Graspop Metal Meeting 2023

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.376
2.868
Jahoor dat heb ik wel
The Amity Affliction, Ice Nine Kills, Polaris, Spiritbox, The Ghost Inside (allemaal must see metalcore bands op mijn lijstje)
En wellicht nog As I Lay Dying, Landmvrks, Novelists. Ook allemaal nog metalcore bands die ik wel zou willen zien maar iets lager op mijn lijstje staan

1 van mijn favoriete live bands is Arch Enemy. Bij mij klikte het bij deze band pas echt toen ik ze live zag, dus ook als je op album niet volledig overtuigd bent zou ik ze alsnog even gaan checken want live is het echt geweldig.

Voor de In Flames fans is zeker The Halo Effect interessant, band bestaat exclusief uit ex-bandleden van In Flames
Vended is voor Slipknot fans een must see. De zanger is het zoontje van Corey Taylor en dat hoor je duidelijk. Verder zit Clown zijn zoontje ook nog in de band
Sorry Loek, nog meer metalcore??šŸ¤”šŸ¤”

Edit: Niet goed gelezen. Je gaf luistertips. Ik dacht nog meer metalcore bands op je verlanglijstje.šŸ¤­
 
Laatst bewerkt:

RubenJS

Support act
18 feb 2023
827
2.384
Jahoor dat heb ik wel
The Amity Affliction, Ice Nine Kills, Polaris, Spiritbox, The Ghost Inside (allemaal must see metalcore bands op mijn lijstje)
En wellicht nog As I Lay Dying, Landmvrks, Novelists. Ook allemaal nog metalcore bands die ik wel zou willen zien maar iets lager op mijn lijstje staan

1 van mijn favoriete live bands is Arch Enemy. Bij mij klikte het bij deze band pas echt toen ik ze live zag, dus ook als je op album niet volledig overtuigd bent zou ik ze alsnog even gaan checken want live is het echt geweldig.

Voor de In Flames fans is zeker The Halo Effect interessant, band bestaat exclusief uit ex-bandleden van In Flames
Vended is voor Slipknot fans een must see. De zanger is het zoontje van Corey Taylor en dat hoor je duidelijk. Verder zit Clown zijn zoontje ook nog in de band
Zou je t leuk vinden een intro te schrijven over arch enemy? Sowieso gave band waar ik naar uit kijk, kan er naast hun nummers alleen zelf weinig over schrijven.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.153
7.379
Zou je t leuk vinden een intro te schrijven over arch enemy? Sowieso gave band waar ik naar uit kijk, kan er naast hun nummers alleen zelf weinig over schrijven.
Ik zou het wel willen maar eigenlijk ken ik de band daar niet goed genoeg voor, ik vind het live altijd fantastisch en ken wel wat nummers maar vooral het oudere deel van de discografie ken ik vrij weinig van.

Ik zou ook graag willen dat iemand die de band goed kent er een stukje over schrijft.
mocht er niemand zijn wil ik dit uiteindelijk nog wel doen maar ik zal nog wat afwachten
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
827
2.384
Ik zou het wel willen maar eigenlijk ken ik de band daar niet goed genoeg voor, ik vind het live altijd fantastisch en ken wel wat nummers maar vooral het oudere deel van de discografie ken ik vrij weinig van.

Ik zou ook graag willen dat iemand die de band goed kent er een stukje over schrijft.
mocht er niemand zijn wil ik dit uiteindelijk nog wel doen maar ik zal nog wat afwachten
Begrijpelijk, mocht er verder niemand komen. Dan kunnen we altijd nog samen wat schrijven. Ik ken namelijk vooral het oudere deel van de discografie :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.376
2.868
Even een gekke gedachte, de zaterdag is vrij stacked.
In Flames schuiven naar vrijdag als Headliner?
Het zou passen in het tour schema
Maar schuiven met dagen zal toch niet gebeuren? Won gaf gister ook al zoiets aan over SUM41. Ik geloof niet dat het allemaal zo makkelijk gaat. Die tournees worden al maanden van tevoren geboekt. Inclusief alle randzaken zoals vervoer, overnachtingen, roadies, catering etc. Je kan niet zomaar beginnen te schuiven in die schema's. Hoe graag wij dat ook zouden willen. Volgens mij is de wens dan de vader van de gedachte. Een tour plannen is niet zomaar wat data in de agenda prikken. Er komt zoveel meer bij kijken. Alleen logistiek al.

Oh sorry: moesten de instrumenten en versterkers nog een dag blijven staan? Dat hadden we even niet begrepen. Het klinkt heel simpel, maar uiteindelijk is het logistiek een hele puzzel en die gooi je zomaar even niet om.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.328
5.837
Even een gekke gedachte, de zaterdag is vrij stacked.
In Flames schuiven naar vrijdag als Headliner?
Het zou passen in het tour schema
Het gekste aan die gedachte is dat In Flames headliner zou kunnen zijn. Die stonden in 2019 nog op de 4e regel van de poster, net als bijvoorbeeld Amon Amarth en Behemoth die al op de vrijdag staan, dus waarom zou je je dan het gedoe op de hals halen van die verschuiving?

Als je dan een naam van zaterdag naar vrijdag gaat schuiven, doe dan Pantera. Lijkt me ook absoluut geen gewenste oplossing, maar die kunnen die positie op zijn minst geloofwaardiger vullen.

Edit: en wat @Piebe71 net ook zegt inderdaad, dat hele verschuiven is echt geen waarschijnlijk scenario door alle randzaken die daarbij komen kijken. Om van boze dagticket kopers nog maar niet te spreken.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.376
2.868
Het gekste aan die gedachte is dat In Flames headliner zou kunnen zijn. Die stonden in 2019 nog op de 4e regel van de poster, net als bijvoorbeeld Amon Amarth en Behemoth die al op de vrijdag staan, dus waarom zou je je dan het gedoe op de hals halen van die verschuiving?

Als je dan een naam van zaterdag naar vrijdag gaat schuiven, doe dan Pantera. Lijkt me ook absoluut geen gewenste oplossing, maar die kunnen die positie op zijn minst geloofwaardiger vullen.
Zie mijn bericht hiervooršŸ˜ƒ
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.328
5.837
Zie mijn bericht hiervooršŸ˜ƒ
Ja we gaan mooi gelijk op, dat bericht van jou kwam tegelijk met die van mij, dus ik was mijn bericht net aan het bewerken om dat erin mee te nemen toen jij dit weer stuurde. We kunnen in ieder geval concluderen dat het inderdaad een gekke gedachte was ;)
 
  • Winning
Waarderingen: Piebe71

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.376
2.868
Van alle scenarios die hier zijn genoemd denk ik persoonlijk nog steeds dat het omhoog schuiven van Disturbed tot headliner de meest waarschijnlijke is. Ze geven zelf al aan hun festivaloptredens te verminderen om zelf met een volwaardige headlinershow te gaan touren. Logistiek zou dat voor Graspop het makkelijkste zijn. Voor ons een iets mindere keuze. Ik vind persoonlijk Disturbed een hele fijne van, maar meer voor einde middag. Ik hoop niet op bovenstaand scenario want ik zie ook liever een verassende extra headliner. Maar praktisch gezien is het voor Graspop wel de makkelijkste oplossing mocht het nodig zijn. Hoeven ze alleen het dagprogramma nog iets op te vullen met wat mindere namen
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

RubenJS

Support act
18 feb 2023
827
2.384
Van alle scenarios die hier zijn genoemd denk ik persoonlijk nog steeds dat het omhoog schuiven van Disturbed tot headliner de meest waarschijnlijke is. Ze geven zelf al aan hun festivaloptredens te verminderen om zelf met een volwaardige headlinershow te gaan touren. Logistiek zou dat voor Graspop het makkelijkste zijn. Voor ons een iets mindere keuze. Ik vind persoonlijk Disturbed een hele fijne van, maar meer voor einde middag. Ik hoop niet op bovenstaand scenario want ik zie ook liever een verassende extra headliner. Maar praktisch gezien is het voor Graspop wel de makkelijkste oplossing mocht het nodig zijn. Hoeven ze alleen het dagprogramma nog iets op te vullen met wat mindere namen
Disturbed was als ik het mij goed herinner ook de hint die hier door Nikita(?) gegeven werd in de vorm van een raadsel. Lijkt mij ook steeds aannemelijker dat dat het inderdaad gaat worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.376
2.868
Dat raadsel had ik nog niet opgelost Ruben. Maar nu je het zo zegt......

Maar weet je, ik ben niet ontevreden met Disturbed. Heb toch een zwak plekje voor ze. En Down with the sickness blijft live gewoon een goeie knaller
 
  • Leuk
Waarderingen: InsaniTiny

InsaniTiny

Gouden Tip
5 jan 2023
320
947
Disturbed lijkt mij een band die prima kan headlinen. Ik heb de vorige keer op Graspop hun optreden helaas moeten missen maar heb wel meegekeken online, en het enige wat ik wel jammer vind is dat ze niet echt een spectaculaire show geven. Er is niet echt decor en heel veel bewegen ze ook niet. Als ze een beetje een show neerzetten is het meteen al meer headliner-waardig. Vind ik dan šŸ˜‡

Eigenlijk wil ik gewoon vuur(werk) zien, komt het op neer. Ik ben een simpel mens met simpele wensen
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.376
2.868
Maar beste allemaal!!! Ondanks wel of niet on topic berichten heb ik heel veel plezier hier op het forum. Ik zie er dan ook naar uit om jullie te ontmoeten op de meeting. Ben heel benieuwd naar al die verschillende smaakjes bij elkaar. Dat kan alleen maar een gezellige en leuke mengelmoes worden. Up the Irons!!!šŸ”„šŸ„³šŸ»šŸ»
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita en Jamel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken