Hardrock & Metal Chat

• Onderwerp starter Onderwerp starter Royke
  • Startdatum Startdatum
Dat ze dat niet doen is niet de schuld van de IDF, die bestaan uit dienstplichtige mannen en vrouwen, maar van degenen die hen commanderen.
Die zogenaamd onschuldige dienstplichtige mannen en vrouwen lukt het anders wel behoorlijk goed om met systematische precisie een genocide te voltrekken, onder andere door uitgehongerde burgers bij voedselpunten te vermoorden, hulpverleners en journalisten te vermoorden, en alle infrastructuur die nodig is om het leven mogelijk te maken te vernielen. De bevolking wordt van hot naar her gejaagd, en of ze nu weg zijn na een "evacuatiebevel" of niet, de bommen vallen toch. Niet dat het "veilige gebied" waar ze naar verwezen worden echt veilig is. De laatste stap is nu om ze allemaal op te sluiten in een gigantisch concentratiekamp langs de kust. De mensen die dit doen zien dit, weten dit, en gaan door. Ze behandelen hun medemensen als beesten, zelfs beelden van vee wat op zo'n manier een slachthuis in gedreven wordt maakt mensen ongemakkelijk, laat staan dat je zelf in staat bent om dit andere mensen aan te doen.

Om het conflict echt goed te begrijpen moet je nog veel verder terug dan het ontstaan van de moderne staat Israël.
Beide volken claimen dat het land hen historisch toebehoort, en beide volken hebben in principe gelijk.
Helaas hebben echter met name de Palestijnen dat altijd geweigerd te erkennen, wat samenleven zo goed als onmogelijk maakte.
Maar goed, een geschiedenisles is natuurlijk compleet overbodig, er zijn immers honderden filmpjes alleen al op YouTube te vinden die dat veel beter kunnen uitleggen.
Historische claims op het land kunnen weer besproken worden wanneer de genocide die nu plaatsvindt stopt. Er is niets wat dit rechtvaardigt.

En om niet te denken dat Hamas dit voorzien heeft is dan weer (sorry dat ik het zeg) een tikkeltje naïef.
Zij wisten heus wel dat ze niet zomaar anderhalf duizend onschuldige Israëlische burgers konden vermoorden, verkrachten, verminken en ontvoeren.
Het is volstrekt ondenkbaar dat zij deze uitkomst niet hadden zien aankomen, of in ieder geval hebben overwogen.
Wellicht. Maar dat betekent niet dat Israël dit zomaar klakkeloos kan doen. Ik zeg niet dat Hamas een haar beter is. Maar de machtsbalans is nu zo dat het Palestijnse volk uitgeroeid wordt, niet het Israëlische. Dan kunnen we naar Hamas blijven wijzen en het over 7 oktober blijven hebben, wat ook zeker nodig is... zodra de genocide gestopt is.

Laatst bewerkt:
Ik ga me inhoudelijk niet met deze discussie bemoeien, want die is heel lastig. Maar destijds is dit topic aangemaakt om de "clutter" uit het GMM topic weg te halen. Nu is er voor dit soort discussies ook gewoon een apart topic genaamd "actualiteit". Het gaat nu zo diep in de materie dat alle raakvlakken met Metal of Draiman al lang los zijn gelaten.

Ik ga me inhoudelijk niet met deze discussie bemoeien, want die is heel lastig. Maar destijds is dit topic aangemaakt om de "clutter" uit het GMM topic weg te halen. Nu is er voor dit soort discussies ook gewoon een apart topic genaamd "actualiteit". Het gaat nu zo diep in de materie dat alle raakvlakken met Metal of Draiman al lang los zijn gelaten.
Zat ook al te denken of we niet weer een topic op moeten schuiven hoor, met de discussie die nu is ontstaan. Het was al begonnen in het Graspop topic natuurlijk. Maar goed, deze onderwerpen komen ook de hardrock en metal wereld binnen. En in een chat topic leek het mij iets minder erg om wat off topic te gaan. Maar als er nog meer te zeggen valt mag dat van mij in het Actualiteiten topic hoor, als het hier als storend wordt ervaren.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Zat ook al te denken of we niet weer een topic op moeten schuiven hoor, met de discussie die nu is ontstaan. Het was al begonnen in het Graspop topic natuurlijk. Maar goed, deze onderwerpen komen ook de hardrock en metal wereld binnen. En in een chat topic leek het mij iets minder erg om wat off topic te gaan. Maar als er nog meer te zeggen valt mag dat van mij in het Actualiteiten topic hoor, als het hier als storend wordt ervaren.
Weet je wat het is; op alle topics voeren we wel eens discussies die dan soms voor dat bewuste topic wat lang doorlopen zonder dat ze nog wat te maken hebben met het oorspronkelijke onderwerp. Ik kom echt heel erg voor mijn plezier op het forum. En om dan steeds in een Metal topic dit hele zware onderwerp maar door te zien gaan is nou niet echt opbeurend. Ik loop er zeker niet voor weg, maar ik lees dat soort zaken dan liever op een moment dat mij uitkomt. Het actualiteit topic is daar dus uitermate geschikt voor. Het gaat de hele dag op alle mogelijke nieuwskanalen begrijpelijkerwijs al nergens anders over. Dan is het gewoon wel prettig als je op dit topic ook over de belangrijkste bijzaak van het leven kan ouwehoeren. Hardrock en Metal dus.😉🤗

Weet je wat het is; op alle topics voeren we wel eens discussies die dan soms voor dat bewuste topic wat lang doorlopen zonder dat ze nog wat te maken hebben met het oorspronkelijke onderwerp. Ik kom echt heel erg voor mijn plezier op het forum. En om dan steeds in een Metal topic dit hele zware onderwerp maar door te zien gaan is nou niet echt opbeurend. Ik loop er zeker niet voor weg, maar ik lees dat soort zaken dan liever op een moment dat mij uitkomt. Het actualiteit topic is daar dus uitermate geschikt voor. Het gaat de hele dag op alle mogelijke nieuwskanalen begrijpelijkerwijs al nergens anders over. Dan is het gewoon wel prettig als je op dit topic ook over de belangrijkste bijzaak van het leven kan ouwehoeren. Hardrock en Metal dus.😉🤗
Wel mooi dat zo de cirkel weer rond is, terug naar de originele vraag: is het gepast dit soort onderwerpen aan te kaarten, of te protesteren tegen mensen hun standpunten op dat vlak, in een omgeving waar anderen voor hun plezier komen. Of het nu het Black Sabbath concert of het forum zelf is 😅

Het ging inderdaad bijna ongemerkt over van een discussie in de context van Draiman en concerten naar een discussie over de inhoud zelf. Ook weer een interessant gegeven, hoezeer meningen over de vorm toch vooral gestuurd lijken te worden door iemands standpunt over de inhoud...

Maar goed, ik hou erover op nu!

Toevallig nu pas de nieuwe single van I Prevail geluisterd (is al anderhalve maand uit maar goed), maar wtf. Ik begrijp nu wel dat ze de clean zanger hebben ontslagen, blijkbaar gaan die door als deathcore band:LOL:

Cradle of Filth heeft er toch weer aardig wat zieltjes bijgewonnen als je het mij vraagt.
Als ik de reacties op social media mag geloven (plus meerdere vrienden en bekenden) waren er gisteren in Maastricht opvallend veel bezoekers die niet per se fan van de band waren, of ze zelfs niet/nauwelijks kenden, maar positief verrast waren. En voor Pitfest zaterdag geldt blijkbaar hetzelfde.

Nervosa ervoor speelde ook prima met z'n drieën, zonder zieke gitarist.

Eerste voorprogramma Naraka (Franse symphonic melodic death, nooit eerder van gehoord) was ook verrassend goed, gaan we vast nog meer van horen!

Voor de liefhebbers van Amenra. Er staat op VRT max een aflevering online met The Atomic Sessions met Amenra. Die hebben vorige jaar live op pukkelpop gespeeld met Brutus.

Het volgende hoofdstuk in de soap omtrent BFMV & Trivium is daar.

Voor wie nog niet op de hoogte was, lang verhaal kort: BFMV en Trivium zouden als co-headliners touren met de 'The Poisoned Ascendancy Tour'. Halverwege de tour beslist BFMV dat ze de rest annuleren (Zuid-Amerika), om te werken aan een nieuw album. Fans niet blij, ook vanuit beide bands komen wat statements naar buiten. Lees vooral het gros aan artikelen dat hier dieper op induikt. Bijv: Link Vice artikel hierover

Gisteren kondigde BFMV dan toch ineens een tour aan in Australië, met jawel, een The Poison set: Link Insta aankondiging BFMV

Matt Heafy, de frontman van Trivium die het tot nog toe erg netjes hield, besluit nu toch wat duidelijker te zijn in zijn gedachten hierover:
FB link
1753695465963.png
(tour, album, album, tour)

Instagram link
1753695619164.png

Prachtig dit

• Leuk
Waarderingen: jbj en Loek123
Het volgende hoofdstuk in de soap omtrent BFMV & Trivium is daar.

Voor wie nog niet op de hoogte was, lang verhaal kort: BFMV en Trivium zouden als co-headliners touren met de 'The Poisoned Ascendancy Tour'. Halverwege de tour beslist BFMV dat ze de rest annuleren (Zuid-Amerika), om te werken aan een nieuw album. Fans niet blij, ook vanuit beide bands komen wat statements naar buiten. Lees vooral het gros aan artikelen dat hier dieper op induikt. Bijv: Link Vice artikel hierover

Gisteren kondigde BFMV dan toch ineens een tour aan in Australië, met jawel, een The Poison set: Link Insta aankondiging BFMV

Matt Heafy, de frontman van Trivium die het tot nog toe erg netjes hield, besluit nu toch wat duidelijker te zijn in zijn gedachten hierover:
FB link
Bekijk bijlage 15322
(tour, album, album, tour)

Instagram link
Bekijk bijlage 15323

Prachtig dit
Hij is sowieso lekker bezig. Ook onder hun eigen posts: 'I'm gonna need to cancel this album to focus on making my next album' en 'Times are tough with no shows to play mate'.

Crossfaith neemt voor onbepaalde tijd een pauze (aka stoppen er voor onbepaalde tijd mee). Erg jammer want ze hadden de guy die zich misdroeg er al uitgezet. Hun geaspop passage zou miss wel de laatste X geweesr kunnen zijn🥲1000020681.jpg

Damn you, Nickelback.

Die reddingwerkers zullen nooit meer hetzelfde luisteren naar "How You Remaind Me" 😝

De Trivium/BFMV saga continues:

Trivium geeft vandaag eerste single vrij. De comments zijn uiteraard in de trend van " BFMV cancels tour to release music. Trivium releases music before them". Ook de frontman smult ervan, heerlijke humor deze man.

De single zelf is trouwens zowel verffissend als herkenbaar. De eerste helft neigt naar hun oudere (Ascendency) sound, maar de tweede helft was toch onvoorspelbaar haha. Leuk.

Users who are viewing this thread