Rock Werchter 2027

• Onderwerp starter Onderwerp starter Chiel
  • Startdatum Startdatum
Mike McCready heeft deze week een interview gegeven waarin hij het volgende zegt over de nieuwe drummer en touren volgend jaar.

He plays with Paul McCartney and we're kinda splitting time with him and Paul" is the middle.

"So hopefully we'll do some sorta touring next year but nothing's planned right now."

Nu verwacht ik niet dat een tour bevestigd door hem zou worden. Dat doen ze namelijk nooit. Feit is wel dat Abe waarschijnlijk nog met McCartney op pad gaat volgend jaar en dat Pearl Jam daar dus rekening mee moet houden.. Alles zal wel al in kannen in kruiken zijn. McCartney tourt normaal gezien de laatste jaren in de maanden okt nov en dec. Dit jaar echter niet......
Klinkt nog niet echt als een locked in-headliner voor Werchter…

Maar dat is het hele punt, het is een naam die niet meer verwacht wordt. Billie kan je net altijd verwachten als ze op tour is.
Toch een nuance: het is een naam die hij specifiek niet meer verwachtte. Wetende dat hij inside info heeft en ook niet alles met ons deelt, kan het goed zijn dat we de naam hier nooit afgeschreven hebben.

Ik vermoed zelf The Strokes of Fred Again... Die eerste plaatste hij in augustus, maar blijken nu in juni door Europa te touren (en zie ik eigenlijk niet 2x naar Europa komen in dezelfde zomer). En de tweede heeft hij voor de zomer vaker benoemd als grote kanshebber, maar bleef het de laatste weken erg stil rond (nog steeds geen tourdata voor 2027).

Oh well, Adéla is one of the headliners of Primavera Sound and has Madeleine on our schedule, things can move fast I guess.

She is on the list of bigger names, she's not one of the main headliners though, they will be top the 6 or 7.
And Sombr has played two ABs. Ultimately, it doesn't matter much which venues they've played if you can see the clear growth of an artist.

Tell that to the people who consistently say, recently in the case of The Neighbourhood, if you can headline areas of that size you can be in the headline conversation. It also helps to see the major LACK of growth when testing artists and it's abundant.
Madonna, Lorde, SOAD, Harry Styles, Blink-182, Bille Eillish, The Strokes, Fred Again, Sam Fender, Sir Paul, KOL, Fontaines DC, Turnstile, U2, Charli XCX, Dua Lipa, Angele, Stromae, Biffy Clyro, Stevie Wonder, LCD Soundsystem, Rosalia.

They certainly are. Oh well, it looks fine by the looks of it, whoever it is.

Madonna, Harry, Fender, Macca, Fontaines, U2, Charli, Dua Lipa, obviously Biffy Clyro, Rosalia and Stevie can be removed from that. I'd remove SOAD too unless they decided randomly to do latter June through July for a few weeks.

Ik vermoed zelf The Strokes of Fred Again... Die eerste plaatste hij in augustus, maar blijken nu in juni door Europa te touren (en zie ik eigenlijk niet 2x naar Europa komen in dezelfde zomer). En de tweede heeft hij voor de zomer vaker benoemd als grote kanshebber, maar bleef het de laatste weken erg stil rond (nog steeds geen tourdata voor 2027).
Klinkt heel plausibel, ik zie deze 2 ook als grootste kanshebbers en zou er blij mee zijn.

Vraag is wel waar er nog voor geduimd moet worden. 🤔

Overigens: ik zou het opvallend vinden als Muse deze week nog niet voor Werchter is aangekondigd. Dan moeten we misschien toch een beetje rekening houden met de kans dat dat een Parklife naam blijkt?

Bijlagen

• IMG_1ea2c541-752b-469c-a697-35f3e22d65a2.jpg
    IMG_1ea2c541-752b-469c-a697-35f3e22d65a2.jpg
    7,2 KB · Weergaven: 7
By the way: I would find it striking if Muse hasn't been announced for Werchter by this week. In that case, perhaps we should take into account the possibility that it turns out to be a Parklife name?

Being they are the Thursday or Friday headliner though, they wouldn't necessarily be announced next anyway based on last year but I would expect a rock name. Give us The Strokes and Blink Saturday, Muse Friday and Billie Thursday. It actually probably couldn't work out better than that. It will still be a surprise to see The Strokes.

Gezien Jimmy ze eerder afschoof voor België en daarna het bijstelde naar augustus, ze deze week zijn aangekondigd voor Northside in juni en hij zelf ervoor duimt kan ik eigenlijk niemand (realistisch) anders bedenken dan The Strokes.

Of het moet echt een compleet nieuwe naam zijn, zoals Billie of Fred again.. die hij zelf al vaker heeft laten vallen.
Billie Eilish verwacht Jimmy elk jaar op RW:) dus die kan het niet zijn gezien hij ze niet zag aankomen. Olivia Rodrigo of the National zou kunnen.

Leuke namen komen langs in de psychologische achtbaan die @jimmywe heeft veroorzaakt. Ik ga duimen voor Rosalia.
Neen, Rosalia heeft een tour de force gedaan met haar artistieke arena tour, ze kan dit nooit herhalen op een festival. Ze zal zich eerder op een nieuw project storten. En ze staat ook niet op de Zuidamerikaanse festivals wat ze zeker zou gedaan hebben mocht ze wereldwijd nog een festivaltour willen doen.

Stromae? :oops::oops::oops:

Ik denk dat Jimmy geniet van de chaos hier :ROFLMAO:
Stromae..................! L'Enfer, Alors on danse, zoveel hits en zoveel hoge verwachtingen,....Dat zou pas de comeback van het jaar zijn als die zijn eerste nieuwe live show op RW zou doen. RW zou onmiddellijk uitverkopen met de andere sterke namen erbij (Pearl Jam, Muse, Sombr, Adela, Tame Impala,..)

Users who are viewing this thread