Graspop Metal Meeting 2023

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.450
7.022
Vergeet niet dat nood breekt wet. Within Temptation en Sabaton zouden er dan voor de derde keer op rij staan, maar dan kom ik wederom met het argument dat ze er beiden in 2020 en 2021 niet hebben gestaan. Het is dus wel de derde keer op rij, maar niet het derde jaar op rij. Maar ik ben hier de enige die er zo over denkt, maar vind het wel te verkopen, zeker met nood breekt wet. Liever Sabaton of Within Temptation dan geen headliner
 
  • Leuk
Waarderingen: Kneuzer en RubenJS

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
228
391
Vergeet niet dat nood breekt wet. Within Temptation en Sabaton zouden er dan voor de derde keer op rij staan, maar dan kom ik wederom met het argument dat ze er beiden in 2020 en 2021 niet hebben gestaan. Het is dus wel de derde keer op rij, maar niet het derde jaar op rij. Maar ik ben hier de enige die er zo over denkt, maar vind het wel te verkopen, zeker met nood breekt wet. Liever Sabaton of Within Temptation dan geen headliner
Dan hoop ik toch nog steeds op LoG of anders iets doorschuiven en bijv een Blind Guardian toevoegen aan de line up oid.
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenJS

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Ik zou zelf kunnen leven met Disturbed doorschuiven als plan f. Vorige keer goed van genoten. Hebben hits, fijne liveshow, stevige nummers maar ook war rustiger. Eigenlijk voor ieder wat wils. En aangevuld met Gojira, Amon Amart en Behemoth heb je een hele mooie dag. Heb ik liever eigenlijk dan alle recycle opties zoals Scorpions en WT die hier voorbij komen
 

Nu_metal90

Campingartiest
19 sep 2021
99
289
Het is eigenlijk wel grappig dat nu niemand meer enig idee heeft wie er in godsnaam die laatste headliner gaat zijn.
wie het ook zal worden, we zullen in ieder geval verrast worden
vind tot nu toe toch nog steeds wel FFDP en Sabaton de enige realistische opties.
en ja ik zou FFDP ook wel teleurstellend vinden maar ik zie graspop eerder zoiets flikken dan dat ze met iets vernieuwends komen zoals Journey of The Who
Ben ik dan de enige die liever FFDP heeft dan Sabaton? 😜 Ik ben niet zo van de powermetal en vind dat Sabaton er al genoeg heeft gestaan de laatste jaren.
 

HerveBe

Randprogramma
3 nov 2022
108
235
Ben ik dan de enige die liever FFDP heeft dan Sabaton? 😜 Ik ben niet zo van de powermetal en vind dat Sabaton er al genoeg heeft gestaan de laatste jaren.
Sabaton heeft er inderdaad al vaak gestaan maar de manier waarop FFDP er de laatste keer stond.. Meh..

Maar zoals eerder hier gepost maakt het mij echt niet uit. Voldoende andere bands om te zien. Ik heb nu al meer dan genoeg waar voor mijn geld :)
 

Nu_metal90

Campingartiest
19 sep 2021
99
289
Jahoor dat heb ik wel
The Amity Affliction, Ice Nine Kills, Polaris, Spiritbox, The Ghost Inside (allemaal must see metalcore bands op mijn lijstje)
En wellicht nog As I Lay Dying, Landmvrks, Novelists. Ook allemaal nog metalcore bands die ik wel zou willen zien maar iets lager op mijn lijstje staan

1 van mijn favoriete live bands is Arch Enemy. Bij mij klikte het bij deze band pas echt toen ik ze live zag, dus ook als je op album niet volledig overtuigd bent zou ik ze alsnog even gaan checken want live is het echt geweldig.

Voor de In Flames fans is zeker The Halo Effect interessant, band bestaat exclusief uit ex-bandleden van In Flames
Vended is voor Slipknot fans een must see. De zanger is het zoontje van Corey Taylor en dat hoor je duidelijk. Verder zit Clown zijn zoontje ook nog in de band
Bedankt!

- Amity affliction was net niet mijn ding, nog tips in nummers?
- ice nine kills moet ik nog checken
- polaris, spiritbox, as I lay dying, landmvrks en novelists staan al in de lijst 😊
- Halo effect staat er ook in, maar kan nog niet aan de zang wennen. Dan vind ik In Flames aanzienlijk beter
- Vended moet ik idd ook nog toevoegen

Ben met name benieuwd welke nrs jij nog toe zou voegen 😉
 

Headbangertje

Campingartiest
4 nov 2019
83
117
deze week dus weer geen nieuws, mss 16 juni zelf een surprise act :ROFLMAO:
def leppard met orkest :unsure: ik weet het niet ? vond metallica's S&M al niet echt mijn ding.
accept heeft al wel eens een set gedaan op wacken met orkest.
Metal bands met orkest kunnen echt vet zijn, al vraag ik me af of dat bij Def Leppard ook zo zal zijn
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Headbangertje

Campingartiest
4 nov 2019
83
117
Nou nou, het is natuurlijk al jaren niet meer de Megadeth van weleer.
Als band kun je dat:
  1. accepteren, en niks meer doen (alleen nog maar royalties vangen);
  2. accepteren, en iedere mogelijkheid aangrijpen om nog op te treden, ook als dat een of meerdere trapjes lager is;
  3. niet accepteren, en halsstarrig aan een headlinestatus blijven vasthouden, met als gevolg dat je minder geboekt zult worden door de grotere festivals en venues;
  4. niet accepteren, en er weer alles aan doen om die status weer terug te verdienen, bv. door nieuwe (goede) muziek uit te brengen.
Megadeth kiest blijkbaar voor optie 2, waar niks mis mee is in mijn ogen.
Heb je hun laatste album gehoord? Die was toch echt weer top! (vond Dystopia ook al goed).

Als je erop doelt dat ze niet meer zo populair in de lage landen zijn, dan zou dat wel eens kunnen kloppen. Maarja wat wil je met al die bagger wat op de radio gedraaid wordt, zo voed je de jonge generatie natuurlijk niet op.

Hier is in 2003 al een mooi nummer over gemaakt door De Hardheid:
Maestro music!
 
Laatst bewerkt:
  • On fire
Waarderingen: bunsofsteel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
controversiële mening incomming:

FFDP heeft de afgelopen jaren veel meer gedaan die een headlinerpositie zou kunnen verklaren dan dat Avenged sevenfold heeft gedaan. Sterker nog, FFDP is live ook gewoon beter.
Deel 1 van je opmerking mee eens maar deel 2 echt niet. Live afgeknapt op die lui, vooral omdat de zanger live echt totaal niet zo rauw klinkt als op plaat. Daarmee wordt het voor mij live een lauwe kopie van wat ze op plaat zetten. Show zit wel oke in elkaar maar ik kan me daar niet overheen zetten omdat de vocalen essentieel zijn voor hun boze redneck sound
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en WOOOSH

Ghostattack

Gouden Tip
21 feb 2023
291
741
Ik heb FFDP nog nooit live gezien, ze hebben best een paar leuke nummers. Had ze vorig jaar willen zien, maar er was een dikke clash met Devin Townsend toen en die vind ik toch echt 3000x beter, dus mijn keuze was snel gemaakt toen haha. Maar zo te horen zijn ze niet mega fantastisch live?

En als groot Sabaton fan, zeg ik ook; alsjeblieft niet nog een keer :LOL:
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

xRoossie

Playlistbediener
7 feb 2023
43
84
Zowel Sabaton als FFDP zou je me blij mee maken :p Maar toch liever FFDP. Ik vind ze zelf live wel echt goed. Misschien idd niet 1:1 met op de plaat, maar ik vind het zeker niet storend
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
controversiële mening incomming:

FFDP heeft de afgelopen jaren veel meer gedaan die een headlinerpositie zou kunnen verklaren dan dat Avenged sevenfold heeft gedaan. Sterker nog, FFDP is live ook gewoon beter.
Achja die hebben 5 jaar in de studio gezeten dus iedere band heeft de laatste jaren meer gedaan.

Vind Avenged Sevenfold echter live vele malen sterker. Daarnaast heeft de band een headline waardige show, iets wat ik van ffdp niet heb gezien.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken