Graspop Metal Meeting 2024

mcrockz

Playlistbediener
15 nov 2023
43
44
Vorig jaar nog Motley Crue en Def Leppard! Voor mij als 80s glam liefhebber zijn er eigenlijk sinds dat ik ga elke editie wel dagen bij met geweldige duos aan namen
Deze kombie had ik graag gezien, is motley crue niet mogelijkheid die dit jaar weer terug komt? Inplaats van PWD ? MC stond ook dit jaar op zondag
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.667
7.429
Ondanks dat ik Def Leppard fan ben, Metallica en Rammstein op 1 dag is toch wel een ander caliber...

Hebben die twee ooit op eenzelfde dag op een festival gespeeld tho? Denk dat zulke combinaties vooral op Monsters of Rock achtige dingen zijn geweest?
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.263
3.837
Ik weet dat er een apart forum voor bestaat, maar daar is niet zoveel animo. Heeft er hier iemand ervaring met Rock Am Ring en Rock Im Park? Wij twijfelen tussen de twee en de afstand maakt niet veel uit. Momenteel heeft Im Park de voorkeur omdat dat toch meer graspop vibes heeft, maar indien iemand ons kan overtuigen van Ring, shoot 😉
Ring qua omgeving en beleving (vind ik). Beetje zoals Werchter altijd veel beter was dan Torhout.
 

EngineNr9

Randprogramma
7 feb 2017
111
101
Ik weet dat er een apart forum voor bestaat, maar daar is niet zoveel animo. Heeft er hier iemand ervaring met Rock Am Ring en Rock Im Park? Wij twijfelen tussen de twee en de afstand maakt niet veel uit. Momenteel heeft Im Park de voorkeur omdat dat toch meer graspop vibes heeft, maar indien iemand ons kan overtuigen van Ring, shoot 😉
Wil best even reageren hoor in dit topic. Heb beiden een aantal keren gedaan en voorkeur wat mij betreft gaat zeker uit naar im Park. Camperen is wat lastiger, maar als je op tijd bent geen probleem. Het weer is over het algemeen iets beter. Het is daar relaxter en een stuk eenvoudiger om bij optredens naar voren te geraken. Alleen het ijshockey stadion is s avonds soms lastig in te komen, dan is het kleine podium op RaR weer wat gemakkelijker. In onze groep is reisafstand voor sommigen een probleem, maar ik vind het de langere reis altijd meer dan waard.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rob 'n Roll

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.192
7.439
Waar is trouwens de tijd dat je nog echt supergroepen op 1 dag kon zien. Faith No More en Metallica op 1 dag. Rammstein en Metallica op.1 dag ... Kan ook zijn dat ik gewoon oud ben :unsure:
FNM en Metallica is vandaag de dag toch helemaal niet onrealistisch? FNM is op de meeste festivals niet eens headliner.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

Elf

Campingartiest
3 mrt 2023
83
104
FNM en Metallica

FNM en Metallica is vandaag de dag toch helemaal niet onrealistisch? FNM is op de meeste festivals niet eens headliner.
Je kan gelijk hebben, vandaag de dag is moeilijk in te schatten. In hun laatste tour echter, in 2015, waren ze overal headliner, hellfest, Graspop, . Het helpt natuurlijk niet dat geniaal en zot zijn niet ver van elkaar ligt 😉 .
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Die discussie loopt hele tijd al wel maat beetje tussen de headliner discussie door dus valt niet op, maar die gaat komende week ook wel lopen

Edit: is breaking benjamin niet een optie voor GMM ? Overdag mainstafe of begin avond, of in marque?
Ik denk niet dat die gauw de oversteek maken. De band heeft een beetje last van het godsmack syndroom. Ze zijn groot 8n de usa, maar onbekend bij het grote publiek in europa.
Was scorpions niet gewoon headliner maar sloot faith toen niet af ? (Ik was er niet bij hoor maar dit lijkt me logischer)
klopt.

Wie wordt er headliner op donderdag naast Tool?:

Ik verwacht dat Slash ook hoger komt te staan dit jaar. Ze staan op in de ziggo, dus vergelijkbaar met een south headliner. Dus dan zou north ook kunnen.
Corey Taylor en Bruce Dickinson verkopen waarsch rond de 6000 tickets (2x 013/oosterpoort) dus zouden ook kunnen. Al verwacht ik ze niet als headliners.
Deep purple zou kunnen.
I prevail in afas..dus zou kunnen..maar verwacht ik niet.
Dan heb je nog Deftones die nog geen eu data hebben, maar wel zouden gaan touren. Machinehead, pwd pantera zouden op herhaling kunnen.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
Ik ben aan het denken wat er buiten Scorpions nog mogelijk is. Zou het echt zo voor de hand liggend zijn als Scorpions en Parkway drive?

The usual suspects in iron maiden, Ozzy en kiss zijn niet echt mogelijk dus dan blijft er nog maar 1 oudere band over
 

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
267
541
Ideaal zou zijn: Lamb Of God
Of dat op donderdag ideaal is weet ik niet. Voor Tool misschien net te heftig. Maar ze mogen zeker komen. Samen met Megadeth er net voor.
Ik ben aan het denken wat er buiten Scorpions nog mogelijk is. Zou het echt zo voor de hand liggend zijn als Scorpions en Parkway drive?

The usual suspects in iron maiden, Ozzy en kiss zijn niet echt mogelijk dus dan blijft er nog maar 1 oudere band over
Scorpions + PWD op herhaling is voor mij echt een no go. Dan teer ik gewoon op m'n Hellfest kaartje + Alcatraz ofzo. Scorpions is echt ontzettend shit naar mijn mening als afsluiter van het weekend. Al helemaal voor die prijs.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
Of dat op donderdag ideaal is weet ik niet. Voor Tool misschien net te heftig. Maar ze mogen zeker komen. Samen met Megadeth er net voor.

Scorpions + PWD op herhaling is voor mij echt een no go. Dan teer ik gewoon op m'n Hellfest kaartje + Alcatraz ofzo. Scorpions is echt ontzettend shit naar mijn mening als afsluiter van het weekend. Al helemaal voor die prijs.
Aerosmith lijkt ook weinig waarschijnlijk maar misschien wel een van de weinige oudere bands die niet onmogelijk is.
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

Gebruikers die dit onderwerp bekijken