Graspop Metal Meeting 2024

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
309
650
Nou hier is dan mijn eerste poging voor een clashfinder: https://clashfinder.com/s/graspop24/
Zal vast nog veel op de verkeerde plek staan. Ik hoor het graag als je denkt dat een bepaalde band echt op een ander podium/tijd/volgorde moet (al beloof ik niet dat ik het aanpas)

Het blijft een even grote gok als wat jij doet, maar mijn buikgevoel zegt me dat Brutus gaat headlinen in de Metal Dome en dat Ice Nine Kills niet opnieuw op de Jupiler Stage zal staan, maar op een main stage, Bury Tomorrow en Biohazard verwacht ik eveneens op een main stage. Babymetal zou ik later zetten.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.413
6.089
Nou hier is dan mijn eerste poging voor een clashfinder: https://clashfinder.com/s/graspop24/
Zal vast nog veel op de verkeerde plek staan. Ik hoor het graag als je denkt dat een bepaalde band echt op een ander podium/tijd/volgorde moet (al beloof ik niet dat ik het aanpas)
Goed bezig! Enige wat me echt opvalt is dat Machine Head het festival gaat afsluiten op zondag, niet Scorpions. Uit de aankondiging: "Volgend jaar keren Robb Flynn en co terug om op zondag 23 juni onze North Stage en ook #GMM24 af te sluiten." Verder vind ik het een goed gok allemaal, hopen dat het qua overlap hier en daar wat gunstiger uitpakt, maar dat merken we vanzelf :)
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
978
1.017
Dit heeft de potentie om één van de meest wanstaltige acts ooit te worden op Graspop. Al hebben ze dit jaar wel hele dikke concurrentie van Electric Callboy en Babymetal. Het is zo wel het jaar van de kitsch zeg, mijn hemel.
Jamel, altijd goed voor nieuwe must sees. thanks ;)
Waarschijnlijk heb ik al 10 of 15 must-sees per dag ofzo zonder dat ik veel heb zitten checken. haha
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
978
1.017
Deathbyromy niet vergeten, dat is gewoon een Mimi Barks kloon.

Maar jaar van de kitsch? Er staan toch ook echt wel veel goede dingen, zoals Emperor, Kamelot, Blind Guardian,....

Ik ben wel voorlopig niet tevreden van het middensegment. Babymetal, Polyphia, Extreme en Pendulum in hun eigen logo voelt raar aan.
En ik dacht dat je de meest all round muziekfan was van het heel forum. Omdat ik je wel eens op het pukkelpop forum zie. Oei, of mocht ik dat niet zeggen? haha ;)
 
  • Haha
Waarderingen: Piebe71

Elmoneth

Playlistbediener
17 nov 2023
9
35
My wishlist for the remaining bands, I really hope some these get included!!

Tesseract
Caligula's Horse
Bad Omens
Zeal And Ardor
Temic
The World Is Quiet Here
Omnerod
Sylosis
Dream Theater
Marianas Rest
Summerlands
Night Demon
Svalbard
Audrey Horne
Psychonaut
Tanith
Rival Sons
Lamb Of God
Wheel
Thundermother
Sum 41
Exodus
Pantera
Pallbearer
Ayreon
Avantasia
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.413
6.089
My wishlist for the remaining bands, I really hope some these get included!!

Tesseract
Caligula's Horse
Bad Omens
Zeal And Ardor
Temic
The World Is Quiet Here
Omnerod
Sylosis
Dream Theater
Marianas Rest
Summerlands
Night Demon
Svalbard
Audrey Horne
Psychonaut
Tanith
Rival Sons
Lamb Of God
Wheel
Thundermother
Sum 41
Exodus
Pantera
Pallbearer
Ayreon
Avantasia
Great list! Add Heilung in there and all my wishes are included :)
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.427
2.976
Wat voor mij het interessants lijkt:
Donderdag:
Alice Cooper, Bleed From Within, Bury Tomorrow, Doro, Megadeth, Tool

Vrijdag:
Bruce Dickinson, Corrosion Of Confimity ,uit nieuwsgierigheid en er geen clash is die hype van Electric Callboy, Fit For A King, 5FDP, Judas Priest , Until I Wake

Zaterdag:
A7X, Blind Guardian (hopelijk op main voor de afsluitende headliners en niet tijdens in de Marquee), BMTH, Ice Nine Kills (herkansing dus hopelijk ook geen clash met iets anders interessant), Pain, Red, Steel Panther, Vola, While She Sleeps

Zondag:
Corey Taylor, Dark Funeral , Machine Head, Make Them Suffer, Of Mice & Men (main of jupiler stage ?), Wargasm.


Hoop toch nog interessante dingen te zien bij volgende drop.
Mudvayne,Godsmack,Lacuna Coil,Lamb Of God, Mushroomhead,Rob Zombie.
Dat is ook wel een heel lekkere wishlist die je daar neer zet. Lamb of God en Mushroomhead. Vul die maar aan op mijn lijst😜
 
  • Leuk
Waarderingen: La Hormiga 93

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.427
2.976
Dit heeft de potentie om één van de meest wanstaltige acts ooit te worden op Graspop. Al hebben ze dit jaar wel hele dikke concurrentie van Electric Callboy en Babymetal. Het is zo wel het jaar van de kitsch zeg, mijn hemel.
Sorry, was laat met kijken/luisteren. Maar totaal eens. Wat een zooi is dit!
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.190
1.248
Sorry, was laat met kijken/luisteren. Maar totaal eens. Wat een zooi is dit!
En in hetzelfde straatje ook nog Crystal Lake en Skynd. De laatste ben ik niet zeker van de schrijfwijze. Maar ooit gezien in voorprogramma Baby Metal (die ik wel nog kan verdragen, virtuozen van muzikanten namelijk) en was vreselijk
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
419
722
Donderdag: Asinhell
Tool
Vrijdag: : Dying fetus
Judas Priest
Zaterdag : Brutus
Rotting christ
Zondag : of mice and men
Slaughter to prevail
Dit wil ik voorlopig op zeker gaan zien.
Zondag nog ff alle onbekende bands doornemen dan komt er vast nog genoeg bij. Voorlopig lekker rustig weekend.
#gmm24
 

Bijlagen

  • 20231122_221239.jpg
    20231122_221239.jpg
    146,2 KB · Weergaven: 8
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

won666

Support act
17 mei 2019
1.190
1.248
Intussen ook wat beginnen inluisteren qua bands die ik nog niet kende. Brothers Of Metal, Iron Allies en Defects klinken alvast lekker. Deathbyromy ga ik mijden als de pest.


Wat me opvalt , nog geen logobands op zaterdag (op de headliners dus na). Daar verwacht ik nog Sum 41, Bad Omens en/of Dream Theater. Bad Omens eigenlijk liever niet wat mezelf betreft maarja, een mens moet natuurlijk ook eten.


En potverdikke, ik was Rotting Christ in mijn goklijst vergeten! Ik wist dat ze kwamen! En Dragonforce had ik ook nog gegokt maar al een geluk tot hier toe stonden die er nog niet in. Maar ik heb toch redelijk wat bands juist gegokt! :)
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.190
1.248
Waar heb je dat vandaan? Ik kan het nergens vinden.
Zou wel heel erg gaaf zijn.
Ereb Altor hun Graspop pagina (dus op de website van Graspop en dan bij line up)
Dan onder de foto maar is wel ruimte tussen


Ik snap trouwens niet dat Graspop zoiets niet op de poster zet. Bij Abbath vermelden ze ook al niet dat het "Plays Immortal" (of "Performs", verschillende festivals afficheren op verschillende manieren bij Abbath) is en bij Pendulum vermelden ze niet dat het een live set is.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.263
7.578
Eindelijk tijd gehad om alle namen op de poster goed te bekijken en hier bij te lezen, dat viel niet mee
in ieder geval een mooi verjaardagscadeau van graspop om me 90 namen te geven
toch moet ik zeggen dat ik er wel meer van had verwacht

er zijn echt heel veel middelgrote namen die aan het touren zijn en die tot nu toe nog niet op de line up staan.
aangezien er een paar wat kleinere headliners stonden had ik veel van deze 'logo bands' verwacht om de line up wat sterker te maken

middelgrote bands die allemaal al touren maar er (nog) niet staan:
Bad Omens
Sum 41
Dropkick Murphys
Alestorm
The Offspring
Limp Bizkit
Heilung
Dimmu Borgir
Beartooth

verder had ik ook graag Imminence of Atreyu gehad als metalcore bands en windrose/gloryhammer had ik ook wel verwacht

zal later nog een post maken met de bands waar ik wel blij mee ben want dat zijn er ook wel aardig wat
Blind Guardian bijvoorbeeld zag ik echt niet aan komen, werd eens tijd dat die eens op Graspop stonden
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.190
1.248
Zeg je nou dat je ooit naar een show van Babymetal bent gegaan? Respect 🤣
Ik heb ze gezien op 16 februari 2019 in de AB in Brussel. En eigenlijk vind ik Baby Metal coole muziek, eerlijk gezegd. Al moeten ze het wel vooral van de virtuozen van muzikanten hebben. Ik heb Baby Metal ook nog gezien in het voorprogramma van Sabaton in Antwerpen dit jaar trouwens. En wil ze op Graspop graag opnieuw zien. De show in Brussel in december laat ik aan me voorbij gaan wel, een maal een ticket voor die band kopen is voorlopig voldoende.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken