Graspop Metal Meeting 2024

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.165
4.305
Het ging uiteindelijk niet door, maar Rage Against the Machine stond in 2022 in het Sportpaleis, net als Tool en die shows verkochten ongeveer even snel uit. Mijn gevoel zegt me dat System of a Down ongeveer hetzelfde zouden doen. En het zijn alle drie bands die ook op Werchter headliner zouden zijn en voor Graspop een serieuze stunt (zouden) zijn, ik vind ze op dit moment erg gelijkaardig.

En Maiden en Volbeat (waarmee jij Tool vergeleek), verkopen het Sportpaleis niet uit, ook niet na een half jaar, daar moet een ring gesloten worden. En die zijn ook geen headliners op Werchter, ook Maiden niet.
Maiden is wel headliner op RW geweest hoor.
 

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
300
622
Maiden is wel headliner op RW geweest hoor.

Ik dacht dat de vleesgeworden bagger die we kennen als de Black Eyed Peas toen de headliners waren. En daarnaast bedoel ik ook eerder dat ze anno 2024 (en later) daar volgens mij nooit geen headliners meer zullen zijn. Niet dat het uitmaakt, want ik zie ze 't sowieso nooit meer doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.617
5.026
Rammstein is inderdaad nog een maat groter dan Tool, maar Tool is ook gewoon groter dan Volbeat of Iron Maiden. Eerder vergelijkbaar met RATM of SOAD.
Tool zal idd wat groter (lees: duurder) zijn dan IM, dat op zijn beurt weer een stuk groter zal zijn dan Volbeat.
Maar Rammstein behoort de laatste jaren tot de absolute buitencategorie, met enkele nog bands als Metallica en AC/DC.
Tool zit daar nog wel een trapje onder, met idd RATM/SOAD, maar ook een GnR zit volgens mij op eenzelfde (prijs)niveau.
Ik denk dat we vooral dus naar laatstgenoemde moeten kijken, en die stonden er afgelopen jaar met Ghost eronder.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Black Hammer

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Ik dacht dat de vleesgeworden bagger die we kennen als de Black Eyed Peas toen de headliners waren. En daarnaast bedoel ik ook eerder dat ze anno 2024 (en later) daar volgens mij nooit geen headliners meer zullen zijn. Niet dat het uitmaakt, want ik zie ze 't sowieso nooit meer doen.
Dit omdat Iron Maiden niet meer wil optreden als allerlaatste band. Ze starten steevast rond 23:00. De leeftijd hé 😉
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.988
2.027
Ik dacht dat de vleesgeworden bagger die we kennen als de Black Eyed Peas toen de headliners waren. En daarnaast bedoel ik ook eerder dat ze anno 2024 (en later) daar volgens mij nooit geen headliners meer zullen zijn. Niet dat het uitmaakt, want ik zie ze 't sowieso nooit meer doen.
Die waren toen de "dance act" na hoofdact Maiden.
Met zelfs nog een onnozele dj tussen die al lawaai begon te maken nog voor Always Look on the Bright Side of Life was afgelopen.

Nog nooit een voorvak zo snel weten leeglopen.
 
  • Haha
Waarderingen: nikita

saurus

Dagopener
4 feb 2019
535
625
Als we dan toch gaan discussiëren over grote van bands aan de hand van zalen electric callboy verkoopt de lotto arena ook uit zonder problemen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Simoni

TheGloaming

Gouden Tip
9 apr 2022
464
352
Dat onderschatten van TOOL ook altijd. Da’s nu toch niet moeilijk om toe te geven dat ze een trapje hoger staan dan de andere headliners, maar nog niet het niveau van Metallica en Rammstein hebben?

Geen idee waarom er zo meewarig soms wordt over gedaan. Puike headliner voor Graspop die hun dag zonder al te veel moeite zal uitverkopen. En dat hadden ze gewoon nodig als je naar de rest van de headliners kijkt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en Loek123

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.636
7.371
Vandaag is de dag!

Misschien een domme vraag, iemand ervaring met de Vip plaatsen? Is dat de meerprijs waard ?

Deze vraag werd ondertussen volledig ondergesneeuwd door de Tool discussie. Volgens mij is de algemene mening op het forum dat het in theorie fijn is dat je even zou kunnen zitten en dat je goede toiletten hebt, maar verder is het het eigenlijk niet waard.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmy

MasterJub

Randprogramma
12 okt 2022
206
447
Goed nieuws wellicht, deftones tourt tóch! Staan op Primevera Sound, is wel 3 weken voor GMM maar toch, ik vind t mooi.
 
  • Leuk
Waarderingen: sven.cr

Joe_Crimson

Randprogramma
6 nov 2023
135
206
Vandaag is de dag! Ik geef nog even een laatste wens, ik zit vandaag eindelijk voor het eerst naar Mental Cruelty te luisteren. Tering wat een harde band, mag van mij zeker in de grote batch zitten. Ik zie ook dat ze op meerdere festivals al staan zomer dus laat maar komen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Ghostattack

Gouden Tip
21 feb 2023
291
741
Vandaag is de dag! Ik geef nog even een laatste wens, ik zit vandaag eindelijk voor het eerst naar Mental Cruelty te luisteren. Tering wat een harde band, mag van mij zeker in de grote batch zitten. Ik zie ook dat ze op meerdere festivals al staan zomer dus laat maar komen!
Staan al op Alcatraz dus ik verwacht ze niet op Graspop helaas.. Is 1 van mijn must sees.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.165
10.492
Vandaag is de dag! Ik geef nog even een laatste wens, ik zit vandaag eindelijk voor het eerst naar Mental Cruelty te luisteren. Tering wat een harde band, mag van mij zeker in de grote batch zitten. Ik zie ook dat ze op meerdere festivals al staan zomer dus laat maar komen!
Sorry maar staan al op Alcatraz! Daardoor vorige week leren kennen en echt overgebleven door die band. Die kunnen nog ver gaan komen
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken