Ik ben naar … geweest en het was …

tom93

Dagopener
24 apr 2019
608
280
Gewoon beetje in de gaten houden of je de enige in het vak bent die staat en een keer achter je kijken of mensen er last van hebben. Zo moeilijk is het allemaal niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: ycagwyw

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.197
10.580
Wolfheart, Before the Dawn, Hinayana - Baroeg

En gisteravond de concerttrilogie afgerond. Na twee prachtige Doom dagen waar Jamel ook zo mooi over heeft geschreven toch gelukt om me op maandagavond nog ff naar Baroeg te slepen. En gelukkig maar. Na wat vertraging (bands hebben 8 uur gewacht bij de douane in Calais) trapte Hinayana iets Na 8en af. Prima melodeath collectief uit Texas dat zo in de voetsporen van Insomnium kan treden.

Grootste verrassing was toch wel Before the Dawn. Wat een strakke en overtuigende set met veel ruimte voor melodie en cleane zang. Hoewel de zanger niet bij alle cleane stukken helemaal overtuigde was ik diep onder de indruk van hoe hij kon schakelen. Zeer enthousiaste zaal en daarmee een nog enthousiastere band. Optreden ging echt vliegen. Deadsong is een melodeath klassieker en fijn dat deze band weer uit de assen herrezen is!

Kon Wolfheart er nog over heen? Nee, maar wel evenaren. Wat een feest als je drie zulke sterke bands achter elkaar mag zien vanaf rij 2. Ook hier loeistrak en iets zwaarder dan de andere band. Boneyard is een meesterwerk.
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
570
167
Frappant eigenlijk dat de security dit doet, is toch helemaal hun taak niet om over zoiets te oordelen. Wat wel hun taak is daarentegen, is aggresieve gevallen zoals die vijftigers aanspreken op hun gedrag. Heel bizar dat die jou eigenhandig naar beneden proberen duwen, da's pas asociaal.

Het is duidelijk dat de meningen verschillen over de kwestie. Het ligt misschien aan het soort concerten dat ik doe, maar ik kan me niet herinneren dat ik in een grote zaal ooit al een volledig concert heb gezeten. Meestal veert toch iedereen meteen op, met zitpauzes tijdens bindteksten of rustigere nummers.
Ik keek ook expres de security aan toen die vent zo aan t dreigen was. Had echt het idee dat ie me zo op m'n bek kon slaan en dan had die t iig gezien. Denk dat hij het hiermee een beetje wou sussen maar inderdaad, hih had ook wat tegen die man mogen zeggen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Thisso

ycagwyw

Campingartiest
11 sep 2023
82
34
Hierom zit of sta ik graag eerste rij :D dan heb je van niemand last, en niemand van mij want dan blijf ik zitten.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.412
3.383
Greta van Fleet in de Ziggo gisteren

Ik was een van de weinigen -op het forum- die die show op RW19 wél heel vet vond. Mijn eerste volledige festivalweekend, ik speel zelf elektrisch gitaar, lag dicht bij de muziek waarmee ik ben opgevoed: kortom niks mis mee.

Gisteren toch iets meer geërgerd aan het eindeloos uitkleden van de nummers met nóg een gitaarsolo, nóg een keer opbouwen naar een climax. Ben voor de encore weggegaan om niet een halfuur te hoeven wachten op een andere trein. Nou speelt het ook mee dat het een doordeweekse dag is, anders was ik vast gebleven. Maar had niet het gevoel dat ik nog iets zou zien wat nooit niet voorbijgekomen was in de afgelopen 2 uur.

Slecht is het niet, die jongens beheersen hun instrument/stem echt geweldig. Maar het deed me niet heel veel meer zoals wel in 2019.

Er zat ook afwisseling in de show met een tweede podium en met akoestische stukken, dus samen met dat het gewoon technisch allemaal heel knap is zou ik dit nooit een onvoldoende geven, maar hoger dan een 6,5 was het voor mij ook niet.

Viel op dat er ontzettend veel jonge mensen en erg veel vrouwen in het publiek waren, dus ik vind het hoopgevend dat 'nieuwe bandjes' een Ziggo vol krijgen. Aan mij is het niet meer in die mate besteed, maar op een festival zou ik misschien wel weer gaan kijken. Showelementen genoeg ook. Gewoon een prima avondje met m'n vader daarnaast.
 

