Graspop Metal Meeting 2025

Prodigy en Muse zouden dan 3 dagen op rij optreden, Judas Priest 2 dagen. Het kan, maar onwaarschijnlijk inderdaad.
Machine Head is nog vrij 🙃

There are a lot of bands who do perform night after night after night in a row.
I don't make of it such a big deal.
For example, see the In flames tour- they have 4 and 5 shows in a row in 3 different countries more then once in the summer european tour. And they are also not a bunch of teenage kids.

Ben ik dan de enige hier die totaal niet wakker ligt van wat er nog komt aan headliners? Met Korn, Maiden en Slipknot kan ik al 3 avonden uit de voeten. De rest wordt wel gevuld door de undercard. Alleen al door het inluisteren al 3 bands ontdekt. Ben er dit jaar achter gekomen dat de beleving in de tenten zoveel groter is als aan de mains. Uitzonderingen daargelaten. Maar ook al worden er nu nog headliners aangekondigd waar ik niets mee heb, dan gaat mijn speurtocht naar de toppers in de undercard nog dieper door. Juist het uitblijven van grote namen op dit moment dwingt mij om verder te kijken. En dan (mede met tips door forum vriendjes) vind je nog mooiere pareltjes.

Laatst bewerkt:
Ben ik dan de enige hier die totaal niet wakker ligt van wat er nog komt aan headliners? Met Korn, Maiden en Slipknot kan ik al 3 avonden uit de voeten. De rest wordt wel gevuld door de undercard. Alleen al door het inluisteren al 3 bands ontdekt. Ben er dit jaar achter gekomen dat de beleving in de tenten zoveel groter is als aan de mains. Uitzonderingen daargelaten. Maar ook al worden er nu nog headliners aangekondigd waar ik niets mee heb, dan gaat mijn speurtocht naar de toppers in de undercard nog dieper door. Juist het uitblijven van grote namen op dit moment dwingt mij om verder te kijken. En dan (mede met tips door forum vriendjes) vind je nog mooiere pareltjes.
Ik deel je mening, al ga ik nog verder.
De forumtips van het jaar check ik meestal wel maar laat me geregeld ook verrassen ter plaatse en dat kan net zo cool zijn :D
Inluisteren bezgin ik meestal 4weken op voorhand, om dan 4 dagen op voorhand te beseffen dat ik er nog moet aan beginnen.

• On fire
Waarderingen: Piebe71
Ik deel je mening, al ga ik nog verder.
De forumtips van het jaar check ik meestal wel maar laat me geregeld ook verrassen ter plaatse en dat kan net zo cool zijn :D
Inluisteren bezgin ik meestal 4weken op voorhand, om dan 4 dagen op voorhand te beseffen dat ik er nog moet aan beginnen.
In mijn geval gaat het dan om forumvrienden die op de groepsapp echt specifiek bands benoemen. Ook omdat ik dan vraag om een bepaalde richting van muziek/bands. Neem een Orbit Culture. Die had ik zonder tip niet gevonden.

There are a lot of bands who do perform night after night after night in a row.
I don't make of it such a big deal.
For example, see the In flames tour- they have 4 and 5 shows in a row in 3 different countries more then once in the summer european tour. And they are also not a bunch of teenage kids.
In Flames are young guys with a good health condition and not older than 50 years. Compared to Scorpions ... In Flames their members could still run a marathon but I don't think Klaus is still able to do so. Or Axl.

In Flames are young guys with a good health condition and not older than 50 years. Compared to Scorpions ... In Flames their members could still run a marathon but I don't think Klaus is still able to do so. Or Axl.
Dankjewel @won666 Jonge kerels met een goeie conditie. Anders is 51. Ik ben 53. Maar ik ren geen marathon. Feitelijk loopt deze vergelijking compleet spaak.
In mijn beleving weten Klaus en Co niet beter. Tegen beter weten in. Heeft ook niets met conditie te maken. Klaus viel mij de laatste keer echt niet tegen. Maar heb je die film gezien? Return of the living death.......I Rest my case...

• Leuk
Waarderingen: saurus
@MetalLimbo Even alle voorspellingen daargelaten, want die herhalingen weten we nu inmiddels wel. Wat zou jij nu nog een welkome aanvulling vinden? En dat mag een headliner zijn of een heel fijne aanvulling in de undercard. Originaliteit wordt natuurlijk wel beloond 😉

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Zelf hoop ik nog op:
Alestorm, Sepultura, lord of the lost, Breaking Benjamin, Rob Zombie, ankor, Van Canto, Delain, the plot in you en avatar (hopelijk op een hogere spot)
Verder niet gekeken naar realistische namen. Geen idee in hoevere de namen touren, en bijvoorbeeld op Alcatraz staan.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en MartinB
Het klopt trouwens wel hoor. Pain dit jaar denk ik ongeveer 2 week vantevoren voor het eerst beluisterd na een paar tips.
Was voor mij HET optreden van het festival.

Die waren inderdaad echt geweldig goed. Zelf ook zonder enige verwachtingen mee gegaan met een vriend (Ik kende enkel het nummer shut your mouth), maar damn, was inderdaad een van de leukste dingen die ik gezien heb vorige editie.

• On fire
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71 en MetalLimbo
Dankjewel @won666 Jonge kerels met een goeie conditie. Anders is 51. Ik ben 53. Maar ik ren geen marathon. Feitelijk loopt deze vergelijking compleet spaak.
In mijn beleving weten Klaus en Co niet beter. Tegen beter weten in. Heeft ook niets met conditie te maken. Klaus viel mij de laatste keer echt niet tegen. Maar heb je die film gezien? Return of the living death.......I Rest my case...
Ja ik was misschien wat zwart/wit, maar mijn punt is gewoon: ik zie Axl bv geen twee dagen na elkaar spelen, omdat die gewoon niet de fitste persoon niet meer is. Daarom zeg ik dat niet over Duff, want ik denk dat Duff mij nog makkelijk onder tafel krijgt als het aankomt op bv zwemmen of fietsen. En ik ben jonger dan hem. Maar Axl is nu gewoon een spilfiguur bij Guns N' Roses en als die de volgende dag met een hernia in bed ligt ... . Al is het natuurlijk ook niet altijd dit eh. Even goed heeft het bv met reisafstand of logistiek te maken!

Nee, die film heb ik niet gezien

Leeftijd is natuurlijk een factor, maar niet de enige factor. Uiteindelijk zijn er gewoon genoeg bands die zonder problemen 3-5 dagen achter elkaar kunnen spelen. Guns N Roses is duidelijk niet één van die bands. Als je naar hun tourschema kijkt kan je gemakkelijk zien dat ze graag tussen iedere show 2 rustdagen inplannen waar mogelijk, en een enkele keer 1 rustdag. Of dit vanwege de leeftijd van de bandleden is of niet is niet heel relevant, de band wilt duidelijk die rustdagen en hierdoor zijn ze geen kanshebber voor Graspop.

Users who are viewing this thread