birds in de AFAS Live was heel gaaf. Z'n broertje al drie keer gezien, Noel voor het eerst nu. IJzersterke show, beter dan Liam dit jaar. 'Don't look back in anger' met een volle zaal meeschreeuwen moet het meest euforische zijn wat er bestaat! Gaat hoog eindigen in mijn eindejaarslijstje.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.098
323
Ben heel groot fan van Oasis en een van mijn eerste zaalshows was Oasis, in toen nog de HMH. Gister op momenten een aantal keer aan moeten denken, dat is bijna 15 jaar - ook de tijd tussen debuutalbum Definitely Maybe en het uiteengaan - terug.

Van de rockband die toen te zien was, was gister weinig meer over. Ook al spelen er nog Oasis-bandleden in de High Flying Birds

Heb zowel Liam als Noel meerdere keren mogen zien na het uiteengaan. En dit was wel de minste van allemaal.

Vond de show eerlijk gezegd tegenvallen. Geluid in de zaal en stem van Noel waren minder dan verwacht. Nieuwste nummers ook niet de kwaliteit die eerder solowerk wel had, waardoor de eerste helft van de show moeilijk door te komen was.

Hoogtepunten waren The Masterplan en de uitvoering van Live Forever.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.296
6.491
Hebben jullie even?

The Slow Show Metropool Enschede 21-10-23
Als The National The Slow Show niet speelt in de Ziggo dan gaan we maar naar de band. Nee flauw grapje, maar je merkte dat dit wel hetzelfde publiek aantrok. Sterke en sympathieke live band bij een muisstille zaal . Melodie werd bovenop melodie gelegd tot er uiteindelijk een sterk nummer ontstond. Ook het voorprogramma Joshua Burnside mocht een nummer meespelen, zoals hij ook op het album doet. Dat was leuk en ook hij als support act deed het leuk. Kortom, sterke indieband die live precies doet wat je ervan verwacht.

King Buffalo Melkweg 25-10-23
Voorprogramma SLOMOSA was redelijk. Beetje veel geruis, hard gespeeld maar wel heel enthousiast en fanatiek. Ze kregen ook de hele zaal mee. King Buffalo speelde erg strak. De muziek is wel eentonig voor een langere tijd, dus na drie kwartier ken je het trucje wel. Gelukkig was het niet een al te lang optreden waardoor het leuk bleef. Ideaal voor een harder festival in een tent voor 45 min.

Acda en de Munnik Ziggo Dome 27-10-23
Ja, je moet wat verandering erin houden he. Last minute besloten te gaan en zeker geen spijt van gekregen. Net als de meesten in de zaal bijna alles kunnen meezingen. Blij verrast met de kleinere nummers en voor met Dag Esmee. Hele sterke show die naar meer smaakt. Er staat trouwens ook nog wel ergens een uitgebreidere recensie van mij als je meer wilt weten ;)

Feuerengel Metropol Hengelo 3-11-23
Dan mijn afgelopen concertweekend. Begonnen in Hengelo bij de Rammstein-tributeband Feuerengel. Ik ben niet een grote Rammstein fan (nog los van mijn mening met de gebeurtenissen afgelopen jaar) en ook geen tributeband fan. Wat ik dan doe hierbij? Ik heb met een oud collega afgesproken elke keer naar Feuerengel te gaan in Hengelo zodat we elkaar nog eens zien. Lekker biertje drinken en bijkletsen. Zo geschiede, dit was de tweede keer sinds ik ontslag had genomen daar. Erg leuk om weer oude verhalen op te halen en qua pyro toch weer een geweldige show gezien in zo'n kleine zaal. Ongeloofelijk wat allemaal weer mocht. De vuurketel, het bad, vlammenwerper, de vuurboog, vuurwerk, het brandend hart, alles!

Queens of the Stone Age Ziggo dome 4-11-23
Goed, strak, prima publiek, lekker doorrammen, maar nergens spectaculair. Ik had de lat hoog gelegd (festivalact van het jaar?) maar qua dat betreft viel het me tegen. gewoon een hele steady 7,5 op een schaal van 10 zeg maar. Mooie versie van In the Fade en ik vond het intro bij Go With The Flow heel vet. En ja, jammer geen Song for the Dead maar ach ja. Ik kan het de band ook niet kwalijk nemen.

