Graspop Metal Meeting 2023

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Van alle scenarios die hier zijn genoemd denk ik persoonlijk nog steeds dat het omhoog schuiven van Disturbed tot headliner de meest waarschijnlijke is. Ze geven zelf al aan hun festivaloptredens te verminderen om zelf met een volwaardige headlinershow te gaan touren. Logistiek zou dat voor Graspop het makkelijkste zijn. Voor ons een iets mindere keuze. Ik vind persoonlijk Disturbed een hele fijne van, maar meer voor einde middag. Ik hoop niet op bovenstaand scenario want ik zie ook liever een verassende extra headliner. Maar praktisch gezien is het voor Graspop wel de makkelijkste oplossing mocht het nodig zijn. Hoeven ze alleen het dagprogramma nog iets op te vullen met wat mindere namen
ze geven juist aan dat ze meer zaalshows willen doen om meer geld te verdienen voor die headline waardige show. die show elementen zijn er nu dus nog helemaal niet.

ik denk dat het verschuiven van een band echt niet gaat gebeuren. niet naar een andere dag en ook niet op dezelfde dag. dan boeken ze eerder gewoon een kleinere headliner erbij.
Even een gekke gedachte, de zaterdag is vrij stacked.
In Flames schuiven naar vrijdag als Headliner?
Het zou passen in het tour schema
In Flames is de 5e grootste band van de zaterdag, zou niet bepaald een logische zet zijn
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
Maar schuiven met dagen zal toch niet gebeuren? Won gaf gister ook al zoiets aan over SUM41. Ik geloof niet dat het allemaal zo makkelijk gaat. Die tournees worden al maanden van tevoren geboekt. Inclusief alle randzaken zoals vervoer, overnachtingen, roadies, catering etc. Je kan niet zomaar beginnen te schuiven in die schema's. Hoe graag wij dat ook zouden willen. Volgens mij is de wens dan de vader van de gedachte. Een tour plannen is niet zomaar wat data in de agenda prikken. Er komt zoveel meer bij kijken. Alleen logistiek al.

Oh sorry: moesten de instrumenten en versterkers nog een dag blijven staan? Dat hadden we even niet begrepen. Het klinkt heel simpel, maar uiteindelijk is het logistiek een hele puzzel en die gooi je zomaar even niet om.
WON666

Sum 41 en Within Temptation op Hellfest ja. Akkoord dat schuiven inderdaad meestal veel logistiek gezien een nachtmerrie is.

Maar in dit geval: Within Temptation is een Nederlandse band die rond de periode van Hellfest geen andere shows heeft en ook nog eens op 1 - 2 - 3 in Clisson staat. Sum 41 hun tour eindigt op Hellfest en hun show daar voor is ruim 3 dagen ervoor in Lille, amper 300 km van Clisson. Dus zijn ook heel flexiebel. Moest ik als Graspop organisatie met de handen in het haar zitten, ik zou op zijn minst proberen. Liever dat dan Sabaton (hoe hard ik daar ook fan van ben, echt serieus, ik vind Sabaton geniaal. Maar 3 keer op rij is overkill, er moet nu eens een jaar tussen zitten) weeral als invaller.

Of Sum 41 geschikt is als headliner op een mainstage van Graspop (en of Graspop ze dus wel wilt)? Ik weet het niet. Ik zelf zou het aandurven. Wetende dat ze Vorst Nationaal uit verkopen. En ja hunne punk is misschien wat te braaf maar ze spelen nog altijd vettiger dan pakweg The Offspring die er ook al stonden (weliswaar niet als headliner maar kom) en vaak klinken ze meer metal dan verschillende metal bands die er al speelden.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
Sum 41 is toch gewoon een Jupiler Stage headliner?
Waren ze eerder al
Maar om ze nu opnieuw de Jupiler stage te laten headlinen, gaan ze die niet speciaal proberen te wisselen met WT if you ask me. Voor Jupiler headliners hebben ze genoeg kandidaten dit jaar lijkt het me. Als Graspop ze niet ziet als een main stage headliner en net zoals u enkel als Jupiler headliner dan is het zoinzo ten vroegste volgend jaar.
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.324
2.786
WON666

Sum 41 en Within Temptation op Hellfest ja. Akkoord dat schuiven inderdaad meestal veel logistiek gezien een nachtmerrie is.

Maar in dit geval: Within Temptation is een Nederlandse band die rond de periode van Hellfest geen andere shows heeft en ook nog eens op 1 - 2 - 3 in Clisson staat. Sum 41 hun tour eindigt op Hellfest en hun show daar voor is ruim 3 dagen ervoor in Lille, amper 300 km van Clisson. Dus zijn ook heel flexiebel. Moest ik als Graspop organisatie met de handen in het haar zitten, ik zou op zijn minst proberen. Liever dat dan Sabaton (hoe hard ik daar ook fan van ben, echt serieus, ik vind Sabaton geniaal. Maar 3 keer op rij is overkill, er moet nu eens een jaar tussen zitten) weeral als invaller.

Of Sum 41 geschikt is als headliner op een mainstage van Graspop (en of Graspop ze dus wel wilt)? Ik weet het niet. Ik zelf zou het aandurven. Wetende dat ze Vorst Nationaal uit verkopen. En ja hunne punk is misschien wat te braaf maar ze spelen nog altijd vettiger dan pakweg The Offspring die er ook al stonden (weliswaar niet als headliner maar kom) en vaak klinken ze meer metal dan verschillende metal bands die er al speelden.
Sorry WON. De volgende keer zal ik de 666 niet vergeten. Momentje......doe ik het nu weer😆😆

Zonder gekheid. Ik snap je idee. Maar ik blijf er bij dat de wens de vader van de gedachte is. Wij kunnen wel allerlei scenarios bedenken, maar de organisatie bepaald. En als ik eerlijk moet zijn; of die laatste headliner nu wel iets is of niet. Het programma is nu al zo geweldig. We hebben sowieso al niets te klagen. Vermaken doe ik me toch wel. Zou ik willen klagen, dan is dat over het tot nog toe ontbreken van de poster en blokkenschema.🤘🤘🍻
 
  • Leuk
Waarderingen: won666

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
WON666

Sum 41 en Within Temptation op Hellfest ja. Akkoord dat schuiven inderdaad meestal veel logistiek gezien een nachtmerrie is.

Maar in dit geval: Within Temptation is een Nederlandse band die rond de periode van Hellfest geen andere shows heeft en ook nog eens op 1 - 2 - 3 in Clisson staat. Sum 41 hun tour eindigt op Hellfest en hun show daar voor is ruim 3 dagen ervoor in Lille, amper 300 km van Clisson. Dus zijn ook heel flexiebel. Moest ik als Graspop organisatie met de handen in het haar zitten, ik zou op zijn minst proberen. Liever dat dan Sabaton (hoe hard ik daar ook fan van ben, echt serieus, ik vind Sabaton geniaal. Maar 3 keer op rij is overkill, er moet nu eens een jaar tussen zitten) weeral als invaller.

Of Sum 41 geschikt is als headliner op een mainstage van Graspop (en of Graspop ze dus wel wilt)? Ik weet het niet. Ik zelf zou het aandurven. Wetende dat ze Vorst Nationaal uit verkopen. En ja hunne punk is misschien wat te braaf maar ze spelen nog altijd vettiger dan pakweg The Offspring die er ook al stonden (weliswaar niet als headliner maar kom) en vaak klinken ze meer metal dan verschillende metal bands die er al speelden.
Dit is wel de meest vergezochte theorie tot nu toe denk ik.

Dus Hellfest gaat schuiven met zijn headliners, waarbij ze hun fans compleet naaien, terwijl ze er zelf niks aan hebben. Je begrijpt dat Hellfest ook gewoon dagtickets verkopen? Hoe zou jij je voelen als je een dagticket koopt voor sum 41 en dat ze dan even verwisseld worden met within temptation?
Of ik heb je verkeerd begrepen, dat kan ook
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
Sorry WON. De volgende keer zal ik de 666 niet vergeten. Momentje......doe ik het nu weer😆😆

Zonder gekheid. Ik snap je idee. Maar ik blijf er bij dat de wens de vader van de gedachte is. Wij kunnen wel allerlei scenarios bedenken, maar de organisatie bepaald. En als ik eerlijk moet zijn; of die laatste headliner nu wel iets is of niet. Het programma is nu al zo geweldig. We hebben sowieso al niets te klagen. Vermaken doe ik me toch wel. Zou ik willen klagen, dan is dat over het tot nog toe ontbreken van de poster en blokkenschema.🤘🤘🍻
Absoluut en inderdaad! Mij maakt het an sich ook niet uit wie er bijkomt, mijn 300 euro haal ik er al zoinzo uit.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
Dit is wel de meest vergezochte theorie tot nu toe denk ik.

Dus Hellfest gaat schuiven met zijn headliners, waarbij ze hun fans compleet naaien, terwijl ze er zelf niks aan hebben. Je begrijpt dat Hellfest ook gewoon dagtickets verkopen? Hoe zou jij je voelen als je een dagticket koopt voor sum 41 en dat ze dan even verwisseld worden met within temptation?
Of ik heb je verkeerd begrepen, dat kan ook
Voor Sum 41 zou het goed uitkomen, voor Graspop ook. WT zou genoeg lof krijgen er voor van Graspop.
Enkel voor Hellfest is het vervelend maar zoals ik al zei, als Graspop een paar briefjes van 500 euro op tafel legt komt het wel goed. Allee, zou het wel goed komen want dat het daadwerkelijk gaat gebeuren geloof ik ook niet.
Dat van die dagkaarten klopt, daarover had ik ook reeds gezegd dat Hellfest dan omwisseligen zal moeten aanbieden. Allee, zou het wel goed komen want dat het daadwerkelijk gaat gebeuren geloof ik ook niet.
Maar hey, zoals u zelf zegt, de theorie is ver gezocht en ik zie het zelf ook niet gebeuren.
Ik weet gewoon echt niet wie het anders nog zou kunnen zijn.
Maar zoals ik juist zeg, het maakt ook niet uit, mijn 300 euro haal ik er toch uit!
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.324
2.786
Voor Sum 41 zou het goed uitkomen, voor Graspop ook. WT zou genoeg lof krijgen er voor van Graspop.
Enkel voor Hellfest is het vervelend maar zoals ik al zei, als Graspop een paar briefjes van 500 euro op tafel legt komt het wel goed.
Dat van die dagkaarten klopt, daarover had ik ook reeds gezegd dat Hellfest dan omwisseligen zal moeten aanbieden.
Maar hey, zoals u zelf zegt, de theorie is ver gezocht en ik zie het zelf ook niet gebeuren.
Ik weet gewoon echt niet wie het anders nog zou kunnen zijn.
Maar zoals ik juist zeg, het maakt ook niet uit, mijn 300 euro haal ik er toch uit!
Maar je was vroeger ook fan van The X-Files?😁😁
 

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
Hoe zou jij je voelen als je een dagticket koopt voor sum 41 en dat ze dan even verwisseld worden met within temptation?
Wilde even zeggen dat het onwaarschijnlijk is dat iemand die dag naar Hellfest zou gaan voor Sum 41, maar dat zou eigenlijk best nog wel kunnen, bijzonder matige dag voor de rest. Dat is de zondag van Graspop, maar dan nog eens gehalveerd qua interessante groepen.
 

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
478
1.499
WON666

Sum 41 en Within Temptation op Hellfest ja. Akkoord dat schuiven inderdaad meestal veel logistiek gezien een nachtmerrie is.

Maar in dit geval: Within Temptation is een Nederlandse band die rond de periode van Hellfest geen andere shows heeft en ook nog eens op 1 - 2 - 3 in Clisson staat. Sum 41 hun tour eindigt op Hellfest en hun show daar voor is ruim 3 dagen ervoor in Lille, amper 300 km van Clisson. Dus zijn ook heel flexiebel. Moest ik als Graspop organisatie met de handen in het haar zitten, ik zou op zijn minst proberen. Liever dat dan Sabaton (hoe hard ik daar ook fan van ben, echt serieus, ik vind Sabaton geniaal. Maar 3 keer op rij is overkill, er moet nu eens een jaar tussen zitten) weeral als invaller.

Of Sum 41 geschikt is als headliner op een mainstage van Graspop (en of Graspop ze dus wel wilt)? Ik weet het niet. Ik zelf zou het aandurven. Wetende dat ze Vorst Nationaal uit verkopen. En ja hunne punk is misschien wat te braaf maar ze spelen nog altijd vettiger dan pakweg The Offspring die er ook al stonden (weliswaar niet als headliner maar kom) en vaak klinken ze meer metal dan verschillende metal bands die er al speelden.
Beste WON666,
Nogmaals: Sum41 speelt vrijdag 16 juni op Hellfest, die kunnen onmogelijk diezelfde avond nog op Graspop staan te headlinen. Je zou over een buitenaardse flexibiliteit moeten beschikken om dat te verwezenlijken.
Within Temptation zou theoretisch een noodoplossing kunnen zijn, maar die zouden net als Sabaton dan 3 jaar op rij op Graspop staan, dus 'overkill' zoals je het zelf omschrijft. Een artiest staat zoals Piebe71 al duidelijk aangeeft niet 1-2-3 in Dessel, er komt veel bij kijken zeker als je de dag erop in Clisson moet zijn.

Voor Sum 41 zou het goed uitkomen, voor Graspop ook. WT zou genoeg lof krijgen er voor van Graspop.
Enkel voor Hellfest is het vervelend maar zoals ik al zei, als Graspop een paar briefjes van 500 euro op tafel legt komt het wel goed.
Dat van die dagkaarten klopt, daarover had ik ook reeds gezegd dat Hellfest dan omwisseligen zal moeten aanbieden.
Maar hey, zoals u zelf zegt, de theorie is ver gezocht en ik zie het zelf ook niet gebeuren.
Ik weet gewoon echt niet wie het anders nog zou kunnen zijn.
Maar zoals ik juist zeg, het maakt ook niet uit, mijn 300 euro haal ik er toch uit!
"Een paar briefjes van 500 euro". We beginnen echt door te draaien hier.
 
  • Winning
Waarderingen: Piebe71

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
Maar je was vroeger ook fan van The X-Files?😁😁
Euh neen eigenlijk helemaal niet. Ik weet even veel zelfs over die serie als dat ik weet over quantumfysica. Zijnde geen kloten. Ik weet zelfs niet of dat ooit heeft opgestaan op de televisie maar als dat al het geval zal zijn geweest, zal ik dat onmiddelijk hebben weg gezapt. Of mijn papa.
 
  • Haha
Waarderingen: Piebe71

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
Beste WON666,
Nogmaals: Sum41 speelt vrijdag 16 juni op Hellfest, die kunnen onmogelijk diezelfde avond nog op Graspop staan te headlinen. Je zou over een buitenaardse flexibiliteit moeten beschikken om dat te verwezenlijken.
Within Temptation zou theoretisch een noodoplossing kunnen zijn, maar die zouden net als Sabaton dan 3 jaar op rij op Graspop staan, dus 'overkill' zoals je het zelf omschrijft. Een artiest staat zoals Piebe71 al duidelijk aangeeft niet 1-2-3 in Dessel, er komt veel bij kijken zeker als je de dag erop in Clisson moet zijn.


"Een paar briefjes van 500 euro". We beginnen echt door te draaien hier.
Ik heb het over het wisselen van Sum 41 met Within Temptation van dag op Hellfest. Niet over Sum 41 dat twee shows speelt op een dag.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Wilde even zeggen dat het onwaarschijnlijk is dat iemand die dag naar Hellfest zou gaan voor Sum 41, maar dat zou eigenlijk best nog wel kunnen, bijzonder matige dag voor de rest. Dat is de zondag van Graspop, maar dan nog eens gehalveerd qua interessante groepen.
Ze hebben wel een paar grote punkrock bands als MGK, Sum 41, Rancid op die dag. Aardige overlap lijkt me. Verder verkoopt Hellfest toch onmiddellijk uit iedere dag wat er ook speelt
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.397
2.820
Beste WON666,
Nogmaals: Sum41 speelt vrijdag 16 juni op Hellfest, die kunnen onmogelijk diezelfde avond nog op Graspop staan te headlinen. Je zou over een buitenaardse flexibiliteit moeten beschikken om dat te verwezenlijken.
Within Temptation zou theoretisch een noodoplossing kunnen zijn, maar die zouden net als Sabaton dan 3 jaar op rij op Graspop staan, dus 'overkill' zoals je het zelf omschrijft. Een artiest staat zoals Piebe71 al duidelijk aangeeft niet 1-2-3 in Dessel, er komt veel bij kijken zeker als je de dag erop in Clisson moet zijn.


"Een paar briefjes van 500 euro". We beginnen echt door te draaien hier.
Je moet wat als er nog geen poster is, nog een ontbrekende headliner en nog geen enkel geloofwaardig gerucht daarvoor.
 
  • Haha
Waarderingen: Piebe71

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.324
2.786
Ze hebben wel een paar grote punkrock bands als MGK, Sum 41, Rancid op die dag. Aardige overlap lijkt me. Verder verkoopt Hellfest toch onmiddellijk uit iedere dag wat er ook speelt
Ooit geweest Loek? Hellfest staat nog wel op mijn bucketlist. Of is het niet bijzonder genoeg om dat te denken? Geldt trouwens voor mij ook nog voor Wacken. Originele Dynamo open Air al wel afgevinkt🤘🤘
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Ooit geweest Loek? Hellfest staat nog wel op mijn bucketlist. Of is het niet bijzonder genoeg om dat te denken? Geldt trouwens voor mij ook nog voor Wacken. Originele Dynamo open Air al wel afgevinkt🤘🤘
Ik ben er in 2017 geweest, zeker de moeite waard om een keer heen te gaan, het is een heel gaaf terrein om een metal festival op te beleven. Al moet ik wel zeggen dat de camping voorzieningen op het stuk waar wij stonden bijzonder matig waren, en ik het toch ook wel een nadeel vind dat je een kaartje moet kopen voordat er een naam bekend is, ze boeken altijd wel sterk maar bijvoorbeeld dit jaar heb ik toch liever Graspop. Dus ik zal niet snel weer teruggaan, maar ik ben blij het meegemaakt te hebben!
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.324
2.786
Ik ben er in 2017 geweest, zeker de moeite waard om een keer heen te gaan, het is een heel gaaf terrein om een metal festival op te beleven. Al moet ik wel zeggen dat de camping voorzieningen op het stuk waar wij stonden bijzonder matig waren, en ik het toch ook wel een nadeel vind dat je een kaartje moet kopen voordat er een naam bekend is, ze boeken altijd wel sterk maar bijvoorbeeld dit jaar heb ik toch liever Graspop. Dus ik zal niet snel weer teruggaan, maar ik ben blij het meegemaakt te hebben!
Dynamo open Air was ik in '99. Als je het dan over camping-faciliteiten hebt......Dan heb ik alles wel gezien. Die waren daar gewoon niet. Kan er hele verhalen over vertellen, maar die zal ik bewaren tot de meeting. Maar dank voor de info. Blijft dus op de bucketlist😜
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: Dr. Hannibal en RubenJS

Gebruikers die dit onderwerp bekijken