Bert

Support act
14 nov 2014
852
788
Ach ik kende enkele nummers, maar albums van ze heb ik nog nooit beluisterd. He leuk ze komen naar Groningen. Mooie gelegenheid om ze ze zien. dEUS heeft me omver geblazen. Waarom heb ik ze niet eerder gezien. Wat is er mis gegaan in mijn opvoeding (genoeg kan ik opbiechten)
Wat een show, wat een muziek, schande dat het niet uitverkocht was of er zijn meer mensen zoals ik.
 

Tinus101

Dagopener
21 nov 2022
521
586
Ach ik kende enkele nummers, maar albums van ze heb ik nog nooit beluisterd. He leuk ze komen naar Groningen. Mooie gelegenheid om ze ze zien. dEUS heeft me omver geblazen. Waarom heb ik ze niet eerder gezien. Wat is er mis gegaan in mijn opvoeding (genoeg kan ik opbiechten)
Wat een show, wat een muziek, schande dat het niet uitverkocht was of er zijn meer mensen zoals ik.
Gisteren in 013 ook echt geweldig sterk. Op Paaspop gezien en wilde ze een herkansing geven omdat iedereen er toen gewoon doorheen praatte
 
  • Leuk
Waarderingen: Jos en Bert

Nxs_

Randprogramma
21 aug 2017
194
138
Ach ik kende enkele nummers, maar albums van ze heb ik nog nooit beluisterd. He leuk ze komen naar Groningen. Mooie gelegenheid om ze ze zien. dEUS heeft me omver geblazen. Waarom heb ik ze niet eerder gezien. Wat is er mis gegaan in mijn opvoeding (genoeg kan ik opbiechten)
Wat een show, wat een muziek, schande dat het niet uitverkocht was of er zijn meer mensen zoals ik.
Ja het was inderdaad rustig! Heb ze 10 jaar geleden oid op bevrijdingsfestival gezien toen ik het niet echt kende en dat is me dusdanig goed bijgebleven dat ik maar een kaartje had gekocht - maar dit was echt één van de beste bands die ik in de oosterpoort heb gezien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jos en Bert

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
609
449
Ik was afgelopen woensdag dus ook bij dEUS in 013.

Ik had een nogal drukke dag gehad op werk, dus zat er qua energie niet heel lekker in. In verband met de regen besloten met de auto richting 013 te gaan, parkeren voor 6,- euro voor heel de avond is heel netjes. Ga ik zeker vaker gebruik van maken.

Bij binnenkomst viel mij op dat het nog niet heel erg druk was. Voorprogramma Soapstarter verraste mij erg, die zie ik graag nog eens terug op de festivals aankomende zomer.

dEUS stelde wederom ook niet teleur. Het is de 2e keer dat ik ze dit jaar zie, in april zag ik ze ook al in Tivoli. Het was nagenoeg dezelfde setlist, maar dat mocht de pret niet drukken. Nummer als The Architect, Instant Street en Bad Timing blijven gewoon knallers. Als ze volgende keer in de buurt zijn ben ik er wederom bij. Wel jammer dat ik dacht dat het toegift al afgelopen was en richting de auto was gelopen en achteraf erachter kwam dat ze ook nog Suds & Soda hadden gespeeld. Ach ja, moest de volgende dag vroeg op dus wellicht was het hoe dan ook een verstandige keuze geweest.

Enige minpunt vond ik het publiek. Tijdens het voorprogramma stond iedereen ongelofelijk door de muziek heen te praten en tijdens dEUS zelf stond een man vrijwel continu de uitslagen van de eredivisie te checken op Teletekst. Waarom ga je dan in godsnaam vooraan aan het hek staan? Ook stond er een vrouw vlak naast me heel carnaval-esque keihard te roepen tussen de nummers door. Wel leuk om te zien dat er ook heel veel jong publiek tussen stond. Volgend jaar maar weer eens langskomen op BKS?
 
  • Leuk
Waarderingen: Jos

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.314
6.514
Gisteren bij Warhaus geweest in Metropool Hengelo.

Het was rustig dus ik heb een lekker plekje vooraan kunnen krijgen. Van tevoren nog gekletst met iemand die ook alleen was gegaan (blijf ik toch mooi vinden aan alleen concerten bezoeken, gewoon lekker kletsen met mensen). De zaal was uiteindelijk redelijk gevuld met een publiek wat voor de muziek kwam. Geen gepraat, wel lekker meedeinend.

Deze band heeft stiekem toch al wat pareltjes gemaakt hoor. Time Bomb, Desire, Love's a Stranger en Open Window zijn allen heerlijke nummers. Lekker veel instrumentale stukken met een jazz gedeelte (Beaches dacht ik?) als hoogtepunt. Het concert was met 75 minuten aan de korte kant. Jammer want het smaakte naar meer. Goede band, leuke avond!
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.383
5.993
Gisteren bij Warhaus geweest in Metropool Hengelo.

Het was rustig dus ik heb een lekker plekje vooraan kunnen krijgen. Van tevoren nog gekletst met iemand die ook alleen was gegaan (blijf ik toch mooi vinden aan alleen concerten bezoeken, gewoon lekker kletsen met mensen). De zaal was uiteindelijk redelijk gevuld met een publiek wat voor de muziek kwam. Geen gepraat, wel lekker meedeinend.

Deze band heeft stiekem toch al wat pareltjes gemaakt hoor. Time Bomb, Desire, Love's a Stranger en Open Window zijn allen heerlijke nummers. Lekker veel instrumentale stukken met een jazz gedeelte (Beaches dacht ik?) als hoogtepunt. Het concert was met 75 minuten aan de korte kant. Jammer want het smaakte naar meer. Goede band, leuke avond!
Zeker een fijne band ja, ze mochten op ITGWO de mainstage afsluiten dit jaar, dat smaakte ook zeker naar meer. Hele strakke live band die een fijne sfeer weet neer te zetten, en inderdaad heerlijke nummers heeft. Hopelijk zetten ze dit door, dan kunnen ze nog flink groeien denk ik!
 

Bert

Support act
14 nov 2014
852
788
Gisteren bij Warhaus geweest in Metropool Hengelo.

Het was rustig dus ik heb een lekker plekje vooraan kunnen krijgen. Van tevoren nog gekletst met iemand die ook alleen was gegaan (blijf ik toch mooi vinden aan alleen concerten bezoeken, gewoon lekker kletsen met mensen). De zaal was uiteindelijk redelijk gevuld met een publiek wat voor de muziek kwam. Geen gepraat, wel lekker meedeinend.

Deze band heeft stiekem toch al wat pareltjes gemaakt hoor. Time Bomb, Desire, Love's a Stranger en Open Window zijn allen heerlijke nummers. Lekker veel instrumentale stukken met een jazz gedeelte (Beaches dacht ik?) als hoogtepunt. Het concert was met 75 minuten aan de korte kant. Jammer want het smaakte naar meer. Goede band, leuke avond!
Heerlijke band. Vooral de trombone kan ik steeds weer van genieten.
Krijg jij nooit te horen op de vraag met wie je naar een concert gaat en dan bij het antwoord: vaak alleen, mensen dat raar vinden?
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.314
6.514
Heerlijke band. Vooral de trombone kan ik steeds weer van genieten.
Krijg jij nooit te horen op de vraag met wie je naar een concert gaat en dan bij het antwoord: vaak alleen, mensen dat raar vinden?
Weleens. Maar als ik zeg dat ik het juist lekker vind en met random mensen begin te praten snappen ze het meestal wel. Gevolgd door een 'ik zal het zelf niet doen'
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.619
11.306
Weleens. Maar als ik zeg dat ik het juist lekker vind en met random mensen begin te praten snappen ze het meestal wel. Gevolgd door een 'ik zal het zelf niet doen'
Klinkt me veel te bekend in de oren. Nou zijn dat bij mij ook gelijk mensen die niet heel vaak naar concerten, maar blijf zulke reacties wel typisch vinden.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.314
6.514
Klinkt me veel te bekend in de oren. Nou zijn dat bij mij ook gelijk mensen die niet heel vaak naar concerten, maar blijf zulke reacties wel typisch vinden.
Ja, ach. Mensen zijn gewoontedieren/ingesteld op gezelschap, dus ik snap de reactie ergens ook wel. Ik heb met meerdere dingen hetzelfde trouwens. Bioscoop vind ik ook perfect om in mijn eentje heen te gaan bijv. Met uit eten heb ik dat dan weer minder, doen sommige mensen ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: MrScissorhands