Herman van Veen Carré 5-11-23
En weer eventjes ietsje anders. Ik had een verhalenverteller en muziekmaker verwacht, maar het was nog meer dan dat. Het was kunst, toneel, theater, gedichten, humor, verhalen en muziek. Ik heb krom gelegen van het lachen en was met momenten ontroerd. Het was schitterend. Wat een charismatische man met een mooie warme stem. Vol zelfspot en mooie kleine liedjes. Volop genoten! 4x een toegift waarbij met de laatste het publiek al spelend voor ging naar de garderobe. Fantastisch!!!!
 

Cooklu

Gouden Tip
22 feb 2023
313
262
Queens of the Stone Age Ziggo dome 4-11-23
Goed, strak, prima publiek, lekker doorrammen, maar nergens spectaculair. Ik had de lat hoog gelegd (festivalact van het jaar?) maar qua dat betreft viel het me tegen. gewoon een hele steady 7,5 op een schaal van 10 zeg maar. Mooie versie van In the Fade en ik vond het intro bij Go With The Flow heel vet. En ja, jammer geen Song for the Dead maar ach ja. Ik kan het de band ook niet kwalijk nemen.
Kan me hier prima in vinden.

Alle bandleden zaten er lekker in en leken er ook oprecht voor te gaan. Josh homme heb ik ook wel eens met een andere mood op het podium gezien, heb echt van ze genoten. Was ook heel blij om "Little Sister" eens live gehoord te hebben!

Met groep vrienden gegaan waarvan een gedeelte niet goed wist wie QOTSA was, uiteraard kende ze no one knows wel. Maar die hebben zich echt verbaasd over de energie van de band en hoe strak ze speelde.

Al met al, zeer van ze genoten!
 

Stoogie

Playlistbediener
2 nov 2022
40
58
Het optreden van Noel Gallagher's High Flying Birds in AFAS Live - volledig uitverkocht - was er voor mij eentje dat je grofweg zou kunnen opdelen in drie delen.

Het was een gedurfde keuze om met vijf liedjes van je laatste album te beginnen, maar storen deed het allerminst. Noel was de afgelopen vijf jaar enorm ver van de stijl waar we hem allemaal van kennen afgedwaald, maar van zijn album Council Skies kan ik echt genieten. De liedjes, waarop de elektronische instrumenten weer plaatsmaken voor strijkers, passen toch een pak beter bij hem en zijn publiek.

Echt veel sfeer bracht het echter nog niet in de zaal. Hierna schakelde Noel over op zes iets oudere liedjes uit zijn reperoire. En daarbij ook publieksfavorieten en meer stevige songs als You Know We Can't Go Back en In the Heat of The Moment, die voor het eerst het vuur wat aanwakkerden. Je voelde duidelijk dat dit een concert is die geduldig opbouwde naar de climax.

Zeker omdat er nadien nog 7 klassiekers van Oasis stonden te wachten. Op Live Forever na - dat akoestisch in een erg mooie versie werd gebracht - ook allemaal liedjes die Noel oorspronkelijk had gezongen. Bij vorige tours koos hij vaker voor Liam-songs zoals Wonderwall, maar je merkt toch dat dit hem veel beter afgaat. Heerlijk om The Masterplan en Little By Little met heel de zaal mee te kwelen. En dan moest Don't Look Back in Anger nog komen. Als het ware een bom die ontplofte in AFAS Live.

Noel was - zoals we de Gallagher's natuurlijk kennen - in zijn bindteksten zowel chagrijnig als grappig, maar moest het in zijn muziek toch vooral hebben van zijn oude werk. En dat werkte nog altijd prima. Mooie avond gehad.
 
