Graspop Metal Meeting 2027

Ik ben wel benieuwd waar nou eigenlijk de ''grens'' ligt van wat wel/niet kan op een festival als GMM. We horen nu meerdere keren The Prodigy, die toch regelmatig op ''mainstream'' festivals te zien zijn. QOTSA is ook weleens benoemd en eerlijk gezegd, sinds ik ze live in voorprogramma van SOAD heb gezien vind ik ze best passen.

Zit ik even rond te neuzen bij festivals waar bovengenoemde dan in de winterperiode staan, en dan zie ik bijvoorbeeld The Killers naast QOTSA. In het kader van breed programmeren, kan dat? Als ik heel eerlijk ben, we accepteren Foreigner ook al jaren. Nine Inch Nails kon ook blijkbaar.

Angine de Poitrine, is dat acceptabel op een hoge plek in de Dome ofzo?
Voor mij is het dus heel simpel: de grens ligt waar GMM de grens legt.

Indirect hebben wij als bezoekers daar echter natuurlijk wel invloed op, door al dan niet tickets te kopen, al dan niet bij het optreden te (blijven) staan, positieve/negatieve feedback te geven, etc.

Er is een zeer breed grijs gebied tussen beide festivals. Sommige bands zitten meer in het lichtgrijs, andere meer in het donkergrijs.
Wat nog net wel kan of net niet kan is moeilijk te zeggen, dat kan eigenlijk alleen de praktijk uitwijzen.

Maar ik maak me geen zorgen dat GMM ooit te ver gaat in het opzoeken/verleggen van die grens. Ze staan nu eenmaal niet bekend als het meest vernieuwende of avontuurlijke festival. 😉
Bovendien worden ze daarin al van nature in toom gehouden door het bestaan van Werchter/Live Nation.
Zelfs al zouden ze volgend jaar FNM, Blink-182, The Prodigy, Muse, Nickelback, Green Day e.d. allemaal willen (en kunnen) neerzetten, dan steekt Werchter daar wel een stokje voor...

De grote bands/headliners laten soms bij festivals al materialen vooruit sturen ,vaak is dat ook in combinatie met de gewone concerten die ze doen ( dan rijden ze met 2 partijen zeg maar )

Wat philip zegt klopt ze rijden aan 1 stuk door , ligt aan de lengte van de tour inderdaad hoelang. Vanwege Europese regelgeving mogen uit mijn hoofd volgens mij max 8 weken aaneengesloten meerijden met de Tour/band .
Zijn een hoop extra Europese chauffeurs aangenomen bij bijvoorbeeld Stage ,en Transam aangezien de Britten dus anders met die 8 weken in de knoop komen .

Zijn ze weer 1 of 2 weken thuis en rijden ze weer voor de volgende band .

Laatst nog met een chauffeur van Transam over gesproken , reed QOSA, voorprogramma van SOAD in Dusseldorf . Had geen tijd om SOAD te kijken aangezien hij gelijk na het optreden van QOSA alvast weer vooruit moest rijden naar de volgende locatie .
Normaal mogen bands van buiten Europa zonder werkvisum denk ik max 3 maanden touren in Europa aan een stuk. Airbourne bv was hier van 29 juni tot 5 september ofzoiets. Allee ja das wat ik veronderstel eh

In Mei en Juni zo snel achter elkaar in België? Niets is onmogelijk natuurlijk,aar ik geloof er niet echt in.
Tis maar een Noorse band natuurlijk. Evil Invaders zie ik bv ook wel zowel Graspop als Amf of andere mei festivals (evt buiten België) doen. Al is EI natuurlijk wel Belgisch

Ik ben wel benieuwd waar nou eigenlijk de ''grens'' ligt van wat wel/niet kan op een festival als GMM. We horen nu meerdere keren The Prodigy, die toch regelmatig op ''mainstream'' festivals te zien zijn. QOTSA is ook weleens benoemd en eerlijk gezegd, sinds ik ze live in voorprogramma van SOAD heb gezien vind ik ze best passen.

Zit ik even rond te neuzen bij festivals waar bovengenoemde dan in de winterperiode staan, en dan zie ik bijvoorbeeld The Killers naast QOTSA. In het kader van breed programmeren, kan dat? Als ik heel eerlijk ben, we accepteren Foreigner ook al jaren. Nine Inch Nails kon ook blijkbaar.

Angine de Poitrine, is dat acceptabel op een hoge plek in de Dome ofzo?
The bloody beetroots in 2018 vond ik toch al het bovenste van de lat(niet gezien)....Angine de Poitrine zou voor mij zeker kunnen maar niet te hoog....

Tja, Nickelback. Ze krijgen altijd veel haat en bij sommige nummers krijg ik ook de rillingen, maar ze hebben ook best wat toffe nummers en er komt toch wel wat jeugdsentiment om de hoek kijken, How You Remind Me is echt één van mijn gateway hitjes geweest. Ze hebben daarnaast ook wel wat hardere nummers, volgens mij is die laatste release ook best stevig. Ik zou wel gaan kijken denk ik.

Tja, Nickelback. Ze krijgen altijd veel haat en bij sommige nummers krijg ik ook de rillingen, maar ze hebben ook best wat toffe nummers en er komt toch wel wat jeugdsentiment om de hoek kijken, How You Remind Me is echt één van mijn gateway hitjes geweest. Ze hebben daarnaast ook wel wat hardere nummers, volgens mij is die laatste release ook best stevig. Ik zou wel gaan kijken denk ik.
I‘d totally check it out.

• Leuk
Waarderingen: bootje76 en Piebe71
Idd! En ook die eerste twee albums hebben wat stevigere tracks. Ik zou er zeker gaan kijken en zou het een toffe boeking vindeb! Maar of Graspop het ooit aandurft betwijfel ik zeer.

Ik zou toch zeker gaan kijken, genoeg nummers die me aanspreken. Gaan de haters toch gewoon naar een andere band

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en pisser
van nickelback zou ik wel erg blij worden!

toch een stuk meer dan een Judas, of FFDP
Vind FFDP en nickelback wel beetje zelfde sound hebben (luister beide niet heel veel fus daar zou het ook zeker aan kunnen liggen haha). Dus ik zou er niet gek van opkijken. Maar denk dat ze eerder naar Werchter zullen gaan, omdat ze daar beter verkopen.

Vind FFDP en nickelback wel beetje zelfde sound hebben (luister beide niet heel veel fus daar zou het ook zeker aan kunnen liggen haha). Dus ik zou er niet gek van opkijken. Maar denk dat ze eerder naar Werchter zullen gaan, omdat ze daar beter verkopen.
goh, ik weet niet of dat een band is waar werchter voor zou gaan. ik hoor ze al roepen "die band is toch al 15 jaar niet meer relevant",

Gisteren Spiritbox in de Lotto Arena gezien. Steengoeie set, maar Courtney sloot af met 'I don't know when we will be coming back'. Schrappen voor Graspop dan maar? :confused:

• Verdrietig
Waarderingen: BlackwaterPark

Users who are viewing this thread