@MetalLimbo Even alle voorspellingen daargelaten, want die herhalingen weten we nu inmiddels wel. Wat zou jij nu nog een welkome aanvulling vinden? En dat mag een headliner zijn of een heel fijne aanvulling in de undercard. Originaliteit wordt natuurlijk wel beloond
Poeh, dat is best een lastige vraag eerlijk gezegd..
Qua voorspellingen voor headliners ben ik ook wel even uitgepoept, heb eigenlijk geen idee meer.
Maar gek genoeg maakt me dat niet eens zoveel uit eigenlijk, ik laat me wel verrassen.
Ben sowieso al blij met Iron Maiden met een lekkere old-school set (al had ik persoonlijk een integrale uitvoering van Senjutsu ook zeer gewaardeerd, vind dat een heerlijk album
), en mijn vrouw met Slipknot en Korn. Powerwolf vinden we beiden ook altijd wel tof, al ben ik de laatste jaren wel een tikkeltje Powerwolf-moe geraakt, en ben ik ook niet helemaal overtuigd van hun status als headliner (maar een spectaculaire show op GMM kan aan beide bezwaren makkelijk een einde maken).
De overige headliners doen me een stuk minder, maar zijn an sich prima keuzes (Till ga ik zeker wel kijken als ik de kans heb, al is het maar uit nieuwsgierigheid).
Als ik dan toch nog een (enigszins realistische) headliner zou mogen kiezen, dan doe maar Volbeat (heb toch een groot zwak voor die band).
Muse had ik ook gewaardeerd (hoe meer ik daar over nadenk, hoe meer ik het wel zie zitten en slagen op GMM), maar die hoop heeft
@jimmywe inmiddels de kop ingedrukt..
Wat ik sowieso niet zie gebeuren of zou willen zijn herhalende headliners als Judas Priest of Scorpions (ondanks dat ik van met name die laatste ook fan ben).
Maar het zal niemand verrassen dat ik altijd veel meer uitkijk naar de undercard, en die valt me tot nu toe zeker niet tegen, met voor mij de grootste verrassingen en must-sees Dream Theater en Savatage, ik kijk er zeer naar uit om die beiden voor de eerste maal te zien!
Verder ook blij met o.a. In Flames, Lorna Shore, Airbourne, Apocalyptica, Epica, Flogging Molly, Charlotte Wessels, DragonForce, Orbit Culture, Paradise Lost, Primordial, Soen, Spectral Wound, Sylosis, Villagers Of Ioannina City (en Alcest).
Welkome aanvullingen heb ik uiteraard ook nog, heb eens nagedacht over een lijstje (uiteraard niet compleet, en waarschijnlijk ook niet allemaal even realistisch; * = nog nooit gezien):
Categorie :
- Aephanemer
- Be'lakor*
- Coheed And Cambria*
- Draconian
- Månegarm*
- Moonsorrow
- Shores Of Null
- Stratovarius
- Zeal & Ardor
Categorie :
- Battle Beast