Graspop Metal Meeting 2026

waren louter nieuwsgierigen, dit was hun eerste optreden.

Volgens setlist.fm hebben ze tot nu toe 2 optredens gedaan.

Ik ben meerdere keren geboekt geweest als DJ, hopelijk krijg ik volgend jaar mijn eigen stage op TML.
Hoe gaat u podium dan heten?
De Monkey Cage?

Kort antwoord op je vraag is dat dat onmogelijk is om nu al te gokken

Soms speelt de jupiler stage headliner tijdens de eerste mainstage headliner en soms tijdens de tweede. Soms speelt er niets tegelijk met de laatste headliner en soms wel.

Welke mainstage headliner welke dag afsluit valt ook nog niet met zekerheid te zeggen. Jimmy zei wel dat sabaton afsluit en ik ga ervan uit dat BMTH en Volbeat hun dag afsluiten maar dat valt ook nog niet met zekerheid te zeggen.

Within temptation is al gezakt naar sub tov hl en Megadeth was al sub vorige keer. Dus lijkt me dat de onbrekende hl do afsluit.

Volbeat lijkt me in se wat meer afsluitermateriaal? Wegens oa de leeftijd en meer "meezingers"

Bmth is gewoon groter en de show best in de nacht imo. En echt de festivaldag meteen afsluiten op de 1e aanwezigheid van bad omens, ze hebben als genoeg "gekregen" door uberhaubt hl te zijn

Def leppard staat nog als headliner maar lijkt me duidelijk kleiner als sabaton. En ik vrees ergens voor een leegloop als die zouden afsluiten tov bij sabaton

Maar mijn track record voor voorspellingen is niet zo goed. Dus tzal wrs alles andersom zijn 😅

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en El_Leipo
Within temptation is al gezakt naar sub tov hl en Megadeth was al sub vorige keer. Dus lijkt me dat de onbrekende hl do afsluit.

Volbeat lijkt me in se wat meer afsluitermateriaal? Wegens oa de leeftijd en meer "meezingers"

Bmth is gewoon groter en de show best in de nacht imo. En echt de festivaldag meteen afsluiten op de 1e aanwezigheid van bad omens, ze hebben als genoeg "gekregen" door uberhaubt hl te zijn

Def leppard staat nog als headliner maar lijkt me duidelijk kleiner als sabaton. En ik vrees ergens voor een leegloop als die zouden afsluiten tov bij sabaton

Maar mijn track record voor voorspellingen is niet zo goed. Dus tzal wrs alles andersom zijn 😅
Misschien kan het spreiden van de uitloop op zondag ook wel een tactiek zijn om te zorgen dat er minder drukte is aan de bussen Enzo. Al zou Sabaton als laatste wel vele malen beter zijn. Ook gewoon omdat die show beter werkt in het volledige donker

Yep dat is inderdaad wel het meest waarschijnlijk, mijn punt was gewoon dat je het nooit zeker kan weten.

Denk niet dat er veel mensen waren die hadden verwacht dat Slipknot voor Behemoth zou spelen of dat Jinjer als jupiler stage headliner tegelijk zou spelen met Skillet en Blood incantation (die op de poster stonden als north sub en marquee sub)

Op Graspop hun post, staat dat Volbeat, Bring me The Horizon en Sabaton de mainstage afsluiten. Daar kunnen we dan toch al vanuit gaan?

Voor de donderdag zal het van de 2de HL afhangen. Het zou in de programmatie wel logischer zijn dat Within Temptation als 3rde laatste speelt gezien hun bekendheid in de Benelux. Dat zou betekenen dat de TBC HL afsluit. Tenzij ze beide HL's nog kunnen verwisselen van podium? 😅

• Leuk
Waarderingen: El_Leipo en Joslittel
Vrij zeker dat die naar Werchter gaan. Anders zouden ze wel al zijn aangekondigd
Er is nog een gat op vrijdag dat in hun tourschema past, dus je weet maar nooit. Al vrees ik dat je gelijk hebt, dat zou al bekend zijn gemaakt. Wel benieuwd naar headliner donderdag.

Ik weet niet wat ze de nieuwe lichting zangers te eten geven maar het werkt. Plot in you heeft een uurtje gespeeld, geen enkele noot er naast. Wel jammer dat ze een half uur minder gespeeld hebben

Denk dat zoiets voor die band gebruikelijk is. De vorige keer dat ik ze zag, was het exact hetzelfde, door 15 nummers razen en boeken toe. Limp Bizkit zou er 3 uur over doen.

Kwalitatief is het uiteraard wel heel goed bij TPIY.

Op Graspop hun post, staat dat Volbeat, Bring me The Horizon en Sabaton de mainstage afsluiten. Daar kunnen we dan toch al vanuit gaan?

Voor de donderdag zal het van de 2de HL afhangen. Het zou in de programmatie wel logischer zijn dat Within Temptation als 3rde laatste speelt gezien hun bekendheid in de Benelux. Dat zou betekenen dat de TBC HL afsluit. Tenzij ze beide HL's nog kunnen verwisselen van podium? 😅
De onbekende headliner sluit af en Within Temptation als voorlaatste op dat podium.

Dat zou toch gewoon het meest logisch zijn. En een voor hun best een mooie spot.

:unsure: even naar de genre gekeken tot nu toe (volgens de site) metalcore gaat weer aan de leiding, wat missen we nog?

heavy metal 4x
metalcore 17x
hard rock 10x
thrash 7x
power metal 4x
nu metal 4x
alternative 9x
death metal 9x
hardcore 8x
black metal 7x
punk 5x
gothic 3x, groove 1x, prog. 2x, grunge 1x, post metal 2x, emo 2x kawai metal 1x,stoner 2x

geen doom metal en glam rock

Laatst bewerkt:
:unsure: even naar de genre gekeken tot nu toe (volgens de site) metalcore gaat weer aan de leiding, wat missen we nog?

heavy metal 4x
metalcore 17x
hard rock 10x
thrash 7x
power metal 4x
nu metal 4x
alternative 9x
death metal 9x
hardcore 8x
black metal 7x
punk 5x
gothic 3x, groove 1x, prog. 2x, grunge 1x, post metal 2x, emo 2x kawai metal 1x,stoner 2x

death core...0

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en Loek123

heavy metal 4x
metalcore 17x
hard rock 10x
thrash 7x
power metal 4x
nu metal 4x
alternative 9x
death metal 9x
hardcore 8x
black metal 7x
punk 5x

In de lijst mist nog de 1x symphonic van Within Temptation

heavy metal 4x
metalcore 17x
hard rock 10x
thrash 7x
power metal 4x
nu metal 4x
alternative 9x
death metal 9x
hardcore 8x
black metal 7x
punk 5x

Is twisted sister geen soort van glam?

Users who are viewing this thread