Graspop Metal Meeting 2024

Ghostattack

Gouden Tip
21 feb 2023
296
757
Ik was niet onwijs overtuigd door de headliners, maar deze batch maakt mij wel een stuk enthousiaster! Voor mij tot nu toe echte must sees:
Do: Tool, Baby Metal, Shadow of Intent, Brothers of Metal, ERRA
Vrij: Electric Callboy, Bruce, Borknagar, FFAK, Brand of Sacrifice
Za: Ice Nine Kills, Kamelot, Pain
Zo: Machine Head, Corey, TAIM, STP, TBDM, Future Palace
 

Yyperi

Campingartiest
14 nov 2023
75
146
Donderdag: Tool, Alice Cooper, Megadeth, Baby Metal, Kvelertak, Bury Tomorrow, Asinhell, Bleed From Within, Shadow Of Intent, Erra. Asinhell en Shadow Of Intent zijn het belangrijkst want nog nooit gezien

Vrijdag: Judas Priest, Bruce Dickinson, Pendulum (indien live), Biohazard, Tarja, Nile, Dying Fetus. Bruce Dickinson, Pendulum (indien live) en Tarja zijn het belangrijkst want nog nooit gezien.

Zaterdag: Bring Me The Horizon, Kamelot, Steel Panther, Abbath Performs Immortal, Brutus, Blind Guardian, I Am Morbid. Kamelot, Immortal en I Am Morbid zijn het belangrijkst want nog nooit gezien.


Zondag: Scorpions, Machine Head, Deep Purple, Corey Taylor, Emperor, Igorrr, Slaughter To Prevail, Of Mice & Men. Corey Taylor en Igorrr zijn het belangrijkst want nog nooit live gezien.
Pendulum is Live version.
1700667590729.png
 

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
382
865
Even alles wat ik zou willen zien opgelijst in ABC volgorde:

- Alice Cooper
- Asinhell
- A7X
- Babymetal
- Black Stone Cherry
- Bleed from Within
- Blind Guardian
- BMTH
- Bruce Dickinson
- Brutus
- Bury Tomorrow
- Corey Taylor
- Counterparts
- Electric Callboy (I know)
- Fit for a King
- FFDP
- Ice Nine Kills
- Judas Priest
- Kvelertak
- Machine Head
- Make them suffer
- Malevolence
- Megadeath
- Of Mice and Men
- Silverstein
- Slaughter to Prevail
- Thy Art is Murder
- Tool
- While she sleeps

De rest ga ik zeker ook nog eens beluisteren en kijken wat er mij aanstaat. Maar dit zijn de bands die ik al wat ken en wil zien ;)
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.482
4.658
must sees
donderdag: Tool, polyphia, bleed from within, hanabie, erra
vrijdag: FFDP, electric callboy, graveyard, fit for a king,
zaterdag: bring me the horizon, avenged sevenfold, while she sleeps, ice nine kills, vola
zondag: machine head, body count, slaughter to prevail, malevolence,future palace
 
  • On fire
Waarderingen: PreFXDesigns

General Failure

Playlistbediener
14 nov 2023
20
48
Per genre (volgens de Graspop-site)

1. Metalcore 16
2. Death metal 10
3. Alternative metal / Black metal 8
4. Hard rock 7
5. Hardcore / Progressive / Stoner 6
6. Heavy metal 5
7. Power metal 4
8. Deathcore 3
9. Industrial / Punk / Thrash metal 2
10. Black n' roll / Folk / Glam metal / Kawai metal / Mathrock / Rap metal / Symphonic 1

De scheiding tussen hard rock en heavy metal is natuurlijk nogal arbitrair. Nummer 1 is weinig verrassend en dan hebben ze 't nog verbloemd, want het zijn er gewoon meer, maar er zijn er een paar handig weggemoffeld onder hardcore.

Wel verrassend veel black en death, dat is al minder geweest.

Thrash is wel erbarmelijk, slechts twee en dan is één van die twee nog Machine Head, wat gewoon groove metal is.
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.454
3.015
Laat de band-introducties maar beginnen. Zijn er vast weer een paar bij waar ik me in kan en wil verdiepen. Als het maar geen BMTH of 5FDP is. Sorry aan een ieder die dat wel gaaf vindt🤘🤘
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

MasterJub

Randprogramma
12 okt 2022
218
474
Best veel nieuwe namen, mooi ook.
Ik zie dat er op donderdag en zaterdag nog wat minder 'grotere' bands zijn, in elk geval staan daar minder bands als groter afgebeeld met hun logo of in de huisstijl van de band, zeker op zaterdag.

Ben behoorlijk blij met bands als Erra, While She Sleeps, Polyphia, Electric Callboy en Ice Nine Kills (die op herhaling is overigens!).
Als metalcorefan heb ik sowieso veel om te checken.
Leuke andere acts waar ik best naar uitkijk zijn Megadeth, Corey Taylor, Deep Purple, Future Palace en Body Count met Ice-T.

Zin in!
 
  • Leuk
Waarderingen: Jimmeh07

Gebruikers die dit onderwerp bekijken