Laatst bewerkt:

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.390
6.640
Herman van Veen Carré 5-11-23
En weer eventjes ietsje anders. Ik had een verhalenverteller en muziekmaker verwacht, maar het was nog meer dan dat. Het was kunst, toneel, theater, gedichten, humor, verhalen en muziek. Ik heb krom gelegen van het lachen en was met momenten ontroerd. Het was schitterend. Wat een charismatische man met een mooie warme stem. Vol zelfspot en mooie kleine liedjes. Volop genoten! 4x een toegift waarbij met de laatste het publiek al spelend voor ging naar de garderobe. Fantastisch!!!!
Heel gaaf om te lezen, Brian! Ik kan me helemaal aansluiten bij jouw bevindingen als het om Van Veen gaat. Wat vond je van de andere muzikanten? Daar ben ik ook altijd zo onder de indruk van. En ze krijgen ook alle drie mooie momenten in de spotlights van Herman, wat ik enkel kan toejuichen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

LLsince97

Playlistbediener
25 jul 2023
26
19
Het optreden van Noel Gallagher's High Flying Birds in AFAS Live - volledig uitverkocht - was er voor mij eentje dat je grofweg zou kunnen opdelen in drie delen.

Het was een gedurfde keuze om met vijf liedjes van je laatste album te beginnen, maar storen deed het allerminst. Noel was de afgelopen vijf jaar enorm ver van de stijl waar we hem allemaal van kennen afgedwaald, maar van zijn album Council Skies kan ik echt genieten. De liedjes, waarop de elektronische instrumenten weer plaatsmaken voor strijkers, passen toch een pak beter bij hem en zijn publiek.

Echt veel sfeer bracht het echter nog niet in de zaal. Hierna schakelde Noel over op zes iets oudere liedjes uit zijn reperoire. En daarbij ook publieksfavorieten en meer stevige songs als You Know We Can't Go Back en In the Heat of The Moment, die voor het eerst het vuur wat aanwakkerden. Je voelde duidelijk dat dit een concert is die geduldig opbouwde naar de climax.

Zeker omdat er nadien nog 7 klassiekers van Oasis stonden te wachten. Op Live Forever na - dat akoestisch in een erg mooie versie werd gebracht - ook allemaal liedjes die Noel oorspronkelijk had gezongen. Bij vorige tours koos hij vaker voor Liam-songs zoals Wonderwall, maar je merkt toch dat dit hem veel beter afgaat. Heerlijk om The Masterplan en Little By Little met heel de zaal mee te kwelen. En dan moest Don't Look Back in Anger nog komen. Als het ware een bom die ontplofte in AFAS Live.

Noel was - zoals we de Gallagher's natuurlijk kennen - in zijn bindteksten zowel chagrijnig als grappig, maar moest het in zijn muziek toch vooral hebben van zijn oude werk. En dat werkte nog altijd prima. Mooie avond gehad.
Ja, ik had een vergelijkbare avond. Met nog wel een opmerking dat de Dutch Disease blijkbaar een pandemie aan het worden is, want man, wat lulden veel Engelsen er keihard doorheen. Kom je helemaal hierheen voor een concert...ik blijf het ongelofelijk vinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bob105 en Stoogie

superginger

Dagopener
5 feb 2016
567
167
Publiek was matig zeg, wie had die saaie/kletsende/stilstaande mensen besteld?
Bizar. Ik zat op de onderste ring recht tegenover t publiek. Had natuurlijk liever staan plaatsen gehad maar die waren rap uitverkocht. Zodra no one knows (tweede nummer) begon veerden de vriend waar mee Ik was en ik op om te dansen. Na een halve minuut werden we door twee jongens van achter aangetikt of we weer konden gaan zitten. Ik reageerde vriendelijk dat ze ook lekker los moesten gaan, is hier wel het concert voor. 10 seconden later waren er twee vijftigjarige kerels die mij van rechtsachter naar beneden probeerden te drukken en zeiden op zeer agressieve toon dat als ik zou blijven staan ik de hele avond met ze te maken zou hebben. Nou wil ik best wel weer gaan zitten na een nummertje als je t echt vervelend vind, maar je moet mensen soms ook hun pleziertje gunnen en als je t op deze manier opdringt heb ik gewoon schijt aan je. Toen echter de beveiliging gebaarde dat ik moest gaan zitten heb ik maar eieren voor mn geld gekozen.

Hierdoor in t begin veel minder van de show genoten dan ik van plan was. Ik wil bij een concert gewoon lekker uit m'n plaat kunnen gaan, met respect voor anderen natuurlijk. Verder wel echt een hele strakke show. Eerste keer dat ik qotsa live zag in een concert setting en hierdoor een meer gevarieerde setlist mogen ervaren dan op een festival. Nieuwe nummers deden t ook goed! Vraag me af wanneer qotsa een absolute headliner gaat zijn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken