Graspop Metal Meeting 2024

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
406
575
Eindelijk tijd gehad om alle namen op de poster goed te bekijken en hier bij te lezen, dat viel niet mee
in ieder geval een mooi verjaardagscadeau van graspop om me 90 namen te geven
toch moet ik zeggen dat ik er wel meer van had verwacht

er zijn echt heel veel middelgrote namen die aan het touren zijn en die tot nu toe nog niet op de line up staan.
aangezien er een paar wat kleinere headliners stonden had ik veel van deze 'logo bands' verwacht om de line up wat sterker te maken

middelgrote bands die allemaal al touren maar er (nog) niet staan:
Bad Omens
Sum 41
Dropkick Murphys
Alestorm
The Offspring
Limp Bizkit
Heilung
Dimmu Borgir
Beartooth

verder had ik ook graag Imminence of Atreyu gehad als metalcore bands en windrose/gloryhammer had ik ook wel verwacht

zal later nog een post maken met de bands waar ik wel blij mee ben want dat zijn er ook wel aardig wat
Blind Guardian bijvoorbeeld zag ik echt niet aan komen, werd eens tijd dat die eens op Graspop stonden
Opzich kan alles nog hé, is maar de eerste drop
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.175
4.318
Als ik door de namen loop, dan zijn dit de bands die ik nu zou willen zien. Was aan het denken om een dagkaart voor tool te kopen. Maar deze worp valt mij toch wat tegen. Mis, naast tool, nog wat namen die ik echt graag wil zien.


Donderdag
Must see: Tool
Wil ik zien: kvelertak, Megadeth, textures
Ben er toch: Alice Cooper, Babymetal, hanabie

Vrijdag
Must see: biohazard, electric callboy, fit for a king,
Wil ik zien: bruce dickinson, fu manchu, graveyard, tarja
Ben er toch: ffdp , the vintage caravan

Zaterdag
Must see: brutus, ice nine kills,
Wil ik zien: A7x, blind guardian, kamelot, steel panther
Ben er toch:

Zondag
Must see: bodycount, machine head
Wil ik zien: corey taylor,
Ben er toch: deep purple, emperor, extreme, ihsahn , thy art is murder


Ook nog wel flink wat namen in de undercard, die ik nog moet luisteren omdat ik ze nog niet ken. Daar zit ongetwijfeld ook nog wel wat leuks bij. Mis toch een beetje de wow-factor.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en sven.cr

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
229
396
Na de (voor mij) hopeloze headliners is de grote drop voor mij toch redelijk veelbelovend vooral aan de echte onderkant. Bands waar ik in ieder geval enthousiast van wordt zijn Emperor, Electric Callboy, Bury Tomorrow, Asinhell, Shadow of Intend, Biohazard, Nile, Vltimas, Dying Fetus, Brand of Sacrifice, the Acacia strain, Kamelot, Abbath, INK, Suffocation, Dark Funeral, STP, Malevolence, Sanguisugabog en Make them Suffer en Machine head. Of het genoeg is voor een combi daar ben ik nog niet over uit maar ik ga wel dagelijks heen en weer rijden want ik kan in principe vroeg naar huis😂 Echte must sees zouden zijn: ECB, Asinhell, Brand of Sacrifice, kamelot, Emperor en INK.
 

FRANKCR7FG

Playlistbediener
17 nov 2023
22
10
Fui só eu que reparei que faltam bandas no sábado debaixo de avenged e bring me comparando com o resto da imagem dos outros dias ?
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.653
5.124
Tot nu toe (gaat ongetwijfeld nog veel aan veranderen):

1700707311494.png

De ervaring heeft geleerd dat je maximaal ongeveer een band of 10 per dag echt kunt zien (delen/stukjes van optredens dus niet meegerekend).
Mijn dagen zijn dus alweer goed gevuld, en dan moet er nog een hele batch komen..
Dat wordt dus alweer genieten dit jaar! :cool:🤘
 

Davidov90

Campingartiest
21 nov 2023
77
142
Na een eerste luisterbeurt van al die nieuwe namen, mijn voorlopig lijstje:

Donderdag:
Must-see: Megadeth, Tool
Interessant: Brothers of Metal, Kvelertak, Night verses,
Misschien: Alice Cooper

Vrijdag:
Must-see: FFDP, Judas Priest
Interessant: Bruce Dickinson, Fit for a King, Lansdowne, Pendulum, The Vintage Caravan, Until I wake
Misschien: Dynazty, EC, Silverstein,

Zaterdag:
Must-see: A7X, BMTH, Ice Nine Kills
Interessant: Brutus, Iron Allies, Kamelot, Pain, Steel Panther, Vola, While she sleeps
Misschien: Defects, Red

Zondag:
Must-see: Corey Taylor, Deep Purple, Machine Head, Scorpions
Interessant: Black Stone Cherry
Misschien: Of Mice & Men

Verder hoop ik nog op namen als Alestorm, The Offspring & Sum 41 🤞
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
524
634
hier ook erg blij met de pakket namen, genoeg voor een combi.
wat betreft die japanse bands: had liever lovebites gezien (kan nog, staan op rock imperium)
blind guardian is een top boeking !!
verder hoop ik nog op accept, alestorm, beyond the black, ad infinitum. vandenberg, raven age, hammerfall.
had de hoop op avantasia (zal wel niet meer gebeuren)
las ergens dat scorpions hun love at first sting album volledig gaat spelen ?
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
Pfoeh, heb wederom veel werk met inluisteren blijkbaar.. 😅

Donderdag: Alice Cooper, Doro, Megadeth, Tool
Vrijdag: Bruce Dickinson, Electric Callboy, Five Finger Death Punch, Judas Priest, The Vintage Caravan
Zaterdag: Avenged Sevenfold, Steel Panther
Zondag: Black Stone Cherry, Corey Taylor, Deep Purple, Scorpions

Vet gedrukt = must see, Normaal = leuk om te zien, Italic = vanop een afstandje

En dan nu het inluisteren en zien of er daar nog bijkomen.
 

Davidov90

Campingartiest
21 nov 2023
77
142
Oke eens even snel een opmaak van wat er nou daadwerkelijk staat.

Donderdag:
Weirdo dag. Tool, Polyphia, Textures en Night Verses voor de prettig gestoorde muzikanten en Babymetal en Hanabie voor de Weeaboo's. Als ik niet 1 iemand met een manga knuffel zie lopen dan ben ik zeer teleurgesteld. Had nog nooit van Brothers Of Metal gehoord maar dat is lekker over-the-top Viking muziek. Asinhell is voor mij 100x beter dan Volbeat dus erg benieuwd. Bleed From Within heb ik blijkbaar heel vaak geluisterd maar de naam was niet blijven hangen. Dikke prima wat mij betreft. Kvelertak en All Them Witches ook interessant genoeg. Doro is een top wijf. Megadeth ga ik sowieso zien en hopelijk is Marty Friedman er weer bij. Shadow of Intent, heel erg vet. Had het blijkbaar ook al eerder gehoord maar de naam niet opgeslagen.

Vrijdag:
Hopelijk speelt Pendulum of Nile niet tijdens Judas Priest. En hopelijk sluit Pendulum juist de Marquee af tijdens FFDP. Electric Callboy doe ik gewoon net alsof die er niet zijn. Bruce ga ik uiteraard bij zijn. Hopelijk geen clash met Dying Fetus of Vltimas.
Graveyard, Fu Manchu, Kadavar en Vintage Caravan moet ik knetter stoned voor zijn denk ik. De minst interessante dag voor mij.

Zaterdag:
BMTH en A7X beide leuk, maar ben bang dat 1 van hen zal clashen met Abbath. Kamelot maakt de puber in mij vast wel wakker. Rotting Christ, I Am Morbid, Suffocation, Pestilence, helemaal top. Gelukkig veel Death Metal op deze dag want er zit ook veel 'jank-metal' tussen zoals ik het dan zou noemen.

Zondag:
Rollator dag. Behalve dan dat Emperor, Slaughter to Prevail, Dark Funeral, Black Dahlia Murder, Thy Art Is Murder en Make Them Suffer niet bepaald rollatorvriendelijk zijn. Machine Head vorig jaar gezien, dus zal het vast missen aangezien Emperor (denk ik) de Marquee afsluit. Extreme's nieuwe album klinkt redelijk oke, maar zal vast even ''More Than Words'' wel meeluisteren en dan weer gaan. Scorpions en Deep Purple vermijd ik echt als cholera.

Al met al valt het best mee. Wat ik nog graag toegevoegd zie worden is wat meer Thrash. Exodus? Sodom? Anthrax? Overkill? Havok? Exhorder? Één of twee van die is genoeg.
En dan nog Cannibal Corpse, Dimmu Borgir, Decapitated en Dream Theater en dan zijn we er wat mij betreft een heel eind. Had eigenlijk Avantasia al wel op de poster verwacht, maar die komt nog zullen we maar zeggen.
Niet het beste lijstje ooit, maar er zit genoeg leuks tussen. Mag daar op gedronken worden?
Het zal zonder Marty Friedman (of Kiko Loureiro) worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
Curious. The saturday part of the poster still seems to be very light on big names. Really looking forward to BMTH and A7X but I'm guessing the sub-headliners are yet to be announced?

Some of these would be cool:
Mudvayne, Bad Omens, Limp Bizkit, Falling In Reverse (unrealistic, I know), Sum 41.

Plus, I've noticed that Amenra are playing a show in Belgium next month - I hope they'll be added afterwards, maybe alongside Dimmu Borgir, Autopsy or Agalloch (again, unlikely).
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en Loek123

Parfex

Randprogramma
23 feb 2023
141
273
Curious. The saturday part of the poster still seems to be very light on big names. Really looking forward to BMTH and A7X but I'm guessing the sub-headliners are yet to be announced?

Some of these would be cool:
Mudvayne, Bad Omens, Limp Bizkit, Falling In Reverse (unrealistic, I know), Sum 41.

Plus, I've noticed that Amenra are playing a show in Belgium next month - I hope they'll be added afterwards, maybe alongside Dimmu Borgir, Autopsy or Agalloch (again, unlikely).
I think a lot of the early evening slots (18:00-21:00) are still up for grabs.

I'd add The Offspring, Alestorm, Amorphis, Avantasia, Dropkick Murphys, Accepts, Lamb of God to that list of yours.
Some might also end up in the Marquee of course.

Last year, 2 headliners still had to be announced after new year - including a huge name like Guns 'n Roses.

I guess they are saving a couple of those bigger names to give the ticket sales after new year a boost - or at least I hope so!
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
267
541
  • Leuk
Waarderingen: Davidov90

Joe_Crimson

Randprogramma
6 nov 2023
135
206
Het tij van Alcatraz vs GMM is voor mij toch naar GMM gekeerd, ongeveer evenveel goede bands maar GMM heeft net die paar belangrijke bands die ik nog wel echt een keer moet zien. Bij graspop gaan er natuurlijk ook nog een stuk of 40 namen bij komen waar hoop ik ook nog wel wat mooie dingen tussen zitten. (Ik hoop zelf nog op onder andere Sum 41, Offspring, Dimmu Borgir, Evil Invaders, Insanity Alert, Crisix, Carnifex)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken