Ga zelf ook regelmatig alleen naar concerten. Vond het op het begin wat onwennig, maar nu helemaal prima. Luister tegenwoordig te veel muziek waar ik niemand anders mee heen krijg. En het feit dat je met niemand rekening hoeft te houden is ook wel fijn. Bij Weyes Blood afgelopen dinsdag wel nog een slachtoffer gevonden, maar bij Jockstrap gisteren bijvoorbeeld niet.
Jockstrap in Paradiso:
Nadat het de vorige keer in Paradiso mij niet uitkwam en dat ze op BKS plots afzegde, was het gisteren dan eindelijk zo ver. En.... het viel een beetje tegen?
Ik had er misschien iets meer van verwacht. Het was niet slecht hoor, maar het kwam soms wat onsamenhangend over. Zo waren er een paar nummers waar Georgia rustig aan het zingen en gitaar spelen was en dan gooide Taylor er opeens zulke harde lage bastonen door, waardoor de hele zaal wegtrilde. Maar echt, het is dat ik gewoon gehoorbescherming in had, anders greep ik denk ik naar mijn oren. En niet alle veranderingen en toevoegingen van Taylor vond ik live even goed werken.
Ook waren er een aantal nummers waar misschien iets te veel backing track werd gebruikt (buiten de vocal samples/lines die er door Taylor in werden gegooid natuurlijk), misschien ook wel te verwachten met de nature van hun muziek, maar ik had me er niet echt op ingesteld. Was ook zeker niet bij alle nummers trouwens. Ook de nummers gingen vaak een beetje van hot naar her, ene moment stond je te dansen met de bas die de hele zaal weg laat trillen, andere momenten ben je weer rustig aan het luisteren. En daar is in principe niks mis mee, maar dat draagt wel een beetje bij aan de onsamenhangendheid. Ook het effect op Georgia haar stem tijdens een tweetal aan nummers (zoals de Nicki Minaj cover, ja, echt) werd gebruikt, klonk heel raar en kwam niet echt goed over. Tot slot was de set erg kort, net iets langer dan een uur, maar dat was ik van tevoren al.
Oké, dat is een boel geklaag! Zo slecht vond ik het ook weer niet hoor.
Er waren ook zeker wel sterke punten. Concrete Over Water was bijvoorbeeld echt fenomenaal. Wat je ook wel hoorde aan de reactie van het publiek. Ook Glasgow en Neon waren heel goed. Ergens in de 1e helft waren er een aantal dansbare nummers die vloeiend in elkaar overliepen, wat heel fijn was. Ook de afsluiter 50/50 was natuurlijk een groot feest, de hele zaal trilde door het gedans van iedereen, fantastisch. Al met al heb ik mij goed vermaakt, maar mijn verwachtingen waren misschien iets te hoog.
Weyes Blood in Tivoli (grote zaal):
Hier hoef ik weinig woorden aan vuil te maken: fantastisch van begin tot eind. Kwam er achter dat ik nog nooit in deze zaal was geweest overigens, alleen Ronda en andere zalen dus. Was dus even verbaasd toen ik er achter kwam dat het zo'n 80% zitplaatsen was, het leek net een soort collegezaal. Had wel echt een zeer goede plek, net vooraan op de ophoging in het achterste gedeelte van de staanplaatsen. Dus geen moment slecht zicht gehad!