Graspop Metal Meeting 2025

Tja het is 1 grote toto geworden

Vrijdag: Noord --> FiR doorschuiven mogelijk

Zaterdag: Noord --> Korn of ook doorschuiven naar Zuid.
Makkelijk om iets kleiner op Noord te laten afschuiven.

Zondag: Zuid ligt open: Er moet iets boven Till gezet kunnen worden.
Hoewel het droom is dat SOAD zou komen (7 hours after Violet is er ook). Is dat ook precies de reden dat we ze niet kunnen verwachten. Die gaan deze band niet achteraan en de bassist lijkt met gecommitteerd voor de 7 hours tour.
Plus geen enkele ander festival hint op SOAD in europa

Bekijk bijlage 12100
Dag allemaal, zoals beloofd een update op mijn homebrew Graspop 2025 poster met lineup per dag.

Opmerkingen die ik niet heb aangepast:
- Falling in Reverse niet verplaatst naar headliner (ik ga uit van de mail geplaatst door Elf op pagina 443 van dit forum)
- Geen undercard bands gepromoveerd naar logo bands, ze staan nu zoals op de officiële poster en het zou gissen zijn wat wel en niet gepromoveerd wordt

Zaken die ik wèl heb aangepast:
- Powerwolf logo vervangen
- Gloryhammer gecorrigeerd naar vrijdag
- KoRn verplaatst naar tweede headliner in lijn met de tekst bij de aankondiging van Korn
- In Flames en King Diamond omgedraaid naar de volgorde van de GMM poster
- Algemene lay-out aanpassingen (o.a. grotere logo's, ruimte tussen undercard namen, kleuren van doorkrassingen)

Veel plezier ermee! 🤘🏻
Bedankt! Fijn om zo'n overzicht te hebben. Met de kanttekening dat er altijd nog wat kan veranderen of wat nu een redelijke inschatting leek toch niet zo bleek te zijn

🎟️
Day tickets are on sale now!
🤟
American hard rock & funk metal band Extreme will be headlining the Prison Stage on Saturday 9 August.
🤟
After Extreme, crowd favourites and special guests Avatar will close proceedings on the Prison Stage.
🤟
American punk rock / funk metal / nu-metal legends Snot(Band) are replacing Bloodclot who, unfortunately, will not be attending our little shindig in Kortrijk next summer.
🤟
The same goes for Full of Hell, whose slot will be taken over by death metal / hardcore / sludge merchants Mammoth Grinder.
🤟
And there’s more good news because The Hellacopters, Wolfmother, Helmet, Evergrey, Wednesday 13, Warbringer, HERIOT, Slomosa, Frayle, MYRATH, Frog Leap Studios and Liliac have also been added to our 2025 line-up.

1734524240998.jpeg

Hadden we hier iets voor GMM verwacht? Op wellicht Avatar of Extreme in de namiddag niet echt, lijkt mij. Matige aanvulling als je het aan mij vraagt.

🎟️
Day tickets are on sale now!
🤟
American hard rock & funk metal band Extreme will be headlining the Prison Stage on Saturday 9 August.
🤟
After Extreme, crowd favourites and special guests Avatar will close proceedings on the Prison Stage.
🤟
American punk rock / funk metal / nu-metal legends Snot(Band) are replacing Bloodclot who, unfortunately, will not be attending our little shindig in Kortrijk next summer.
🤟
The same goes for Full of Hell, whose slot will be taken over by death metal / hardcore / sludge merchants Mammoth Grinder.
🤟
And there’s more good news because The Hellacopters, Wolfmother, Helmet, Evergrey, Wednesday 13, Warbringer, HERIOT, Slomosa, Frayle, MYRATH, Frog Leap Studios and Liliac have also been added to our 2025 line-up.

Bekijk bijlage 12129

Hadden we hier iets voor GMM verwacht? Op wellicht Avatar of Extreme in de namiddag niet echt, lijkt mij. Matige aanvulling als je het aan mij vraagt.

Extreme stond er dit jaar nog, dacht ik.

Frog Leap dit jaar de cancel om goed te maken had gekund en ook Myrath had shows in juni staan dacht ik

Had Trivium eigenlijk verwacht op Alcatraz. Maken zei een kans voor Graspop? Enkel datums in augustus voor Europese festivals wel tot nu toe.

Plezant om lezen allemaal, maar beetje vertrouwen in organisatie. Er zullen nog wel 2 (of 3) headliners gevonden worden. Er is nog veel mogelijk hoor:

- een band van vorig jaar op herhaling (jullie kennen de namen)
- Muse zou top zijn en kunnen 3 dagen na elkaar. Dessel ligt tussen Clisson en Landgraaf
- een verrassing uit de hoge hoed zoals Machine Head 2 jaar geleden (SOAD, Slayer, Maneskin)
- een reünie of tour die we nog niet zijn aangekondigd (Disturbed, Twisted Sister). Er bestaat geen pensioen in metal.
- Channel Zero zou het verdienen!
- omdat mensen van gedacht kunnen veranderen: Manowar zou perfect kunnen volgens hun tourschema
- Billy Idol (met Steve Stevens erbij natuurlijk) die op dit moment 1 concert in UK heeft aangekondigd op 22 juni

Mogelijkheden zat zonder aangekondigde bands te moeten promoveren.

• Leuk
Waarderingen: Nightrage
Plezant om lezen allemaal, maar beetje vertrouwen in organisatie. Er zullen nog wel 2 (of 3) headliners gevonden worden. Er is nog veel mogelijk hoor:

- Muse zou top zijn en kunnen 3 dagen na elkaar. Dessel ligt tussen Clisson en Landgraaf
- een verrassing uit de hoge hoed zoals Machine Head 2 jaar geleden (SOAD, Slayer, Maneskin)
- een reünie of tour die we nog niet zijn aangekondigd (Disturbed, Twisted Sister). Er bestaat geen pensioen in metal.
- omdat mensen van gedacht kunnen veranderen: Manowar zou perfect kunnen volgens hun tourschema
- Billy Idol (met Steve Stevens erbij natuurlijk) die op dit moment 1 concert in UK heeft aangekondigd op 22 juni

Als ze Manowar aankondigen kunnen we gelijk door gaan speculeren wie de vervanger gaat zijn wanneer ze afzeggen haha

• Haha
Waarderingen: Nightrage
Ik blijf toch met een lichte hoop voor System Of A Down.
Seven Hours After Violet staat op de 19e op Hellfest, en op de 22e op Graspop, daar zit dus nog wel wat ruimte tussen.

2005 was de laatste keer dat SOAD op Graspop stond, 20 jaar geleden dus.
Laat het nou volgend jaar ook 20 jaar geleden zijn dat Mezmerize uit is gekomen, ik zeg dubbel feest!

Zet ze naast Korn op de 21e als een exclusive voor de festivals van 2025 in Europa. (misschien dat ze er nog een optreden of 2 a 3 naast doen in Europa, net als in Amerika?)

Ik blijf toch met een lichte hoop voor System Of A Down.
Seven Hours After Violet staat op de 19e op Hellfest, en op de 22e op Graspop, daar zit dus nog wel wat ruimte tussen.

2005 was de laatste keer dat SOAD op Graspop stond, 20 jaar geleden dus.
Laat het nou volgend jaar ook 20 jaar geleden zijn dat Mezmerize uit is gekomen, ik zeg dubbel feest!

Zet ze naast Korn op de 21e als een exclusive voor de festivals van 2025 in Europa. (misschien dat ze er nog een optreden of 2 a 3 naast doen in Europa, net als in Amerika?)
Dit zou wel ervoor zorgen dat de dagtickets in 10 seconden uitverkopen denk ik ;). Ik ben helemaal voor maar heb er toch en hard hoofd in

- herhaling kan altijd ookal zou het wat teleurstellend zijn
- Jimmy heeft muse al practisch uitgesloten
- SOAD en Slayer zouden heel speciaal zijn en dus ook een heel kleine kans. (Maneskin mag thuis blijven)

- Disturbed, volbeat kunnen nog wel een tour doen waarbij enkele festivals komen maar hier is nog maar weinig indicatie naar
- Ookal zou channel zero het verdienen lijkt het me sterk dat ze genoeg tickets verschuiven voor South headliner te zijn
- Is billy idol wel iets voor op graspop? lijkt me eerder een TW-classic naam ofzo

Als ze Manowar aankondigen kunnen we gelijk door gaan speculeren wie de vervanger gaat zijn wanneer ze afzeggen haha
Kunnen we nu ook al door een band die op vrijdag aangekondigd is. Headliner of niet (want dat is een discussie), ze moeten toch vervangen worden als ze afzeggen. Wie het is? Ik wil de naam niet meer voluit schrijven en eigenlijk geen aandacht meer geven aan de band, maar iedereen weet het wel

Users who are viewing this thread