Graspop Metal Meeting 2025

Bekijk bijlage 12067Goedemorgen Graspoppers! Wellicht ligt het aan mij, maar doordat de Graspop-poster van November niet op dag ingedeeld is, en de website wel, vond ik het lastig om de lineups van de dagen te vergelijken. Dus heb ik het heft in eigen handen genomen! Misschien helpt dit iemand anders nog met de beeldvorming of in het uitzoeken van dagen om te bezoeken. Mochten er fouten in staan, laat het dan vooral weten! 🤘🏻
De enige "Opmerkingen" die ik voorlopig heb is dat enkele van de bands waarschijnlijk nog als Logo band zullen staan zoals hatebreed, en dat Korn als north stage headliner staat dus misschien rechts moet staan?
Dit geeft inderdaad wel een heel ander beeld dan de poster die GMM nu heeft! :)

• Leuk
Waarderingen: MartinB
Ik heb je toch gewoon gequote?

Hier spreekt toch heel duidelijk een bepaalde insinuatie uit, of niet?
En voor mij ligt dat veel te ver in het 'roddelcircuit', laat die mensen gewoon, joh..
Dank voor de toelichting! Nu snap ik het (een beetje meer). Bij die opmerking over chique voelde ik me inmiddels wat in de verdediging gedrukt naar aanleiding van eerdere reacties. Losstaand gelezen kun je sommige dingen inderdaad wel lezen als een waardeoordeel. Maar mijn posts over optreden onder een andere naam zou ik zelf niet zo snel insinuerend noemen, ik beschuldig ze nergens van volgens mij en ik geef nota bene aan dat ze het zelf moeten weten in de eerste post.

[note to self] Discussies over muziek bij voorkeur onder genot van biertje op de weide voeren en niet op internet. Nuances vallen snel weg [/note to self]

Bekijk bijlage 12067Goedemorgen Graspoppers! Wellicht ligt het aan mij, maar doordat de Graspop-poster van November niet op dag ingedeeld is, en de website wel, vond ik het lastig om de lineups van de dagen te vergelijken. Dus heb ik het heft in eigen handen genomen! Misschien helpt dit iemand anders nog met de beeldvorming of in het uitzoeken van dagen om te bezoeken. Mochten er fouten in staan, laat het dan vooral weten! 🤘🏻

Thanks! In vergelijking met afgelopen edities veel minder logobands en middelgrote namen toch? Zouden ze echt zoveel gaan promoveren of komen er gewoon nog een paar hele goede drops met namen?

• Leuk
  • Thinking
Waarderingen: Joslittel en MartinB
Gloryhammer plays on Friday. 🤘

• Winning
Thanks! In vergelijking met afgelopen edities veel minder logobands en middelgrote namen toch? Zouden ze echt zoveel gaan promoveren of komen er gewoon nog een paar hele goede drops met namen?
Als ik me niet vergis verwachten we toch nog wat relatief grote namen zoals Opeth, Alestorm, Meshuggah, Bullet for my valentine(?), Knocked loose(?) maar er zullen waarschijnlijk nog wel wat bands gepromoveerd worden!

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en El_Leipo
Ze gaan zeker nog bands promoveren ja, valt wel op dat er een hoop bands ieder jaar hun eigen logo op de line up hebben, maar nu nog niet.

Rock For People (CZ) (11 - 14 jun): Bad Nerves - Rory - Awolnation

Provinssi (FI) (26 - 28 jun): Swallow The Sun

Rock In Bourlon (FR) (27 - 29 jun): HEALTH 🤘
470240544_1110462594418429_7344042436361068353_n.jpg

Plane'r Fest (FR) (4 - 5 jul) eerste 13 namen: Perturbator - Beyond The Black - Gloryhammer - Ultra Vomit - Loudblast - Future Palace - Angelus Apatrida - Eihwar - Planet of Zeus - Sun - Locomuerte - Vertex - Perseide

468921449_1007479094728843_6453400287786195580_n.jpg

Midalidare Rock (BG) (11-13 juli): Alice Cooper headliner op 13 juli eerder waren al aangekondigd W.A.S.P. headliner op 12 juli en Manowar op 11 juli.

470202670_1119096000216063_4749721383199396844_n-min.jpg

Lekker bezig hoor, echt leuk gedaan.

Eens met wat de rest zegt over FiR/Korn maar daar komen we waarschijnlijk in jan/feb pas achter.

Het meest opvallende voor mij is toch de hoge plek van The Ghost Inside. Vind ik toch nog meer opvallend dan MiW/InFlames die ook hoog staan. Maar denk dat er nog wel een stevige sub mist op die vrijdag.

Het meest opvallende voor mij is toch de hoge plek van The Ghost Inside.
I agree. It doesn’t seem to me like the band has grown the way Spiritbox, Knocked Loose or Motionless In White did.
Their new album released to relatively little fanfare I‘d day and I’m under the impression that the reunion hype has kind of died down in recent years.
If anything, I expected them to be lower on the poster than in 2023.

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en Loek123
Kamelot volgens mij
Klopt enigszins, op de poster die ze zelf geleakt hadden stonden ze met logo. Op geen enkele poster van Graspop stonden ze met logo (wellicht voor straf?).

Bedankt voor alle reacties op mijn Graspop 2025 poster per dag! Ik neem de opmerkingen mee en upload einde dag of morgen een versie met jullie opmerkingen verwerkt waar nodig.

I agree. It doesn’t seem to me like the band has grown the way Spiritbox, Knocked Loose or Motionless In White did.
Their new album released to relatively little fanfare I‘d day and I’m under the impression that the reunion hype has kind of died down in recent years.
If anything, I expected them to be lower on the poster than in 2023.
Yeah same here I dont feel like they grew a lot and haven't heard any positive reactions to their new album

• Leuk
And now for something completely different.

Ik zie met regelmaat mensen lekker zitten op de weide, en heel internet staat vol met portable, kleine opvouwbare mini stoeltjes.

Nu lijkt me dat best makkelijk maar wil niet de hele dag (als het warm is of als ik een pit in duik) een irritant pakket op me rug hebben wat een stoeltje kan worden.

Zijn er die ervaring hebben met dergelijk ding of tips hebben ???!
of ervaring willen delen
Met 2 dagen vertraging, maar toch even delen.

2 jaar geleden met deze rondgelopen

Allee, soms toch, meestal lag hij gewoon in de locker (past gemakkelijk in een kleine locker).
Niet al te groot als pakketje en een kilootje zwaar.
Zit eigenlijk behoorlijk goed, met een leun gedeelte voor de rug.
Maar uiteindelijk op dag 3 en 4 niet meer meegenomen omdat het bijna altijd wel mogelijk was om een plekje op de tribunes te vinden, het hielp voor mij wel dat ik meestal alleen rondloop op GMM.

Tegenwoordig neem ik hem nog maar zelden mee naar festivals, maar op vakantie ligt hij standaard in de autokoffer, altijd handig om op een tussenstop eventjes te relaxen.

• Leuk
Waarderingen: Elf
And now for something completely different.

Ik zie met regelmaat mensen lekker zitten op de weide, en heel internet staat vol met portable, kleine opvouwbare mini stoeltjes.

Nu lijkt me dat best makkelijk maar wil niet de hele dag (als het warm is of als ik een pit in duik) een irritant pakket op me rug hebben wat een stoeltje kan worden.

Zijn er die ervaring hebben met dergelijk ding of tips hebben ???!
of ervaring willen delen
Ik wil mijn ervaring ook nog wel delen. Wij doen nu al twee jaar Graspop met zo'n telescoop krukje. Ik vind ze ideaal, omdat je zelf kan bepalen hoe hoog je hem uitdraait. Als je handig genoeg bent om op de grond te zitten, kun je hem dus ook nog als tafeltje gebruiken. Een pizza past erop, I tried.

Kleine sidenote: geen zwarte versie nemen als er een hittegolf is. Die worden letterlijk vloeibaar en zakken dan door als je erop gaat zitten. Mijn krukje is twee jaar meegegaan, dit jaar overleden. Krukje zelf werkt nog prima, maar de draaglus is afgebroken. Ik gebruik hem dus enkel thuis nog.

Nadeel is en blijft wel, je zeult altijd met dat ding. Hoe klein zo'n krukje ook is opgevouwen, het blijft toch een plastic schuif die je om hebt hangen. Ik heb er persoonlijk geen problemen mee, maar mij zie je ook niet echt in de pit. Heb m wel meegenomen de circlepit in bij EC afgelopen jaar, maar toen had ik weinig keuze :ROFLMAO: Krukje heeft het prima overleefd trouwens.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71 en MasterJub

Users who are viewing this thread