Graspop Metal Meeting 2025

Dus dan hebben we nog als optie:
- vrijdag: The prodigy
- Zaterdag: MUSE
- Zondag: Judas Priest

Scorpions (Vrij krap), EC (al te veel shows in belgie), SOAD (extreem onwaarschijnlijk), WT (al te veel shows in de buurt)

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo
Hij komt naar Glastonbury de week na GMM. Vandaar dat ik de naam laat vallen. Of hij dan op GMM past is iets anders.

Dus dan hebben we nog als optie:
- vrijdag: The prodigy
- Zaterdag: MUSE
- Zondag: Judas Priest

Scorpions (Vrij krap), EC (al te veel shows in belgie), SOAD (extreem onwaarschijnlijk), WT (al te veel shows in de buurt)

Lijkt nu deze kant op te gaan ja...
Ik zou het prima vinden, al heb ik nog steeds het overweldigende gevoel dat Muse er niet zal staan.

Misschien kunnen we toch nog iets speciaals/uniek verwachten? (zie mijn bericht 25/09).
SOAD geloof ik zelf wel niet in.

• Leuk
Waarderingen: Nightrage
Lijkt nu deze kant op te gaan ja...
Ik zou het prima vinden, al heb ik nog steeds het overweldigende gevoel dat Muse er niet zal staan.

Misschien kunnen we toch nog iets speciaals/uniek verwachten? (zie mijn bericht 25/09).
SOAD geloof ik zelf wel niet in.
MUSE zou nochtans een serieus specialleke zijn voor graspop 😅 . En idd, SOAD is vrijwel onmogelijk, maar nooit 100% uitgesloten!

• Leuk
Waarderingen: Nightrage
MUSE zou nochtans een serieus specialleke zijn voor graspop 😅 . En idd, SOAD is vrijwel onmogelijk, maar nooit 100% uitgesloten!
True natuurlijk.

Heb zo het gevoel dat Muse anders al lang aangekondigd zouden zijn.

Als je de spanningsboog naar de laatste headliners zo opbouwt, kan ik mij voorstellen dat een groot deel van het (metal)publiek niet direct een gat in de lucht springt voor een late aankondiging van Muse (ondanks unieke boeking voor GMM).

Blijft toch bizar dat we (blijkbaar) nog 3 headliners missen. Ofwel iets speciaals, ofwel ergens wat misgelopen.

True natuurlijk.

Heb zo het gevoel dat Muse anders al lang aangekondigd zouden zijn.

Als je de spanningsboog naar de laatste headliners zo opbouwt, kan ik mij voorstellen dat een groot deel van het (metal)publiek niet direct een gat in de lucht springt voor een late aankondiging van Muse (ondanks unieke boeking voor GMM).

Blijft toch bizar dat we (blijkbaar) nog 3 headliners missen. Ofwel iets speciaals, ofwel ergens wat misgelopen.
Het zou inderdaad wel vreemd zijn om nu nog een muse aankondiging te doen aangezien de meeste festivals hun al hebben aangekondigd. Ik hoop gewoon dat we geen duo op herhaling gaan krijgen want dat zou echt wel teveel van het goeie zijn....

• Leuk
Waarderingen: madeira
Wel leuk eigenlijk dat we nu eindelijk in het duister tasten over de twee resterende South Stage headliners en eventueel een North Stage headliner.

In mijn ogen is geen enkele aankondiging van zulke grote acts nog logisch. De omliggende festivals hebben hun namen al gereed, waardoor je echt zou moeten denken aan twee uiterst exclusieve acts.

Of aan repeterende acts als Scorpions en Judas Priest. Maar deze zouden ze al lang hebben kunnen aankondigen + ik geloof niet dat er nog daadwerkelijk positieve reacties op zullen komen als zij het worden.

Ik ga er maar van uit dat het alsnog twee bands uit de rollator-herhalingen worden. Kan het alleen maar meevallen.

Disturbed zie ik wel north afsluiten met hun Sickness tour. Die moeten hun Europese data nog bekend maken.
I thought so too but with most festivals having all of their headliners announced, I don't see Disturbed doing a festival tour. They would have showed up somewhere already, no? Expecting a fall tour instead.

• Leuk
Waarderingen: BlackwaterPark
I thought so too but with most festivals having all of their headliners announced, I don't see Disturbed doing a festival tour. They would have showed up somewhere already, no? Expecting a fall tour instead.
There's still some room at Copenhell, Dynamo.. I'd also expect them in more places with a full festival tour, but it's one of the only names that kind of make sense to not be announced yet. Other than SOAD, but that sounds too good to be true.

We zullen het pas weten ergens vanaf januari zeker of komt er nog een announcement deze week ergens denk je?
Ik heb ook niet echt ideeen waar ze nog 3 headliners vandaan toveren. Voor de 5 voornaamste kandidaten die ik lees:
Prodigy: was dat dan al niet aangekondigd met die poster die rondging?
Muse: was dat dan al niet aangekondigd?
Judas Priest: 3 keer op 4 jaar?
Disturbed: op geen enkele andere plaats al aangekondigd en de line up van de meeste is echt al vol?
Within Temptation: 4 keer in de Benelux in 1 seizoen?

We zullen het pas weten ergens vanaf januari zeker of komt er nog een announcement deze week ergens denk je?
Ik heb ook niet echt ideeen waar ze nog 3 headliners vandaan toveren. Voor de 5 voornaamste kandidaten die ik lees:
Disturbed: op geen enkele andere plaats al aangekondigd en de line up van de meeste is echt al vol?
Alle 'Logische' headliners beginnen beginnen steeds meer ongeloofwaardig te worden.

• Leuk
Waarderingen: festivalryo
Prodigy: vorig jaar was er een posterleak waarna er ook meer dan een maand geen nieuwe bevestigingen zijn geweest
Muse: kan dat nog niet alles rond was
JP: hopelijk niet, zou erg zwak zijn
Within Temptation: is een benelux-act, dan kan altijd wat meer, maar zou ook maar zwak zijn

Het is inderdaad een beetje gissen. Voor de ene helft van de headliners kan je het argument maken dat er geen reden is om ze nog niet aan te kondigen, en voor de andere helft dat ze waarschijnlijk niet gaan touren of een zaaltour meer waarschijnlijk is (volbeat/disturbed)

Ik verwacht ik ieder geval niets meer tot eind januari, rond de feestdagen doen die nooit iets qua aankondigingen volgens mij

Users who are viewing this thread