Ik ben naar … geweest en het was …

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.211
3.035
Jockstrap in Paradiso:
Nadat het de vorige keer in Paradiso mij niet uitkwam en dat ze op BKS plots afzegde, was het gisteren dan eindelijk zo ver. En.... het viel een beetje tegen?
Jockstrap op Glastonbury is waarschijnlijk mijn teleurstelling van het jaar. Heel herkenbaar wat je hier allemaal schrijft: geen samenhang en tempo in de set, backing track tot op het punt dat Taylor niets aan het doen is tijdens een beat switch,... Zonde hoor want het is zo'n goede muziek gemaakt door topmuzikanten.

Faces on TV speelde in 2018 nog op Werchter. Bestaan ze nog? ik kan er niet veel meer over vinden
Inderdaad al enkele jaren stil rond deze band. Van wat ik lees is Jasper Maekelberg wel nog steeds vrij actief als producer dus wellicht blijft hij liever wat meer in de achtergrond werken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Fluxion

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.717
2.384
Inderdaad al enkele jaren stil rond deze band. Van wat ik lees is Jasper Maekelberg wel nog steeds vrij actief als producer dus wellicht blijft hij liever wat meer in de achtergrond werken.
Oyesono samen met zijn vriendin Billie Leyers. Zullen wel enkele zomerfestivals doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Thisso

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.717
2.384
Jockstrap op Glastonbury is waarschijnlijk mijn teleurstelling van het jaar. Heel herkenbaar wat je hier allemaal schrijft: geen samenhang en tempo in de set, backing track tot op het punt dat Taylor niets aan het doen is tijdens een beat switch,... Zonde hoor want het is zo'n goede muziek gemaakt door topmuzikanten.
Mijn verwachtingen voor morgen zijn alleszins laag door jullie recensies hier. Kan dus alleen maar meevallen. ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Fluxion en Thisso

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.773
2.359
Mijn verwachtingen voor morgen zijn alleszins laag door jullie recensies hier. Kan dus alleen maar meevallen. ;)
Op Wide Awake vond ik het wel een hele gezellige show. Hielp ook mee dat een vrij grote tent bomvol stond met mensen die de nummers woord voor woord kenden. Al kan ik me ook vinden in de kritiek van anderen hier. Hoe dan ook, veel plezier!
 
  • Leuk
Waarderingen: warriorandweirdo

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
Qotsa was 1 van de luidste concerten die ik in ons Belgenlandje al heb mogen aanschouwen sinds de decibelnormen. Maar wel erg strak, vol geluid en mooi tempo. Op werchter was het regelmatig met pauzes tussen de nummers. Nu weinig.
Set zakte even weg voor de laatste 2 nummers van de reguliere set. Maar maakte niet zoveel uit, ze hebben het zich niet altijd makkelijk gemaakt en daar kan ik wel mee om.
Soit quasi altijd top de mannen.

Nog 2 dingen. Veel klassieke Vlaamse “Peters en Sandra’s”. Hoge gemiddelde leeftijd. Achter mij een paar de setlisten van vorige shows aan het checken: “ze openen met Regular John, Da kennek ni, altijd fijn nieuwe muziek te leren kennen”. Tja 😅🤷‍♂️.
En dan 2 nozems die blijkbaar tickets hadden gewonnen via stubru. Ni content waren met hun plaatsen, dan een ideale nieuwe spot zijn gaan zoeken en uiteindelijk vlakbij mij op de trappen beland waren. Een greep uit hun oeuvre aan opmerkingen: “wat een saai publiek”, “precies de bejaardenbond hier verzameld”, “goed dat we hier niet moesten voor betalen, met zo’n kakpubliek”, “amai als ze zo gaan juichen krijgen we zeker geen bisnummer”, “was iedereen maar zoals ons, dan was er pas topsfeer”. Uiteindelijk na song of The dead waren ze ook gewoon kwaad dat de show gedaan was. Een schande was het. Met een beter publiek waren er zeker nog extra bisnummers gekomen.
Blij dat die mannen liever geen centjes uitgeven aan een show, hebben we er anders geen last van.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.183
1.660
😡😭😤
Als tinnituslijder vind ik dit gewoon zeer erg te lezen...

Snap ik. Het was ook echt erg luid, maar de sound van de Queens is dan ook loodzwaar met die chugga chugga chugga riffs. ( Om een of andere reden omschrijft dochterlief het zo, als een stoomtrein die dendert.)

Voor wat het waard is...ik heb deze keer met mijn oordopjes in geen last gehad, bij Compact Disk Dummies in september heb ik achteraf bvb 3 dagen last gehad. ( Zelfs met oordopjes)
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.600
606
QOTSA in Dusseldorf.

Topshow! Zoals als eerder gezegd een band in topvorm en daar is niks over gelogen. Mooie setlist en Homme die even door het publiek en vervolgens crowdsurfend richting het podium terug ging. Heel erg genoten, zal hoog eindigen in mijn eindejaarslijstje.
Voorprogramma deep tan was niet echt interessant, The Chats daarentegen waren een erg leuke opwarmer.
Leuke zaal ook, beetje formaat AFAS Live.
 
  • Leuk
Waarderingen: elo

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
287
197
Qotsa was 1 van de luidste concerten die ik in ons Belgenlandje al heb mogen aanschouwen sinds de decibelnormen. Maar wel erg strak, vol geluid en mooi tempo. Op werchter was het regelmatig met pauzes tussen de nummers. Nu weinig.
Set zakte even weg voor de laatste 2 nummers van de reguliere set. Maar maakte niet zoveel uit, ze hebben het zich niet altijd makkelijk gemaakt en daar kan ik wel mee om.
Soit quasi altijd top de mannen.

Nog 2 dingen. Veel klassieke Vlaamse “Peters en Sandra’s”. Hoge gemiddelde leeftijd. Achter mij een paar de setlisten van vorige shows aan het checken: “ze openen met Regular John, Da kennek ni, altijd fijn nieuwe muziek te leren kennen”. Tja 😅🤷‍♂️.
En dan 2 nozems die blijkbaar tickets hadden gewonnen via stubru. Ni content waren met hun plaatsen, dan een ideale nieuwe spot zijn gaan zoeken en uiteindelijk vlakbij mij op de trappen beland waren. Een greep uit hun oeuvre aan opmerkingen: “wat een saai publiek”, “precies de bejaardenbond hier verzameld”, “goed dat we hier niet moesten voor betalen, met zo’n kakpubliek”, “amai als ze zo gaan juichen krijgen we zeker geen bisnummer”, “was iedereen maar zoals ons, dan was er pas topsfeer”. Uiteindelijk na song of The dead waren ze ook gewoon kwaad dat de show gedaan was. Een schande was het. Met een beter publiek waren er zeker nog extra bisnummers gekomen.
Blij dat die mannen liever geen centjes uitgeven aan een show, hebben we er anders geen last van.
Ik heb er keihard van genoten. En letterlijk KEIHARD . Maar wat was het strak.


qua publiek; wij zaten op een prima hoek! Je hoeft van mij ook zeker niet alles te kennen of te weten van een band. iedereen geniet op zijn eigen manier. Maar in 'onze hoek' was de sfeer prima. Flink applaus , het optreden werd goed ontvangen.
tot..... ik denk 2-3 nummers voor het eind, flinke ruzie een paar rijen achter ons. Een malloot gaf een andere gast van de rij voor hem een flinke kopstoot! Man wat een triest gedoe. een paar meiden doken weg en watgrote mannen kwamen tussen beide . De security werd erbij gehaald en degene die uitdeelde moest mee. Man, wat bezielt je. Hoe erg moet iemand zijn wil je zo'n stoot geven. Idioot.


maar; focus op het podium, en wat een knallende afsluiter was dat, net zo hard als de kopstoot denk ik!
 

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
287
197
QOTSA in Dusseldorf.

Topshow! Zoals als eerder gezegd een band in topvorm en daar is niks over gelogen. Mooie setlist en Homme die even door het publiek en vervolgens crowdsurfend richting het podium terug ging. Heel erg genoten, zal hoog eindigen in mijn eindejaarslijstje.
Voorprogramma deep tan was niet echt interessant, The Chats daarentegen waren een erg leuke opwarmer.
Leuke zaal ook, beetje formaat AFAS Live.
Inderdaad. Deep Tan kon mij ook echt niet bekoren, vooral wat vreemd.

The Chats; zeer leuke opwarmer!
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
795
734
Ik heb er keihard van genoten. En letterlijk KEIHARD . Maar wat was het strak.


qua publiek; wij zaten op een prima hoek! Je hoeft van mij ook zeker niet alles te kennen of te weten van een band. iedereen geniet op zijn eigen manier. Maar in 'onze hoek' was de sfeer prima. Flink applaus , het optreden werd goed ontvangen.
tot..... ik denk 2-3 nummers voor het eind, flinke ruzie een paar rijen achter ons. Een malloot gaf een andere gast van de rij voor hem een flinke kopstoot! Man wat een triest gedoe. een paar meiden doken weg en watgrote mannen kwamen tussen beide . De security werd erbij gehaald en degene die uitdeelde moest mee. Man, wat bezielt je. Hoe erg moet iemand zijn wil je zo'n stoot geven. Idioot.


maar; focus op het podium, en wat een knallende afsluiter was dat, net zo hard als de kopstoot denk ik!
Donderdag bij Explosion In The Sky was er ook een schermutseling. Straks een nieuw soort hooliganisme, tijdens optredens😅
 
  • Haha
Waarderingen: Everyknight

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.363
1.815
Vrijdag naar Clark geweest in Doornroosje. Al eerder live gezien en een paar albums grijsgedraaid, dus daar moest ik bij zijn in mijn eigen stad.

En was weer superstrak, enorm gevarieerd en zeer dansbaar. Werkelijk prachtig. Helemaal geen visuals of zo, maar alleen maar licht op de opstelling. Erg mooi.

Wel heel bijzonder: slechts 150 kaarten verkocht.... Stond oorspronkelijk in de grote zaal, was ook best een prijzig optreden (32,50 geloof ik), maar vanwege de slechte verkoop verplaatst naar de kleine zaal. En zijn opstelling stond ook niet op het podium, maar gewoon vooraan op de vloer van de zaal. Zelfs met al deze aanpassingen was het nog steeds armzalig leeg. Maar voor de aanwezigen wel een geweldig optreden, al was het wel zeer kort (dik uur).
 

JKGB

Campingartiest
6 dec 2021
86
50
Ik had er misschien iets meer van verwacht. Het was niet slecht hoor, maar het kwam soms wat onsamenhangend over.

Ook waren er een aantal nummers waar misschien iets te veel backing track werd gebruikt (buiten de vocal samples/lines die er door Taylor in werden gegooid natuurlijk), misschien ook wel te verwachten met de nature van hun muziek, maar ik had me er niet echt op ingesteld.

Oké, dat is een boel geklaag! Zo slecht vond ik het ook weer niet hoor. :) Er waren ook zeker wel sterke punten. Concrete Over Water was bijvoorbeeld echt fenomenaal. Wat je ook wel hoorde aan de reactie van het publiek. Ook Glasgow en Neon waren heel goed. Ergens in de 1e helft waren er een aantal dansbare nummers die vloeiend in elkaar overliepen, wat heel fijn was. Ook de afsluiter 50/50 was natuurlijk een groot feest, de hele zaal trilde door het gedans van iedereen, fantastisch. Al met al heb ik mij goed vermaakt, maar mijn verwachtingen waren misschien iets te hoog.
Deel dit ook wel hoor, het was over het algemeen best goed, maar iets meer zelf zingen was wel mooi geweest. Ook interactie met het publiek kwam vrij laat op gang. Dat komt ook allemaal op Georgia neer, die staat zo'n beetje alleen op het podium want Taylor zat weggedoken in zn capuchon... Het einde met Monster en 50/50 was wel heel fijn, qua energie. Overigens ook complimenten voor het publiek daar. Het was stil als het stil moest zijn, maar een aantal nummers werd met gejuich ontvangen en als er bewogen kon worden gebeurde dat ook goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: Fluxion

rocktailerr

Campingartiest
22 okt 2023
67
60
Qotsa gisteren was goed, strak. Ze gingen hard. Ik miste wel een paar nummers (Straight Jacket Fitting, Paper Machete, Lost Art).

Zeer machtige drumsolo ook wauw
 
  • Leuk
Waarderingen: Eddy C.

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Queens of the Stone Age - Sportpaleis

Avondje QOTSA gedaan dus. Moet gezegd worden: het blijft een heerlijke band. Mooie setlist ook; met God Is In The Radio als prachtige uitschieter, een rollercoaster van een nummer toch. Ook The Way You Used to Do weer raak, echt veruit hun meest aanstekelijke nummer. Maar moet ook gezegd: de band kwam wat routineuzer over dan normaal. Zo goed als RW18 en PkP10 zal het nooit meer worden.

