Gisteren naar heidenfest in Antwerpen geweest.
The dread crew of oddwood(8):leuke openingsband die er heel veel zin in had! Enkele leuke meezingers en interacties met het publiek. Jammer dat graspop dit soort bands niet rap boekt. Vanaf het begin hadden ze een deel van het publiek mee en zat de sfeer er goed in.
Trollfest(8); de ideale partyband, alweer enkele jaren geleden dat ik de noren aan het werk zag en ze kwamen hun nieuwste cd voorstellen: Flamingo overlord uitgedost als Roze flamingo's compleet met roze spandex en flamingopetten. Party vanaf de eerste minuut inclusief dansjes met het publiek en een indrukwekkende polonaise doorheen heel de trix. Het bewijs dat niet iedere metalband serieus moet genomen worden. Maar wel een feestje kan bouwen.
Het was volgens mij ook het drukste optreden van de avond.
Heidevolk(7,5): als grote fan van de nederlanders had ik er wel zin in. De band zelf was ook blij dat ze nog eens in het Nederlands konden communiceren met het publiek. Maar het is dan jammer dat ze dan toch enkele nummers in het Engels spelen. Je zag wel dat ze er zin in hadden. Maar heb ze al beter gezien. Na de show Rowan ook nog gezien buiten met een bak Cuvee de troll allicht om op de bus de trollen een biertje aan te bieden.
Finntroll(8): de band had er zin in en dan krijg je automatisch een leuke show van de trollen. Met zowel Trollhammaren en jaktens tid in de setlist hadden ze ook nog eens hun 2 grootste hits waarbij ze de zaal aan het dansen krijgen.
Korpiklaani (6): hetgeen ik gezien heb ervan vond ik niet meer waart. Ik ken korpiklaani van hun tours in 2007-2008 en het niveau uit het verleden halen ze al jaren nietmeer. De zang viel op momenten gewoon volledig weg. Muzikaal was het goed maar Jonne zn teksten waren op momenten bijna niet te verstaan en hij liep op momenten ook maar gewoon opt podium alsof hij het gewoon niet meer wist waar hij moest staan. Zijn bindteksten waren ook moeilijk verstaanbaar. Na een 7tal liedjes dan ook vroeger doorgegaan.