Graspop Metal Meeting 2025

WT naar Rock Zottegem, veronderstel toch dat ze nog altijd naar GMM zullen komen?
Okay, I'm officially out of realistic ideas here.

The Prodigy - Muse - Judas Priest?
Maybe Disturbed with their unannounced tour? I'm kind of expecting them to do indoor shows at this point. Same with Volbeat.

I could still see WT playing as an emergency plan but this announcement really leaves me puzzled.

Okay, I'm officially out of realistic ideas here.

The Prodigy - Muse - Judas Priest?
Maybe Disturbed with their unannounced tour? I'm kind of expecting them to do indoor shows at this point. Same with Volbeat.

I could still see WT playing as an emergency plan but this announcement really leaves me puzzled.
Most big European metal festivals have all their headliners, so doubt a name as disturbed or volbeat will still announce a tour for European festivals for next year. The Prodigy - Muse - Judas Priest seems the most realistic prediction indeed, unless they have an exclusive name like machinehead a few years ago. But I wouldn't count on that too much...

The Prodigy - Muse - Judas Priest seems the most realistic prediction indeed
I would be 100% fine with that. The Prodigy and Muse are super unique bookings with Muse also being one of the biggest acts to ever play Graspop. Judas Priest would obviously be a little repetitive but I think that is in part ameliorated by the fact that they'll tour in support of Painkillers anniversary.

Maybe it's just me but on the final day of Graspop, I'm usually very exhausted already, so I'm very much okay with just watching a nice-to-have headliner like Judas Priest, getting another drink and some well-deserved rest after.

Nancy Open-Air Heavy Weekend (FR) (6 - 8 jun): Europe - Mass Hysteria - Saxon

470171028_122180599922134975_7379402703557128747_n-min.jpg

Rock For People (CZ) (11 - 14 jun): Nothing More

Rockfest (FI) (11 - 14 jun): Bullet for My Valentine, The Cult (y) , Nestor, Ugly Kid Joe (y), Stam1na, RØRY, Health 🤘

470228927_1130790415077091_6786048002920064020_n.jpg

Rock Under The Rock (26 - 28 jun): Gutalax - Horkyze Slize

Tuska (FI) (27 - 29 jun): Octoploid, Cyan Kicks, Cryptic Hatred, Havukruunu, Royal Sorrow, Sepulchral Curse, and Intrepid en de dagindeling

ezgif.com-webp-to-jpg-converter.jpg

Luca Summer Festival (IT) (10 jul): Scorpions

469339622_1096274458553107_6579518573453939220_n.jpg

I would be 100% fine with that. The Prodigy and Muse are super unique bookings with Muse also being one of the biggest acts to ever play Graspop. Judas Priest would obviously be a little repetitive but I think that is in part ameliorated by the fact that they'll tour in support of Painkillers anniversary.

Maybe it's just me but on the final day of Graspop, I'm usually very exhausted already, so I'm very much okay with just watching a nice-to-have headliner like Judas Priest, getting another drink and some well-deserved rest after.
I agree, and priest still delivers a quality show. Maybe graspop surprises us with something completely unexpected, but I would be happy with the 3 obvious bookings.

• Leuk
Waarderingen: festivalryo
Meerdere festivals in eigen land is natuurlijk een stuk logischer dan meerdere festivals in België
Met 2 festivals rond de Belgische grens en 1 festival in Belgie zelf is Within Temptation is wel een erg zwakke boeking geworden
Zullen nu toch een stuk minder mensen een ticket kopen voor die band
Is nog steeds mogelijk natuurlijk, als noodoplossing ofso, maar als gewenste headliner of als Plan A optie kan je ze nu wel afschrijven lijkt me
Eens! Je moet je dan afvragen of je niet beter een kleinere maar exclusieve(re) headliner kan boeken. GMM zal nog met iets moeten komen om de ticketverkoop een flinke zet te geven, WT (trouwens ook Judas Priest en Scorpions vanwege de herhaling) zal dit niet meteen doen met de andere festivals in de buurt die al geboekt staan.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Dju ik zou het toch jammer vinden om Within temptation niet op graspop te hebben dit jaar! Ik moet wel zeggen dat de organistatie de laatste headliners serieus spannend houdt!

WT was in onderhandeling met Graspop en ze waren redelijk flexibel welke dag te spelen in functie van andere headliners.
Optimistisch gezien heeft Graspop zijn dikke headliners dan toch rond gekregen en WT zo naar Rock Zottegem kunnen laten gaan.

Of de pessimistische versie is dat Graspop maar bleef twijfelen en WT eieren voor hun geld heeft gekozen en Graspop nog meer problemen heeft 🤷🏻‍♂️

• Leuk
Waarderingen: jimmywe
Ik wil ook nog een balletje opgooien. Wat dachten we van electric callboy als headliner? Ik zou ze zelf pas in 26/27 verwachten, maar als de headliners krap zitten zie ik dat ook nog wel gebeuren. Volgensmij komen ze komend jaar met een nieuw album en afgelopen editie was het veld volledig afgeladen, dus mensen trekken doen ze ook wel, ookal zou het wel op herhaling zijn (maar liever EC dan Judas priest of scorpions op herhaling)

Ik wil ook nog een balletje opgooien. Wat dachten we van electric callboy als headliner? Ik zou ze zelf pas in 26/27 verwachten, maar als de headliners krap zitten zie ik dat ook nog wel gebeuren. Volgensmij komen ze komend jaar met een nieuw album en afgelopen editie was het veld volledig afgeladen, dus mensen trekken doen ze ook wel, ookal zou het wel op herhaling zijn (maar liever EC dan Judas priest of scorpions op herhaling)
Maar die gaan al naar Lokeren en hebben een zaalshow in Antwerpen.

Die staan al op de lokerse feesten een dikke maand later, dus lijkt me onwaarschijnlijk. (en ook nog in de lotto arena later op het jaar)

WT was in onderhandeling met Graspop en ze waren redelijk flexibel welke dag te spelen in functie van andere headliners.
Optimistisch gezien heeft Graspop zijn dikke headliners dan toch rond gekregen en WT zo naar Rock Zottegem kunnen laten gaan.

Of de pessimistische versie is dat Graspop maar bleef twijfelen en WT eieren voor hun geld heeft gekozen en Graspop nog meer problemen heeft 🤷🏻‍♂️
Zie Within Temptation ook nog wel als pre-headliner voor Green Day verschijnen op Werchter maar anders waarschijnlijk Rock Zottegem.

IMG-20241216-WA0027.jpg
Dag allemaal, zoals beloofd een update op mijn homebrew Graspop 2025 poster met lineup per dag.

Opmerkingen die ik niet heb aangepast:
- Falling in Reverse niet verplaatst naar headliner (ik ga uit van de mail geplaatst door Elf op pagina 443 van dit forum)
- Geen undercard bands gepromoveerd naar logo bands, ze staan nu zoals op de officiële poster en het zou gissen zijn wat wel en niet gepromoveerd wordt

Zaken die ik wèl heb aangepast:
- Powerwolf logo vervangen
- Gloryhammer gecorrigeerd naar vrijdag
- KoRn verplaatst naar tweede headliner in lijn met de tekst bij de aankondiging van Korn
- In Flames en King Diamond omgedraaid naar de volgorde van de GMM poster
- Algemene lay-out aanpassingen (o.a. grotere logo's, ruimte tussen undercard namen, kleuren van doorkrassingen)

Veel plezier ermee! 🤘🏻

Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread