Graspop Metal Meeting 2025

Ik ga trouwens dit jaar ook met klein stoeltje. Vorig jaar met zn 4en 2 stoeltjes op de proef gedaan op zondag, beviel heel goed.
Dit jaar met zn 5en, nemen 5 stoelen mee, er blijven er altijd wel 2-3 die niet in de pit gaan. Wordt heerlijke relaxte editie

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel
Met SOAD weer op tour en Within Temptation zo goed als uitgesloten, wordt mijn volledig onrealistische droom van Muse en SOAD als laatste twee headliners in het domein van realisme gebracht (although nog steeds onwaarschijnlijk haha)
muse is mogelijk, SOAD gaat zeker niet gebeuren in 2025

Jammer, doet me ook meer vrezen voor de terugkeer van Judas Priest of Scorpions 😕 (zie beiden graag spelen, maar 't hoeft niet zo snel op herhaling)
Ik denk niet dat de Scorpions zo snel 2 dagen achter elkaar zouden spelen, vooral niet als ze daarvoor Frankrijk - Belgie - Frankrijk moeten doen, dus ik ben daar niet super 'bang' voor. Judas Priest speelt weleens twee dagen na elkaar dus hebben iets meer kans, maar zou Graspop echt 3x dezelfde headliner boeken in 4 jaar?

Met SOAD weer op tour en Within Temptation zo goed als uitgesloten, wordt mijn volledig onrealistische droom van Muse en SOAD als laatste twee headliners in het domein van realisme gebracht (although nog steeds onwaarschijnlijk haha)
System Of A Down zie ik echt niet meer op de festivals staan in 2025. Anders had daar wel Pinkpop en/of Rock Am Ring en/of Hellfest tussen gezeten. Nu die festivals al hun headliners hebben, is SOAD zo goed als uitgesloten in 2025 op de festivals

Zal eerder voorjaar 2025 arena tour worden of nog eerder in het najaar, want naar SOAD normen zit het voorjaar al redelijk vol met die Zuid Amerikaanse tour. In voorjaar 2026 een arenatour of festivaltour zie ik ook al haalbare pistes

• Leuk
Waarderingen: Valthys
System Of A Down zie ik echt niet meer op de festivals staan in 2025. Anders had daar wel Pinkpop en/of Rock Am Ring en/of Hellfest tussen gezeten. Nu die festivals al hun headliners hebben, is SOAD zo goed als uitgesloten in 2025 op de festivals

Zal eerder voorjaar 2025 arena tour worden of nog eerder in het najaar, want naar SOAD normen zit het voorjaar al redelijk vol met die Zuid Amerikaanse tour. In voorjaar 2026 een arenatour of festivaltour zie ik ook al haalbare pistes
Er is natuurlijk altijd nog wel een kans op een zaal/arena tour in de zomer tussen de Zuid-Amerika en Noord-Amerika tour waarbij Graspop ze heeft gestrikt om toch op één festival te staan. Maar ik ben het wel met je eens dat de kansen erg klein zijn. Een man kan toch dromen ;)

• Leuk
Waarderingen: wess
Within Temptation staat ook op twee Nederlandse festivals toch? Waarom dan niet ook twee in België?
België is wat kleiner dan Nederland, maar ook vooral denk ik toch dat Graspop liever een headliner heeft die binnen pakweg de zomer niet op meerdere andere grotere Belgische festivals staat. Dan oogt (of dat is mijn mening toch allesiens) een herhaling van Judas Priest nog beter. Als ze er dan nog Muse bijzetten is het voor mij goed gekeurd!

Within Temptation staat ook op twee Nederlandse festivals toch? Waarom dan niet ook twee in België?
Meerdere festivals in eigen land is natuurlijk een stuk logischer dan meerdere festivals in België
Met 2 festivals rond de Belgische grens en 1 festival in Belgie zelf is Within Temptation is wel een erg zwakke boeking geworden
Zullen nu toch een stuk minder mensen een ticket kopen voor die band
Is nog steeds mogelijk natuurlijk, als noodoplossing ofso, maar als gewenste headliner of als Plan A optie kan je ze nu wel afschrijven lijkt me

Users who are viewing this thread