Maar toch nog even dit: Jezus, werd het blikje k*tvolk me daar even opengetrokken zeg. Enerzijds een heel tam en met momenten verveeld publiek, al hadden we wel zitpleklen. En daar ging het weer mis; tijdens het tweede nummer -No One Knows- veerde iedereen recht. Heel tof, maar hierna ging maar een groot deel zitten. Gevolg: her en der mensen die enerzijds de personen achter hen het zicht ontneemden en anderzijds jammerende mensen die riepen om te gaan zitten. In ons geval stond er een muur van volk constant recht, waardoor je ook verplicht werd dat te doen. Tot een man achter me agressief reageerde om te gaan zitten. Dreigementen a la ‘ik ga op je muil slaan’. Dan maar een groot stuk van het concert naar wat ruggen aangekeken… Voor me ook bijna een vechtpartijtje. Daarnaast ook een bierdouche gekregen en ben niet de enige. Toch jammer dat zulke rockbands zulk asociaal rotvolk aantrekt.

Gelukkig nog een mooi slotstuk met een machtig Song For The Dead. Ik hou het voortaan bij festivalshows van QOTSA.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.301
3.905
Boh, wat vervelend... dat kan de gehele beleving verpesten. Wel tof dat ze God Is In The Radio hebben gespeeld.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.183
1.660
Queens of the Stone Age - Sportpaleis

Avondje QOTSA gedaan dus. Moet gezegd worden: het blijft een heerlijke band. Mooie setlist ook; met God Is In The Radio als prachtige uitschieter, een rollercoaster van een nummer toch. Ook The Way You Used to Do weer raak, echt veruit hun meest aanstekelijke nummer. Maar moet ook gezegd: de band kwam wat routineuzer over dan normaal. Zo goed als RW18 en PkP10 zal het nooit meer worden.

Maar toch nog even dit: Jezus, werd het blikje k*tvolk me daar even opengetrokken zeg. Enerzijds een heel tam en met momenten verveeld publiek, al hadden we wel zitpleklen. En daar ging het weer mis; tijdens het tweede nummer -No One Knows- veerde iedereen recht. Heel tof, maar hierna ging maar een groot deel zitten. Gevolg: her en der mensen die enerzijds de personen achter hen het zicht ontneemden en anderzijds jammerende mensen die riepen om te gaan zitten. In ons geval stond er een muur van volk constant recht, waardoor je ook verplicht werd dat te doen. Tot een man achter me agressief reageerde om te gaan zitten. Dreigementen a la ‘ik ga op je muil slaan’. Dan maar een groot stuk van het concert naar wat ruggen aangekeken… Voor me ook bijna een vechtpartijtje. Daarnaast ook een bierdouche gekregen en ben niet de enige. Toch jammer dat zulke rockbands zulk asociaal rotvolk aantrekt.

Gelukkig nog een mooi slotstuk met een machtig Song For The Dead. Ik hou het voortaan bij festivalshows van QOTSA.

Blijkbaar was dat dus overal op de tribunes zo als ik de verhalen hoor.

In ons blok kwam er ene zeuren dat zijn vriendin zwanger was en niks kon zien. Fair enough, maar hij zei het op zo een dreigende manier dat die jongen waar hij het tegen zei letterlijk de helft van het optreden tegen de ruggen van de mensen voor hem.zat te kijken en erg teleurgesteld reageerde omdat hij bij Little Sister helemaal niks zag.

Ik heb hem effe aangetikt en gezegd gewoon recht te staan en effe op gewezen dat zwangere mevrouw in kwestie gewoon rechtstond en uit haar dak stond te gaan. Die jongen heeft zich gelukkig in de bis nog kunnen uitleven, maar son of a...die aso's hebben die jongen zijn concertervaring zo vergald dat ik er zelf effe pissed van werd.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: mattman

elo

Headliner
3 dec 2013
5.043
3.735
Dusss: ik ben in Amsterdam en Dusseldorf geweest en in Amsterdam ook dito zaken meegemaakt, in Duitsland niet. Die tendens merk ik dus vaker, ik ga ook steeds liever naar Duitsland daardoor.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.156
1.188
Enorm genoten van Queens of the Stone Age gisteren in het Sportpaleis. Toch wel redelijk indrukwekkend wat zij presteerden. Stuk voor stuk topmuzikanten zeg: wat een bassist is die Michael Schuman! En Jon Theodore, wat een heerser op de drums! De 'groove' is toch belangrijk bij QOTSA en de muzikanten kunnen de hardere rockstukken hiermee perfect afwisselen, klasse.

Stond in het middenplein en de sfeer was daar opperbest eigenlijk. Bij Song for the Dead werd het ook wild tot ver buiten de eerste rijen, maar dat hoort er natuurlijk bij.

Deep Tan: neen, dat was het niet. The Chats: wauw, zich volledig gesmeten, uitstekend voorprogramma!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken