Hardrock & Metal Chat

• Onderwerp starter Onderwerp starter Royke
  • Startdatum Startdatum
Voor de mensen die in de zorg werken. Bij ticketsforgood nu gratis tickets (alleen boekingskosten) van Alter Bridge en Epica.
Ja, balen dat die Epica show op 7 februari is en ik die dag al naar Midwinter Prog ga. Was anders wel een heel aantrekkelijke deal geweest om bijna gratis naar Epica te gaan, ook al is het in de Ziggo Dome.

Attention attention

Even uw aandacht voor de nieuwe Motionless In White, Afraid Of The Dark

Bedankt voor uw aandacht!

🔥🔥🔥

• Geweldig
Waarderingen: Loek123
Gisteren naar heidenfest in Antwerpen geweest.
The dread crew of oddwood(8):leuke openingsband die er heel veel zin in had! Enkele leuke meezingers en interacties met het publiek. Jammer dat graspop dit soort bands niet rap boekt. Vanaf het begin hadden ze een deel van het publiek mee en zat de sfeer er goed in.

Trollfest(8); de ideale partyband, alweer enkele jaren geleden dat ik de noren aan het werk zag en ze kwamen hun nieuwste cd voorstellen: Flamingo overlord uitgedost als Roze flamingo's compleet met roze spandex en flamingopetten. Party vanaf de eerste minuut inclusief dansjes met het publiek en een indrukwekkende polonaise doorheen heel de trix. Het bewijs dat niet iedere metalband serieus moet genomen worden. Maar wel een feestje kan bouwen.
Het was volgens mij ook het drukste optreden van de avond.

Heidevolk(7,5): als grote fan van de nederlanders had ik er wel zin in. De band zelf was ook blij dat ze nog eens in het Nederlands konden communiceren met het publiek. Maar het is dan jammer dat ze dan toch enkele nummers in het Engels spelen. Je zag wel dat ze er zin in hadden. Maar heb ze al beter gezien. Na de show Rowan ook nog gezien buiten met een bak Cuvee de troll allicht om op de bus de trollen een biertje aan te bieden.

Finntroll(8): de band had er zin in en dan krijg je automatisch een leuke show van de trollen. Met zowel Trollhammaren en jaktens tid in de setlist hadden ze ook nog eens hun 2 grootste hits waarbij ze de zaal aan het dansen krijgen.

Korpiklaani (6): hetgeen ik gezien heb ervan vond ik niet meer waart. Ik ken korpiklaani van hun tours in 2007-2008 en het niveau uit het verleden halen ze al jaren nietmeer. De zang viel op momenten gewoon volledig weg. Muzikaal was het goed maar Jonne zn teksten waren op momenten bijna niet te verstaan en hij liep op momenten ook maar gewoon opt podium alsof hij het gewoon niet meer wist waar hij moest staan. Zijn bindteksten waren ook moeilijk verstaanbaar. Na een 7tal liedjes dan ook vroeger doorgegaan.

Gisteren naar heidenfest in Antwerpen geweest.
The dread crew of oddwood(8):leuke openingsband die er heel veel zin in had! Enkele leuke meezingers en interacties met het publiek. Jammer dat graspop dit soort bands niet rap boekt. Vanaf het begin hadden ze een deel van het publiek mee en zat de sfeer er goed in.

Trollfest(8); de ideale partyband, alweer enkele jaren geleden dat ik de noren aan het werk zag en ze kwamen hun nieuwste cd voorstellen: Flamingo overlord uitgedost als Roze flamingo's compleet met roze spandex en flamingopetten. Party vanaf de eerste minuut inclusief dansjes met het publiek en een indrukwekkende polonaise doorheen heel de trix. Het bewijs dat niet iedere metalband serieus moet genomen worden. Maar wel een feestje kan bouwen.
Het was volgens mij ook het drukste optreden van de avond.

Heidevolk(7,5): als grote fan van de nederlanders had ik er wel zin in. De band zelf was ook blij dat ze nog eens in het Nederlands konden communiceren met het publiek. Maar het is dan jammer dat ze dan toch enkele nummers in het Engels spelen. Je zag wel dat ze er zin in hadden. Maar heb ze al beter gezien. Na de show Rowan ook nog gezien buiten met een bak Cuvee de troll allicht om op de bus de trollen een biertje aan te bieden.

Finntroll(8): de band had er zin in en dan krijg je automatisch een leuke show van de trollen. Met zowel Trollhammaren en jaktens tid in de setlist hadden ze ook nog eens hun 2 grootste hits waarbij ze de zaal aan het dansen krijgen.

Korpiklaani (6): hetgeen ik gezien heb ervan vond ik niet meer waart. Ik ken korpiklaani van hun tours in 2007-2008 en het niveau uit het verleden halen ze al jaren nietmeer. De zang viel op momenten gewoon volledig weg. Muzikaal was het goed maar Jonne zn teksten waren op momenten bijna niet te verstaan en hij liep op momenten ook maar gewoon opt podium alsof hij het gewoon niet meer wist waar hij moest staan. Zijn bindteksten waren ook moeilijk verstaanbaar. Na een 7tal liedjes dan ook vroeger doorgegaan.
Volledig met deze review eens. Korpiklani was echt ene tegenvaller...
Trollfest en fintroll waren echt top!

• Leuk
Waarderingen: saurus
Korpiklaani heb ik al in al z'n gedaanten gezien, zowel magistraal goed als betreurend slecht. Zelden een band zo inconsistent geweten. Zal ook wel verklaren waarom ze altijd blijven steken op die lage spots.

• Leuk
Waarderingen: saurus
Attention attention

Even uw aandacht voor de nieuwe Motionless In White, Afraid Of The Dark

Bedankt voor uw aandacht!

🔥🔥🔥
En daar kom ik weer: voor de mensen in de zorg kun je bij ticketsforgood nu 2 kaarten van Motionless in White voor 16 euro totaal krijgen voor het concert in de Afas Live op 16 februari.

Tevens ook nog gratis kaarten voor Alter Bridge. Tenminste, alleen 16 euro boekingskosten voor 2 kaarten.

Voor Avater kan je voor 7 euro een voucher kopen zodat je 2 kaarten met 50 procent korting kunt kopen.

• Leuk
Waarderingen: Jamel en Piebe71
En daar kom ik weer: voor de mensen in de zorg kun je bij ticketsforgood nu 2 kaarten van Motionless in White voor 16 euro totaal krijgen voor het concert in de Afas Live op 16 februari.

Tevens ook nog gratis kaarten voor Alter Bridge. Tenminste, alleen 16 euro boekingskosten voor 2 kaarten.

Voor Avater kan je voor 7 euro een voucher kopen zodat je 2 kaarten met 50 procent korting kunt kopen.
Zelf niet werkzaam in de zorg, maar dank voor het delen. En......meer als verdiend voor de mensen werkzaam in die sector!!👌👍

• Leuk
Waarderingen: Jamel en Loek123
Een collab die niet op mijn bucketlist stond: Don Broco × Nickelback

Mijn guilty pleasure samen met een die band precies goed aan het rijpen is, zalig.

Een collab die niet op mijn bucketlist stond: Don Broco × Nickelback

Mijn guilty pleasure samen met een die band precies goed aan het rijpen is, zalig.

Don broco vorig jaar in Engeland gezien, en toch redelijk omver geblazen van hoe goed die live zijn.

Net t nieuwe nummer van Scatterbrian (ex I-prevail zanger). T heeft wel had. Maar vind t meer pop dan metal. Vond zn werk met i prevail wel beter. Maar vind het nieuwe werk zonder brian bij I prevail ook nie super op een enkel nummer.

Zit net het album Rituel: Initiation van het Zwitserse De l'Abîme Naît l'Aube te luisteren. Post-black metal met invloeden van Heilung en Amenra.
Een album om even voor te gaan zitten. Prachtvol.
Yep, één van mijn favoriete releases tot nu toe van dit jaar! Een prachtplaat is het.

Een beetje in hetzelfde straatje: de release van Domhain van afgelopen vrijdag is ook zeer de moeite. Maar degene waar ik het meest enthousiast over ben is het album van Miserere Luminis. Daar heb ik net een listening party op Bandcamp van bijgewoond. 6 maart komt het album en die gaat bij velen inslaan als een bom!

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Joslittel en Elisa Day
Yep, één van mijn favoriete releases tot nu toe van dit jaar! Een prachtplaat is het.

Een beetje in hetzelfde straatje: de release van Domhain van afgelopen vrijdag is ook zeer de moeite. Maar degene waar ik het meest enthousiast over ben is het album van Miserere Luminis. Daar heb ik net een listening party op Bandcamp van bijgewoond. 6 maart komt het album en die gaat bij velen inslaan als een bom!
Bedankt voor de tips, zijn toegevoegd aan mijn luisterlijstje.

• Metal!
Waarderingen: Jamel

Voor wie niet nog een week wil wachten: BMP heeft hem vandaag al geüpload!

Echt een dikke aanrader voor iedereen die van mooie melancholische en intense muziek houdt. Ja, het is black metal. Maar door het extensief gebruik van klassieke instrumenten als piano en viool en de prachtige post-rock passages en de kristalheldere productie is het een stuk toegankelijker dan de gemiddelde band uit dit genre. Dus doe jezelf een plezier en geef dit album een kans. :)

Users who are viewing this thread

• wess