Graspop Metal Meeting 2027

Laat het dan allemaal mooi op de mains staan. Dan kan er op de Jupiler iets anders als core geprogrammeerd worden.
Dat is ook wel hoe ze het de afgelopen jaren deden inderdaad. Op de metalcore zaterdag stond er volgens mij geen enkele metalcore band op de jupiler stage maar andere genres

Alleen zijn FFAK en The Amity affliction wat klein voor de mainstage, maar geloof ook niet dat er een reden is om aan te nemen dat dit daadwerkelijk als pakketje is geboekt

Persoonlijk heb ik liever dat het een beetje verspreid wordt over het weekend en met alle namen die touren rond die periode moet dat ook makkelijk kunnen volgens mij. Het zijn ook voornamelijk namen voor de mid/undercard die touren, qua échte mainstage bands kom ik vooralsnog op PWD, MiW, Lorna Shore, Killswitch Engage, BFMV en I Prevail. Kun je op zich wel een core-dag van maken. Verder zullen we er denk ik een hoop terug zien op de Jupiler, Metal Dome en hopelijk Marquee in het geval van Imminence.

Persoonlijk heb ik liever dat het een beetje verspreid wordt over het weekend en met alle namen die touren rond die periode moet dat ook makkelijk kunnen volgens mij. Het zijn ook voornamelijk namen voor de mid/undercard die touren, qua échte mainstage bands kom ik vooralsnog op PWD, MiW, Lorna Shore, Killswitch Engage, BFMV en I Prevail. Kun je op zich wel een core-dag van maken. Verder zullen we er denk ik een hoop terug zien op de Jupiler, Metal Dome en hopelijk Marquee in het geval van Imminence.
Ja eens hoe meer verspreid hoe beter. In de praktijk is dit ook wel zo en staan iedere dag rond de 5 metalcore bands alleen staan ze op de zaterdag op de mainstage (en dus grotere namen) waardoor het meer opvalt

• Leuk
Waarderingen: Akephalos en Pommer
Dat is ook wel hoe ze het de afgelopen jaren deden inderdaad. Op de metalcore zaterdag stond er volgens mij geen enkele metalcore band op de jupiler stage maar andere genres

Alleen zijn FFAK en The Amity affliction wat klein voor de mainstage, maar geloof ook niet dat er een reden is om aan te nemen dat dit daadwerkelijk als pakketje is geboekt
Is ook zuiver hypothetisch natuurlijk. Geloof dat Amity Affliction de vorige keer (2023?) ook op vrijdag op de Jupiler stond, niet op metalcore zaterdag. Dus spreiden over de stages maar ook de dagen, behalve op (metal)core zaterdag waar het zich echt op de mains lijkt te concentreren.

drie of vier verschillende festivals achter in diverse uithoeken van europa kan prima, begrijp niet zo waarom mensen zich zo blind staren op mogelijke routes van bands of tourschema's zeker als nog niet eens bekend is op welke dag een band speelt. Er zijn ieder jaar bands die op 3 dagen tijd bijvoorbeeld Copenhell, Graspop en Hellfest doen. Als zelfs bands als Slipknot, Sabaton, Parkway Drive die een gigantische productie mee hebben het lukt, dan zal het een klein bandje met nauwelijks productie ook zeker lukken.

Wilt natuurlijk niet zeggen dat het een vanzelfsprekendheid is, en veel bands doen het liever iets rustiger aan. Zeker bands die al wat op leeftijd zijn. Het is eigenlijk best wel bizar als je ziet wat bands aan stage setup en productie mee hebben, als je je er bij stil staat dat diezelfde stage setup de volgende dag weer opgebouwd is aan de andere kant van Europa. Veel respect voor de mensen die dat realiseren, maar wilde vooral duidelijk maken dat er echt heel veel mogelijk is.
Klopt helemaal. Daarom zeg ik ook steeds, als ze willen en kunnen.

En natuurlijk kiezen ze wel een logische route waar mogelijk, en zeker de wat grotere bands hebben daar meer invloed op.

Heb van de zomer paar video’s gezien van een chauffeur die voor stagetruck rijd en dat is voor hun ook rijden naar festival, wachten tot ze klaar zijn en door naar het volgende festival.
en dat gewoon een paar weken achter elkaar (of de hele zomer)
En als je geluk hebt zijn het festivals waar je de muziek leuk van vind en kun je wat meepakken, maar verder is het vooral rust uren omdat je daarna 1000km mag gaan rijden voor het volgende festival een dag erna.

De grote bands/headliners laten soms bij festivals al materialen vooruit sturen ,vaak is dat ook in combinatie met de gewone concerten die ze doen ( dan rijden ze met 2 partijen zeg maar )

Wat philip zegt klopt ze rijden aan 1 stuk door , ligt aan de lengte van de tour inderdaad hoelang. Vanwege Europese regelgeving mogen uit mijn hoofd volgens mij max 8 weken aaneengesloten meerijden met de Tour/band .
Zijn een hoop extra Europese chauffeurs aangenomen bij bijvoorbeeld Stage ,en Transam aangezien de Britten dus anders met die 8 weken in de knoop komen .

Zijn ze weer 1 of 2 weken thuis en rijden ze weer voor de volgende band .

Laatst nog met een chauffeur van Transam over gesproken , reed QOSA, voorprogramma van SOAD in Dusseldorf . Had geen tijd om SOAD te kijken aangezien hij gelijk na het optreden van QOSA alvast weer vooruit moest rijden naar de volgende locatie .

• Leuk
Waarderingen: won666
Ik zag vanmiddag hier nog iets voorbij komen over Def Leopard en de Goo Goo Dolls. Ik zie net dat die van Maart tot begin Juli op tournee zijn in de VS. Dus die discussie is ook weer klaar🤗

Interessant ook voor volgende edities, ze hebben altijd een rustdag tussen de shows.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Ik blijf er bij dat de kreten als "metalcore zaterdag" en "rollator zondag" de betere verzinsels van dit forum zijn. Persoonlijk denk ik dat ze zich de ballen uit de broek lachen bij de organisatie als ze meelezen.
Of ze gaan toch stiekem twijfelen over Blink en 5SOS :LOL:

• Geweldig
Waarderingen: El_Leipo
Volgens mij bedoelt hij meer: ofwel je leest een paar nieuwe pagina's niet, en je weet nooit zeker of je iets nuttigs hebt gemist... ofwel je leest het wel en dan weet je zeker dat je eigenlijk niks gemist had als je het niet had gelezen 😀
Zeker niet. Al oude natuurkunde ding waar schrodinger het over had was of er een levende kat, een dode kat of geen kat in een doos zou zitten. Zolang je hem niet open doet zijn alle drie tegelijk mogelijk.

Dus vertalend naar dit forum: nuttige info, Bull shit of geen enkele info.

Zeker niet. Al oude natuurkunde ding waar schrodinger het over had was of er een levende kat, een dode kat of geen kat in een doos zou zitten. Zolang je hem niet open doet zijn alle drie tegelijk mogelijk.

Dus vertalend naar dit forum: nuttige info, Bull shit of geen enkele info.

Maar het gaat er niet om of er wel of geen kat in zit, alleen of de kat nog leeft of niet. In het experiment plaats je een kat in de doos, dus zit er een kat in de doos.

Ik ben wel benieuwd waar nou eigenlijk de ''grens'' ligt van wat wel/niet kan op een festival als GMM. We horen nu meerdere keren The Prodigy, die toch regelmatig op ''mainstream'' festivals te zien zijn. QOTSA is ook weleens benoemd en eerlijk gezegd, sinds ik ze live in voorprogramma van SOAD heb gezien vind ik ze best passen.

Zit ik even rond te neuzen bij festivals waar bovengenoemde dan in de winterperiode staan, en dan zie ik bijvoorbeeld The Killers naast QOTSA. In het kader van breed programmeren, kan dat? Als ik heel eerlijk ben, we accepteren Foreigner ook al jaren. Nine Inch Nails kon ook blijkbaar.

Angine de Poitrine, is dat acceptabel op een hoge plek in de Dome ofzo?

Users who are viewing this thread