Graspop Metal Meeting 2025

First of all- PLEASE GRASPOP, PLEASE!! make Savatage a headliner on Sunday!
This is their first tour since 2001-2002 and probably their last. an extra 20-30 minutes to their set would be a great deal.. and it's better than bringing Disturbed or a repeat headlining from last year.

🎟️
Day tickets are on sale now!
🤟
American hard rock & funk metal band Extreme will be headlining the Prison Stage on Saturday 9 August.
🤟
After Extreme, crowd favourites and special guests Avatar will close proceedings on the Prison Stage.
🤟
American punk rock / funk metal / nu-metal legends Snot(Band) are replacing Bloodclot who, unfortunately, will not be attending our little shindig in Kortrijk next summer.
🤟
The same goes for Full of Hell, whose slot will be taken over by death metal / hardcore / sludge merchants Mammoth Grinder.
🤟
And there’s more good news because The Hellacopters, Wolfmother, Helmet, Evergrey, Wednesday 13, Warbringer, HERIOT, Slomosa, Frayle, MYRATH, Frog Leap Studios and Liliac have also been added to our 2025 line-up.

Bekijk bijlage 12129

Hadden we hier iets voor GMM verwacht? Op wellicht Avatar of Extreme in de namiddag niet echt, lijkt mij. Matige aanvulling als je het aan mij vraagt.
Jemig wat een zwakke headliner op zaterdag. Ik vond Europe vorig jaar al erg slecht, voor de meesten toch een eendagsvlieg, had gewoon Epica of Testament moeten zijn.
Maar Extreme is toch echt wel een dieptepunt, niemand beneden de zestig die daar echt blij van wordt, de meesten kennen alleen "more then words".
Ben ook geen fan van Avatar, maar die zijn in ieder geval een beetje relevant, had hun dan gekozen.
Ik weet dat Alcatraz ook een "hard rock" festival is, maar dit is wel heel erg "voor de liefhebbers".

• Verdrietig
Waarderingen: Yyperi
Jemig wat een zwakke headliner op zaterdag. Ik vond Europe vorig jaar al erg slecht, voor de meesten toch een eendagsvlieg, had gewoon Epica of Testament moeten zijn.
Maar Extreme is toch echt wel een dieptepunt, niemand beneden de zestig die daar echt blij van wordt, de meesten kennen alleen "more then words".
Ben ook geen fan van Avatar, maar die zijn in ieder geval een beetje relevant, had hun dan gekozen.
Ik weet dat Alcatraz ook een "hard rock" festival is, maar dit is wel heel erg "voor de liefhebbers".
Alcatraz heeft vaker een kleinere headliner er tussen zitten, Europe, Accept en KK'priest zijn misschen net wat groter dan Extreme maar denk toch dat Extreme prima in het rijtje past. Avatar sluit trouwens de mainstage af op die dag, en niet Extreme. Vind het zelf gewoon prima geboekt, ze hebben met Machine Head een grote naam die wat meer geld zal kosten dan de gemiddelde Alcatraz headliner, en hebben dan met Extreme+Avatar misschien niet de grootste headliner ooit maar ook niet bepaald een zwakke combi voor een festival als Alcatraz.

Alcatraz heeft vaker een kleinere headliner er tussen zitten, Europe, Accept en KK'priest zijn misschen net wat groter dan Extreme maar denk toch dat Extreme prima in het rijtje past. Avatar sluit trouwens de mainstage af op die dag, en niet Extreme. Vind het zelf gewoon prima geboekt, ze hebben met Machine Head een grote naam die wat meer geld zal kosten dan de gemiddelde Alcatraz headliner, en hebben dan met Extreme+Avatar misschien niet de grootste headliner ooit maar ook niet bepaald een zwakke combi voor een festival als Alcatraz.
waar haal je de info dat avatar afsluit ?

Ben nu wel heel benieuwd wat ze gaan doorschuiven naar headliner. Wat iemand eerder al noemde zou amon amarth het van mij ook zeer zekers verdienen. Of misschien gaan ze voor een sterke sub- en headliner combo, met twee grootste van een bepaald genre om zo ook een dag uit te verkopen. Ik laat me verrassen ticket is toch al binnen ik vermaak me toch wel!

Europe heeft zat sterke nummers hoor.
Het hoeft niet je ding te zijn, maar het is zeker geen eendagsvlieg.
Last look at Eden, Rock The Night, Superstitius, Final Count Down, Carrie

Extreme vind ik dan inderdaad ook zwakker.

• Leuk
Waarderingen: Nightrage
Plezant om lezen allemaal, maar beetje vertrouwen in organisatie. Er zullen nog wel 2 (of 3) headliners gevonden worden. Er is nog veel mogelijk hoor:

- een band van vorig jaar op herhaling (jullie kennen de namen)
- Muse zou top zijn en kunnen 3 dagen na elkaar. Dessel ligt tussen Clisson en Landgraaf
- een verrassing uit de hoge hoed zoals Machine Head 2 jaar geleden (SOAD, Slayer, Maneskin)
- een reünie of tour die we nog niet zijn aangekondigd (Disturbed, Twisted Sister). Er bestaat geen pensioen in metal.
- Channel Zero zou het verdienen!
- omdat mensen van gedacht kunnen veranderen: Manowar zou perfect kunnen volgens hun tourschema
- Billy Idol (met Steve Stevens erbij natuurlijk) die op dit moment 1 concert in UK heeft aangekondigd op 22 juni

Mogelijkheden zat zonder aangekondigde bands te moeten promoveren.
-Muse/system of a down/ slayer (blijven de gedroomde headliners - vooral dan die laatste 2)

Verwacht:
- Rise Against als nieuwe headliner
- avenged sevenfold op herhaling
- miss channel zero als afscheid nog is nen dikke spot
- Europe exclusive zou ook tof zijn

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
@MetalLimbo Even alle voorspellingen daargelaten, want die herhalingen weten we nu inmiddels wel. Wat zou jij nu nog een welkome aanvulling vinden? En dat mag een headliner zijn of een heel fijne aanvulling in de undercard. Originaliteit wordt natuurlijk wel beloond 😉
Poeh, dat is best een lastige vraag eerlijk gezegd.. 😅
Qua voorspellingen voor headliners ben ik ook wel even uitgepoept, heb eigenlijk geen idee meer.
Maar gek genoeg maakt me dat niet eens zoveel uit eigenlijk, ik laat me wel verrassen.

Ben sowieso al blij met Iron Maiden met een lekkere old-school set (al had ik persoonlijk een integrale uitvoering van Senjutsu ook zeer gewaardeerd, vind dat een heerlijk album 😁 ), en mijn vrouw met Slipknot en Korn. Powerwolf vinden we beiden ook altijd wel tof, al ben ik de laatste jaren wel een tikkeltje Powerwolf-moe geraakt, en ben ik ook niet helemaal overtuigd van hun status als headliner (maar een spectaculaire show op GMM kan aan beide bezwaren makkelijk een einde maken).
De overige headliners doen me een stuk minder, maar zijn an sich prima keuzes (Till ga ik zeker wel kijken als ik de kans heb, al is het maar uit nieuwsgierigheid).

Als ik dan toch nog een (enigszins realistische) headliner zou mogen kiezen, dan doe maar Volbeat (heb toch een groot zwak voor die band).
Muse had ik ook gewaardeerd (hoe meer ik daar over nadenk, hoe meer ik het wel zie zitten en slagen op GMM), maar die hoop heeft @jimmywe inmiddels de kop ingedrukt.. 🤷‍♂️
Wat ik sowieso niet zie gebeuren of zou willen zijn herhalende headliners als Judas Priest of Scorpions (ondanks dat ik van met name die laatste ook fan ben).

Maar het zal niemand verrassen dat ik altijd veel meer uitkijk naar de undercard, en die valt me tot nu toe zeker niet tegen, met voor mij de grootste verrassingen en must-sees Dream Theater en Savatage, ik kijk er zeer naar uit om die beiden voor de eerste maal te zien!
Verder ook blij met o.a. In Flames, Lorna Shore, Airbourne, Apocalyptica, Epica, Flogging Molly, Charlotte Wessels, DragonForce, Orbit Culture, Paradise Lost, Primordial, Soen, Spectral Wound, Sylosis, Villagers Of Ioannina City (en Alcest).

Welkome aanvullingen heb ik uiteraard ook nog, heb eens nagedacht over een lijstje (uiteraard niet compleet, en waarschijnlijk ook niet allemaal even realistisch; * = nog nooit gezien):

Categorie 😱😍🤘:
  • Aephanemer
  • Be'lakor*
  • Coheed And Cambria*
  • Draconian
  • Månegarm*
  • Moonsorrow
  • Shores Of Null
  • Stratovarius
  • Zeal & Ardor
Categorie 😃:
  • Battle Beast
  • Cypress Hill*
  • Dethklok*
  • Equilibrium
  • Kanonenfieber
  • Melechesh*
  • Schammasch*
  • Sex Pistols & Frank Carter*
  • Skindred
  • The Cult
  • The Ocean
  • The Prodigy*
  • Tribulation
  • Unleash The Archers
  • Unto Others
  • Wheel*
Categorie 🙂:
  • Alestorm
  • Amaranthe
  • Cobra The Impaler
  • Conan*
  • Cradle Of Filth
  • Eisbrecher
  • Gutalax
  • Iggy Pop*
  • Meshuggah
  • Nanowar Of Steel
  • Pentagram*
  • Rhapsody Of Fire
  • Sonata Arctica
  • Sorcerer*
  • Turbonegro*

Laatst bewerkt:
-Muse/system of a down/ slayer (blijven de gedroomde headliners - vooral dan die laatste 2)

Verwacht:
- Rise Against als nieuwe headliner
- avenged sevenfold op herhaling
- miss channel zero als afscheid nog is nen dikke spot
- Europe exclusive zou ook tof zijn
Rise Against is toch helemaal niet zo groot hier? Heb ze ergens in 2018 of 2019 een keer overdag gezien meen ik op de MS. Sindsdien zijn ze niet per se groter of populairder geworden, of heb ik wat gemist?

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Puur op populariteit gebaseerd (en geef toe het zou leuk zijn) en volledig subjectief:
  • Ghost
  • Amon Amarth
  • Arch Enemy
  • Bullet For My Valentine
  • Lamb Of God
  • Evanescence
  • In Flames
  • Soulfly
Op termijn als alle puzzelstukjes goed vallen en nog veel subjectiever:
  • Trivium
  • Motionless in white
  • The Ghost Inside
  • Landmvrks
  • Zeal and Ardor
In my opinion, they can easily headline the South Stage in 2026.
Na de show van vorig jaar zijn ze voor mij absoluut headliner waardig maar ik hoop dat de de organisatie dat pas in 2026 doet natuurlijk. zo een promotie doen op herhaling zou idd vrij zwak zijn
Headliners GMM202X:
  • Ghost
  • Electric Callboy
  • Bring Me The Horizon
  • Babymetal
  • Sleep Token
  • Five Finger Death Punch
  • Muse
  • The Prodigy
Alle metalpuristen en gatekeepers:

Jimmy Fallon What GIF

Misschien word 1 van de headliners een exclusive, net zoals met machine head 2 edities geleden. Dat ze een band zoals LoG promoveren tot HL en dan samen met de organisatie er gave show elementen (vuurwerk etc.) Aan toevoegen. Zal wel denk ik meer een noodoplossing zijn.
Ik denk ook eerlijk gezegd dat je van iedere succesvolle subheadliner wel een headliner kunt maken, simpelweg door er een hoop pyro en vuurwerk aan toe te voegen. Alleen al het in het donker spelen geeft dan al een extra element.
Lijkt me dus vooral een kwestie van aandurven voor de organisatie (zie bv. Alcatraz met Avatar enkele jaren geleden).
Voorwaarde is daarbij natuurlijk wel dat een band inmiddels een waardige en degelijke discografie heeft opgebouwd om de extra speeltijd mee te kunnen vullen en nog steeds te blijven boeien.

• Leuk
Waarderingen: Metalhead Liam

Users who are viewing this thread