Graspop Metal Meeting 2025

Puur op populariteit gebaseerd (en geef toe het zou leuk zijn) en volledig subjectief:
  • Ghost
  • Amon Amarth
  • Arch Enemy
  • Bullet For My Valentine
  • Lamb Of God
  • Evanescence
  • In Flames
  • Soulfly
Op termijn als alle puzzelstukjes goed vallen en nog veel subjectiever:
  • Trivium
  • Motionless in white
  • The Ghost Inside
  • Landmvrks
  • Zeal and Ardor
Evanescence was in 2017 volgens mij origineel als headliner geboekt. Toen was hier veel commentaar op en hebben ze Scorpions nog daarboven gezet (Als ik het me goed kan herinneren)
Het optreden was toen ook niet echt super. Leuk om te zien, maar was blij dat ze niet als headliner stonden, hoewel ik wel echt van die muziek ben.
Ghost en misschien LOG zijn de enige die nu nog een podium kan dragen uit dat rijtje, in mijn ogen. Maar als je er 2 zou combineren zou dat ook goed kunnen.
Zet een Arch Enemy of In Flames en Amon Amarth bijvoorbeeld achter elkaar neer en je hebt een knaller van een afsluiter als je t mij vraagt

Misschien brengt santa nog wel een blik headliners mee op zijn slee. Anders zullen we het zonder de laatste act op de South moeten doen op de zaterdag en zondag.

Na de show van vorig jaar zijn ze voor mij absoluut headliner waardig maar ik hoop dat de de organisatie dat pas in 2026 doet natuurlijk. zo een promotie doen op herhaling zou idd vrij zwak zijn
Alcatraz heeft dat ooit met die band gedaan, vond ik ook inderdaad maar raar. Had daar nu een jaar tussen gezeten (los van of ik de band goed vind of niet) had ik het wel kunnen begrijpen

Kijk waar Hellfest ze nu zet. Als die in 2026 of later terug komen, is het ongetwijfeld op een hoge plek. Sub south of head north. Samen met Alestorm denk ik dat ze zelfs een dag uitverkocht krijgen

Architects lijkt mij ook een toekomstige headliner, maar graag nog niet volgend jaar want 3 keer op herhaling is echt not done imho

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Alcatraz heeft dat ooit met die band gedaan, vond ik ook inderdaad maar raar. Had daar nu een jaar tussen gezeten (los van of ik de band goed vind of niet) had ik het wel kunnen begrijpen

Kijk waar Hellfest ze nu zet. Als die in 2026 of later terug komen, is het ongetwijfeld op een hoge plek. Sub south of head north. Samen met Alestorm denk ik dat ze zelfs een dag uitverkocht krijgen

Architects lijkt mij ook een toekomstige headliner, maar graag nog niet volgend jaar want 3 keer op herhaling is echt not done imho
Hier ben ik het helemaal mee eens!

• Leuk
Waarderingen: won666
Ik vrees dat Trivium de omgekeerde richting aan het uitgaan is. Die waren tijd vrij populair en paar keer quasi sub, denk dat ze nu zelfs al lager zouden staan.
Volgens mij gaat het wel goed met Trivium, ze staan op Reload bovenaan.

Bijlagen

• rsz_screenshot_20241218-101745.png
    rsz_screenshot_20241218-101745.png
    480,7 KB · Weergaven: 53
Ik zou het in elk geval positief bekijken. Ze hebben WT niet nodig. Maar ik zou dat niet per se koppelen aan het hebben van nog een megaheadliner. Even goed pushen ze er een aantal omhoog. Toch dringend vers bloed nodig in dat segment.

Zien we Alestorm eigenlijk als een potentiële sub-headliner? Zou vreemd zijn om ze in het donker te zetten, maar heb wel de indruk dat ze altijd een van de bands zijn die het meeste volk lokken wanneer ze op de main stage staan :unsure: (waarschijnlijk al eens besproken geweest in de voorbije 469 pagina's, maar ja)

• Leuk
Waarderingen: Chronicbias
Zien we Alestorm eigenlijk als een potentiële sub-headliner? Zou vreemd zijn om ze in het donker te zetten, maar heb wel de indruk dat ze altijd een van de bands zijn die het meeste volk lokken wanneer ze op de main stage staan :unsure: (waarschijnlijk al eens besproken geweest in de voorbije 469 pagina's, maar ja)
Ik denk wel dat ze daar populair genoeg voor zouden zijn. Maar zou ze eerder op de positie van EC verwachten

• Leuk
Waarderingen: Chronicbias
Within Temptation is out. Doen rock Zottegem. Maar was al bekend.

Muse is echt geen optie hoor zover ik weet.

(Moest wat bijlezen)
Zonder Muse en Within Temptation blijft er toch niet zoveel meer over. Een band promoveren naar South headliner kan natuurlijk maar ik verwacht wel toch grotere namen dan de respectievelijke North Headliners. Ghost zou dan natuurlijk kunnen, maar die zullen echt niet even naar Graspop komen tussen hun zaalshows in Europa en hun zaalshows in Amerika. Ik ben heel erg benieuwd wat ze uit de hoge hoed trekken!

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Ik denk wel dat ze daar populair genoeg voor zouden zijn. Maar zou ze eerder op de positie van EC verwachten
Denk dat ze zo'n positie wel goed kunnen hebben ja.
2017 was een mooie, speelden ze al om 14.00. Indrinken bij de tent en zorgen dat je al half zat was tegen de tijd dat ze speelden. Heb mijn groep nooit zo snel zo veel bier zien drinken na het opstaan :ROFLMAO:

Denk dat ze zo'n positie wel goed kunnen hebben ja.
2017 was een mooie, speelden ze al om 14.00. Indrinken bij de tent en zorgen dat je al half zat was tegen de tijd dat ze speelden. Heb mijn groep nooit zo snel zo veel bier zien drinken na het opstaan :ROFLMAO:
2014 was nog mooier, toen openden ze het festival om 11:40 op de mainstage. Was onze eerste Graspop, dus voor ons hoorde het er allemaal bij, maar een paar veteranen naast ons stonden hun ogen uit te kijken hoe het hele publiek gelijk al bij de eerste act helemaal los ging, wall of death en alles. Goeie eerste indruk!

Ik zou het in elk geval positief bekijken. Ze hebben WT niet nodig. Maar ik zou dat niet per se koppelen aan het hebben van nog een megaheadliner. Even goed pushen ze er een aantal omhoog. Toch dringend vers bloed nodig in dat segment.
Mooi om te lezen dat Graspop ook in ziet dat ze nieuwe headliners nodig hebben. De komende paar jaar kan je ze nog koppelen aan bekende headliners die er al stonden, kan het publiek er bekender mee raken en kijken hoe de show van zo'n band valt als headliner.

Users who are viewing this thread