Fluxion

Randprogramma
24 feb 2023
212
185
Ga zelf ook regelmatig alleen naar concerten. Vond het op het begin wat onwennig, maar nu helemaal prima. Luister tegenwoordig te veel muziek waar ik niemand anders mee heen krijg. En het feit dat je met niemand rekening hoeft te houden is ook wel fijn. Bij Weyes Blood afgelopen dinsdag wel nog een slachtoffer gevonden, maar bij Jockstrap gisteren bijvoorbeeld niet.

Jockstrap in Paradiso:
Nadat het de vorige keer in Paradiso mij niet uitkwam en dat ze op BKS plots afzegde, was het gisteren dan eindelijk zo ver. En.... het viel een beetje tegen?

Ik had er misschien iets meer van verwacht. Het was niet slecht hoor, maar het kwam soms wat onsamenhangend over. Zo waren er een paar nummers waar Georgia rustig aan het zingen en gitaar spelen was en dan gooide Taylor er opeens zulke harde lage bastonen door, waardoor de hele zaal wegtrilde. Maar echt, het is dat ik gewoon gehoorbescherming in had, anders greep ik denk ik naar mijn oren. En niet alle veranderingen en toevoegingen van Taylor vond ik live even goed werken.

Ook waren er een aantal nummers waar misschien iets te veel backing track werd gebruikt (buiten de vocal samples/lines die er door Taylor in werden gegooid natuurlijk), misschien ook wel te verwachten met de nature van hun muziek, maar ik had me er niet echt op ingesteld. Was ook zeker niet bij alle nummers trouwens. Ook de nummers gingen vaak een beetje van hot naar her, ene moment stond je te dansen met de bas die de hele zaal weg laat trillen, andere momenten ben je weer rustig aan het luisteren. En daar is in principe niks mis mee, maar dat draagt wel een beetje bij aan de onsamenhangendheid. Ook het effect op Georgia haar stem tijdens een tweetal aan nummers (zoals de Nicki Minaj cover, ja, echt) werd gebruikt, klonk heel raar en kwam niet echt goed over. Tot slot was de set erg kort, net iets langer dan een uur, maar dat was ik van tevoren al.

Oké, dat is een boel geklaag! Zo slecht vond ik het ook weer niet hoor. :) Er waren ook zeker wel sterke punten. Concrete Over Water was bijvoorbeeld echt fenomenaal. Wat je ook wel hoorde aan de reactie van het publiek. Ook Glasgow en Neon waren heel goed. Ergens in de 1e helft waren er een aantal dansbare nummers die vloeiend in elkaar overliepen, wat heel fijn was. Ook de afsluiter 50/50 was natuurlijk een groot feest, de hele zaal trilde door het gedans van iedereen, fantastisch. Al met al heb ik mij goed vermaakt, maar mijn verwachtingen waren misschien iets te hoog.

Weyes Blood in Tivoli (grote zaal):
Hier hoef ik weinig woorden aan vuil te maken: fantastisch van begin tot eind. Kwam er achter dat ik nog nooit in deze zaal was geweest overigens, alleen Ronda en andere zalen dus. Was dus even verbaasd toen ik er achter kwam dat het zo'n 80% zitplaatsen was, het leek net een soort collegezaal. Had wel echt een zeer goede plek, net vooraan op de ophoging in het achterste gedeelte van de staanplaatsen. Dus geen moment slecht zicht gehad!
 

Bert

Support act
14 nov 2014
852
788
Warhaus nu een paar keer gezien. Toeval wil
6 years ago today, you saw:
Warhaus / Faces on TV
Nov 10, 2017
Vera Groningen, Groningen
Faces on TV speelde in 2018 nog op Werchter. Bestaan ze nog? ik kan er niet veel meer over vinden
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken